Pohjolan Kurapyöräilijät
http://www.matkaendurot.net/forum/

Continental TKC 70
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?f=7&t=32553
Sivu 11/11

Kirjoittaja:  PantseK [ Ma Syys 12, 2016 6:38 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

Outoa höpinää. Jos renkaat kestää tommosia kilometrejä niin en ymmärrä mistä naputetaan. Normi takasen kesto on siellä 2-5tkm välillä. Yhdelläkään etusella en ole yli 8t ajanut. Nuokin on ollut maksimi kilsoja jolloin viimeiset ajat on olut jo senverran epämiellyttäviä että aina kun uusi on tullut alle niin on ittekseen ihmetelly että miksi tuli noin pitkään ajettua.
Tai no ihan turhaa höpinää tämäkin koska ikinä ei topikin mukainen rengas ole alla pyörinyt, joten unohtakaa koko homma

Kirjoittaja:  tunturisport [ Ma Syys 12, 2016 8:32 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

Kiitos gsr600:lle päivityksestä. Minusta tuon uudenkin version eturenkaan kuluminen on turhan nopeaa. Olen yleensä ajanut 15 - 17 000 km Metzeler Touranceilla (edessä) joka on käyttöalueeltaan TKC70:ä vastaava kumi. Taakse kyllä joutuu vaihtamaan rengasta alle 10 000 lukemissa.

Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla

Kirjoittaja:  SS [ Ma Syys 12, 2016 9:34 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

Huomenna kolmas TKC70 taakse, eteen 80:n ja tulpat syvemmälle korviin...
Erinomaisen kestävä takagummina, vaikka ajoin tarkoituksella vähän matalammilla paineilla, kun oli liian kova normipaineella, etunen kulu vähä epätasaseen ja meni vaihtoon 9500km kohdalla samaan aikaan takagummin kanssa.
Oli niissä vielä useampi milli jäljellä vaan kun piti saada assugummit alle lomareissulle eurooppaan.
Mikään ei oo aiemmin noin pitkään takana viihtynyt.

SS

Kirjoittaja:  STN [ Ma Syys 12, 2016 10:11 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

tunturisport kirjoitti:
Kiitos gsr600:lle päivityksestä. Minusta tuon uudenkin version eturenkaan kuluminen on turhan nopeaa. Olen yleensä ajanut 15 - 17 000 km Metzeler Touranceilla (edessä) joka on käyttöalueeltaan TKC70:ä vastaava kumi. Taakse kyllä joutuu vaihtamaan rengasta alle 10 000 lukemissa.

Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla

kyllähän torance kestää, ja jos euroopan reissua meinaan niin tulee alle. asfalttikumi mun mielestä tuo rengas on.

STN

Kirjoittaja:  GSR600 [ Ma Syys 12, 2016 10:49 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

PantseK kirjoitti:
Outoa höpinää. Jos renkaat kestää tommosia kilometrejä niin en ymmärrä mistä naputetaan. Normi takasen kesto on siellä 2-5tkm välillä. Yhdelläkään etusella en ole yli 8t ajanut. Nuokin on ollut maksimi kilsoja jolloin viimeiset ajat on olut jo senverran epämiellyttäviä että aina kun uusi on tullut alle niin on ittekseen ihmetelly että miksi tuli noin pitkään ajettua.
Tai no ihan turhaa höpinää tämäkin koska ikinä ei topikin mukainen rengas ole alla pyörinyt, joten unohtakaa koko homma


Jos 6000 km väliraportistani sai sen käsityksen että en ole tyytyväinen TKC70 kestoon niin sitä en tarkoittanut. Minulla AllRoad rengassarja on kestänyt yleensä 6-8 tkm. Paras saavutukseni on Pirellin Scorpion Trail 2 renkaalla 9 tkm. TKC70 renkaalla ajaa kuitenkin tuplamäärän verrattuna esim. Anakee Wild tai TKC80 renkaaseen joka kestää minun ajossa takana 3-4 tkm.

Kirjoittaja:  Andestone [ Ke Syys 21, 2016 5:55 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

Tkc 70 nyt muutaman päivän olleet alla ja kyllä on niin arka on pitkittäisurille, että luulin jotain olevan irti.... No ei ollut. No nää kun saan sileeks ajettua, niin palaan kyllä Heidenaun Scouteihin!

