Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Elo 24, 2019 6:32 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Marras 13, 2008 10:51 pm 
Avatar

Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Viestit: 936
Paikkakunta: Somero
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Kipa kirjoitti:
Koska olen tyhmä, nastoitan aina vaan itse näitä.
Kipa

Nykyäänhan on valveutunutta olla noin eko. ...ainakin tuosta kuvan "lestistä" päätellen. Noin väärään kasvanutta puuta saa jo oikein hakea.
Onko tuo näkyvissä oleva 21 tuumaisen kaarevuussäteellä ja telineessä olevan renkaan sisällä 18 tuumainen? :mrgreen:

_________________
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 14, 2008 9:55 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Viestit: 1987
Paikkakunta: Hämeenperä
Pyörä: SE ja kolmipökö
Timo Tasakaasu kirjoitti:
Kipa kirjoitti:
Koska olen tyhmä, nastoitan aina vaan itse näitä.
Kipa

Nykyäänhan on valveutunutta olla noin eko. ...ainakin tuosta kuvan "lestistä" päätellen. Noin väärään kasvanutta puuta saa jo oikein hakea.
Onko tuo näkyvissä oleva 21 tuumaisen kaarevuussäteellä ja telineessä olevan renkaan sisällä 18 tuumainen? :mrgreen:


Melkein. Teline on (tietysti) Sarkola Heavy OffRoad Companyn omaisuutta, model EVO, ja ajalta jolloin meilläkin oli takana 17" rinkulat.
Mutta onnistuu se 18" kumikin tolla. Pienempi on tosiaan etusen lesti 21" nakille.

Kipa

_________________
- taas kahden mopon taktiikalla -


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 14, 2008 10:56 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 2:53 pm
Viestit: 670
Paikkakunta: Nokia
Pyörä: EXC-F 450
Kipa kirjoitti:
Timo Tasakaasu kirjoitti:
Kipa kirjoitti:
Koska olen tyhmä, nastoitan aina vaan itse näitä.
Kipa

Nykyäänhan on valveutunutta olla noin eko. ...ainakin tuosta kuvan "lestistä" päätellen. Noin väärään kasvanutta puuta saa jo oikein hakea.
Onko tuo näkyvissä oleva 21 tuumaisen kaarevuussäteellä ja telineessä olevan renkaan sisällä 18 tuumainen? :mrgreen:


Melkein. Teline on (tietysti) Sarkola Heavy OffRoad Companyn omaisuutta, model EVO, ja ajalta jolloin meilläkin oli takana 17" rinkulat.
Mutta onnistuu se 18" kumikin tolla. Pienempi on tosiaan etusen lesti 21" nakille.

Kipa


Em. evon perusteella tehty halpa kopio. Pienempänä käyränä on peltinen pakarinmutka ja isompana ilmastointiputken mutka, jossa sisällä betonia. Renkaanakin on bteman halppis SE, mikä ei ole kovin häävi kumilaadultaan. Kova kuin mikä, tuskin kestää kovia pakkasia. No, pitäähän sitä kokeilla kuinka nastat tossa pysyy niin pystyy antamaan kokemusperäisiä lausuntoja sitten myöhemmin.


Liitteet:
se_piikityksessa.jpg [181.84 KiB]
518 kertaa
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 14, 2008 2:15 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2962
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Timo Tasakaasu kirjoitti:
Noin väärään kasvanutta puuta


Se on omenapuu (entinen), omasta pihasta. Kauan sain kuljeksia kummien kanssa ennenkuin hoksasin ettei kannata mennä merta, eiku puutarhaa pidemmälle.

Meillä ammattilaispiireissä on tarkkaan hiottava nääkin jutut kohdalleen. Lesti ei saa hölskyä milliäkään, vaan on pysyttävä kohillaan niinku pika-aiturin kenkä. Muuten joku pääsee ohi, jos antaa vähäkin löysiä.
Toi punakanelin kovuus on just, eikä melkein oikee ja mitoitettu pyssyn rekyylin, Trellikan jouston ja Loctiten kitkan yhtälöstä.
Ja kun kolmessa vuorossa hommia painetaan, siihen on kaadettava kylmää vettä päälle tunnin välein, tai sitten vaihtoehtoisesti olutta- mieluummin kurkkuun ja mieluummin varttin välein.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 15, 2008 1:48 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 2:53 pm
Viestit: 670
Paikkakunta: Nokia
Pyörä: EXC-F 450
Do diiin, 180kpl 19mm rallinastaa tohon bteman rinkulaan sai hierottua, ei muuta kuin testiä seuraavaksi... 8)


Liitteet:
gummi_se_120_90_18.jpg [129.95 KiB]
640 kertaa
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 15, 2008 7:40 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 29, 2005 11:45 am
Viestit: 155
Paikkakunta: Ylöjärvi
Pyörä: SE
Näyttää hyvältä! Tulis nyt vaan talvi...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 15, 2008 8:51 pm 

Liittynyt: Su Touko 18, 2008 9:56 pm
Viestit: 81
Mistä rallinastoja saa vähittäin? tai jos edullisesti tukuittain?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 15, 2008 9:41 pm 

Liittynyt: Ma Helmi 05, 2007 8:46 pm
Viestit: 272
Paikkakunta: Rajamäki
Pyörä: enskaton
kevlar kirjoitti:
Mistä rallinastoja saa vähittäin? tai jos edullisesti tukuittain?


