Heidenau K60 150/70-18
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 1233
- Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
- Pyörä: RT
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Heidenau K60 150/70-18
Tänään kävin Scouttia testaamassa soralla ja hyvin kyllä toimi, hyvä ostos oli
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997
-
- Viestit: 2005
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: Heidenau K60 150/70-18
oma kestotestiraportti näyttää n 5k ja liki finaalissa(onhan siinä vielä jokunen milli mutta pito?) 130/17 ilman keskipalkoa. Samaa tahtia meni tkc etunen.
vanhoissa oli ilmeisesti toi 130 paljon nopeampi kulumaan jostain syystä,mahtaakohan scoutissa olla samoin(vs jos jyrsii ne välit auki leveämmästä).toisaalta voipi olla vähän käyttäjävikaakin
vanhoissa oli ilmeisesti toi 130 paljon nopeampi kulumaan jostain syystä,mahtaakohan scoutissa olla samoin(vs jos jyrsii ne välit auki leveämmästä).toisaalta voipi olla vähän käyttäjävikaakin
Viimeksi muokannut ceevu, Ma Loka 01, 2012 9:25 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Heidenau K60 150/70-18
No paljon oli pintaa, ei vaan pitoa
Yläkyrsin ja toimeen, kumia paloi savua oli lopputulos
Yläkyrsin ja toimeen, kumia paloi savua oli lopputulos
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
- mico
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: Heidenau K60 150/70-18
Laitahan sitten raporttia paraneeko pito ja miten kestää loppuun.suke62 kirjoitti:No paljon oli pintaa, ei vaan pitoa
Yläkyrsin ja toimeen, kumia paloi savua oli lopputulos
- drpepper74
- Viestit: 260
- Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
- Pyörä: KTM Adventure 990 -07
- Paikkakunta: Hollola
Re: Heidenau K60 150/70-18
Jarmo H kirjoitti:Nyt on yläjyrsin mutta terä puuttuu. Minkälaista terää käytit ja suosittelet? Mistä niitä saa?drpepper74 kirjoitti:Mä vetäsin omasta takasesta yläjyrsimellä ylimääräiset kumit pois 15min homma ja hienosti lähti. Pitojakin tuntu taas olevan ihan mukavasti.
Honkkarista ostin teräsarjan samalla kun ostin jyrsimen. Tais maksaa n.30e. Enemmän kuin itse kone
Muistaaksni tein urat 12mm terällä.
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
-
- Site Admin
- Viestit: 2640
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Re: Heidenau K60 150/70-18
Terkut Nepalista.
Alkuperäinen eturengas edelleen paikallaan ja sillä vielä varmaan sen 3-4 tonnia ajan. Eli, etusella menee noin 30tkm ja takanen kestää noin 20tkm.
Ei voi sanoa muutakuin että ainoa oikea pitkän reissun rengas kyseessä.
Tällaiselle reissulle ei muuta kumia kannata edes ajatella.
Ainoa huonopuoli on että tuon renkaan saatavuus aasiassa on 0. Muutamaa jenkkiä jututin ja kuulemma sieltä näitä saa taas alle.
Alkuperäinen eturengas edelleen paikallaan ja sillä vielä varmaan sen 3-4 tonnia ajan. Eli, etusella menee noin 30tkm ja takanen kestää noin 20tkm.
Ei voi sanoa muutakuin että ainoa oikea pitkän reissun rengas kyseessä.
Tällaiselle reissulle ei muuta kumia kannata edes ajatella.
Ainoa huonopuoli on että tuon renkaan saatavuus aasiassa on 0. Muutamaa jenkkiä jututin ja kuulemma sieltä näitä saa taas alle.
- mico
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: Heidenau K60 150/70-18
N. 14tkm on heidenau (scoutti) ollut alla takasena ja taatusti on pyörinyt enemmän kuin etunen, pito on jo loppu, kai sillä vielä muutama tonttu menisi - etusta ei tahdo saada ilmaan enää millään kun sutii ja sutii... asfaltillakin
Re: Heidenau K60 150/70-18
No "paranneltu" takanen on nyt sitten pitkittäisvedossa ok. ei liejussa,sivuttain ei pitoa vieläkään löydy.
