Pirelli Scorpion Rally STR

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Pirellitä tuli uusi aavikkorallikumi Scorpion Rallyn inspiroima rengas isoihin katuenduroihin. Asettunee karkeudeltaan jonnekin Michelin Anakee Wildin ja Metzeler Tourancen välimastoon.

https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/mot ... -rally-str

Tulee ensivuoden aikana saataville kokoina:

Kuva

Kuva
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
GSR600
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
Paikkakunta: Huittinen

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja GSR600 »

Mielenkiintoinen uutuus.

STR on asettuu Scorpion Trail 2 ja Scorpion Rallyn väliin.

Scorpion Rallyyn verrattaessa kulutuspintaa
on tässä STR versiossa vähemmän eli "nappulat" matalammat.

STR:n nopeusluokka on V (240 km/h) , lisäksi löytyy M+S merkintä.
Scorpion Rallyn nopeusluokka on T (190 km/h)
Scorpion Trail 2 nopeusluokka W (270 km/h)
Avatar
kalle12v
Viestit: 96
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 11:48 am
Pyörä: KTM Adventure 1190R

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja kalle12v »

Mielenkiintoinen. Jos tuolla pystyy luotto säilyen tuuppaamaan euroopan turneen pidemmillä siirtymillä +200km/h ja koska (kuviota katsellessa) on syytä olettaa että pito mökkitiellä on alkuperäisiä Contin renkaita paree niin saattaapi olla hankintalistalla. Toistaiseksi, 2017 keski euroopan/balkanin lomaretkeä silmällä pitäen pallottelen Heidenau Scoutin ja TKC 70:sen välillä...
"La macchina va dove vanno gli occhi"
GSR600
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
Paikkakunta: Huittinen

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja GSR600 »

Nyt on STR malli ilmestynyt myyntiin mm. Mynetmoton sivuille.
Avatar
SS
Viestit: 1171
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Paikkakunta: Nummela

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja SS »

Mynetmoto ilmoitti maksuja palauttaessaan jotta tätä STR:ää saatavissa vasta heinäkuussa -17, vaikka etugummi näyttäis olevankin listoilla.

SS
Avatar
suke62
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 9:22 pm
Pyörä: Tiger 800
Paikkakunta: Rauma

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja suke62 »

Renkaan sivupito on käytännössä mitätön jos pois assulta lähtee...
On näköinen mutta en alle laittais :roll:
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Kugel
Viestit: 38
Liittynyt: Su Elo 10, 2014 11:04 pm
Pyörä: GS 1200 '2010

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Kugel »

jos vertaa tkc 70 ja scouttia: pitää muistaa scoutin heikonpuoleinen märkäpito assulla. Tkc 70 taas on pitää märällä assulla hyvin.

Scout taitaa olla parempi off-road ajossa. Molemmat kestäviä.
Avatar
suke62
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 9:22 pm
Pyörä: Tiger 800
Paikkakunta: Rauma

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja suke62 »

Offroad ja Scout eivät ole yhteensopivia paskin rengas mitä ikinä on tehty pitoa ei juuri mihinkään suuntaan kestää kyllä muovisena ajella suoraa assua ja renkaan kuvioinnista voi päätellä mihin tarkoitukseen se on tehty...tämä Pirelli ei ole muu kuin assu kumi.
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Avatar
SS
Viestit: 1171
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Paikkakunta: Nummela

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja SS »

Niin, STR voisi olla vaikka lyhenne sanasta Street.... luultvasti aivan kelpo kumi sille joka vain satunnaisesti poistuu päällysteeltä.

SS
pekkas
Viestit: 507
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 5:27 pm
Pyörä: 1090 R

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja pekkas »

suke62 kirjoitti:Offroad ja Scout eivät ole yhteensopivia paskin rengas mitä ikinä on tehty

...tämä Pirelli ei ole muu kuin assu kumi.
Tuo Pirelli näyttää kyllä assu kumilta...mut

Scoutista vähän eri mieltä,tullut vuosien varrella joku kymppitonni ryssän teitä scoutilla suhattua ja assua on vältelty.
Samasen verran kotimaan sorapolkujakin noilla päästelty takarenkaana... edessä nappula.
Tuolla yhdistelmällä ei tarvii jatkuvasti olla renkaita vaihtamassa,vaikka menee se scouttikin pariin tonniin suomen soralla kankaille jos tosissaan ysiysikympillä runtua antaa
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Avatar
pkilpo
Viestit: 1463
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Pyörä: Husky 901 Expedition -23,Husky FE450 -16
Paikkakunta: Kempele

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

pekkas kirjoitti:
suke62 kirjoitti:Offroad ja Scout eivät ole yhteensopivia paskin rengas mitä ikinä on tehty

...tämä Pirelli ei ole muu kuin assu kumi.
Tuo Pirelli näyttää kyllä assu kumilta...mut

Scoutista vähän eri mieltä,tullut vuosien varrella joku kymppitonni ryssän teitä scoutilla suhattua ja assua on vältelty.
Samasen verran kotimaan sorapolkujakin noilla päästelty takarenkaana... edessä nappula.
Tuolla yhdistelmällä ei tarvii jatkuvasti olla renkaita vaihtamassa,vaikka menee se scouttikin pariin tonniin suomen soralla kankaille jos tosissaan ysiysikympillä runtua antaa
Laitoimpa tilaukseen otsikon kumet.
Scoutista en tykänny 1100 gessussa se kyllä kesti mutta "kumi" alkoi lopulta halkeilemaan ja jotenkin vaan ei tuntunu hyvältä.
TKC80 oli kyllä hyvä 1100:ssa takana.

