Vmx racing vanteet kokemuksia?

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
jiknnn
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: Vmx racing vanteet kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

Onko näitä kukaan käyttänyt isommassa seikkailupyörässä ?

Näköjään on valikoimaan tullut esim. Teneren kapeat vanteet enskakumeille.
https://www.vmx-racing.com/collections/tenere-700

ja tubeless vannetta löytyy jo vaikka mihin...
https://www.vmx-racing.com/collections/ ... ls-catalog
Avatar
Pturu
Viestit: 235
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 2:51 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kajaani

Re: Vmx racing vanteet kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Pturu »

jiknnn kirjoitti:Onko näitä kukaan käyttänyt isommassa seikkailupyörässä ?

Näköjään on valikoimaan tullut esim. Teneren kapeat vanteet enskakumeille.
https://www.vmx-racing.com/collections/tenere-700

ja tubeless vannetta löytyy jo vaikka mihin...
https://www.vmx-racing.com/collections/ ... ls-catalog
Minä noita Teneren vanteita kyselin, että olisiko saanut mustilla navoilla ja kullanvärisillä kehillä, mutta ei onnistunut. Mustat navat onnistuu, mutta vain mustilla kehillä. On vielä mietinnässä. Mitä nyt tuon firman vanteista netistä lueskelin, niin pääsääntöisesti ihan positiivisia kokemuksia niistä tuntui olevan.
Avatar
Pturu
Viestit: 235
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 2:51 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kajaani

Re: Vmx racing vanteet kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Pturu »

Nuo Ténérén vanteet meni nyt sitten tilaukseen. Mustilla navoilla ja mustilla kehillä. Tulevat myyjän järjestämänä konttikyytinä Suomeen, joten toimitusaika on vasta joskus tammi-helmikuulla, mutta tällä järjestelyllä sain ne ilman toimituskuluja. Heillä on kuulemma varasto Suomessa josta tavara sitten toimitetaan edelleen ilman toimituskuluja minulle. Myyjä vaikutti sähköpostikeskusteluiden perusteella hyvin palvelualttiilta ja muutenkin touhu kuulosti luotettavalta. Peritään sitten viime kädessä PayPalilta korvaukset, jos tavara ei syystä tai toisesta koskaan kotiudukaan. Nyt pitää sitten vaan alkutalvi ajella vielä orkkisvanteilla. Nuo VMX:t on tulossa minulla pääsääntöisesti talvivanteiksi. Tuolle kapeammalle takavanteelle on tarjolla huomattavan paljon parempi valikoima nastarenkaaksi soveltuvia aihioita.
Avatar
jiknnn
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: Vmx racing vanteet kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

Jep nuo on sen verran kapeat, että enskalevyinen rengas suojaa vanteen reunaa kohtuudella. Kai niihin menis valmiit 110/100-18 nastarenkaat.

Itellä on ollut jo pidempään harkinnassa, että olis karkeammat renkaat näillä vanteilla ja reissurenkaat alkuperäisillä. Vois sitten halutessaan ajaa pehmeämmässäkin maastossa kun riittää vanteiden vaihto. Ison twinin jytkytys rasittaa pinnoja ehkä vähän enemmän kuin normi enska, mutta saattaa loppupeleissä tulla orkkisvanteetkin jostain kiinasta samoilta tehtailta.... Ja toisaalta jos ajaa luikkaammalla alustalla niin sekin pehmentää jytkettä.
Kokeilin muutamia hidastuksia hiekalla miten rengas nakkelee hiekkaa ja 3-vaihteella onnistui pari kertaa saada melko selkeät potkut näkymään...
https://www.youtube.com/watch?v=uikzyhFktHI&t
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Vmx racing vanteet kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Minulla on VMX:n takanapa Superin vakiokehällä ja Kotarin pinnoilla. Monta vuotta jo ollut ajossa, ei pahaa sanottavaa. Väittäisin että raskaampi elämä noilla nelarienskoissa on. Kaikki teho tehdään joka toisella kampuran kierroksella lyömällä, kevyet pyörivät massat eikä vaimennettua pakkaa.
Syncro
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 8:48 am
Pyörä: Exc 500
Paikkakunta: Ii

Re: Vmx racing vanteet kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Syncro »

Neljät tai viidet vmx vanteet olen uutena ostanut eikä moitteen sijaa ole ollut sitten kaupankäynnissä saatikka tuotteessa, päinvastoin. Voin suositella.
Jani M
Viestit: 2106
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Vmx racing vanteet kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Onko noissa VMX:n endurovanteissa karhennus, että rengas ei pyörähdä vanteella? Kuvista ei sitä oikein erota. Talvivanteiden päivittämistä olen tässä suunnitellut.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Peltsi
Viestit: 2824
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Vmx racing vanteet kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

En muista ainakaa sumoisa nähneeni. Kapeita ei oo tarvinnu pyöritellä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
Pturu
Viestit: 235
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 2:51 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kajaani

Vmx racing vanteet kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Pturu »

Pturu kirjoitti:Nuo Ténérén vanteet meni nyt sitten tilaukseen. Mustilla navoilla ja mustilla kehillä. Tulevat myyjän järjestämänä konttikyytinä Suomeen, joten toimitusaika on vasta joskus tammi-helmikuulla, mutta tällä järjestelyllä sain ne ilman toimituskuluja. Heillä on kuulemma varasto Suomessa josta tavara sitten toimitetaan edelleen ilman toimituskuluja minulle. Myyjä vaikutti sähköpostikeskusteluiden perusteella hyvin palvelualttiilta ja muutenkin touhu kuulosti luotettavalta. Peritään sitten viime kädessä PayPalilta korvaukset, jos tavara ei syystä tai toisesta koskaan kotiudukaan. Nyt pitää sitten vaan alkutalvi ajella vielä orkkisvanteilla. Nuo VMX:t on tulossa minulla pääsääntöisesti talvivanteiksi. Tuolle kapeammalle takavanteelle on tarjolla huomattavan paljon parempi valikoima nastarenkaaksi soveltuvia aihioita.
Vannesetti saapui eilen lähipostiin erittäin asiallisesti pakattuna. Kaikki toimituksessa sujui, kuten oli myyjän kanssa sovittu. Toimitus-, tulli-, tai veromaksuja ei itselleni tullut maksettavaksi. Vanteet toimitettiin minulle heidän Suomen toimipisteeltään postipakettina. Ulkoisesti tarkasteltuna osien laatu vaikuttaa todella hyvältä ja kaikki holkit, stefat, yms. olivat sovitusti mukana ja fiksusti pakattuna. Vielä en ehtinyt kellottelemaan, että onko miten suorat nuo vanteet. Nyt pitäisi vaan vielä hommata noihin jarrulevyt, abs -kehät yms., jotta niistä on sitten jotain hyötyäkin. Kuten sanottua, nuo on tulossa pääsääntöisesti talvivanteiksi, mutta tämän talven ajot mennee vielä alkuperäisillä vanteilla, koska olen niille ehtinyt jo nastat vääntää päälle. Pitää testata vanteiden sopivuus pyörään viimeistään kesärenkaiden vaihdon yhteydessä.

Kuva


Kuva

Kuva
Vastaa Viestiin