Mitas E 09 Dakar
Valvoja: Moderaattorit
Mitas E 09 Dakar
Onko kellään kokemuksia tuallasesta renkaasta? t:RP
- trukki-jukka
- Viestit: 57
- Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 10:00 am
- Pyörä: KTM Freeride 350
Re: Mitas E 09 Dakar
..Kun kukaan ei ole kerta vastannut niin vastaan vaikka hieman myöhässä kysymyksen ajankohtaan olenkin. Laitoin alle kyseisen renkaan xtz 750 tenereen ja nyt ajettu vajaa 4000km. Puolet kuluneet pois, puolet ajettu soraa ja loput assua. Eikä ole säästelty kumeja. Veto ja jarrupito ok mutta mutkissa pito on vähän hapuilevaa, ei tosin pahasti. Hiljainen ja asfaltillakin toimii huippuhuvin. Hintaansa nähden tosi hyvä rengas.
Aikaisempi kokemus on tkc80, c-02/c-21 ja jotku luiru assukumit oli ekana. Pitävämpi kuin tkc, paljon parempi yleisrengas kuin c-02 ja edukas sekä toimitus pelaa Valmerilla.
Aikaisempi kokemus on tkc80, c-02/c-21 ja jotku luiru assukumit oli ekana. Pitävämpi kuin tkc, paljon parempi yleisrengas kuin c-02 ja edukas sekä toimitus pelaa Valmerilla.
Re: Mitas E 09 Dakar
Jep,KIITOS. Tarttee varmaan kokeilla ton Innovan jälkeen. RP
Re: Mitas E 09 Dakar
Viikonloppuna menee alle e-09 dakar taakse ja e-10 eteen. Kassotaan sitten tuntumia. Ekat nappularenkaat miule.
Re: Mitas E 09 Dakar
Uudet Dakarit oottaa tallissa vanteille laittoa. Eteen tulee C17 ja taakse E09. Katotaan kestääkö tällänen yhdistelmä ADV-Rallyn...
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Re: Mitas E 09 Dakar
Ja kestihän ne!! Oikein mukavat renkaat pidoltaan ja muiltakin ominaisuuksiltaan.
Siirtymineen n. 2500km sis pakolliset asfaltit, kovaa hiekkatietä, pehmeetä hiekkatietä, kelkkauraa ja paksulti sepeliä/mursketta (kokoa: 20mm-nyrkki) sisältäviä teitä. Edestä hävis pintaan 3mm ja takaa n 5mm.
Vielä jäi pintaa loppu kesän ajeluihin ja syksyks tilaan uudet samanlaiset...
Siirtymineen n. 2500km sis pakolliset asfaltit, kovaa hiekkatietä, pehmeetä hiekkatietä, kelkkauraa ja paksulti sepeliä/mursketta (kokoa: 20mm-nyrkki) sisältäviä teitä. Edestä hävis pintaan 3mm ja takaa n 5mm.
Vielä jäi pintaa loppu kesän ajeluihin ja syksyks tilaan uudet samanlaiset...
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Mitas E 09 Dakar
Mites noi toimii märällä pikitiellä kun kantataan ja kiihdytetään kuten risteyksissä ja rampeissa?
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Mitas E 09 Dakar
Märästä asfaltista ei oo kokemusta näillä kun viime viikko oli aikalailla sateeton... Veikkaisi että ainakin ihan uutena on sateella liukas, sen verran helposti potki tyhjää kuivalla assullakin.
Vähän kun pinta karheni (200-300km) niin alko pitoa löytymään paremmin. Kai näillä pärjää kun varovasti sateella ajelee...
Vähän kun pinta karheni (200-300km) niin alko pitoa löytymään paremmin. Kai näillä pärjää kun varovasti sateella ajelee...
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Re: Mitas E 09 Dakar
2000km meni ja takanen vaihtoon. Olis tolla varmaan vielä sen 500km surautellu tässä nurkillä mutta ajettavuus alkoi olla melko kulmikas ja tuntuma horjuva, varsinkin assulla. Alle pyörähti puolikuntonen Tourance ja voi pojat että oli taas ilo laskea assullakin ihan huolella . Vielä olisi yks dakari varastossa odottamassa. Soralla oikein hyvä mutta mielestäni assulle liian laakea profiililtaan, menee ihan kantille asti melko helposti. Ehkäpä kokeilen seuraavaksi e-kybää myös taakse. Edessä semmoinen jo onkin ja tuntuu minunkaltaiselle usein assullakin tykittävälle kuskille hyvältä kompromissilta .
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:20 am
- Pyörä: bmw r1100gs
- Paikkakunta: Kulennoinen
Re: Mitas E 09 Dakar
Se tuo e-09 dakar on suunnattu melkein kokonaan sora/yleensä pöpelikkö-käyttöön. Asfaltit on sille lähinnä siirtymää. Kuluu lämpimällä kelillä asfaltilla lähes silmissä, jos pitää reilua marssivauhtia.vollano kirjoitti:2000km meni ja takanen vaihtoon. Olis tolla varmaan vielä sen 500km surautellu tässä nurkillä mutta ajettavuus alkoi olla melko kulmikas ja tuntuma horjuva, varsinkin assulla. Alle pyörähti puolikuntonen Tourance ja voi pojat että oli taas ilo laskea assullakin ihan huolella . Vielä olisi yks dakari varastossa odottamassa. Soralla oikein hyvä mutta mielestäni assulle liian laakea profiililtaan, menee ihan kantille asti melko helposti. Ehkäpä kokeilen seuraavaksi e-kybää myös taakse. Edessä semmoinen jo onkin ja tuntuu minunkaltaiselle usein assullakin tykittävälle kuskille hyvältä kompromissilta .
Re: Mitas E 09 Dakar
Vanhoillakin olis vielä ajellut mutta päätin Kivetyn reissulle laittaa uudet alle.
Ja märällä asfaltilla tuntuu liukkaalta varsinkin toi takanen.
Mutkissa kannattaa mennä tasakaasulla jos ei halua supermoto tyylin sladeja
Ja märällä asfaltilla tuntuu liukkaalta varsinkin toi takanen.
Mutkissa kannattaa mennä tasakaasulla jos ei halua supermoto tyylin sladeja
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Re: Mitas E 09 Dakar
Edessä on C-17 Dakar.
Tää yhdistemä tuntuis oleva pidoltaan ja ajettavuudeltaan samaa luokkaa Dunlopin 908RR:n kanssa. Dunlopit tais kestää vähän pitempään mutta Mitakset on taas jonkin verran edullisemmat.
Tää yhdistemä tuntuis oleva pidoltaan ja ajettavuudeltaan samaa luokkaa Dunlopin 908RR:n kanssa. Dunlopit tais kestää vähän pitempään mutta Mitakset on taas jonkin verran edullisemmat.
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Re: Mitas E 09 Dakar
Onko takarengas mitä kokoa, 130/80? Ainakaan valmerilla ei 18" löydy leveempänä.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
- mico
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitas E 09 Dakar
Oikastakoon jos oon väärässä, mutta eiköhän se ollut 150 ja ainakin täältä löytyy: http://www.rengaskontti.fi/mp-renkaat/MITAS/E_09_DAKAR