Continental TKC 70

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja mico »

Onko TKC 70 miten uraherkkä K60 Scoutiin verrattuna? Profiilin eron huomaa hyvin tästäkin kuvasta ja scout on aika uraherkkä.

Kuva
Avatar
Ari
Viestit: 497
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:58 pm
Pyörä: Helkama
Paikkakunta: Turku

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja Ari »

Ei ainakaan vesigessussa ole ongelmia uraherkkyydessä TKC 70 kanssa. Pyöräkin on kyllä suuntavakaa.
Voi olla, että TKC:t on vähän levottomammat asvaltilla, kuin matalakuvioisemmat Anakeet ja vähän enemmän melua pitävät, mutta ei häiritsevästi. Reissuun, jossa on pääasiassa asvalttia, hyvä valinta.
GSR600
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
Paikkakunta: Huittinen

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja GSR600 »

Pientä uraherkkyyttä olen minäkin havainnut verrattuna aikaisempiin renkaisiini jotka ovat olleet
Contin Trail Attack, Dunlop Trailmax TR91 ja Metzeler Turance Next.

TKC70 renkaissa on uutena pintaa aika ruhtinaallisesti, edessä 6,5mm, takana 9,5 mm.
Ääntelyä en kuule TKC70 renkaasta, mutta kuulo ei ihan parhaassa terässä enää olekaan ja tulpat on aina korvissa.
Avatar
juilhy
Viestit: 125
Liittynyt: La Maalis 28, 2015 12:43 am
Pyörä: Transalp 700
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja juilhy »

mico kirjoitti:Onko TKC 70 miten uraherkkä K60 Scoutiin verrattuna? Profiilin eron huomaa hyvin tästäkin kuvasta ja scout on aika uraherkkä.
Voi olla että kuva hämää, mutta näyttää että tuo scout on enemmän kantikas, tai kulunut jo keskeltä. Voisko ottaa "kantti" uran reunaan ja sen takia herkempi?
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja juvander »

Minullakin tuollaiset odottaa hyllyssä - Anakee2:n rinnalla. Valinna vaikeutta luvassa kesän reissulle.

Onkos tuosta TKC70:stä kuulunut mitään paljonko se kestää kilometrejä?

Huomisen makkaranpaistoajeluun valmistautuessa huomasin tällaisen. Vaihtui vielä TKC80:set alle aika vikkelään kun oli valmiiksi toisilla vanteilla odottamssa...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja mico »

juilhy kirjoitti:
mico kirjoitti:Onko TKC 70 miten uraherkkä K60 Scoutiin verrattuna? Profiilin eron huomaa hyvin tästäkin kuvasta ja scout on aika uraherkkä.
Voi olla että kuva hämää, mutta näyttää että tuo scout on enemmän kantikas, tai kulunut jo keskeltä. Voisko ottaa "kantti" uran reunaan ja sen takia herkempi?
Ei kuva hämää, olen ajanut advella noita takasina muistaakseni 3kpl ja on uraherkkä kun on hieman kulmikas.
Kuva
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Tommonen scoutti vaikuttaa kuvioinniltaan passelilta mulle kun ajoa tulee 50/50 mulle ja kun tuonne syvemmälle menee niin ois kiva kun ois ees jotenkin syvempi tuo kuvio kuin tuo shinko
Yksinäinen Susi
Avatar
suke62
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 9:22 pm
Pyörä: Tiger 800
Paikkakunta: Rauma

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja suke62 »

150 leveen Scoutin kuvio muuttunut :?: :shock:
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja mico »

Menee jutut hiukan otsikon ohi, mutta tuo kuva on parin vuoden takaa.

Näin se on kaiketi nyt...

Kuva
1200_adv
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2014 12:41 pm
Pyörä: BMW R 1200 GSA

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja 1200_adv »

Kyllä tkc70 on saannu jo ainakin helmikuun alusta
itse tilasin mp-storesta hintaan 260€ kotiovelle toimitettuna alle kolmessa päivässä.
Tulivat 02.02.2015.
Messuilla oli ainoa Suomen "maahantuojan" pari ,hinta oli vähän alle 400€.
Avatar
Ari
Viestit: 497
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:58 pm
Pyörä: Helkama
Paikkakunta: Turku

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja Ari »

