Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Elo 23, 2019 5:09 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Loka 07, 2012 8:33 am 

Pyörä: exc
Timoteus oli tullut yllätetyksi, juttua tuolla kuva ketjussa...

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Loka 07, 2012 8:38 am 

Pyörä: T7
Juu, huomasin. Kyllä noi on rehelliset katunappulat ja parhaimmillaan piki/hiekkateillä, mettäteille missä tarvitaan renkaalta purevuutta tarvii toisenlaisen renkaan. Katunappula on aina katunappula, ihan sama mikä merkki renkaan kyljessä lukee.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Loka 09, 2012 9:46 pm 

Renkaan kuluessa alkaa näköjään ylläreitä tulemaan.

Sateella kun piti motarilla lähteä rivakammin kiihdyttämään 50kmh tietyömaan jälkeen, rupes takarengas kirjoittamaan omia kuvioita, ensimmäinen kerta kun märällä pito hävisi.

Mettäpolulla ajaminen on jännää, ei ole vetopitoa, ei jarrutuspitoa eikä sivuttaispitoa kumpaankaan suuntaan. Ei käynyt aika pitkäksi kun noilla kirmasi menemään ja yritti pysytellä ojien välissä :lol:

Jos eturenkaana olisi TKC:n tilalla TW301 niin melko varmaan olisin tänään kontannut moneen kertaan mettätiellä, etu TKC ei kertaakaan näyttänyt luovuttamisen merkkejä.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Loka 13, 2012 12:56 pm 

Eilen sitten Rikkestone teki viimeisen yllärin mulle. Kävin pesemässä pyörän, keli oli kuiva ja joku 8 astetta lämmintä. Ajoin pesuhallista risteykseen ja valojen vaihdutta liikkeelle, ei nyt mitenkään rajusti vaan ihan normaalisti. Oli siinä huuli pyöreenä kun pienellä kaasun avauksella peli lähti poikittain kakkosvaihteella kuivalla asfaltilla :o

Ilmeisesti rikkestone ei tykkää viileämmistä keleistä ja pesun jäljiltä rengas oli märkä kun tolleen alkaa lipsumaan.

Alkuun rengas vaikutti lupaavalta piki/sorateille ja toimi moitteetta sateellakin, kuluneella renkaalla viileämmillä ja kosteilla keleillä rikkestone alkoi näyttää maineikkaan luonteensa. Tämä viimeinen episodi riitti mulle tämän renkaan osalta ja voin ehkä harkita rengasta jos sen saa halavalla ja kesä on lämmin/kuiva, muuten pitäkööt tunkkinsa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Kesä 23, 2013 8:18 pm 

Nonni, taas on Brigsi takarenkaana ja seuraavassa rengastilauksessa niitä otetaan pari lisää, toistaiseksi mennään TKC/TW302 yhdistelmällä. Pojan pyörään laitettiin TW301/TW302 kumit alle ja sen verran mitä kävin hiekka/pikeä ajamassa niin toimii siinäkin hyvin.

Takarenkaasta pidän enemmän kun TKC:stä, TW302 käyttäytyy soralla "pyöreämmin" eikä kiemurtele laakerisoralla niin herkästi. Asfaltilla TW302 takarenkaan kanssa pyörä kääntyy herkemmin ja ketterämmin mutkaan, koko pyörä on kevyemmän oloinen ajaa mutkaisella tiellä. Rengas on pienemmän nappulan takia hieman hiljaisempi kun TKC, eikä täryytä hiljaisessa vauhdissa samalla tavalla kun TKC.

Nyt on noin 700km ajettu takarenkaalla ja äkkiseltään katsottuna se on kulunut 2mm, ajo on ollut rauhallista eikä ole montaa kertaa ajeltu tuppi nurin oikeastaan missään. Nyt tulee pojan ajo-opettajana ajettua pakostikkin rauhallisesti niin on kiva nähdä miten renkaat kestää molemmissa pyörissä, tällä hetkellä pintaa molemissa aika saman verran.

Eihän tämä mikään mettärengas ole, kuten ei ole TKC:kään, sinne on eri renkaat mutta makkaranpaistoseikkailuun ja katu/hiekka painoitteiseen ajoon ne on hyvät kompromissit.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Heinä 24, 2013 3:07 pm 

Pojan pyörässä on myös katunappulana TW301/302 ja kovasti on saanut pojalta kehuja. 125/11kw kevarin alla pitoa on hiekalla riittävästi ja kohtalaisen hyvin voi kiertää mettäpolkuja, ainakin kuivalla kelillä. Pikitiellä renkaat toimii kuten kuuluu ja on hyvät ajaa sekä pitoa riittää.

Mulla on takarenkaan kanssa noin 1700km takana ja se on parhaat päivänsä nähnyt, pintaa noin/vajaa puolet jäljellä. Kyllä sillä vielä rauhallista surauttelua ajaa piki/hiekkateillä mutta ei ne ominaisuudet parane renkaan kuluessa. Sinänsä ihmettelen nopeaa kulumista, suurin osa, joku 1300km on ajettu rauhallista opetusajoa missä ei juuri ole edes kiihdytelty tai jarruteltu, vauhdit rajoitusten mukaan. Olin kuvitelmassa että sellaisessa ajossa rengas kestää hyvin mutta väärässä olin.

