Continental TKC 70
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Continental TKC 70
Eiköhän niillä ole tehtaalla pari kontillista epämääräisesti kuluneita renkaita ja tuotevastaavat puhuttelussa että mikä meni vikaan. Kotilon osalta olen jo tottunut Saksalaiseen menttaliteettiin, kaikki viat ja virheet kielletään viimeiseen asti, ja jotkut viat korjataan asiakkaalta salassa ja sen jälkeen väitetään naama näkkärillä että ihan normaalisti tämä toimii, ei tässä mitään vikka ole edes ollut...
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Continental TKC 70
Nyt on pari reissua nakkikiskan ympäri TKC 70:llä huristeltu. Kyllä ensivaikutelma on todella positiivisesti yllättynyt. Hiekalla toimii mielestäni erittäin johdonmukaisesti, ei ole ainakaan vielä tullut ruskeita läiskiä kalsareiden takaosastoon.. Heti alusta alkaen tuntui siltä, että noiden kanssa pärjää myös soralla.Tervatulla tiellä en saa tuota etupäätä "vemputtamaan", en sitten millään. Normaalilla maantie- / moottoritienopeuksilla käyttäytyy minun taidoilleni ja kokemuksilleni aivan niinkuin sekakäyttöön tarkoitetun renkaan odotinkin käyttäytyvän. Löytää toki pitkittäisuria, jos niihin tietoisesti ohjaa, ja kiemurtelee noiden urien mukaan, mutta uskoisin, että ei sellaista rengastusta löydykkään, mikä ei noita uria pitkin kiemurtele, jos niitä seurailee tieten tahtoen. n. 80 km/h vauhdissa vakkari päällä pystyi ajeleen "ilman käsiä", eikä vemputtanut, hiukan kampesi kohti vasenta kaistaa, mutta niin tuo pyörä on tehnyt kaikilla renkailla. Ja sitten kävin suljetulla alueella valvotuissa olosuhteissa kokeilemassa hiukan reippaampaa marssivauhtia, enkä saanut sielläkään mopoa käyttäytymään levottomasti. Ja rengaspaineet ovat pyörän valmistajan ohjeen mukaiset. Ei varmasti ole paras valinta noissa "satasen renkaissa" ajatellen pelkästään asfalttiajoa. Mutta kukapa tuollaisella kuviolla olevan renkaan pelkästään asfalttikäyttöön hankkiikaan? Tuolla halpisosastollakin löytyy varmasti parempia renkaita pelkästään asfalttikäyttöön. Minulla on toisilla vanteilla Tourance Next:t, ja niitä pidän jo enempi asfalttiajoon käypäsinä. Kyllä nuo 70:t tuntuvat tällaisen aloittelijan sekakäyttöön olevan paremmat kuin oletin. Tai sitten olen ajanut tähän saakka tosi p.....lla renkailla. No, katellaan kunhan nuo alkavat kulumaan, onko sitten vielä yhtä positiiviset mielipiteet, kuin nyt. :)
Re: Continental TKC 70
Meneppä nyt vähän sitä nakkikioskiakin pidemälle ja kerro milla pyörällä siellä olet liikkeellä?kapo kirjoitti:Nyt on pari reissua nakkikiskan ympäri TKC 70:llä huristeltu. Kyllä ensivaikutelma on todella positiivisesti yllättynyt. Hiekalla toimii mielestäni erittäin johdonmukaisesti, ei ole ainakaan vielä tullut ruskeita läiskiä kalsareiden takaosastoon.. Heti alusta alkaen tuntui siltä, että noiden kanssa pärjää myös soralla.Tervatulla tiellä en saa tuota etupäätä "vemputtamaan", en sitten millään. Normaalilla maantie- / moottoritienopeuksilla käyttäytyy minun taidoilleni ja kokemuksilleni aivan niinkuin sekakäyttöön tarkoitetun renkaan odotinkin käyttäytyvän. Löytää toki pitkittäisuria, jos niihin tietoisesti ohjaa, ja kiemurtelee noiden urien mukaan, mutta uskoisin, että ei sellaista rengastusta löydykkään, mikä ei noita uria pitkin kiemurtele, jos niitä seurailee tieten tahtoen. n. 80 km/h vauhdissa vakkari päällä pystyi ajeleen "ilman käsiä", eikä vemputtanut, hiukan kampesi kohti vasenta kaistaa, mutta niin tuo pyörä on tehnyt kaikilla renkailla. Ja sitten kävin suljetulla alueella valvotuissa olosuhteissa kokeilemassa hiukan reippaampaa marssivauhtia, enkä saanut sielläkään mopoa käyttäytymään levottomasti. Ja rengaspaineet ovat pyörän valmistajan ohjeen mukaiset. Ei varmasti ole paras valinta noissa "satasen renkaissa" ajatellen pelkästään asfalttiajoa. Mutta kukapa tuollaisella kuviolla olevan renkaan pelkästään asfalttikäyttöön hankkiikaan? Tuolla halpisosastollakin löytyy varmasti parempia renkaita pelkästään asfalttikäyttöön. Minulla on toisilla vanteilla Tourance Next:t, ja niitä pidän jo enempi asfalttiajoon käypäsinä. Kyllä nuo 70:t tuntuvat tällaisen aloittelijan sekakäyttöön olevan paremmat kuin oletin. Tai sitten olen ajanut tähän saakka tosi p.....lla renkailla. No, katellaan kunhan nuo alkavat kulumaan, onko sitten vielä yhtä positiiviset mielipiteet, kuin nyt.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: Continental TKC 70
Moottoripyörälläjuvander kirjoitti:
Meneppä nyt vähän sitä nakkikioskiakin pidemälle ja kerro milla pyörällä siellä olet liikkeellä?