Palaan tuohon uraherkkyyteen. Anakeehen ja Touranceen verrattuna ainakin vesigessussa TKC70:it on kyllä levottomammat. Uraherkkyys ei niinkään ole ongelmana, mutta vaatii enemmän ohjaamista ja tuulisella säällä reagoi puuskiin. Toi voi olla seurausta syvemmästä kuvioinnista uutena, ehkä rauhoittuu kuluessaan, vielä ei ole kilsoja kuin kolmisen tuhatta.
Vaikea sanoa meneekö renkaiden piikkiin, mutta kovassa, yli 160 vauhdissa ei ole yhtä varman tuntuinen, kuin em.enemmän katurenkaat. Toisaalta eilen tulin lumisateessa Tatran yli ja olin tyytyväinen, ettei ollut katurenkaita. Ei TKC:n ominaisuuksiakaan lumessa tullut sen paremmin testattua, reissua pari viikkoa edessä, niin pitää ottaa varman päälle. Ei kuitenkaan isompia ongelmia lumessa ja loskassakaan.
GSR600
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
Paikkakunta: Huittinen

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja GSR600 »

1200_adv kirjoitti:Kyllä tkc70 on saannu jo ainakin helmikuun alusta
itse tilasin mp-storesta hintaan 260€ kotiovelle toimitettuna alle kolmessa päivässä.
Tulivat 02.02.2015.
Messuilla oli ainoa Suomen "maahantuojan" pari ,hinta oli vähän alle 400€.
Laitoin TKC70 renkaat alle Gessuun jo viime syksynä.
Suomesta ei tosin saanut joten tilasin mynetmotosta.
GSR600
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
Paikkakunta: Huittinen

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja GSR600 »

Pääsiäisenä tuli lasketeltua sorateitä ja metsäautoteitä menemään tapeilla seisten nautiskellen.
TKC70 tuntuu hyvältä etenkin irtosoralla. Alusta oli kovaa mutta kuitenkin osittain märkää.

TKC70 tuntuu vähän samalta kuin Gessukin, ei paras missään mutta hyvä lähes kaikessa.

Kulutuskestävyydestä raportoin sitten kun kilometrejä on takana monia tuhansia.
Avatar
Ari
Viestit: 497
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:58 pm
Pyörä: Helkama
Paikkakunta: Turku

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja Ari »

8000 kilometriä olen nyt ajanut TKC70:llä. Pintaa on takana 4,5 milliä jäljellä. Eturenkaasta "nappulat" on kuluneet vinoiksi, vaikka painetta on ollut suosituksia enemmän, 2,4 -2,5 bar. Matalimmissa kohdissa pintaa on n. 2 milliä jäljellä.
Lähes kaikki kilometrit on Euroopan sileiltä asvalteilta, ihan suoraan ei voi verrata kotimaan nastojen karhentamaan tiehen. Ihan Tourancen kilometrimääriin ei näillä pääse, mutta reilun kymppitonnin kestää siistissä ajossa.
Hyvät renkaat, pikkasen pitää ääntä ja täristää tangossa, eikä pito asvaltilla ole katurenkaiden luokkaa, mutta yleisesti ok.
GSR600
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
Paikkakunta: Huittinen

Re: Continental TKC 70

Viesti Kirjoittaja GSR600 »

2000 km väliraportti
Ajettu kevätkarkealla asfaltilla 1000km ja loput 1000 km sorateillä.
Asfalttiajo mutkateitä yhden hengen kuormalla.
Soratiet yhden hengen kuormalla tapeilla seisten pikku vauhdikasta nautiskelua.
Ei mitään revittelyä vaan isolla vaihteella väännöllä menemään.
Luistonesto enduro asetuksella joka sallii luistamista.

Eturenkaasta lähtenyt 2mm pois. Uutena 6,5mm, nyt 4,5 mm.
Eturengas kulunut jo 2000km jälkeen huomattavan paljon "rappusille".

Takarenkaasta lähtenyt pintaa pois 3,5 mm. Uutena 9.5 mm, nyt 6 mm.
Rengas kulunut tasaisesti.

Renkaat tuntuu tähän asti ihan hyviltä, erityisesti soralla.
Eniten huolestuttaa tuo eturenkaan voimakas "rappusille" kuluminen.

Paineet edessä 2,2
Takana 2,5

Tämän perusteella tulee hyvin esille se että soralla rengas kuluu huomattavasti nopeammin kuin
esim. kahden hengen tasaisessa matka ajossa sileillä asfaltti teillä esim. euroopassa.
Arin aikaisemmin esittävät luvut ovat siksi hyvin erilaisia.
Vastaa Viestiin