Tubeless rengas tt:n tilalle?

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

kawatus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Syys 06, 2023 11:14 am
Pyörä: KTM 690

Tubeless rengas tt:n tilalle?

Viesti Kirjoittaja kawatus »

Tulipa epähuomiossa tilattua 140/80-18 e09 mitas tubeless versiona vaikka 690 on käytössä sisäkumit. Tuliko tässä tehtyä feili vai mitä eroa on noilla tt ja tl?
Toimiiko tl samalla tavalla tt vanteella?
Peltsi
Viestit: 2821
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Tubeless rengas tt:n tilalle?

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Hiton jäykkä runko. Pystyy ihan hyvin käyttään.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
Å
Viestit: 1895
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Tubeless rengas tt:n tilalle?

Viesti Kirjoittaja Å »

Peltsi kirjoitti:Hiton jäykkä runko. ...
Tämä on mielenkiintoinen tieto. Itse olen ymmärtänyt, että ero on sisäpinnassa eli tubeless-renkaassa ilmatiivis kerros, jota tubetype ei tarvitse. Toki se sisäkerros varmaan rengasta hiukan jäykistää, mutta onko niissä tosiaan erilainen runko? Tietämättömyyttäni tätä siis kysyn.

Sent from my SM-S911B using Tapatalk


Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Avatar
Hsippe
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Paikkakunta: Raasepori

Re: Tubeless rengas tt:n tilalle?

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

Å kirjoitti: Ma Syys 18, 2023 10:31 pm
Peltsi kirjoitti:Hiton jäykkä runko. ...
Tämä on mielenkiintoinen tieto. Itse olen ymmärtänyt, että ero on sisäpinnassa eli tubeless-renkaassa ilmatiivis kerros, jota tubetype ei tarvitse. Toki se sisäkerros varmaan rengasta hiukan jäykistää, mutta onko niissä tosiaan erilainen runko? Tietämättömyyttäni tätä siis kysyn.
Tuskin rungossa (=räteissä aka kudoksissa) mitään eroa on mutta se ilmanpitävä kumikerros renkaan sisäpuolella tekee varsinkin kyljistä vähän paksummat ja jäykemmän tuntuiset.
kawatus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Syys 06, 2023 11:14 am
Pyörä: KTM 690

Re: Tubeless rengas tt:n tilalle?

Viesti Kirjoittaja kawatus »

Eli pienemmillä paineilla ja vannelukolla ajellaan tämä pois ens kesänä. Rengas on kyllä jäykän tuntonen tallin lattialla painellessa, tarkoitettu ehkä pykälää painavammalle pyörälle.
Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Tubeless rengas tt:n tilalle?

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Osasta E09 kokoja on olemassa vain tubeless-versio ja valmistaja itse sanoo, että rengasta voidaan käyttää sisärenkaan kanssa. Minäkin teen niin. Kappas, E09:n valmistus näyttää muuten loppuneen...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Vastaa Viestiin