Kirjoittaja:  Kugel [ La Huhti 08, 2017 10:25 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

TKC 70 ollut alla 2010 1200 -gessussa.

Märkäpito assulla plussaa. Eazy off-roadkin menee. Kulutuskesto mielestäni hyvä.
Pientä kiemurtelua pitkittäisurissa - mutta niin on muillakin renkailla. Aika vetelä +140 kmh nopeuksissa.
Uusi sarja odottaa varastossa allelaittoa. Minun käyttöön hyvä yleisrengas. Kuitenkin tulee assuajoa, ja se märkäpito on tärkeä asia. Esim. Heiden scout märällä assulla ei vaan pidä.

Kirjoittaja:  mek [ Ke Heinä 12, 2017 6:59 am ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

Ensimmäinen tankillinen TKC 70:llä ajettu Africa Twinillä. Aikaisemmin, aina kun on saanut pyörään uudet renkaat alle loppuun kuluneiden tilalle, on tullut jonkinlainen ahaa-elämys, että näinkö hyvä tämä olikin ajaa. Nyt ei tullut. Karoo 3 oli loppuun saakka yllättävänkin hyvä. Eturenkaassa oli 8700 km jälkeen 2 mm, takarengas keskeltä melkein sileä. Siitä huolimatta ohjaustuntuma oli asfaltilla melko täsmällinen eikä rengas ollut kovin uraherkkia. Uusi TKC 70 sen sijaan tuntuu ohjaustuntumaltaan epävarmalta heti kävelyvauhdista alkaen. Renkaiden loivasta poikkileikkauksesta johtuen pyörä pyrkii hitaissa kurveissa vänkäämään pystyyn (vs. esim. jyrkkäprofiilinen Trail Attack, joilla pyörä suorastaan haukkaa kaarteeseen. TKC 70 arkuus pitkittäisurille tuli myös todettua. Pito sen sijaan tuntui kyllä hyvältä ja luotettavalta. Samoin kovilla sorateillä, vasta lanatuillakin, rengas on yllättävänkin hyvä, mutta ei pärjää kuluneelle Karoo 3:lle. HIeman hiljaisempi kuin kulunut Karoo3, Anakee II:n luokkaa ääneltään.

Ohjaustuntuman epätäsmällisyys ei onneksi pahene vauhdin kasvaessa, ainakaan uutena. Kokeilin 120 asti, asfaltillla ja soralla. Märkäpitoa en vielä kokeillut, mutta testien ja muiden kokemusten mukaan ok. Ei tule näistä uutta suosikkirengasta, enemmän tykkäsin Karoo 3:sta, mutta se pahus vaan kuluu vähän turhan nopeasti. Ensi kesänä Anakee Wild tai Avon Trekrider alle.

Kirjoittaja:  mek [ Ke Syys 20, 2017 7:50 am ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

TKC 70:t ovat näköjään renkaat, joista oppii pitämään vasta kilometrien myötä. Vaikka ensivaikutelma ei niin kovin loistava ollutkaan, niin nyt 4000 km jälkeen renkaisiin on tottunut ja niistä on oppinut jopa pitämään. Uraherkkyys ei mielestäni nyt hieman kuluneena ole enää niin pahaa kuin uutena. Kyse ei voi olla pelkästä asiaan tottumisesta, sillä nyt matalien, mutta selvästi tiessä näkyvien auran jälkien päällä voi ajaa ilman, että se vaikuttaisi ohjautuvuuteen mitenkään.

Renkaan hitaaseen ja kankeaan käyttäytymiseen käännöksissä on tottunut, eikä asia enää haittaa. Pito on erittäin hyvä niin kuivalla kuin märälläkin asfaltilla. Kylmälläkin kelillä voi kuivalla kelillä huoletta kantata tapit tietä raapien ilman pelkoa pidon menetyksestä. Myös märällä rengas on luotettava, pitää hyvin ja käyttäytyy loogisesti. Kovapintaisella soratiellä erinomainen rengas, irtosoralla varsinkin takarengas hakee vakiopaineilla jonkin verran, mutta parempi kuin moni muu katurengas. Melutasokaan ei ole kilometrien myötä vielä kasvanut ja kuluminen näyttää hyvin maltilliselta.

