Michelin Anakee Wild
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
- Pyörä: Trek Roscoe 6
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Michelin Anakee Wild
Mulla taitaa tämän ketjun perusteella Scoutti pysyä takarenkaana mutta kiinnostais että minkä verran tuo etunen kestää kilometrejä....
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> Polkupyörä
Re: Michelin Anakee Wild
Renkaat saa kyllä pilalle nopeastikkin mutta toi scoutin ihannointi ihmetyttää siinä ei ole renkaassa ei ole mitään hyvää täysin paska ainakin 150 leveenä se kun ei pidä niin ei pidä.
Renkaan kestävyys ei ole paras kriteeri renkaan ostoon.
Ostan mielummin 2-4 sarjaa renkaita kaudessa kun ajan luokattomilla renkailla.
Pitää myös ottaa omakin turvallisuus huomioon kun niitä gumeja hankkii.
Olen ennenkin haukkunut scoutit ja mielipiteeni ei niistä muutu ja se on paskat renkaat.
Niin Wildit menee siinä kuin muutkin kunnolliset kumit ja kuski määrittelee kestävyyden aika pitkälle
ruopiminen ja maantiellä yli 100km/h nopeudet on rupulikumille myrkkyä.
Renkaan kestävyys ei ole paras kriteeri renkaan ostoon.
Ostan mielummin 2-4 sarjaa renkaita kaudessa kun ajan luokattomilla renkailla.
Pitää myös ottaa omakin turvallisuus huomioon kun niitä gumeja hankkii.
Olen ennenkin haukkunut scoutit ja mielipiteeni ei niistä muutu ja se on paskat renkaat.
Niin Wildit menee siinä kuin muutkin kunnolliset kumit ja kuski määrittelee kestävyyden aika pitkälle
ruopiminen ja maantiellä yli 100km/h nopeudet on rupulikumille myrkkyä.
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Michelin Anakee Wild
Eipä se K60 saanut kovinkaan paljoa pisteitä kestävyydestä ja ominaisuuksista 690 alla. Kestävämpi toki kun moni muu rengas mutta kun kuvio on kulunut alle puoleen niin renkaan käytös muuttuu kumikkaaksi, kiitos siitä erittäin jäykälle rungolle joten renkaan kulmikkaaseen kulumiseen ja käytökseen ei pääse vaikuttamaan kevyehkössä pyörässä. Hauska sladittelurengas niin kauan kun pito pysyi tasaisena, asfaltilla toimi ihan jees, kunnes kului kulmikkaaksi. Huomattavasti enemmän oli iloa Mitas E07 renkaista, ihan eri veto- ja sivupito sekä yleinen ajettavuus.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Michelin Anakee Wild
Kyllä Koheltaja puhuu asiaa, heinäkenkä kesti sen 3tkm ja oli repeillyt ja muutenkin huonon näköinen enkä tykänny enää viimeisen 1000km aikana sen liukkaudesta...Koheltaja kirjoitti:Eipä se K60 saanut kovinkaan paljoa pisteitä kestävyydestä ja ominaisuuksista 690 alla. Kestävämpi toki kun moni muu rengas mutta kun kuvio on kulunut alle puoleen niin renkaan käytös muuttuu kumikkaaksi, kiitos siitä erittäin jäykälle rungolle joten renkaan kulmikkaaseen kulumiseen ja käytökseen ei pääse vaikuttamaan kevyehkössä pyörässä. Hauska sladittelurengas niin kauan kun pito pysyi tasaisena, asfaltilla toimi ihan jees, kunnes kului kulmikkaaksi. Huomattavasti enemmän oli iloa Mitas E07 renkaista, ihan eri veto- ja sivupito sekä yleinen ajettavuus.
Mitas E07 ollu nyt 6tkm ja sehän toimii vieläkin oikeinkin hyvin 140/80/18 kokoisena siis. Heidenaun ja mitaksen välissä oli T63 misukka joka kyllä piti uutena näihin verrattuna tautisen hyvin, mutta 100km jälkeen oli nappulat kantilla ja paras pito kateissa. Oli alla muistaakseni 3500km ja oli kyllä ihan hyvä.
ostan seuraavaksi mitas E07.
