AT:n rengastus

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Muddy Waters
Viestit: 619
Liittynyt: La Maalis 14, 2009 3:03 pm
Pyörä: KTM+GSA
Paikkakunta: Rovaniemi

AT:n rengastus

Viesti Kirjoittaja Muddy Waters »

Eli nyt suositukset kehiin, mihin laitan rahani menemään!

Ajoa varmaan keskimmäärin 50% sora ja 25% metsä ja 25% maantie.

Yrittäny lueskella aiheista mutten ihan löytäny sopivaa niin nyt heitin
tällaisen :roll:
It is good to have an end to journey toward;
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
TEEPEE
Viestit: 218
Liittynyt: Ti Huhti 15, 2008 8:58 pm
Pyörä: Polkupyörä...
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: AT:n rengastus

Viesti Kirjoittaja TEEPEE »

Mitas. Eteen E-09 tai C-21, taakse E-09. Toimii monenlaisella alustalla ja täältähän niitä saa. http://www.valmer.fi/?id=92&keel=fi
DR 650 SE > XRV 750 > DR-Z 400 SM > GT Avalanche (mtb)
Avatar
api
Viestit: 474
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2008 9:09 am
Pyörä: Honda Africa Twin 750
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: AT:n rengastus

Viesti Kirjoittaja api »

Suosmussalmen reissulle eteen Pirelli MT21 ja taakse Mitas E09. Ei aikaisempaa kokemusta kummastakaan renkaasta.
Raisu MM -78/ Vespa ET4 125/ Aprilia Pegaso 650/ Honda Africa Twin 750
Avatar
korpipolku
Viestit: 419
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 2:33 pm
Pyörä: Gelände/Straße
Paikkakunta: Helsinki

Re: AT:n rengastus

Viesti Kirjoittaja korpipolku »

Olen myös havainnut T63:n aika toimivaksi. Ei tosin upotuspaikoissa.
Soralla looginen ja kestääkin jonkin verran. Nyt noin 3000km joista 60% soraa, 15% juurakoita ja humusta ja loput asfaltilla.
Noin puolessa välissä.

sami
"The tree the tempest with a crash of wood
Throws down in front of us is not bar"
-Robert Frost-
TEEPEE
Viestit: 218
Liittynyt: Ti Huhti 15, 2008 8:58 pm
Pyörä: Polkupyörä...
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: AT:n rengastus

Viesti Kirjoittaja TEEPEE »

E-09:ä taitaa saada yli kaksi rengasta yhden T63:n hinnalla. Pito ja kestävyys on mielestäni lähes samaa luokkaa. Hyvä valinta ainakin "budjettitietoiselle".
DR 650 SE > XRV 750 > DR-Z 400 SM > GT Avalanche (mtb)
Avatar
Muddy Waters
Viestit: 619
Liittynyt: La Maalis 14, 2009 3:03 pm
Pyörä: KTM+GSA
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: AT:n rengastus

Viesti Kirjoittaja Muddy Waters »

Juuri tällaisia vastauksia olin vailla! 8)
Kiitos.
Piakkoin lähtee tilausta ja sittenpä sitä vaan näkee onko hjyvät. 8)
It is good to have an end to journey toward;
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
Avatar
Teppi
Viestit: 589
Liittynyt: Pe Helmi 22, 2008 9:18 pm
Pyörä: AT XRV 650 -88
Paikkakunta: Oulu

Re: AT:n rengastus

Viesti Kirjoittaja Teppi »

api kirjoitti:Suosmussalmen reissulle eteen Pirelli MT21 ja taakse Mitas E09. Ei aikaisempaa kokemusta kummastakaan renkaasta.
Hö, mulla tismalleen samat kummit odottaa AT-rallia, ei kokemusta aiemmin. T63 takana kyllä ollut passeli.

