renkaat kivikkoisille poluille
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: renkaat kivikkoisille poluille
Mikä sääntörenkaista tekee kategorisesti huonoja?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: renkaat kivikkoisille poluille
Mitättömän kokoiset nappulat jotka hetken ruovittelun jälkeen on ihan loppu. Tietysti jos on varaa vaihdella renkaita useammin niin...
Re: renkaat kivikkoisille poluille
= max 13mm renkaan rungosta oleva nappulakorkeus takana, edessä ei vaatimuksia. Syy ja tarkoitus moiselle rajoitukselle ratojen kulumisen vähentäminen (ainakin näin sanottu).
antti
Re: renkaat kivikkoisille poluille
voi pahus, laitoin tilaten taakse mitaksen C02 ja eteen pirellin MT16. Nyt vasta luin tuon Sepon kommentin. No, kyllä se meikäläisen höntsyilyissä menee...
Mun mielestä sääntörengas on aika hyvä kuivalla ja kivikkoisilla poluilla. Toki sellaisessa maastossa ei tarvi korkeaa nappulaa. Renkaat on kuitenkin melko keveitä ja varmaan pehmeää kumiseosta.
-ville
Mun mielestä sääntörengas on aika hyvä kuivalla ja kivikkoisilla poluilla. Toki sellaisessa maastossa ei tarvi korkeaa nappulaa. Renkaat on kuitenkin melko keveitä ja varmaan pehmeää kumiseosta.
-ville
---x mopolla suohon x---
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: renkaat kivikkoisille poluille
Niin eli FIM-renkaathan on edessä tosi hyviä kivikkoon, kun niitä saa myös 90/100-21 koossa ja valikoima on myös 90/90-21 koossa parempi kuin crossirenkaissa, jotka ovat pääasiassa 80/100-21 kokoisia. Takanakin nimenomaan 140/80-18 kokoisena ovat hyvän pulleita ja pitäviä kivikossa. Eli toi kulutuskestävyys on minusta ainut huono puoli. Ja pehmeässä maastossa nappula on liian pieni, mutta otsikon mukaisesti kivikkorenkaana mielestäni hyvä. Tosin kokemusta eri merkeistä ei ole kuin Metzeler 6-Days Extreme edessä (Soft) ja takana ja Michelin Enduro Competition VI edessä. Pirellien kokeilemisesta on niin kauan, että niitä en pysty vertaamaan.
Viimeksi muokannut Jani M, Ke Maalis 12, 2014 12:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: renkaat kivikkoisille poluille
Takana Metzeler MC5 120/100-18 on ollut kyllä pettymys, vaikka sitäkin ovat jotkut kehuneet. Etenkin märällä kalliolla pito on huono.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: renkaat kivikkoisille poluille
tuli sählättyä tuon rengastilauksen kanssa, niin nyt olisi jouten Mitas C02 120/18
50€:lla saisi Tampereelta/Ylöjärveltä. Tarviiko joku?
-ville
50€:lla saisi Tampereelta/Ylöjärveltä. Tarviiko joku?
-ville
---x mopolla suohon x---
Re: renkaat kivikkoisille poluille
Voin ostaa renkaan. Vaasantien Shellille huomenna aamupäivästä? Siellähän niitä kauppoja ollaan tehty.VAK kirjoitti:tuli sählättyä tuon rengastilauksen kanssa, niin nyt olisi jouten Mitas C02 120/18
50€:lla saisi Tampereelta/Ylöjärveltä. Tarviiko joku?
-ville
Re: renkaat kivikkoisille poluille
Juuri kerkesin sopimaan kaupoista Jakke N:n kanssa. En kerennyt päivittämään tänne, että rengas on myyty.Jami kirjoitti:Voin ostaa renkaan. Vaasantien Shellille huomenna aamupäivästä? Siellähän niitä kauppoja ollaan tehty.VAK kirjoitti:tuli sählättyä tuon rengastilauksen kanssa, niin nyt olisi jouten Mitas C02 120/18
50€:lla saisi Tampereelta/Ylöjärveltä. Tarviiko joku?
-ville
-ville
---x mopolla suohon x---
Re: renkaat kivikkoisille poluille
miten nää kokomerkinnät menee Pirellin MT16:ssa?
- 4.00 -18
- 4.50 -18
- 110/100 -18
- 120/100 -18
Elikkä mitä nuo tuumakokoiset vastaa jos merkinnät olisivat millimetreinä? Eli lähinnä kiinnostaa esimerkiksi 4.00 ja 110/100 ero?
-ville
- 4.00 -18
- 4.50 -18
- 110/100 -18
- 120/100 -18
Elikkä mitä nuo tuumakokoiset vastaa jos merkinnät olisivat millimetreinä? Eli lähinnä kiinnostaa esimerkiksi 4.00 ja 110/100 ero?