Kyllä nämä hyvät yleisrenkaat ovat.

Kirjoittaja:  950Tomi [ Ma Loka 09, 2017 10:01 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

Ihme rengas kyllä tämä, ominaisuudet tuntuvat vain paranevan mitä enemmän rengas kuluu. Nyt on takasella ajettu 12500km (950 Adv), piti oikein pariin kertaan tarkistaa kirjanpito mutta näin se on. Ja pintaa vielä tuntuu riittävän... Ajo on ollut hyvin sekalaista Autobahnasta polkuihin.

Kirjoittaja:  GSR600 [ Ti Loka 10, 2017 12:23 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

950Tomi kirjoitti:
Ihme rengas kyllä tämä, ominaisuudet tuntuvat vain paranevan mitä enemmän rengas kuluu. Nyt on takasella ajettu 12500km (950 Adv), piti oikein pariin kertaan tarkistaa kirjanpito mutta näin se on. Ja pintaa vielä tuntuu riittävän... Ajo on ollut hyvin sekalaista Autobahnasta polkuihin.


Samansuuntaiset ajatukset minullakin, 3 sarjaa TKC70 renkaita ajaneena. Pitkittäisurien reagointiin asfaltilla tuli kritisoitua alussa kovastikin mutta se vähenee kulumisen myötä ja osittain siihen varmaan myös tottuu ajan myötä. Pito on hyvä asfaltilla sekä soralla.
Takarenkaalla olen päässyt 9-11 tkm. Eturengas ei etupainoisessa (GSA) kestä niin pitkään, sen olen vaihtanut 6-7 tkm kohdalla.

Nyt on alla Pirellin Scorpion Rally STR renkaat. Kokemuksia niistä saadaan vasta ensi keväänä lisää. Ajoin peurakolarin ja pyörä on sen vuoksi korjaamolla. Onneksi itse selvisin loukkaantumatta. Peura kuoli törmäyksen voimasta.

Kirjoittaja:  mek [ To Kesä 14, 2018 7:08 am ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

Noin 9 tonnia ajettu. Rengasmelu kasvoi havaittavaksi noin 7 tonnin kohdalla, nyt ulvovat kuuluvasti. Eturengas on kulunut oudosti. Keskinappulat kuin sahan terässä, etureunassa pintaa pari - kolme milliä, takareuna ei näytä kuluneet lainkaan. Keskirivin viereisistä nappuloista on lähtenyt puolet, pinhtaa pari - kolme milliä. Takarengas on kulunut tasaisesti, pintaa vielä nelisen milliä. Uraherkkyys tuntuu taas olevan pahememaan päin, nyt myös kurveissa ohjattavuus on alkanut tuntua hieman epätarkemmalta kuin uutena. PIto asfaltilla on edelleen erinomainen, myös märällä ja kylmällä räntäkelillä. Ristiriitainen rengas.

Kirjoittaja:  JT8 [ Su Elo 26, 2018 5:14 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

Moro
Miten tkc 70 toimii kaksipäällä ajellessa ja onko kokemusta täydellä kuormalla kuinka kestää sepelillä.Mul on siracilla pari rengas rikkoo takana meslerit on kestäny hyvin mut ton kuvio näyttäis hyvältä asulla ja hiekalla.

Kirjoittaja:  Jouni [ Pe Marras 15, 2019 9:17 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

Onkos kokemuksia tästä TKC 70 Rocks -renkaasta (https://www.continental-tires.com/motor ... c-70-rocks)? On siis eri rengas kuin normaali TKC 70 ja näyttää saavan vain takarenkaana. Kuviosta puuttuu normaalin TKC 70:n sileä keskikohta, eli on huomattavasti karheampi.

Kirjoittaja:  mek [ Pe Marras 15, 2019 9:50 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

Kuvien perusteella voisi elätellä toiveita, että on vähemmän uraherkkä kuin normi tkc 70.

Sivu 11/11 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/