Nyt on vesigesussa alla karoo3:t ja näyttää 3000km jälkeen että ei enää kovin kauaa kestä. Ja onko nuo aika "lepsut" ajella ei oikein uskaltais kanttailla.
Otsikon kumi vois olla hyvä kompromissikumi jonka kulumista ei tarttis varoa assulla ja jolla vois ajella sorateita kans.
Ducati Desert sledgen alla nuo tulee vissiin vakiona ja ko. pyörän testissä renkaiden pitoa kehuttiin. Tuolla: https://ultimatemotorcycling.com/2017/0 ... sert-test/ Tiedä sitten täytyy myöntää että osa näistä mun mielipiteistä on fiiliksiä, oikeasti en osaa edes ajaa :D
Täytyy päivitellä sitten kokemuksia Venäjän reissulta jonne nuo ajattelin alle vääntää.
Kuraköröttelijä
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

pkilpo kirjoitti: Nyt on vesigesussa alla karoo3:t ja näyttää 3000km jälkeen että ei enää kovin kauaa kestä.
:shock: :shock: Miten sinä oikein ajat? :D Ei kai se Karoo 3 ole niin paljon heikompi kuin kakkonen? Laitatin omaan Gessuun Karoo 2:t alle ennen Egyptiin lähtöä puolitoista vuotta sitten. Viime kesä meni jalkaa potiessa ja ajot jäivät olemattomiin. Nyt keväällä ajattelin, että pitää varmaan hankkia uudet renkaat. Vähän epäilin omaa muistiani, kun menin tarkistamaan renkaiden kunnon. Kyllä niillä ajaisi ainakin toisen kerran Egyptiin ja takaisin. :)
Ei siinä mitään, kyllähän noillakin ajaa, mutta se melu...
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Avatar
pkilpo
Viestit: 1463
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Pyörä: Husky 901 Expedition -23,Husky FE450 -16
Paikkakunta: Kempele

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

Kunkku kirjoitti:
pkilpo kirjoitti: Nyt on vesigesussa alla karoo3:t ja näyttää 3000km jälkeen että ei enää kovin kauaa kestä.
:shock: :shock: Miten sinä oikein ajat? :D Ei kai se Karoo 3 ole niin paljon heikompi kuin kakkonen? Laitatin omaan Gessuun Karoo 2:t alle ennen Egyptiin lähtöä puolitoista vuotta sitten. Viime kesä meni jalkaa potiessa ja ajot jäivät olemattomiin. Nyt keväällä ajattelin, että pitää varmaan hankkia uudet renkaat. Vähän epäilin omaa muistiani, kun menin tarkistamaan renkaiden kunnon. Kyllä niillä ajaisi ainakin toisen kerran Egyptiin ja takaisin. :)
Ei siinä mitään, kyllähän noillakin ajaa, mutta se melu...
No tiedän toisenki vesigessukuskin jolla se Karoo3 kesti vielä vähempään eli kuinka Sinä ajat
:lol: :lol: :lol:
Mutta siis kun on kokeillut hyviä >50/50 renkaita niin on niillä vaan paljon mukavempi nauttia mutkateistä. Aina ennen ollut enempi enskarenkaat. Näin päin se mulla meni tämä harrastus. :lol:


Lähetetty minun BTV-DL09 laitteesta Tapatalkilla
Kuraköröttelijä
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

pkilpo kirjoitti:
No tiedän toisenki vesigessukuskin jolla se Karoo3 kesti vielä vähempään eli kuinka Sinä ajat
:lol: :lol: :lol:
Mutta siis kun on kokeillut hyviä >50/50 renkaita niin on niillä vaan paljon mukavempi nauttia mutkateistä. Aina ennen ollut enempi enskarenkaat. Näin päin se mulla meni tämä harrastus. :lol:
:oops: :oops: Aika varovaisesti ja turhia kiihdyttelemättä suoraa tietä edestakaisin. Kovat paineet sisään ja menoksi.

Monta pitkää reissua olen tehnyt rehellisillä katurenkailla. On se Gessu vaan niin paljon mukavampi, herkempi ja äänettömämpi ajaa sellaisilla.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
GSR600
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
Paikkakunta: Huittinen

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja GSR600 »

Vauhdikkaassa ajossa hiekkateillä Karoo3, TKC80, Anakee Wild kestää max. 4 tkm. Monella loppu jo 2 tkm kohdalla, joillakin tuhannen.
Tarkoitus oli kokeilla seuraavaksi kyseistä Pirelliä mutta takarengas oli tilapäisesti loppu ja päädyin taas kerran TKC70 sarjaan. Takarengas kestää jopa 9tkm.
Vastaa Viestiin