Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Elo 21, 2019 10:11 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Syys 08, 2012 10:05 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7156
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Kyseinen rengas näyttää olevan joissain pienemmissä katuenskoissa ensiasennusrenkaana, onko kellään kokemuksia renkaasta?

Olisi tarjolla pari sarjaa kohtuu hinnalla mutta en arvaa ostaa jos on kelvottomat. Kuvio näyttää hiekkatie kelpoiselta katurenkaalta, miten lie kumiseoksen laita?

Kuva
Kuva

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 08, 2012 10:31 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
noita minäkin olen kattellu,tai takasta oikeastaan.Jossain oli maininta kahdesta eri kumiseoksesta,joten pitäs kai kestääkin jotenkin.ei kokemuksia,vielä ainakaan.
jos sattuu olemaan 17 tuumaselle ylimääränen halpa kumi niin kelpaa testiin...

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 09, 2012 11:39 am 
Avatar

Liittynyt: To Kesä 21, 2007 1:10 pm
Viestit: 109
Paikkakunta: J:suu
Pyörä: VH 500
- Asfaltilla noilla pärjää hyvin mutta ainakin takanakki irtoaa soralla äkkiarvaamatta.
(Ajoin apout 7,5 tuhatta WR:n ensiasennusrenkaina.)

PJ

_________________
SS125A -> CB100 -> CB350F -> GS450L -> HVA WR125 -> XJ750 -> K100RT -> YZ250 -> R-E G2 350 -> NX650 -> WR250R -> Ariel VH500


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 09, 2012 11:54 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7156
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Mites märkäpito asfaltilla?

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 09, 2012 12:14 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3086
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Täälläkin noita aikaisemmin kommentoitu jotta Trailwing pitäisi olla Deathwing, vaarallisiksi jotkut kehuneet ja ainakin drz:n alla tuntuivatkin melko arvaamattomilta ja liukkailta...no, vuosia aikaa tuosta.

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 09, 2012 3:10 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
trailwingejä kun on niin monta numeroa/kuviota joten deathwingi ei kai ole yleisnimitys kaikille siltakiville kuitenkaan,tai ainakaan pitäis olla.Mullakin oli yks silosempi trailwingi(numero?) jolla ei ole varmasti asiaa mihinkään kovan hiekkatien tuolle puolen.

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 09, 2012 3:26 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7156
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Advriderillä oli vähän juttua tosta renkaasta ja käsitin että pitäisi olla ihan ok rengas ilman kuolemansiipiä. Ei tunnu oikein juttua löytyvän noista renkaista joten kai se on sokkona ostettava jos renkaat on vielä tallella, alle vasta ensi kesänä.

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=482878

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 19, 2012 6:42 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7156
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Yksi TW302 takarengas oli näköjään ilmestynyt oven taakse, niitä ei sitten ollutkaan enempää jäljellä kun olisin haulunut myös etusen. Renkaan kuvio näyttää hyvältä ja näppituntumalla kumiseos elastiselta ja runko jäykältä, loput selviää ajamalla. Viikonlopuksi TKC eteen ja TW taakse ja reissuun, laitan ensi viikolla pientä palautetta renkaasta.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 19, 2012 8:30 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
mielenkiinnolla odotellaan,vaikka tilasinkin mefon taakse,sen kerrotun märkäpidon olemattomuuden takia.

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 20, 2012 2:51 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7156
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Eka rykäsy vedetty prikkestonella, sadekeliä ei tähän hätään ollut tarjolla mutta mutkaisella asfaltilla oli paljon kuivumattomia kohtia sateen jäljiltä. Oli siinä muutaman kerran pieru herkässä kun ajatteli että kohta irtoaa takapito mutta rengas ei reagoinut niihin millään tavalla vaikka välillä käytiin tiemerkintöjenkin päällä.

Asfaltilla suorastaan unohtaa että alla on jonkinlainen nappularengas, rengas on hiljainen ja käytös mutkaisella pikitiellä neutraalin hyvää, on kun katurenkaalla ajelisi. Renkaan reunimmaisten nappuloiden juuressa on vahvistus ja rengas ei ala huojumaan vaikka tuli välillä kantattua reunimmaisille nappuloille asti. Paineita kokeilin 1.5-2.5 baarin välillä ja kovin kummoisia eroja ei asfaltilla tullut renkaan käytökseen. Rengas lämpesi aika nopeasti paineista riippumatta ja varmaankin siksi pitoa oli pikitiellä riittävästi, mielenkiinnolla odotan viileneviä ilmoja ja sadekeliä jolloin renkaan pitää toimia myös kylmänä, vieläkö pitoa riittää vai muuttuuko rengas deathwingiksi.

Kuivalla/kostealla pikitiellä rengas jo näytti kyntensä, vielä kun pääsee märälle asfaltille ja hiekkateitä koluttua niin saa paremman yleiskuvan renkaan toiminnasta. Viikonlopun jälkeen lisää turinaa, jos ei tule pahempia ylläreitä takarenkaan kanssa 8)

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 20, 2012 6:39 pm 

Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 11:36 pm
Viestit: 830
Paikkakunta: Karjaa
Pyörä: Felt
Koheltaja, mulla olis tallissa 90/90 21 etunen jolla ajettu n. 400km, jos sopii ja kiinnostaa niin ilmoittele. Paistovuotta en muista mutta ostin viime syksynä ja kilometrit ajoin keväällä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 23, 2012 10:42 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7156
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Reissu tehty ja matkalle osui vähän kaikkea, pääsääntöisesti pikeä ja hiekkatietä sekä muutama kuraisempi mettätie, matkaa tuli vajaa 600km.