Re: Michelin Anakee Wild
Takaisin otsikon aiheeseen. Villit anakeet tuli , tosin menevät alle vasta toukokuun lopussa , Savukosken reissun koittaessa. Kotari oli erittäin väkivaltainen takrengasta kohtaan ja tulikin tilattua usein 2kpl takarenkaita ja 1 kpl etusia . Sama optimistinen kattaus jatkuu nyttenkin , vaikka 25 hv puuttuukin ,saatta se Gessukin nappulat hävittää varsin vauhdikkaasti
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: La Maalis 28, 2015 9:02 pm
- Pyörä: Honda Varadero XL1000V -03
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Michelin Anakee Wild
Onko tuo Anakee Wild niinku 50/50 rengas? Tässä itse tuumailen mitä heittäisin DR800 alle. Tarpeena on myös pitkät asfalttisiirtymät, että ei saisi olla ihan hirveetä jurnutusta asfaltillakaan.
-
- Viestit: 2104
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Michelin Anakee Wild
Kyllä se on minusta juuri sitä. Menee samaan kategoriaan kuin TKC-80, Mitas E-10 ja Kenda Big Block.Japituinen kirjoitti:Onko tuo Anakee Wild niinku 50/50 rengas?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Michelin Anakee Wild
Mulla ei tästä renkaasta ole kokemusta...vielä. Kotarin 1190 advr:ssä mulla pääasiassa alla oli Contin tkc-80 , koin sen hyväksi allround renkaaksi isoon , tehokkaaseen möhköön. Tuskin näillä tämänluokan nappularenkailla suuria kulutuskestävyys eroja on . Kaasukäden liikkeestähän homma aikapaljon kiinni on. Anakee wildistä ei kai kaikenkaikkiaan pahaa sanottavaa ole,mitä ny on foorumeja tullut seurattua , melko uusi Michelin tuotos. Omat kokemukset ko.renkaasta saan vasta kesäkuun alussa.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
-
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: Michelin Anakee Wild
Minä tykännut 990 Advessa kun eturenkaana on K60 scout 90/90-21 ja takana Mitas E-07 150/70-18.Koheltaja kirjoitti:Eipä se K60 saanut kovinkaan paljoa pisteitä kestävyydestä ja ominaisuuksista 690 alla. Kestävämpi toki kun moni muu rengas mutta kun kuvio on kulunut alle puoleen niin renkaan käytös muuttuu kumikkaaksi, kiitos siitä erittäin jäykälle rungolle joten renkaan kulmikkaaseen kulumiseen ja käytökseen ei pääse vaikuttamaan kevyehkössä pyörässä. Hauska sladittelurengas niin kauan kun pito pysyi tasaisena, asfaltilla toimi ihan jees, kunnes kului kulmikkaaksi. Huomattavasti enemmän oli iloa Mitas E07 renkaista, ihan eri veto- ja sivupito sekä yleinen ajettavuus.
E-07 on eturenkaana huonompi kuin Scout, ja takarenkaana E-07 on parempi kuin Scout jossa on sileä keskikohta.
Saman taisivat todeta Moto1-lehdessäkin joku vuosi sitten.
-
- Viestit: 2104
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Michelin Anakee Wild
Ilo oli ennenaikaista. Nyt se 140/80-18 on poistunut sivuilta. Joko ovat muuttaneet mieltään, ja sitä ei tulekaan, tai sitten sen tulemiseen menee vielä niin kauan, että poistivat siksi.Jani M kirjoitti:Ilokseni huomasin, että saataville on tullut uusina kokoina 90/90-21 54R etusen lisäksi taakse 140/80-18 70R. T63 sai näin jatkajan 690:iin sopivana renkaana. Täytyy ottaa kokeiluun, jahka nykyinen rengasvarasto on ajettu loppuun.
http://moottoripyora.michelin.fi/FI/en/ ... -wild.html
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Michelin Anakee Wild
Osui ihan vahingossa Google haulla silmiin tällainen: http://powerfactory.fi/ajankohtaista/anakeewild/
Onkohan jollakin tähän jotain tarkempaa tietoa olemassa? Pikkaisen skandaalinhakuiselta myynninedistämiseltä vaikuttaa äkkiseltään. "Tiedottaa... Ei suosittele... Käytäthän..."Michelinin tekninen osasto tiedottaa, että Michelin ei suosittele sekoittamaan Michelin Anakee Wild -renkaita muiden rengasmallien kanssa - ei edes Michelin T63 -renkaan kanssa.
Jos sinulla siis esimerkiksi on Anakee Wild -mallin takarengas, käytäthän sen kanssa myös Anakee Wild -eturengasta.
