TKC70 ei tainnut silloin olla vielä markkinoilla joten tarkoitat vissiin Mitas E07:aa?Syke kirjoitti:Rd04:ssä en pitänyt renkaasta ollenkaan.
Continental TKC 70
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Continental TKC 70
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: Continental TKC 70
Eiku..numerot sekaisin, siis TKC80 oli se kaikkien ylistämä, josta en pitänyt.
Väärä ketju, väärä rengas. Hyvä minä
Väärä ketju, väärä rengas. Hyvä minä
Braa-aab!
Re: Continental TKC 70
Tänään sain ko kumit alle pyörääni (2011 super tenere 1200)
Ehdin jopa runsaat 10km ajeleen työvuoron jälkeen ja ei oikein vielä osaa kovasti moittia/kehua.
Tuntui kädellä ainakin että lämpeni renkaan pinta suht nopeasti ja aika pehmeän oloinen oli kumiseos.
Edelliset vuodet on tullut ajeltua Metzelerin perus Touranceilla ympäri Euroopan mannerta..
Kirjoitellaan kokemusta kun km ehtii kertyä..
Ehdin jopa runsaat 10km ajeleen työvuoron jälkeen ja ei oikein vielä osaa kovasti moittia/kehua.
Tuntui kädellä ainakin että lämpeni renkaan pinta suht nopeasti ja aika pehmeän oloinen oli kumiseos.
Edelliset vuodet on tullut ajeltua Metzelerin perus Touranceilla ympäri Euroopan mannerta..
Kirjoitellaan kokemusta kun km ehtii kertyä..
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: Pe Helmi 11, 2011 9:27 pm
- Pyörä: Tiger EXPLORER
- Paikkakunta: Läntisempi Suamen keskusta
Re: Continental TKC 70
Tuntuu toimivan Exploorerin alla, täällä kolmas joka kehuu ao. rengasta.
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
- Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Continental TKC 70
s_elviö kirjoitti:Tuntuu toimivan Exploorerin alla, täällä kolmas joka kehuu ao. rengasta.
6000 km nyt ajettuna, ehkä 1000 km vielä niin sitten alkaa olla vaihtokunnossa.
Soralla ja hiekalla rengas on mieleinen ja paras tähän mennestä testaamistani.
Asfaltilla ainoa moite on uraherkkyys railoissa ja urapaikkauksissa.
Jos ei uria tai paikkauksia, vakaa myös suuremmissa nopeuksissa.
Eturengas kulunut rappusille mutta ei kuitenkaan täristä eikä haittaa muutenkaan ajossa.
Renkaat säilyttäneet pyöreän profiilinsa erittäin hyvin.
Kulutuskestävyys minun ajossa (40% soralla 60% asfaltilla) samalla tasolla kuin aikaisemmissa
renkaissa (Continental Trail Attack, Dunlop Trailmax TR91 , Metzeler Tourance Next).
Hyvä rengas minun käyttöön.
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Continental TKC 70
Onko noissa renkaissa laatupoikkeamia kun toisilla toimii ja toisilla ei?
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Continental TKC 70
Toimii tai ei, kaikki ei vain ole niin herkkiä siihen, että pyörä ei toimi kuten sen pitäisi laaturenkailla.Koheltaja kirjoitti:Onko noissa renkaissa laatupoikkeamia kun toisilla toimii ja toisilla ei?
Niin, tästähän juurikin on ollut kyse... kunnon renkailla ei gessu tätä tee...GSR600 kirjoitti: Asfaltilla ainoa moite on uraherkkyys railoissa ja urapaikkauksissa.
Näin minäkin voisin sanoa, kunnes se hetkellinen kiihdytys tuonne 120km/h paremmalle puolelle on päättynyt ja pitäisi kruisailla sitä vauhtia. Vasta vauhdin tasaantuessa nämä ongelmat alkaa.GSR600 kirjoitti: Jos ei uria tai paikkauksia, vakaa myös suuremmissa nopeuksissa.
