Michelin Anakee Wild

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Harri Hemmilä
Viestit: 1230
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: Trek Roscoe 6
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Mulla taitaa tämän ketjun perusteella Scoutti pysyä takarenkaana mutta kiinnostais että minkä verran tuo etunen kestää kilometrejä....
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> Polkupyörä
Avatar
suke62
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 9:22 pm
Pyörä: Tiger 800
Paikkakunta: Rauma

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja suke62 »

Renkaat saa kyllä pilalle nopeastikkin mutta toi scoutin ihannointi ihmetyttää siinä ei ole renkaassa ei ole mitään hyvää täysin paska ainakin 150 leveenä se kun ei pidä niin ei pidä.
Renkaan kestävyys ei ole paras kriteeri renkaan ostoon.
Ostan mielummin 2-4 sarjaa renkaita kaudessa kun ajan luokattomilla renkailla.
Pitää myös ottaa omakin turvallisuus huomioon kun niitä gumeja hankkii.
Olen ennenkin haukkunut scoutit ja mielipiteeni ei niistä muutu ja se on paskat renkaat.
Niin Wildit menee siinä kuin muutkin kunnolliset kumit ja kuski määrittelee kestävyyden aika pitkälle
ruopiminen ja maantiellä yli 100km/h nopeudet on rupulikumille myrkkyä.
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Eipä se K60 saanut kovinkaan paljoa pisteitä kestävyydestä ja ominaisuuksista 690 alla. Kestävämpi toki kun moni muu rengas mutta kun kuvio on kulunut alle puoleen niin renkaan käytös muuttuu kumikkaaksi, kiitos siitä erittäin jäykälle rungolle joten renkaan kulmikkaaseen kulumiseen ja käytökseen ei pääse vaikuttamaan kevyehkössä pyörässä. Hauska sladittelurengas niin kauan kun pito pysyi tasaisena, asfaltilla toimi ihan jees, kunnes kului kulmikkaaksi. Huomattavasti enemmän oli iloa Mitas E07 renkaista, ihan eri veto- ja sivupito sekä yleinen ajettavuus.
Kylätason kurapyöräilijä.
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja juhap »

Koheltaja kirjoitti:Eipä se K60 saanut kovinkaan paljoa pisteitä kestävyydestä ja ominaisuuksista 690 alla. Kestävämpi toki kun moni muu rengas mutta kun kuvio on kulunut alle puoleen niin renkaan käytös muuttuu kumikkaaksi, kiitos siitä erittäin jäykälle rungolle joten renkaan kulmikkaaseen kulumiseen ja käytökseen ei pääse vaikuttamaan kevyehkössä pyörässä. Hauska sladittelurengas niin kauan kun pito pysyi tasaisena, asfaltilla toimi ihan jees, kunnes kului kulmikkaaksi. Huomattavasti enemmän oli iloa Mitas E07 renkaista, ihan eri veto- ja sivupito sekä yleinen ajettavuus.
Kyllä Koheltaja puhuu asiaa, heinäkenkä kesti sen 3tkm ja oli repeillyt ja muutenkin huonon näköinen enkä tykänny enää viimeisen 1000km aikana sen liukkaudesta...
Mitas E07 ollu nyt 6tkm ja sehän toimii vieläkin oikeinkin hyvin 140/80/18 kokoisena siis. Heidenaun ja mitaksen välissä oli T63 misukka joka kyllä piti uutena näihin verrattuna tautisen hyvin, mutta 100km jälkeen oli nappulat kantilla ja paras pito kateissa. Oli alla muistaakseni 3500km ja oli kyllä ihan hyvä.
ostan seuraavaksi mitas E07.
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Takaisin otsikon aiheeseen. Villit anakeet tuli , tosin menevät alle vasta toukokuun lopussa , Savukosken reissun koittaessa. Kotari oli erittäin väkivaltainen takrengasta kohtaan ja tulikin tilattua usein 2kpl takarenkaita ja 1 kpl etusia . Sama optimistinen kattaus jatkuu nyttenkin , vaikka 25 hv puuttuukin ,saatta se Gessukin nappulat hävittää varsin vauhdikkaasti :P
Liitteet
IMG_2197.JPG
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Japituinen
Viestit: 2
Liittynyt: La Maalis 28, 2015 9:02 pm
Pyörä: Honda Varadero XL1000V -03
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Japituinen »