-Tero
kyllähän jokainen suoralla tiellä, mutta mennään metsään...

https://www.kuraukot.fi/
Avatar
Thunder
Viestit: 35
Liittynyt: To Maalis 26, 2009 12:45 pm
Pyörä: xtz 750

Re: AT:n rengastus

Viesti Kirjoittaja Thunder »

TEEPEE kirjoitti:E-09:ä taitaa saada yli kaksi rengasta yhden T63:n hinnalla. Pito ja kestävyys on mielestäni lähes samaa luokkaa. Hyvä valinta ainakin "budjettitietoiselle".
Valmerilla 90/90/21 E-09 45 e + toimituskulut. Paikallisesta rengasliikkeestä T-63 77 e. Ihan ei kahta saa T-63 hinnalla. Tällä hetkellä T-63 alla, mutta seuraavaksi voisi kokeilla vaikka noita Mitaksia.
Avatar
rainerb
Viestit: 2633
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Pyörä: AT RD07a + ST1100
Paikkakunta: Uleåborg

Re: AT:n rengastus

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Teppi kirjoitti:
api kirjoitti:Suosmussalmen reissulle eteen Pirelli MT21 ja taakse Mitas E09. Ei aikaisempaa kokemusta kummastakaan renkaasta.
Hö, mulla tismalleen samat kummit odottaa AT-rallia, ei kokemusta aiemmin. T63 takana kyllä ollut passeli.

-Tero
Heh. Minulle tulee ralliin taakse myös sama, tosin puolen kesän verran ajettuna. Eteen pitää katosa varastosta joku soppeli - on siellä ainakin yksi T63 muistaakseni, ja jotain muutakin.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Avatar
cruze
Viestit: 93
Liittynyt: Ma Maalis 16, 2009 8:30 pm
Pyörä: AT
Paikkakunta: Kiiminki

Re: AT:n rengastus

Viesti Kirjoittaja cruze »

api kirjoitti:Suosmussalmen reissulle eteen Pirelli MT21 ja taakse Mitas E09. Ei aikaisempaa kokemusta kummastakaan renkaasta.
Minä pistin Suomussalmen reissua varten eteen ja taakase TKC80:set ja olen ollut kyllä todella tyytyväinen (nyt 800km takana). Ajattelin että pitäisivät kovaa ääntä asfaltilla, mutta eipä kyllä mitään mainittavaa eroa aiempiin Anakee:n kumeihin. Pitoa tuntuu näin pikatestauksella löytyvän niin soralla kun asfaltilla. Olen kyllä ollut todella tyytyväinen valintaan (niin ja mynetmotosta tilasin, yhteensä postikuluineen 157,90€).
- Dani
Avatar
Lakupilotti
Viestit: 1562
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
Pyörä: Laku
Paikkakunta: Päntäne

Re: AT:n rengastus

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

Meikäläis en valinta sekalaiseen ajoon on T63 tai TKC. TKC sopii paremmin matkailuun mutta on huonompi syvillä reiteillä. Mitasta pitäisi joskus kokeilla.

En enää hirviästi jaksa pähkäillä eri renkaitten eroja, kunhan väännän jotain karkeakuvioista alle. Noihin kahteen olen oppinut.

Prosenteista sen verran, että vaikka olisi vain 1% savista pellonreunaa, niin siitäkin pitäisi selvitä. Ei auta, jos loppu on asfalttia.
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
Avatar
psi
Viestit: 754
Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 8:21 pm
Pyörä: Africa Twin RD07
Paikkakunta: Kauttua

Re: AT:n rengastus

Viesti Kirjoittaja psi »