Haeskelin parikolme viikkoa sitten itelle sopivia nastoja, kun tarvii ajella e-suomessa pääasiassa sulatettuja teitä pitkin. Toisinaan myös jääpitoa tarvin, eli ihan autonasta ei käynyt.
Soittelin Kisarenkaaseen ja lupasivat myydä inasen rallinastaa pienempiä nastoja hintaan 6c/kpl alv0.

edit: Hinta oli puhelimessa 5-6c/kpl. Myyjä ei muistanut tarkempaa hintaa.


Viimeksi muokannut Crop päivämäärä La Marras 15, 2008 10:12 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 15, 2008 9:53 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Viestit: 1096
Paikkakunta: Somero
Pyörä: WR450F + 690E
Black Rocketit 800€ kierros ja nää on vielä halvat kun puhutaan rallirenkaista.
Mahtaisko noilta saada halvemmalla nastoja? Pitää kysyä.


Liitteet:
rallinasta.JPG [2.19 MiB]
547 kertaa

_________________
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 18, 2008 3:09 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 5:11 pm
Viestit: 296
Paikkakunta: Espoo
Mites se nyt menikään, kun nastat on lyöty renkaaseen vinoon, niin miten ne määräsivät rankaan pyörimissuunnan? Tässä pitää ennen viikonloppua vaihtaa nastat alle ja tussilla piirretty nuoli on viime talven (vähäisten) ajojen aika kadonnut. Olisi kiva saada kerralla renkaat oikein päin, jottei tarvi uudestaan pois-päälle jumppaa harrastaa tai ettei nastat irtoa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 18, 2008 6:57 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 2:53 pm
Viestit: 670
Paikkakunta: Nokia
Pyörä: EXC-F 450
satusetä kirjoitti:
Mites se nyt menikään, kun nastat on lyöty renkaaseen vinoon, niin miten ne määräsivät rankaan pyörimissuunnan? Tässä pitää ennen viikonloppua vaihtaa nastat alle ja tussilla piirretty nuoli on viime talven (vähäisten) ajojen aika kadonnut. Olisi kiva saada kerralla renkaat oikein päin, jottei tarvi uudestaan pois-päälle jumppaa harrastaa tai ettei nastat irtoa.


Eikös sen näe nastoista miten päin on ennen pyörinyt, ainakin takanen on helppo arpoa oikein päin, vetävä puoli menee pyöreäksi, tosta etusesta en nyt muistakaan miten päin pitäis olla :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 23, 2008 2:59 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Viestit: 1987
Paikkakunta: Hämeenperä
Pyörä: SE ja kolmipökö
Vihdoin valmis, poranterän kärjistä oli toinen katkennut jossain kohtaa. Tämä aiheutti jmka:n kavereiden nimien lausumista isoin kirjaimin moneen kertaan :evil: Terän vaihdon jälkeen homma sujui kuten ennenkin, silti jälleen viimeinen rengas, jonka itse nastoitan.

Kipa

Liitteet:
nastamaksis 001.jpg [386.54 KiB]
585 kertaa

_________________
- taas kahden mopon taktiikalla -


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 23, 2008 11:02 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 2:53 pm
Viestit: 670
Paikkakunta: Nokia
Pyörä: EXC-F 450
Kipa kirjoitti:
Vihdoin valmis, poranterän kärjistä oli toinen katkennut jossain kohtaa. Tämä aiheutti jmka:n kavereiden nimien lausumista isoin kirjaimin moneen kertaan :evil: Terän vaihdon jälkeen homma sujui kuten ennenkin, silti jälleen viimeinen rengas, jonka itse nastoitan.

Kipa

Liitteet:
nastamaksis 001.jpg


Sairaan hyvältähän tuo näyttää. Tuskin on viimeinen ite nastoitettu.... 8)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 11, 2009 12:01 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Viestit: 1987
Paikkakunta: Hämeenperä
Pyörä: SE ja kolmipökö
jmka kirjoitti:
Sairaan hyvältähän tuo näyttää. Tuskin on viimeinen ite nastoitettu.... 8)


Ei näytä enää. Keskirivin tuplanappuloista ainakin yksi lähtenyt kokonaan pois ja pari murtunut; liian kova kumiseos. Voi prkl. :evil:
Juu, ei ole viimeinen ite nastoitettu: pakko nyppiä nastat talteen ja tehdä vielä yksi, taitaa renkaan reunassa lukea Trellebjörneborg vaimikäsoli. Kyllä näitten kanssa on ihan turha alkaa uudelleen nastarengasta keksimään.....

_________________
- taas kahden mopon taktiikalla -


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 11, 2009 8:05 am 

Liittynyt: Ma Joulu 01, 2008 5:24 pm
Viestit: 26
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: DR
Miten muuten meinaat irrottaa nastat? Ite oon muutaman kerran korjaillut piikkirenkaita eli kaivanut pikkuruuvarilla vialliset nastat ylös ja uutta tilalle ja homma on h***tin hankalaa. Muutaman kymmenen nastan vielä irrottaa tuolla keinolla, mutta että koko rengas ja vasta liimattuja??!!

Kerrohan omat vinkkisi...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com