Onko tuo Anakee Wild niinku 50/50 rengas? Tässä itse tuumailen mitä heittäisin DR800 alle. Tarpeena on myös pitkät asfalttisiirtymät, että ei saisi olla ihan hirveetä jurnutusta asfaltillakaan.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Japituinen kirjoitti:Onko tuo Anakee Wild niinku 50/50 rengas?
Kyllä se on minusta juuri sitä. Menee samaan kategoriaan kuin TKC-80, Mitas E-10 ja Kenda Big Block.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Mulla ei tästä renkaasta ole kokemusta...vielä. Kotarin 1190 advr:ssä mulla pääasiassa alla oli Contin tkc-80 , koin sen hyväksi allround renkaaksi isoon , tehokkaaseen möhköön. Tuskin näillä tämänluokan nappularenkailla suuria kulutuskestävyys eroja on . Kaasukäden liikkeestähän homma aikapaljon kiinni on. Anakee wildistä ei kai kaikenkaikkiaan pahaa sanottavaa ole,mitä ny on foorumeja tullut seurattua , melko uusi Michelin tuotos. Omat kokemukset ko.renkaasta saan vasta kesäkuun alussa.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Tase »

Koheltaja kirjoitti:Eipä se K60 saanut kovinkaan paljoa pisteitä kestävyydestä ja ominaisuuksista 690 alla. Kestävämpi toki kun moni muu rengas mutta kun kuvio on kulunut alle puoleen niin renkaan käytös muuttuu kumikkaaksi, kiitos siitä erittäin jäykälle rungolle joten renkaan kulmikkaaseen kulumiseen ja käytökseen ei pääse vaikuttamaan kevyehkössä pyörässä. Hauska sladittelurengas niin kauan kun pito pysyi tasaisena, asfaltilla toimi ihan jees, kunnes kului kulmikkaaksi. Huomattavasti enemmän oli iloa Mitas E07 renkaista, ihan eri veto- ja sivupito sekä yleinen ajettavuus.
Minä tykännut 990 Advessa kun eturenkaana on K60 scout 90/90-21 ja takana Mitas E-07 150/70-18.
E-07 on eturenkaana huonompi kuin Scout, ja takarenkaana E-07 on parempi kuin Scout jossa on sileä keskikohta.

Saman taisivat todeta Moto1-lehdessäkin joku vuosi sitten.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Jani M kirjoitti:Ilokseni huomasin, että saataville on tullut uusina kokoina 90/90-21 54R etusen lisäksi taakse 140/80-18 70R. T63 sai näin jatkajan 690:iin sopivana renkaana. Täytyy ottaa kokeiluun, jahka nykyinen rengasvarasto on ajettu loppuun.

http://moottoripyora.michelin.fi/FI/en/ ... -wild.html
Ilo oli ennenaikaista. Nyt se 140/80-18 on poistunut sivuilta. Joko ovat muuttaneet mieltään, ja sitä ei tulekaan, tai sitten sen tulemiseen menee vielä niin kauan, että poistivat siksi.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
MarDu
Viestit: 201
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 11:35 pm
Pyörä: BMW F800GS
Paikkakunta: Oulu

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja MarDu »

Osui ihan vahingossa Google haulla silmiin tällainen: http://powerfactory.fi/ajankohtaista/anakeewild/
Michelinin tekninen osasto tiedottaa, että Michelin ei suosittele sekoittamaan Michelin Anakee Wild -renkaita muiden rengasmallien kanssa - ei edes Michelin T63 -renkaan kanssa.