Re: Continental TKC 70
kapo kirjoitti:Moottoripyörälläjuvander kirjoitti:
Meneppä nyt vähän sitä nakkikioskiakin pidemälle ja kerro milla pyörällä siellä olet liikkeellä?
Continentalin tekemällä moottoripyörällä siis
Joo. Eiköhän kaikki ymmärtäneet mistä oli kyse.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: Continental TKC 70
Siis pyörän merkkinä Triumph Tiger Explorer. Ilmanpaineet: edessä 2,48 bar ja takana 2,9 bar.
Re: Continental TKC 70
Melko erilaisia kokemuksia, vesigessussa TKC70 ei toimi lainkaan. Paineita olen kokeillut laajalla skaalalla, eikä kuormakaan juuri vaikuta. Alta satasen vauhdeissa tuntuma kaarteissa on jotenkin vetelä ja yli satasen vauhdissa alkaa wobblaamaan. Sataaneljääkymppiä ei pysty ajamaan.
Sattuuhan näitä "paskan myivät" juttuja, tällä kertaa harmitti että kevään Balkanin reissulla toi renkaiden epävarmuus oli takaraivossa ajellessa, eikä motareilla pystynyt pitämään samaa vauhtia muun liikenteen kanssa. Yritäppä esim Puolassa ajaa 20 kmh alle muiden nopeuden, niin niitä hipomalla tehtyjä ohituksia riittää.
Tehtaan ja maahantuojan kanssa olen käynyt kirjeenvaihtoa, sieltä en paljoa odota, toivottavasti vetävät pois markkinoilta ennen kuin joku loukkaa itsensä.
Sattuuhan näitä "paskan myivät" juttuja, tällä kertaa harmitti että kevään Balkanin reissulla toi renkaiden epävarmuus oli takaraivossa ajellessa, eikä motareilla pystynyt pitämään samaa vauhtia muun liikenteen kanssa. Yritäppä esim Puolassa ajaa 20 kmh alle muiden nopeuden, niin niitä hipomalla tehtyjä ohituksia riittää.
Tehtaan ja maahantuojan kanssa olen käynyt kirjeenvaihtoa, sieltä en paljoa odota, toivottavasti vetävät pois markkinoilta ennen kuin joku loukkaa itsensä.
Re: Continental TKC 70
Ajattelin, etten enää tähän ketjuun kirjoita, mut kuitenkin.
Kuorma vaikuttaa kyllä ja yllätys yllätys positiivisesti.
Huomasin kun rapsin laukut tallin nurkkaan ja kävin yksin kokeilemassa. Moottoritienopeudet (+120) ei mitenkään miellyttäviä ja rappusille kulunut eturengas täristää. Minkäänlaista voplausta en kyllä huomaa, 120 menee yhdelläkädellä tai miksei ilman käsiäkin.
Mut pyörä joka normaalisti kulkee kuin juna luikertelee erikoisesti.
Ei munkaan rengas enää, kunhan uudet tiistaina tulee.
"Voin myydä satasella parin, jos joku tulee hakemaan ajettu 2000km"
Kuorma vaikuttaa kyllä ja yllätys yllätys positiivisesti.
Huomasin kun rapsin laukut tallin nurkkaan ja kävin yksin kokeilemassa. Moottoritienopeudet (+120) ei mitenkään miellyttäviä ja rappusille kulunut eturengas täristää. Minkäänlaista voplausta en kyllä huomaa, 120 menee yhdelläkädellä tai miksei ilman käsiäkin.
Mut pyörä joka normaalisti kulkee kuin juna luikertelee erikoisesti.
Ei munkaan rengas enää, kunhan uudet tiistaina tulee.