Anakee2:lla ei mitään ongelmaa pitää >160 km/h marssivauhtia kunnes tankki on kuiva.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: Continental TKC 70
Kyllä minulla on vakaa ajettava suuremmillakin nopeuksillakin. Tänäänkin ajoin parhaimmillaan 230km/h(suljetulla alueella) enkä mitään epävakautta havainnut. Nyt alkaa olla n 3000 km takana. Ainoat moitteet on tuo uraherkkyys ja että paineita joutuu lisäämään kerran viikossa.
Ei ole riemulla rajaa kun kotarilla ajaa...
Re: Continental TKC 70
Nyt tämä alkaa menemään henkilökohtaisuuksiin (mikä pyörä?). Kuvittelisin kuitenkin saksalaisen rengasvalmistajan tekevän myös suhteellisen yleiseen saksalaismerkiin soveltuvan renkaan. Itse ajoin kyseisellä renkaalla n.3500km asfaltilla, öljysoralla, soratiellä ja metsäautoteillä kahdella jälkimmäisellä toimii erittäin hyvin. Mutta 60/40 tiepinnan suhde edellyttäisi jokinlaisia asfaltti ominaisuuksia.
Rengas ei toimi johdonmukaisesti asfaltti mutkissa, välillä ei mitään ongelmaa ja kohta taas "muljuaa" nopeudella ei ole suurta vaikutusta.
Voi tällä renkaalla 200km/h ajaa (sen mitä gessu just kulkee), mut kyllä moottoritie siirtymät on kaikkea muuta kuin rentouttavia, jos niitä nyt kukaan ajaa.
Eturengas kuluu rappuille. Mulla näillä kilometreillä ison ja pienemmän palan korkeusero toisesta reunasta n.4mm (2.1/6.1). Varmasti täristää normaali paineilla 2.3-2.5. (renkaassa vaikea pitää tasaisia paineita?)
Jos nyt harkitsisin ostamista en ostais, toisaalta tiedän nyt itse minkälaiset renkaat ovat eikä tarvi kaikenlaisten foorumien paskapuheiden varassa ostopäätöksiä tehdä.
Jotain hyvääkin tässä kokeilussa oli, kun luulin pyörän muuttuneen talven aikana paskaksi ajaa ei sitä ollutkaan. Rahallinen menetys ei harmita, enemminkin aika ja ajofiilikset.
Pää pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä.
Rengas ei toimi johdonmukaisesti asfaltti mutkissa, välillä ei mitään ongelmaa ja kohta taas "muljuaa" nopeudella ei ole suurta vaikutusta.
Voi tällä renkaalla 200km/h ajaa (sen mitä gessu just kulkee), mut kyllä moottoritie siirtymät on kaikkea muuta kuin rentouttavia, jos niitä nyt kukaan ajaa.
Eturengas kuluu rappuille. Mulla näillä kilometreillä ison ja pienemmän palan korkeusero toisesta reunasta n.4mm (2.1/6.1). Varmasti täristää normaali paineilla 2.3-2.5. (renkaassa vaikea pitää tasaisia paineita?)
Jos nyt harkitsisin ostamista en ostais, toisaalta tiedän nyt itse minkälaiset renkaat ovat eikä tarvi kaikenlaisten foorumien paskapuheiden varassa ostopäätöksiä tehdä.
Jotain hyvääkin tässä kokeilussa oli, kun luulin pyörän muuttuneen talven aikana paskaksi ajaa ei sitä ollutkaan. Rahallinen menetys ei harmita, enemminkin aika ja ajofiilikset.
Pää pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä.
Re: Continental TKC 70
^ jos minua tarkoitat niin pyörä on ktm 1190 adv. Contin trailattack 2 on tietysti parempi asvaltilla( oma vertailupohja/edellinen rengas).
Ei ole riemulla rajaa kun kotarilla ajaa...
Re: Continental TKC 70
En tarkoittanut ketään vaan yleisesti ihmettelin miksei Gessuun käy ja mun käsityksen mukaan pitäis olla enemmänkin asfaltti rengas.
Jokatapauksessa hyvä soralla, muttei sovellu Suomen paikatuille ja karhunuria täynnä olevalle ns. asfaltille.
Mutkaista tietä näkymättömiin
Jokatapauksessa hyvä soralla, muttei sovellu Suomen paikatuille ja karhunuria täynnä olevalle ns. asfaltille.
