Nastarenkaat Transalppiin?

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

transalp600
Viestit: 2
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 8:15 pm
Pyörä: KTM 950 SE
Paikkakunta: Himanka

Nastarenkaat Transalppiin?

Viesti Kirjoittaja transalp600 »

Lyhyesti:mistä sopivat nastarenkaat k.o. pyörään??
Batman
Viestit: 8
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 8:43 pm
Pyörä: NX650, Moto Guzzi

Viesti Kirjoittaja Batman »

Minkäs tyyppiseen käyttöön? Kadulle vai metsään?
transalp600
Viestit: 2
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 8:15 pm
Pyörä: KTM 950 SE
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja transalp600 »

Tarkoitus olisi ajella tiellä enimmäkseen!
Batman
Viestit: 8
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 8:43 pm
Pyörä: NX650, Moto Guzzi

Viesti Kirjoittaja Batman »

Kadulla käyttämäni renkaat nastotti Jukka Rastas Hämeenlinnasta. Enduro kumit oon aina ostanu, ja ostan jatkossakin Kisarengas Oy:stä,
Saattais sieltä saada katukumitkin tilattua...
Noi katurenkaat on T63 takana, ja joku kiinankrossikumi edessä, nastotettuna autonnastan näkösillä nastoilla.
Kadulla toimii ja kestää hyvin, mutta ei niillä jäällä/maastossa oikeen mitään tee. Sellasta nastarengasta joka kestää kadulla ja toimis maastossaki ei taida olla olemassakaan...
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jonniinlainen kompromissi on ralliauton nastoilla varustettu nappularengas, mm. Kisarengas tekee.
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Jos/kun Transalpiin laitat nastarenkaat, niin ennen kuin lähdet umpihankeen ajelemaan suojasäällä, niin ota etulokasuoja pois, sillä muuten riski hajoittaa se on varsin suuri.

Nappularengas nimittäin suojakelillä pakkaa lunta tuon varsin ahtaan lokasuojan sisään, jolloin lokasuojan pidikkeet murtuu tai lokasuoja halkeaa ja sitten pääsee liimaus / lasikuitu hommiin. Pakkaskelillä ei vastaavaa ongelmaa ole.

Itsellä ylläolevasta kokemusta tältä tammikuulta.

Terveisin
Mika TA-91
Avatar
Kipa
Viestit: 1974
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Pyörä: SE ja kolmipökö
Paikkakunta: Hämeenperä

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Sama pätee Afrikkalaiseenkin. Itse laitoin crossilokarin ylös niin nämäkin murheet loppuivat. Tosin suurin syy oli se, että orkkismuovien kanssa menee yhtä kauan aikaa eturengasta vaihdettaessa kuin itse rengastyössä. Jarruletkut/putket teettää vähän hommia, itse vaihdoin samalla teräspunosletkut, kaupanpäälle sain eteenkin jarrut :D.

Kipa
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Kipa kirjoitti: itse vaihdoin samalla teräspunosletkut, kaupanpäälle sain eteenkin jarrut :D. Kipa
Menee nyt huolella ohi aiheen, mutta teräspunosletkuilla sain myöskin Transalppiin huomattavasti paremman etujarrun.

Terveisin
Mika TA-91
Vastaa Viestiin