Solukumirasva

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Solukumirasva

Viesti Kirjoittaja bisti »

Isot pojat kertoivat että solukumeille hyvää rasvaa on uponorin sininen putkiliitosrasva (ja huomattavasti halvempaa kuin "oikeat" solukumirasvat vaikka käytännössä samaa tavaraa onkin)

Tietääkö joku mitä tämä tarkalleen ottaen on (nimi) ja mistä sitä saa?
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Avatar
Totti
Viestit: 1073
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Solukumirasva

Viesti Kirjoittaja Totti »

Siitä mitä tuo sisältää en tiedä. Mutta on ihan rautakauppatavaraa. Myöskin putkiliikkeistä (kalliimmalla) ja kaikki sekatavarakaupat yms. miljoonamarketit myy tuota samaa (halvemmalla). Löytyy kun kyselee tuolla ehdottamallasi nimellä.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Avatar
Hsippe
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Paikkakunta: Raasepori

Re: Solukumirasva

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

Rööriroopen "sininen liukkari" eli UPOFOG:
http://products.onninen.com/catalog/237 ... _FIN1.html

Kuva
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Solukumirasva

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Minä olen ymmärtänyt jotta tuo putkiluikkari on suunniteltu siten, että poistuu veden mukana mahdollisimman hyvin, sitä kun käytetään asennukseen ja heti sen jälkeen olisi suotavaa että putket eivät luistaisi vaan pysyisivät kasassa.

Myös kokeilut Uponorilla ja BO-merkkisellä solurasvalla tukevat olettamusta varsinaisen solurasvan ylivertaisista ominaisuuksista. Ja sellainen kilon purkki joka riittää minulla vuosiksi maksoi luokkaa 20€ tai jotain eli säästö ei ole ihan hirmuinen. Mutta saatan toki olla väärässä ja jokin toinen merkki tai malli olisikin hyvää.

Ja jotta olisi mahdollisimman vakuuttavaa niin todettakoon että minua isompaa (painavampaa) Suomessa kisoja kiertävää ukkoa ei taida olla, tohdin ainakin epäillä ;) eli nyt voi sanoa jotta oikeasti isot pojat on sanonu :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
antti
Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Re: Solukumirasva

Viesti Kirjoittaja bisti »

Mitä nyt nopeasti katselin niin tuon uponorin kilohinta (kuluttajalla) liikkuu siinä 40-50€ välissä. Mistäs tuollaista BO rasvaa saa noin halvalla?
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Sami K
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 3:01 pm
Pyörä: Dude
Paikkakunta: Helsinki

Re: Solukumirasva

Viesti Kirjoittaja Sami K »

Oisko isoilla pojilla mennyt rengasrasvat ja solurasvat sekaisin..
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Solukumirasva

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Eihän se nyt isoilla :) :) , on minulla sitä renkaan asennusrasvaakin, sellaista kovaa talia...

Mutta siis aikaisemmin sai 24mx kaupasta, ei näkyy enää ko firman tuotteita saatavilla.

http://www.24mx.fi/renkaan-asennusgeeli ... usse-bo-1l

Muistin kyllä hinnan aika lailla väärin eli oli noin 30€ mutta siksi siinä oli se tai jotain hinnan perässä :wink:
antti
Avatar
juhan
Viestit: 2605
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:25 am
Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009
Paikkakunta: JKL

Re: Solukumirasva

Viesti Kirjoittaja juhan »

AnttiL kirjoitti:Eihän se nyt isoilla :) :) , on minulla sitä renkaan asennusrasvaakin, sellaista kovaa talia...

Mutta siis aikaisemmin sai 24mx kaupasta, ei näkyy enää ko firman tuotteita saatavilla.

http://www.24mx.fi/renkaan-asennusgeeli ... usse-bo-1l

Muistin kyllä hinnan aika lailla väärin eli oli noin 30€ mutta siksi siinä oli se tai jotain hinnan perässä :wink:
Enpä nyt ihan ymmärrä luettua, mutta ajatko siis soluilla ja
bib-mousse olisi se paras asennusrasva? Onko se sitä mustaa mönjää?
Mistä sitä tai vastaavaa saa?
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Solukumirasva

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Aloituksessa puhutaan jotta isot pojat on jotain sanonu niin siitä vitsailua nuo jutut isoista, mieleltään pieniä tai lapsia tässä kaikki tyynni :lol: :P