Mutkaista tietä näkymättömiin
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
- Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Continental TKC 70
TKC 70 setti Gessun alla tuli tänään tiensä päähän.
7000 km kesti minun ajossa.
Takarenkaasta lahtenyt "nappuloista" pieniä palasia pois, rengas täynnä pieniä haavoja ja halkeamia.
3000 km soratie hauskutusta tehnyt tehtävänsä.
Eturengas kulunut erittäin voimakkaasti rapuille.
Hyvä rengas soralla.
Asfaltille sen sijaan löytyy huomattavasti parempia vaihtoehtoja.
Seuraavaksi "testiin" Pirellin uutuus kaudelle 2015, Scorpion Trail 2
7000 km kesti minun ajossa.
Takarenkaasta lahtenyt "nappuloista" pieniä palasia pois, rengas täynnä pieniä haavoja ja halkeamia.
3000 km soratie hauskutusta tehnyt tehtävänsä.
Eturengas kulunut erittäin voimakkaasti rapuille.
Hyvä rengas soralla.
Asfaltille sen sijaan löytyy huomattavasti parempia vaihtoehtoja.
Seuraavaksi "testiin" Pirellin uutuus kaudelle 2015, Scorpion Trail 2
Re: Continental TKC 70
3 000 km kokemusta,hiton hyvä aluksi mutta nopeasti kuluu niinkuin pahimmat nappularenkaat.
Paineet n.2,5 bar. R 1150 GS.
Ei mitään virkaa maastossa, tukossa ja pysyy._varmaan on parempiakin
mm. Continental ecgape tai jotain.................pirelli.
Ei ne mikään hyviä ole 30% jälkeen.
Paineet n.2,5 bar. R 1150 GS.
Ei mitään virkaa maastossa, tukossa ja pysyy._varmaan on parempiakin
mm. Continental ecgape tai jotain.................pirelli.
Ei ne mikään hyviä ole 30% jälkeen.
-
- Viestit: 1666
- Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: Continental TKC 70
Hauska näitä on lukia
Minä nyt oon sen verran pöljä et ite pitää kokeilla ennen kuin uskoo tai ikä tuonut kyllä senkin ettei ihan kaikkia kantapään kautta mut kuka tahtoo nappuloilla ajaa motaria 160
Mulla Alpilla kotomaassa missä pysyn 90 ja letkeetä on meno, jos tahon pysyä assulla niin asfaltti kumit alle
Minä nyt oon sen verran pöljä et ite pitää kokeilla ennen kuin uskoo tai ikä tuonut kyllä senkin ettei ihan kaikkia kantapään kautta mut kuka tahtoo nappuloilla ajaa motaria 160
Mulla Alpilla kotomaassa missä pysyn 90 ja letkeetä on meno, jos tahon pysyä assulla niin asfaltti kumit alle
Yksinäinen Susi
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
- Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Continental TKC 70
TKC70 on suunniteltu valmistajan mukaan 60% asfaltille 40% soralle/hiekalle.jarno78 kirjoitti:Hauska näitä on lukia
Minä nyt oon sen verran pöljä et ite pitää kokeilla ennen kuin uskoo tai ikä tuonut kyllä senkin ettei ihan kaikkia kantapään kautta mut kuka tahtoo nappuloilla ajaa motaria 160
Mulla Alpilla kotomaassa missä pysyn 90 ja letkeetä on meno, jos tahon pysyä assulla niin asfaltti kumit alle
Edellä mainitun perusteella voisi odottaa parempia asfaltti ominaisuuksia.
Mikään varsinainen nappularengashan tämä tämä TKC70 ei ole.
Moni taitaa sekoittaa tämän kirjoittelun TKC80 renkaaseen joka on nappularengas.
Missään savessa, mudassa, liejussa tai pehmeässä hiekassa en ole ajanut eli sieltä minulla ei ole kokemuksia TKC70 suhteen.
Irtosoralla ja kovapohjaisella hiekkatiellä, metsäautotiellä toimii minun mielestä hyvin.
Hyvä pito johtunee erittäin pehmeästä kumimateriaalista.
Osasyynä epämääräiselle käytökselle asfaltilla lienee juuri samainen pehmeys kumissa.