Asfaltilla ja kovalla menettelee. (ajelin eilen >400km. josta assua 100km loput hiekkatietä)
Eturengas on yllättänyt positiivisesti
Tosin pitää muistaa että en ole ajanut tällä pyörällä kuin näillä renkailla.
Kaikihan voi johtua siitä etten tunne nykyistä ajoneuvoani tarpeeksi
Eli kyllä ne kannattaa avata, muuten
Tietenkin rengas pitää valita käyttötarkoituksen mukaan,
minulla täällä kotimaisemissa ei kestävyys ole tärkeintä
Asfaltilla ja kovalla menettelee. (ajelin eilen >400km. josta assua 100km loput hiekkatietä)
Eturengas on yllättänyt positiivisesti
Tosin pitää muistaa että en ole ajanut tällä pyörällä kuin näillä renkailla.
Kaikihan voi johtua siitä etten tunne nykyistä ajoneuvoani tarpeeksi
Eli kyllä ne kannattaa avata, muuten
Tietenkin rengas pitää valita käyttötarkoituksen mukaan,
minulla täällä kotimaisemissa ei kestävyys ole tärkeintä
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
- Pyörä: BMW R1200 GS
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Heidenau K60 150/70-18
Karvan vajaa 10 tkm tuli 130/80-17 Scouttiin kilometrejä, ennenkuin pyörä lähti se alla multa pois. Jäi siihen vielä 2-3 mm seuraavalla kulutettavaksi....niin ja tässähän ei ollut keskipalkoa...
-
- Viestit: 775
- Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
- Pyörä: Canyon ja Cube
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: Heidenau K60 150/70-18
Alkaa olemaan leikattukin Scoutti finaalissa. Onkos kukaan ostellut tuota 150/80/18 kokoa tänä kesänä kotarinsa (tai muun) alle. Onko tuo pintakuvio muuttunut samanlaiseksi "keskeltä sidotuksi" kuten 17 tuumaisessa kolleegassa. Ainakin tämä tehtaan linkki niin väittää kuvassaan.
Pitääkö siirtyä kapeampaan 140 versioon vai heti uutena alkaa leikkailemaan kuviota? Tietysti jos tilais dunlopin 908RRn, niin takana ajelijat taas kiittelisivät (joskus keskisormellakin...)
-petteri
Pitääkö siirtyä kapeampaan 140 versioon vai heti uutena alkaa leikkailemaan kuviota? Tietysti jos tilais dunlopin 908RRn, niin takana ajelijat taas kiittelisivät (joskus keskisormellakin...)
-petteri
Re: Heidenau K60 150/70-18
Juuri ko rengas pantiin alle. Jos muistan oikein niin edellisessä oli jonkun verran rakopintaa ennen pantaa. Panta tuli vastaan n. 2000 km:n kohdalla jolloin jyrsin urat. Urat parantavat ominaisuuksia soralla selvästi. Uudessa renkaassa panta oli pinnassa jo tehtaalta. No problem, nyt ei jyrsitty vaan rengasliike teki haluamani urat ns. uraraudalla eikä ollut iso homma ja jälki on tehdastasoa. Hinta renkaanvaihdolle ja urien tekemiselle 20 Eur.Tikkaoja kirjoitti:Alkaa olemaan leikattukin Scoutti finaalissa. Onkos kukaan ostellut tuota 150/80/18 kokoa tänä kesänä kotarinsa (tai muun) alle. Onko tuo pintakuvio muuttunut samanlaiseksi "keskeltä sidotuksi" kuten 17 tuumaisessa kolleegassa. Ainakin tämä tehtaan linkki niin väittää kuvassaan.
Pitääkö siirtyä kapeampaan 140 versioon vai heti uutena alkaa leikkailemaan kuviota? Tietysti jos tilais dunlopin 908RRn, niin takana ajelijat taas kiittelisivät (joskus keskisormellakin...)
-petteri
- Per Saukko
- Viestit: 279
- Liittynyt: To Elo 11, 2005 8:53 am
- Pyörä: --?--
- Paikkakunta: Nurmijärvi kk.