-
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: Michelin Anakee Wild
Minulla on Hussessa toisilla vanteilla Anakee Wild edessä ja TKC80 takana. Ihan hyvin tuo on toiminut, Anakee ei ole räjähtänyt eikä kuluminenkaan ole ollut normaalista poikkeavaa. Kääntyvyyskin on ollut ihan normaalia. Ehkäpä tuolla yhdistelmällä uskaltaa varoituksista huolimatta vielä jatkaa...MarDu kirjoitti:Osui ihan vahingossa Google haulla silmiin tällainen: http://powerfactory.fi/ajankohtaista/anakeewild/Onkohan jollakin tähän jotain tarkempaa tietoa olemassa? Pikkaisen skandaalinhakuiselta myynninedistämiseltä vaikuttaa äkkiseltään. "Tiedottaa... Ei suosittele... Käytäthän..."Michelinin tekninen osasto tiedottaa, että Michelin ei suosittele sekoittamaan Michelin Anakee Wild -renkaita muiden rengasmallien kanssa - ei edes Michelin T63 -renkaan kanssa.
Jos sinulla siis esimerkiksi on Anakee Wild -mallin takarengas, käytäthän sen kanssa myös Anakee Wild -eturengasta.
Re: Michelin Anakee Wild
Jep jep... Mulla on viime kesän jäljiltä alla juurikin tuo erityisesti mainittu T63 edessä ja wild takana. Kun ei ollut akuuttiin tarpeeseen saatavilla silloin heti Unicrossia eteen . Paremmin olen pysynyt pystyssä tuolla combolla (kop kop) kuin karoo 3:lla (edessä ja takana).
Re: Michelin Anakee Wild
MarDu kirjoitti:Osui ihan vahingossa Google haulla silmiin tällainen: http://powerfactory.fi/ajankohtaista/anakeewild/Onkohan jollakin tähän jotain tarkempaa tietoa olemassa? Pikkaisen skandaalinhakuiselta myynninedistämiseltä vaikuttaa äkkiseltään. "Tiedottaa... Ei suosittele... Käytäthän..."Michelinin tekninen osasto tiedottaa, että Michelin ei suosittele sekoittamaan Michelin Anakee Wild -renkaita muiden rengasmallien kanssa - ei edes Michelin T63 -renkaan kanssa.
Jos sinulla siis esimerkiksi on Anakee Wild -mallin takarengas, käytäthän sen kanssa myös Anakee Wild -eturengasta.
Mulla on anakee wild edessä ja mitas E-09 takana ja tuli yhdellä suljetulla rataosuudella kokeiltua miten hyvin ne kestää mukana suurissa nopeuksissa. Navigaattorin lukema oli 240km/h eikä tuntunut olevan ongelmia missään ominaisuuksissa vaikka on misukan suositusten vastainen rengastus.
Myöskin mutkaista päällystettyä tietä on voinut ajaa ihan huoletta oli mutka kuinka jyrkkä tahansa, hyvin pysynyt tiellä ja pyörä pystyssä. Nyt noin 1500km ajettu ja etusesta vähän kulunut ne M merkinnät mutta nappulat muutoin ryhdissään, eikä toistaiseksi ole tullut sitä ilmiötä jossa joka toinen nappulapari kuluu ja toinen ei.
Olen erittäin tyytyväinen tohon misukkaan, tuli suosikki kumi eteen, oli takana mitä tahansa rengastusta.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
-
- Viestit: 2104
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Michelin Anakee Wild
Näytti sekä tuolla Powerfactoryssä että Mynetmotossa olevan tarjolla 130/80-18, vaikka Michelinin omilla sivuilla sitä ei vielä ole:
https://fi.mynetmoto.com/tyre.cfm/mnm00 ... helin.html
Tämä selittää 140/80-18 katoamisen aiemmin. On laitettu sama koko tarjolle kuin T63:sta oli, niin saadaan pidettyä samat asiakkaat.
Täytyy ottaa kokeiluun jossain vaiheessa.
https://fi.mynetmoto.com/tyre.cfm/mnm00 ... helin.html
Tämä selittää 140/80-18 katoamisen aiemmin. On laitettu sama koko tarjolle kuin T63:sta oli, niin saadaan pidettyä samat asiakkaat.
Täytyy ottaa kokeiluun jossain vaiheessa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14