Onko rengasvalmistajilla joku yhteinen sopimus että renkaista tehdään kulutustavaraa, vaikka niiden pitäisi kestää kulutustä? Nyt on kokeiltu TW, TKC, Mitas 09, T63 ja K60, kaikki on enemmän tai vähemmän ehtoopuolella 2000km kohdalla. Kyllä mä sen ymmärrän että' rengas kuluu kun sitä kulutetaan piellä tai hiekalla, mutta sitä mä en edelleenkään ymmärrä että kuluminen rauhallisessa ajossa on aika infernaalista. Tai sitten mä en vaan osaa :lol:

Poika jo ilmoitti että hän haluaa ensi kesäksi uudet samanlaiset renkaat, mä olen vähän kahden vaiheilla laitanko TW:tä enään alle. Noista yllä mainituista renkaista TW302 on kyllä kaikista mieleisin ominaisuuksiensa takia, kokeillaan vielä Rockrider, jos se ei kestä sen paremmin niin katotaan sitten mitä kulutellaan pyörän alla.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Loka 27, 2013 6:34 pm 

Syksyksi laitoin alle sen 1700km ajetun TW302:en ja mitään liukkausongelmaa ei ollut märällä pikitiellä mitä viime syksynä oli. Takarenkaalla on nyt noin 2500km ajettu ja vielä on pintaa jäljellä. Pojalla sama rengastus ja vajaa 4000km ajettu, renkaat tuli meille käytettynä ja takanen oli noin kolmasosan kulunut, nyt siinä on vielä kolmasosa pintaa jäljellä. Näyttäisi siltä että takarengas kestää hyvin kulutusta kun sitä ei kiusaa tehojen kanssa.

Poika on jatkuvasti kehunut näitä renkaita ja sanoi että ensi kesäksi samanlaiset alle. Mä olen samoilla linjoilla ainakin takarenkaan osalta, etusena vielä kahden vaiheilla, TKC vai TW301, molemmissa on puolensa joten keväällä sen näkee kumpi tulee alle.

Nyt kun on kaikenlaista rengasta pyörinyt mopojen alla pikitie voittoisessa hiekkatie surauttelussa niin TW301/302 on hyvä rengas tämän tyyppiseen ajoon. Aina kun ne tulee alle niin luotto pyörään kasvaa välittömästi renkaiden neutraalin käytöksen takia. Vihreä savi ja märkä offroad on sitten eri asia, mutta ei nää olekkaan mitään "pois tieltä enskarenkaita".

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Joulu 03, 2013 10:54 am 

Pyörä: 1050 S3, GS1200
en muista mikä trailwing itsellä oli dominaattorissa, mutta itse tykkäsin, aika saman näköinen kuin tuo. Asfalttipito on todella hyvä, ajelin sillä ahvenistolla polvi maassa.

Hiekkapito ei ole mikään karkeanappulapito, eikä savella pidä tietty kun on noin täysi kuvio, mutta yleisrenkaana ihan hyvä. Jos ajaa paljon katua ja isoja sorateitä, niin hyvä, mutta jos ajaa metsää ja pehmeitä, niin karkeampi on ymmärrettävästi parempi.

olen samaa mieltä, että rengasprofiili on hyvä, pyörä on ketterä ja kallistaa helposti ja neutraalisti haukkomatta. Muistaakseni takarengas kesti kilometrejä todella hyvin.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Joulu 03, 2013 11:04 am 

Jep, näitä on laitettu tilaukseen ensi kesän tarpeiksi. Takarenkaasta on hyvät kokemukset ja ensi kesänä laitetaan eturenkaat, T63-TKC-301- ja ehkä Karoo testiin niin saadaan hyvälle takarenkaalle parhaiten toimiva takarengas.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Joulu 03, 2013 12:01 pm 

mistä tilasit?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Joulu 03, 2013 12:09 pm 

Tilaus meni kaverille joka touhuaa kaikenlaista pisnestä, jos siltä saisi saamiset pois renkaiden muodossa :lol:

Jos tulee oharit niin sitten laitan tilauksen Mynetmotoon, sieltä olen aiemmat Brigsit tilannut.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Maalis 20, 2014 10:50 am 

mikäs koko sulla oli takana? Tuolla oli myynnissä 4.1-18:sta halvalla, mutta on aika kapee?

vakio kai 4.6-18?

JT

Profiili  

ViestiLähetetty: To Maalis 20, 2014 10:54 am 

Mulla on takana 130/80-18 ja pojalla on 4.0-18 joka on melkoisen kapea ja matala. Kawaan laittaisin 120 tai 4.6 leveän renkaan, pojan Betaan laitetaan seuraavaksi 120 takarengas.

Mutta jos se 4.1 on halapa niin kyllä se siellä takana pyörii ihan samalla tavalla kun leveämpikin, on vaan vähän neitimäisen siron näköinen :wink:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 13, 2015 3:28 pm 

Pyörä: KTM 690ER '12
Onko hyvää arviota 302:sta että kestäisikö noin 1500km hiekkateitä ja lähemmäs 4000km asfalttisiirtymää siihen päälle?
Joitakin aiheita lukenut että pitäisi ainakin tämän verran kestää, mutta Koheltajan juttuja lukiessa rupesi epäilyttämään :shock: :lol:

Tiedän kyllä että 690ER:llä on vaikea ajaa rauhallisesti hiekkapätkiä, ja sillä oma hintansa takarenkaan kestoon. Mutta tuollaisessa matka-touringissa ei ajo ole ihan samanlaista revittelyä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Tammi 13, 2015 4:56 pm 

Kestää hyvinkin. Poika ajellut 11kw kevarilla noin 6000km takarenkaalla ja vielä oli tourinkipintaa jäljellä, eturengas kestää tuplat.

Mun rengaskestoja lukiessa kannattaa muistaa että mulla rengas menee hylkyyn kun 50% pinnasta on kulunut pois. Se on ihan ranteesta kiinni miten pitkään aikoo takarenkaalla ajaa, eikä mun ajo ole oikein verrattavissa tourinkiin vaikka siirtymiä tulee ajettua.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com