Re: Heidenau K60 150/70-18
Ei sinulla satu olemaan kuvaa renkaasta, johon rengasliike nuo urat teki?rengasliike teki haluamani urat ns. uraraudalla
Ei muuten, mutta olen juuri harkitsemassa tuota samaa rengasta omaani, tosin 17 tuumaisena ja ovat tuon nykyisin 140/80 käyttämäni koonkin muuttaneet keskikohdaltaan samanlaiseksi 150/70 koon kanssa.
On nimittäin mullakin mielessä tuo leikkuuhomma heti uutena, kun onnistui niin hyvin edelliseenkin keskipalon tultua pintaan.
Voitais ottaa kaverillekin samalla samaa kuviota oleva. (Ettei tarvis ajella keskisormi pystyssä yhtenään) !
-millähän nyt ajelis???
Re: Heidenau K60 150/70-18
Eilen illalla tipahti pihaan koossa 150/70-17 ja 140/80-17 ihan vain vertaillakseni kuvioita ja harkitessa kumman laittaa alle...
Molemman tehtaan kuvan mukaisia, eli kuvioinnissa eroa ja molemmissa keskiharja yhtenäinen. Urasyvyys keskellä n.12mm(140), 11.5mm(150) ja 140 halkaisija pari senttiä leveempää isompi.
Onko kenelläkään mahdollisesti kokemuksia Tread Doctor veitsestä ja erityisesti siihen saatavasta Sniper head terästä. Toimisiko tavallisessa isossa 100W kolvissa vai vaatisiko lisää lämpöä...?
Näyttäisi saavan ihan siistiä jälkeä.
http://youtu.be/YBL9Gv-1pkA
http://www.hardlineproducts.com/showpage.cfm?catid=192
Molemman tehtaan kuvan mukaisia, eli kuvioinnissa eroa ja molemmissa keskiharja yhtenäinen. Urasyvyys keskellä n.12mm(140), 11.5mm(150) ja 140 halkaisija pari senttiä leveempää isompi.
Onko kenelläkään mahdollisesti kokemuksia Tread Doctor veitsestä ja erityisesti siihen saatavasta Sniper head terästä. Toimisiko tavallisessa isossa 100W kolvissa vai vaatisiko lisää lämpöä...?
Näyttäisi saavan ihan siistiä jälkeä.
http://youtu.be/YBL9Gv-1pkA
http://www.hardlineproducts.com/showpage.cfm?catid=192
Re: Heidenau K60 150/70-18
Tällaista jälkeä tuli. Olisi voinut ottaa pari milliä syvemmältä. Ko vehkeellä.voi tehdä mieleisiä uria. Kuulemma crossirenkaita on aikanaan terävöitetty tällaisella raudalla. Minusta hyvä rengas pienellä virityksellä. Rengas on selkeästi suunniteltu kestämään tuhansien kilometrien matkaenduroreissu.Per Saukko kirjoitti:Ei sinulla satu olemaan kuvaa renkaasta, johon rengasliike nuo urat teki?rengasliike teki haluamani urat ns. uraraudalla
Ei muuten, mutta olen juuri harkitsemassa tuota samaa rengasta omaani, tosin 17 tuumaisena ja ovat tuon nykyisin 140/80 käyttämäni koonkin muuttaneet keskikohdaltaan samanlaiseksi 150/70 koon kanssa.
On nimittäin mullakin mielessä tuo leikkuuhomma heti uutena, kun onnistui niin hyvin edelliseenkin keskipalon tultua pintaan.
Voitais ottaa kaverillekin samalla samaa kuviota oleva. (Ettei tarvis ajella keskisormi pystyssä yhtenään) !
Viimeksi muokannut Jarmo H, La Heinä 27, 2013 1:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Heidenau K60 150/70-18
... siisti tuli uraraudalla verrattuna yläjyrsimen jälkeen. Molemmat kyllä toimivat mutta jyrsimen käyttö on vähän järeempää puuhaa.
Viimeksi muokannut Jarmo H, La Heinä 27, 2013 1:46 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.