Jos sinulla siis esimerkiksi on Anakee Wild -mallin takarengas, käytäthän sen kanssa myös Anakee Wild -eturengasta.
Onkohan jollakin tähän jotain tarkempaa tietoa olemassa? Pikkaisen skandaalinhakuiselta myynninedistämiseltä vaikuttaa äkkiseltään. "Tiedottaa... Ei suosittele... Käytäthän..."
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Tase »

MarDu kirjoitti:Osui ihan vahingossa Google haulla silmiin tällainen: http://powerfactory.fi/ajankohtaista/anakeewild/
Michelinin tekninen osasto tiedottaa, että Michelin ei suosittele sekoittamaan Michelin Anakee Wild -renkaita muiden rengasmallien kanssa - ei edes Michelin T63 -renkaan kanssa.

Jos sinulla siis esimerkiksi on Anakee Wild -mallin takarengas, käytäthän sen kanssa myös Anakee Wild -eturengasta.
Onkohan jollakin tähän jotain tarkempaa tietoa olemassa? Pikkaisen skandaalinhakuiselta myynninedistämiseltä vaikuttaa äkkiseltään. "Tiedottaa... Ei suosittele... Käytäthän..."
Minulla on Hussessa toisilla vanteilla Anakee Wild edessä ja TKC80 takana. Ihan hyvin tuo on toiminut, Anakee ei ole räjähtänyt eikä kuluminenkaan ole ollut normaalista poikkeavaa. Kääntyvyyskin on ollut ihan normaalia. Ehkäpä tuolla yhdistelmällä uskaltaa varoituksista huolimatta vielä jatkaa...
Avatar
MarDu
Viestit: 201
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 11:35 pm
Pyörä: BMW F800GS
Paikkakunta: Oulu

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja MarDu »

Jep jep... Mulla on viime kesän jäljiltä alla juurikin tuo erityisesti mainittu T63 edessä ja wild takana. Kun ei ollut akuuttiin tarpeeseen saatavilla silloin heti Unicrossia eteen :D. Paremmin olen pysynyt pystyssä tuolla combolla (kop kop) kuin karoo 3:lla (edessä ja takana). ;)
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Sauli »

MarDu kirjoitti:Osui ihan vahingossa Google haulla silmiin tällainen: http://powerfactory.fi/ajankohtaista/anakeewild/
Michelinin tekninen osasto tiedottaa, että Michelin ei suosittele sekoittamaan Michelin Anakee Wild -renkaita muiden rengasmallien kanssa - ei edes Michelin T63 -renkaan kanssa.

Jos sinulla siis esimerkiksi on Anakee Wild -mallin takarengas, käytäthän sen kanssa myös Anakee Wild -eturengasta.
Onkohan jollakin tähän jotain tarkempaa tietoa olemassa? Pikkaisen skandaalinhakuiselta myynninedistämiseltä vaikuttaa äkkiseltään. "Tiedottaa... Ei suosittele... Käytäthän..."

Mulla on anakee wild edessä ja mitas E-09 takana ja tuli yhdellä suljetulla rataosuudella kokeiltua miten hyvin ne kestää mukana suurissa nopeuksissa. Navigaattorin lukema oli 240km/h eikä tuntunut olevan ongelmia missään ominaisuuksissa vaikka on misukan suositusten vastainen rengastus.
Myöskin mutkaista päällystettyä tietä on voinut ajaa ihan huoletta oli mutka kuinka jyrkkä tahansa, hyvin pysynyt tiellä ja pyörä pystyssä. Nyt noin 1500km ajettu ja etusesta vähän kulunut ne M merkinnät mutta nappulat muutoin ryhdissään, eikä toistaiseksi ole tullut sitä ilmiötä jossa joka toinen nappulapari kuluu ja toinen ei.
Olen erittäin tyytyväinen tohon misukkaan, tuli suosikki kumi eteen, oli takana mitä tahansa rengastusta.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Näytti sekä tuolla Powerfactoryssä että Mynetmotossa olevan tarjolla 130/80-18, vaikka Michelinin omilla sivuilla sitä ei vielä ole:

https://fi.mynetmoto.com/tyre.cfm/mnm00 ... helin.html

Tämä selittää 140/80-18 katoamisen aiemmin. On laitettu sama koko tarjolle kuin T63:sta oli, niin saadaan pidettyä samat asiakkaat.

Täytyy ottaa kokeiluun jossain vaiheessa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Vastaa Viestiin