"Voin myydä satasella parin, jos joku tulee hakemaan ajettu 2000km"
Re: Continental TKC 70
Kotarissa toimii kyllä ok. Pieni ongelma on ilmanpaineen vajoaminen molemmissa renkaissa muutaman päivän aikana, esim 2.9->2.0 takana, mutta tuosta ei juuri enää.
Ei ole riemulla rajaa kun kotarilla ajaa...
- JSL
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
- Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
- Paikkakunta: Espoo
Re: Continental TKC 70
Hieman houkuttaisi kokeilla näitä sen sijaan, että taas laitan uudet TKC80:t alle etenkin kun ajosta nykyään melkein kaikki on kestopäällysteellä. Ongelmana vain on ettei löydy taakse 18 tuumaisena kuin 150/70 R18. Vaan mahtaako mennä profiili ketuille LC4:n vanteella (TKC80 140/80:nä on toiminut hienosti)?
Re: Continental TKC 70
Minä tein oman nakkikiskalenkin ja kävin katsomassa tietä pitkin saavutettavan Euroopan pohjoisimman nakkikioski/ravintola/turistirysän. Kilometrejä yhteensä karvan verran alle 2tkm. Reitille sattui myös vanhaa postitietä. Pyörä oli pakattu yhdelle hengelle muutaman päivän telttamatkailua varten ja kun tilaa oli, laitoin painoa mukaan eli tavaraa sen kummemmin miettimättä.
Paineet aluksi 2.5 ja 2.9 mutta pudotin matalammaksi -> 2.3 ja 2.7
Loistava rengas!
Ei täristä. Ei mitään vemputuksia, itseasiassa paremmin nämä TKC70:t toimii kuin edellinen Tourance Next setti. Ilman käsiä tyytyväisyyttä taputtaen pohjoismaiset maantienopeudet (Kemissä motarilla 130 mittarin mukaan noin suunnilleen epävirallisesti ehkä) menee ilman mitään ongelmia. Lujempaa mun ei tarvitse vielä päästäkään.
Asfaltilla ja soralla nämä ovat tehneet just sen mitä olen odottanut.
Tänään vilkaisin mitä Tiger Explorer foorumilla tästä renkaasta on kirjoitettu ja se on lyhyesti että hyvä rengas ja että kriitikot ovat kaikki yhden tietyn mallin omistajia. Eli heidän pitää ajella niillä muilla renkailla sitten. Minä jatkan näillä...kunnes mulla on varaa siihen yhteen tiettyyn malliin tjsp...
Renkaat ovat erinomaiset mun pyörällä siihen tarkoitukseen johon minä sitä käytän. Muiden puolesta en voi sanoa mitään.
Paineet aluksi 2.5 ja 2.9 mutta pudotin matalammaksi -> 2.3 ja 2.7
Loistava rengas!
Ei täristä. Ei mitään vemputuksia, itseasiassa paremmin nämä TKC70:t toimii kuin edellinen Tourance Next setti. Ilman käsiä tyytyväisyyttä taputtaen pohjoismaiset maantienopeudet (Kemissä motarilla 130 mittarin mukaan noin suunnilleen epävirallisesti ehkä) menee ilman mitään ongelmia. Lujempaa mun ei tarvitse vielä päästäkään.
Asfaltilla ja soralla nämä ovat tehneet just sen mitä olen odottanut.
Tänään vilkaisin mitä Tiger Explorer foorumilla tästä renkaasta on kirjoitettu ja se on lyhyesti että hyvä rengas ja että kriitikot ovat kaikki yhden tietyn mallin omistajia. Eli heidän pitää ajella niillä muilla renkailla sitten. Minä jatkan näillä...kunnes mulla on varaa siihen yhteen tiettyyn malliin tjsp...
Renkaat ovat erinomaiset mun pyörällä siihen tarkoitukseen johon minä sitä käytän. Muiden puolesta en voi sanoa mitään.
Allekirjoitus? Tähän viivan alle?
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Continental TKC 70
Niin tekisi edelleen mieli laittaa nämä AT:n alle mutta en ole juuri löytänyt AT kuskien kommentteja muilta foorumeilta.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Continental TKC 70
Ja juuri tilauksesta: http://www.advrider.com/forums/showpost ... tcount=594Koheltaja kirjoitti:Niin tekisi edelleen mieli laittaa nämä AT:n alle mutta en ole juuri löytänyt AT kuskien kommentteja muilta foorumeilta.
Ei sitten näköjään toimi senkään alla.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Continental TKC 70
Kiitokset, nyt voi lopullisesti unohtaa tämän renkaan ja laittaa ne Mitakset tilaukseen.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: Continental TKC 70
Rd04:ssä en pitänyt renkaasta ollenkaan. Paras kombo omiin ajoihin oli
Karoo ilman Teetä eteen ja Sahara3 taakse.
Karoo ilman Teetä eteen ja Sahara3 taakse.
Braa-aab!