Mutta siis bib mousse on tarkoitettu solukumin voiteluun jotta ei kulu pitkässä juoksussa niin nopeasti. Se ei ole mustaa mutta kyllä muuttuu mustaksi hyvin äkkiä kun kumista/solusta kuluu kuitenkin sekaan kumia/muuta mönjää. Siis ei ole asennusrasva vaan voitelu ja siksi sen ei pitäisi ensimmäisessä lätäkössä tai ojanylityksessä sieltä poistua.
Päällikumin asennusrasva sitten erikseen, toki niin että liukastaa tuo ihan hyvin vaikkei yhtä hyvin kuin varsinainen rasva asennuksen yhteydessäkin tai ainakin sotkee kaikki paikat varsinkin kun on kyseessä uudelleen asennus tai muuten kumin paikaltaan pois käyttö.

Mistä lie nyt saa kun 24mx heittänyt myymästä mutta rengasliikkeestä kerta-annos joka on luokka kymmeniä grammoja maksaa 10-15 täällä meidän perällä. Tuossa aikaisemmin linkitetyssä purkissa kun on vielä minulle vuosiksi niin ei ole tullut kauheasti haeskeltua vaihtoehtoja.
antti
Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Re: Solukumirasva

Viesti Kirjoittaja bisti »

Noita 50g michelin bib mousse geeli -tuubeja tuntuu löytyvän hintahaarukkaan 5-8€ tuubi. Näitä meneekin sitten 1 per rengas (etusessa saattaa riittää puolikas). Kilohinta luokkaa 300€.

Jotenkin tuntuu että joko näitä ei verkkokauppojen valikoimiin laiteta tai sitten niitä ei vaan kannata valikoimissa pitää. Ja kyllä tuolla putkiliukkarilla on kisakuskit ajaneet jo vuosia, joten ei se huonoa voi olla. Sen saatavuus ainakin tuntuu olevan parempi kuin noiden "oikeiden" tahnojen.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Sami K
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 3:01 pm
Pyörä: Dude
Paikkakunta: Helsinki

Re: Solukumirasva

Viesti Kirjoittaja Sami K »

bisti kirjoitti:
Jotenkin tuntuu että joko näitä ei verkkokauppojen valikoimiin laiteta tai sitten niitä ei vaan kannata valikoimissa pitää. Ja kyllä tuolla putkiliukkarilla on kisakuskit ajaneet jo vuosia, joten ei se huonoa voi olla. Sen saatavuus ainakin tuntuu olevan parempi kuin noiden "oikeiden" tahnojen.
Kisakuskit vaan taitaa vaihtaa soluja ja etenkin päällikumeja melko paljon tiuhempaan kuin esim itse. Keväällä vaihdoin uuden eturenkaan alle ja nyt mietin, että jos tulee lähdetty Kiteelle, niin voisi laittaa uuden kumin. Eli solu muhii siellä melko pitkiä aikoja. Ajotunteja keväästä on tullut n. 50h. Samalla solulla ajettu nyt 90h, joskin on kyllä nyt vaihtokunnossa. Itsellä siis solu vain edessä. Tuolla 50g pönikällä pari-kolme kertaa saanut vaihdettua renkaan. Varmaan kivikot söisi noita renkaita nopeammin, mutta tulee välteltyä niitä.

Edit: on se mun pönikkä kyllä isompi kuin 50G. Olisko siinä joku pari sataa grammaa ja maksoi muistaakseni n. pari kymppiä Allright:ssa, mutta näytä olevan enää valikoimissa. Tuossa yksi vähän kohtuullisempi hinta:

http://www.hyeenaracing.fi/product_details.php?p=2360
Sami K
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 3:01 pm
Pyörä: Dude
Paikkakunta: Helsinki

Re: Solukumirasva

Viesti Kirjoittaja Sami K »

Tai pistetään kimppatilaus pystyyn ja kysellään mitä kustantaisi muutama kilo muussirasvaa Tsekeistä...

http://www.rockway-shop.eu/en/moto-pneu/technomouse--2
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Solukumirasva

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Ny sitä taas saa :shock: 8)
http://www.24mx.fi/renkaan-asennusgeeli ... mpaign=REM
Mun mielestä kohtuu hintainen ja toimivaakin ollut.
antti
mikko73h
Viestit: 505
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 9:27 am
Pyörä: Yamahat
Paikkakunta: Lpr

Re: Solukumirasva

Viesti Kirjoittaja mikko73h »

http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Olj ... 000030629/

Minun käyttämä ja toimivaksi todettu.
Keep calm and love fossil fuels.
Vastaa Viestiin