Minulla on alla edessä bilteman Innova ja takana pirellin MT21 130/80.
Vähän on tuntunut että tämänhetkisillä prosenteilla (lähemmäs 90/10 asfaltin hyväksi :oops: ) menevät täysin hukkaan. Sit ajattelen sitä että pitää sitä osata asfaltillakin ajaa rupuleilla eikä sitä mitenkään opi siihen ellei sitäkin tee. Soraa sitten kun soraa haetaan.
Noista renkaista on sanottava että pehmeällä pohjalla tunne on kuin ne oikeasti tarttuisi maahan. Ihan pehmeässä tuntuvat vievän mukanaan, saa vääntämällä vääntää että menee minne haluaa (kokemusta on tosin hyvin vähän ..). Muuten ihan käsittämätön parannus edellisiin trailwingeihin (muuten kuin asfaltilla, missä nämä ovat .. ehkä hitusen äänekkäät :lol:). Tällaiselle vierijälle ei ole kuitenkaan tullut vielä märkäpito-ongelmia taikka muuten pito-ongelmia.
Taino itseasiassa jyrkässä parkkitalon rampissa piti auton taakse pysähtyä niin liikkeellelähdössä sutas, kuulin vaan ropinaa kun osui johonkin kilpeen tmsv. onneksi ei ollut autoa takana.
Avatar
JarnoS
Viestit: 208
Liittynyt: La Loka 11, 2008 9:47 pm
Pyörä: BMW R1200GS ADVENTURE
Paikkakunta: Lempäälä

Re: AT:n rengastus

Viesti Kirjoittaja JarnoS »

Mulla on menossa toinen kierros TKC 80 ja olen enemmän kuin tyytyväinen ja niilä kohti raatetta
Terv.JarnoS
BMW R 1200 GS ADVENTURE MIEHILLE JOTKA KULKEVAT OMIA POLKUJAAN.
Avatar
016054
Viestit: 268
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 10:55 pm
Pyörä: Honda Varatero
Paikkakunta: Laitila

Re: AT:n rengastus

Viesti Kirjoittaja 016054 »

Mitaksen E09:t tuli hommattua, pitää vielä vääntää ne ennen Raatetta alle ja testata sorapito! Valmerille täytyy kyllä sanoa rengastoimittajana suuri kiitos, koska eilen n. 16.30 laitoin sinne sähköpostia ja tänään kello 11 tuli matkahuollosta txt, et renkaat on noudettavissa!!!! Todella asiallista toimintaa!!!
Avatar
Kampi
Viestit: 1451
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 10:52 am
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Valkeala

Re: AT:n rengastus

Viesti Kirjoittaja Kampi »

Omia kokemuksia tulee tässä vuodatuksessa. Jonkinlainen blogi :roll: , yrittäkää ymmärtää... AT:ssa oli edellisen omistajan takia edessä Pirelli Scorpion, takana Michelin Anakee. Hyvät renkaat kovalle pinnalle, niillä pärjäsin muutaman kuukauden enemmän tai vähemmän väkisin. Tuo on vakaa rengastus, ei ole äkkinäinen käytökseltään paitsi pehmeässä :lol: Anakee pitää ihmeen hyvin soralla sekä pehmeässäkin mutta pidon loppuminen tulee äkisti. Eli pitää ja pitää mutta sladi alkaa "ilman varoitusta". Scorpion edessä aiheutti muutaman "halauksen" pehmeässä maastossa, eli nenällään oltiin. Kovalla pinnalla oikein hyvä rengas.

Nykyään takana Metzeler Karoo (Rengasonline 93€) ja edessä karkea nappula Rinaldi RW (Storm 29€). Karoon etuja mielestäni on äänettömyys kovalla pinnalla (assu) ja pidon hallittavuus soralla. Karoo lähtee luistoon paljon aikaisemmin kuin Anakee mutta pidon murto tapahtuu ilman selvää "kynnystä" eli on siinä suhteessa helpompi kun äkkinäisyys puuttuu. Karoo on hyvä rengas vaikka hinnakas.

Edessä Rinaldi odottaa vielä kokemuksia. Rinaldi on valmistettu Brasiliassa Pirellin insinöörien avulla. Villi veikkaus: samankaltainen kuin piltsun nakki, saas nährä. Ainakin siinä on kyljessä minua miellyttävä kommentti: NOT FOR HIGHWAY. Kuka sitä nyt motarille...
Liitteet
Nykyinen etunen, Rinaldi
Nykyinen etunen, Rinaldi
Nykyinen takanen, Karoo
Nykyinen takanen, Karoo
AT:n alkuperäinen rengastus
AT:n alkuperäinen rengastus
treriksrøysare
Vastaa Viestiin