-ville
---x mopolla suohon x---
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: renkaat kivikkoisille poluille
Ei ole kokemusta kyseisestä renkaasta, mutta 4.00 pitäisi olla aika lähellä 100/100 tai 110/100 rengasta ja 4.50 lähellä 120/100 kokoa. Hassua sinänsä, että tekevät sekä tuuma että millimetrimitoituksella.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: renkaat kivikkoisille poluille
Ota ny vaan Unicrossi, toi MT16 on vana jäykempi rungoltaan ja seos huonompi.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: renkaat kivikkoisille poluille
Pienemmässä Kotarissa tuli ensiasennusrenkaana Maxxikset ja ne ovat olleet positiivinen yllätys. Edessä on Maxxcross SI 80/100-21 ja se on nimellisestä koostaan huolimatta ison ilmatilan rengas. Maxxiksen nettisivujen mukaan kyseessä on intermediate/soft terrain rengas, mutta silti se on hyvä kivikkoon. Pito on hyvä kuivalla ja liukkaalla ja reunanappulat ovat jytkyt, joten sille sopii ennustaa pitkää käyttöikää.
Takarenkaana on Maxxcross EN, joka on siis FIM-kumi koossa 140/80-18. Sopii Maxxikseen mukaan hard pack/intermediate/rocky alustoille ja käytännössäkin tuntuu hyvältä kivikkoon. Pito tuntuu hyvältä sekä kuivalla että märällä.
Renkailla on nyt ajettu 21 h ja takarengas on jo melko loppu. Käänsin sen 17,5 h kohdalla. Moni olisi jo varmaan hyljännyt kokonaan. Pitokin luonnollisesti heikentynyt jo oleellisesti. Eturenkaasta on vasta hieman nappulat pyöristyneet ja tunteja on vielä reilusti edessä.
Takarenkaana on Maxxcross EN, joka on siis FIM-kumi koossa 140/80-18. Sopii Maxxikseen mukaan hard pack/intermediate/rocky alustoille ja käytännössäkin tuntuu hyvältä kivikkoon. Pito tuntuu hyvältä sekä kuivalla että märällä.
Renkailla on nyt ajettu 21 h ja takarengas on jo melko loppu. Käänsin sen 17,5 h kohdalla. Moni olisi jo varmaan hyljännyt kokonaan. Pitokin luonnollisesti heikentynyt jo oleellisesti. Eturenkaasta on vasta hieman nappulat pyöristyneet ja tunteja on vielä reilusti edessä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: renkaat kivikkoisille poluille
Edellisessä viestissä kirjoittelemani Maxxikset olivatkin Maxxis Maxx EnduPro eikä Maxxcross, kun renkaan kyljestä luin. En tiedä sitten ovat nuo jotain spesiaalisti KTM:lle tehtyjä, kun niitä ei löydy valmistajan nettisivuilta ollenkaan. Tosin kuvioltaan ne ovat juuri samat kuin nuo edellä kirjoittamani. Eturengas tuli tiensä päähän 49 tuntia ajettuna. Se olisi muuten vielä mennyt jonkun aikaa, mutta reunanappuloiden sisäreunan juureen alkoi tulla murtumaa, ja tästä saa vielä hyvän renkaan 690:iin sorateille, kun ei aja niin loppuun, että sivunappulat irtoilee.
Seuraavaksi meni eturenkaaksi vähän ajettu Metzeler Sixdays Extreme Hard 90/90-21. Renkaassa on aika pieni ilmatila, mikä tuntuu kivikossa. Pito on kuitenkin ihan kohtuullisen hyvä.
Takarenkaana minulla on ollut nyt vajaa 30 tuntia Michelin Starcross MS3 120/90-18, jossa on nimellisessä koostaan huolimatta iso ilmatila. Rengas on nappulan reunasta reunaan mitattuna leveämpi kuin moni 140/80-18 FIM-kumi. Vaikka rengas on hiekkaradoille tarkoitettu crossirengas, on se ollut positiivinen yllätys myös märässä kivikossa. Hiekassa ja mudassa myös loistava, kuten sopii odottaakin.
Seuraavaksi meni eturenkaaksi vähän ajettu Metzeler Sixdays Extreme Hard 90/90-21. Renkaassa on aika pieni ilmatila, mikä tuntuu kivikossa. Pito on kuitenkin ihan kohtuullisen hyvä.
Takarenkaana minulla on ollut nyt vajaa 30 tuntia Michelin Starcross MS3 120/90-18, jossa on nimellisessä koostaan huolimatta iso ilmatila. Rengas on nappulan reunasta reunaan mitattuna leveämpi kuin moni 140/80-18 FIM-kumi. Vaikka rengas on hiekkaradoille tarkoitettu crossirengas, on se ollut positiivinen yllätys myös märässä kivikossa. Hiekassa ja mudassa myös loistava, kuten sopii odottaakin.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14