Asfaltti: Rengas toimii hyvin kuivalla assulla, pitoa riittää ja voi kantata oman uskalluksen mukaan reunimmaisille nappuloille asti. Rengas on vakaa ajettava, ei kiemurtele eikä tee muitakaan ylläreitä. Nappulat ei täristä eikä ulinakaan ole häiritsevän kovaa. Sateisella asfaltilla sama meno jatkuu, moneen kertaan tein tarkoituksella kovempia jarrutuksia takajarrulla että sai vähän tuntumaa renkaan pidosta/liukkaudesta. Pikkuhiljaa luotto renkaaseen kasvoi ja sillä tuli ajeltua samalla tavalla kuin TKC:llä tai K60:lla, varovaisen rohkeasti mutkiin ja mitään lipsumisia ei tullut koko reissun aikana. Rengaspaineet asfaltilla 2.5 baaria.

Hiekkatie: Kuivalla hiekkatiellä renkaan pito vaihtelee jonkin verran, riippuen minkälaista soraa on alla. Kovapohjainen hiekkatie on ehkä hankalin yhdistelmä, kovalla pohjalla pitää mutta kun mennään reunahiekalle niin pito karkaa ja sladit pitenee. Lanatulla tai pehmeämmällä hiekalla käytös on neutraalia ja mitään ylläreitä ei tullut, sama tilanne oli märällä hiekkatiellä. Renkaan kokonaispito hiekalla on aika lähellä TKC:n luokkaa, ehkä vähän herkemmin lähtee sladiin mutta siinäkään ei tule yllätyksiä. Rengas on laakerisoralla suuntavakaampi kuin TKC eikä kiemurtele samalla tavalla. Vauhdikkaamassa ajossa rengas lähtee helposti sladiin ja kaasun kanssa saa hyvin pidettyä renkaan pienessä luistossa. Rengaspaineet 1.2 baaria ja vanne ei pääse pyörähtämään vaikka ei ole rengaslukkoa.

Eturenkaana oli TKC, ja TW302 tuntui olevan hiekalla/asfaltilla aika hyvin balanssissa etusen kanssa, mutaisella mettätiellä etusesta karkaa ensin pito ja sen jälkeen nuljahtaa takarengas. Muutaman kerran jälkeen oppi varomaan mutaisempia paikkoja ja vihreää keskipolannetta. Kovin paljoa en kinttupolkuja ajellut kun ei kuskin tekniikka kestä rytkytystä ja kaatumisia vältellään, maasto ja muta/suo jätettiin kokonaan väliin kun en muutenkaan tykkää ajella niissä.

Ominaisuudet on aika lähellä TKC:tä, jossain kohtaa parempi ja jossain huonompi, mutta ero ei mielestäni ole suuren suuri. Normaalissa rauhallisessa ajossa TW toimii moitteetta niin asfaltilla kuin soralla, nopeassa sora ajelussa joutuu hieman olla tarkkana tien pinnasta mutta eihän tämä mikään enska/rallirengas olekkaan. Uudessa renkaassa oli nappuloilla pituutta 11mm ja vajaan 600 kilsan jälkeen pintaa keskellä 8mm, näyttäisi kuluvan samalla tavalla kuin TKC ja K60. Katsotaan vielä miten nopeasti rengas kuluu ja muuttuuko käytö kuika paljon kulumisen myötä, tähän mennessä TW takanen vaikuttaa lupaavalta yleisrenkaaksi.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 24, 2012 8:44 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
kiitoksia,varsin perusteellinen yhteenveto,tietää vähän paremmin mitä odottaa. toi kulumisnopeus vähän yllättää,kun pitäis olla kovempaa kumia keskellä,pidentämässä käyttöikää. 8)

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 24, 2012 9:05 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7156
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
No mua se ei yllättänyt, aika paljon tuli ajettua hiekalla eikä Kotarissa ole traction controllia, ja tolla renkaalla oli sairaan hauska ajaa sievässä luistossa :mrgreen:

Tuli myös ajettua pienillä paineilla pikisiirtymiä ja siinä varmaan lähty yksi siivu pinnasta pois. Pitää seurata kulumista, voi olla että kulumisen kanssa käy kuten TKC:n kanssa, alku pyöreys kuluu nopeasti ja sitten kuluminen hidastuu. Se mitä olen ulkomaan sivuilta löytänyt juttuja renkaasta niin noilla 600 kokoluokan reissuenskoilla takarengas on kestänyt 4000-6000km.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Loka 06, 2012 9:14 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7156
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Tuhannen kilsaa takana eikä ole mitään ylläreitä tullut vastaan. Tai oikeastaan, sekin oli jo tiedossa, että ei ton tyyppinen rengas pidä kun tiellä/polulla on märkiä neulasia/lehtiä. Muuten rengas on toiminut moitteetta ja kuluminen on asettunut, nyt pintaa jäljellä 7mm. Jos ei mitään ylläreitä tule niin tiedän mitkä renkaat tilaan Mynetistä ensi kesäksi.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com