Heidenau K60 150/70-18

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Harri Hemmilä
Viestit: 1233
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: RT
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Tänään kävin Scouttia testaamassa soralla ja hyvin kyllä toimi, hyvä ostos oli :P
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997
ceevu
Viestit: 2005
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja ceevu »

oma kestotestiraportti näyttää n 5k ja liki finaalissa(onhan siinä vielä jokunen milli mutta pito?) 130/17 ilman keskipalkoa. Samaa tahtia meni tkc etunen.
vanhoissa oli ilmeisesti toi 130 paljon nopeampi kulumaan jostain syystä,mahtaakohan scoutissa olla samoin(vs jos jyrsii ne välit auki leveämmästä).toisaalta voipi olla vähän käyttäjävikaakin
Viimeksi muokannut ceevu, Ma Loka 01, 2012 9:25 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
suke62
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 9:22 pm
Pyörä: Tiger 800
Paikkakunta: Rauma

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja suke62 »

No paljon oli pintaa, ei vaan pitoa :shock: :shock: :shock:
Yläkyrsin ja toimeen, kumia paloi savua oli lopputulos :?:
Liitteet
Heidenau.JPG
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja mico »

suke62 kirjoitti:No paljon oli pintaa, ei vaan pitoa :shock: :shock: :shock:
Yläkyrsin ja toimeen, kumia paloi savua oli lopputulos :?:
Laitahan sitten raporttia paraneeko pito ja miten kestää loppuun.
Avatar
drpepper74
Viestit: 260
Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
Pyörä: KTM Adventure 990 -07
Paikkakunta: Hollola

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

Jarmo H kirjoitti:
drpepper74 kirjoitti:Mä vetäsin omasta takasesta yläjyrsimellä ylimääräiset kumit pois 15min homma ja hienosti lähti. Pitojakin tuntu taas olevan ihan mukavasti.
Nyt on yläjyrsin mutta terä puuttuu. Minkälaista terää käytit ja suosittelet? Mistä niitä saa?

Honkkarista ostin teräsarjan samalla kun ostin jyrsimen. Tais maksaa n.30e. Enemmän kuin itse kone
Muistaaksni tein urat 12mm terällä.
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2640
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Terkut Nepalista.
Alkuperäinen eturengas edelleen paikallaan ja sillä vielä varmaan sen 3-4 tonnia ajan. Eli, etusella menee noin 30tkm ja takanen kestää noin 20tkm.
Ei voi sanoa muutakuin että ainoa oikea pitkän reissun rengas kyseessä.
Tällaiselle reissulle ei muuta kumia kannata edes ajatella.
Ainoa huonopuoli on että tuon renkaan saatavuus aasiassa on 0. Muutamaa jenkkiä jututin ja kuulemma sieltä näitä saa taas alle.
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja mico »

N. 14tkm on heidenau (scoutti) ollut alla takasena ja taatusti on pyörinyt enemmän kuin etunen, pito on jo loppu, kai sillä vielä muutama tonttu menisi - etusta ei tahdo saada ilmaan enää millään kun sutii ja sutii... asfaltillakin :lol:
Avatar
suke62
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 9:22 pm
Pyörä: Tiger 800
Paikkakunta: Rauma

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja suke62 »

No "paranneltu" takanen on nyt sitten pitkittäisvedossa ok. ei liejussa,sivuttain ei pitoa vieläkään löydy.
Asfaltilla ja kovalla menettelee. (ajelin eilen >400km. josta assua 100km loput hiekkatietä)
Eturengas on yllättänyt positiivisesti :mrgreen:
Tosin pitää muistaa että en ole ajanut tällä pyörällä kuin näillä renkailla. :oops:
Kaikihan voi johtua siitä etten tunne nykyistä ajoneuvoani tarpeeksi :(
Eli kyllä ne kannattaa avata, muuten :shock: :shock: :shock:
Tietenkin rengas pitää valita käyttötarkoituksen mukaan,
minulla täällä kotimaisemissa ei kestävyys ole tärkeintä :lol: :lol: :lol:
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Bluestone
Viestit: 389
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Kuopio

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Bluestone »

Karvan vajaa 10 tkm tuli 130/80-17 Scouttiin kilometrejä, ennenkuin pyörä lähti se alla multa pois. Jäi siihen vielä 2-3 mm seuraavalla kulutettavaksi....niin ja tässähän ei ollut keskipalkoa...
Tikkaoja
Viestit: 775
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
Pyörä: Canyon ja Cube
Paikkakunta: Rajamäki

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

Alkaa olemaan leikattukin Scoutti finaalissa. Onkos kukaan ostellut tuota 150/80/18 kokoa tänä kesänä kotarinsa (tai muun) alle. Onko tuo pintakuvio muuttunut samanlaiseksi "keskeltä sidotuksi" kuten 17 tuumaisessa kolleegassa. Ainakin tämä tehtaan linkki niin väittää kuvassaan.

Pitääkö siirtyä kapeampaan 140 versioon vai heti uutena alkaa leikkailemaan kuviota? Tietysti jos tilais dunlopin 908RRn, niin takana ajelijat taas kiittelisivät (joskus keskisormellakin...) :D

-petteri
Jarmo H
Viestit: 768
Liittynyt: Pe Syys 28, 2007 10:53 am
Pyörä: KTMs
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Jarmo H »

Tikkaoja kirjoitti:Alkaa olemaan leikattukin Scoutti finaalissa. Onkos kukaan ostellut tuota 150/80/18 kokoa tänä kesänä kotarinsa (tai muun) alle. Onko tuo pintakuvio muuttunut samanlaiseksi "keskeltä sidotuksi" kuten 17 tuumaisessa kolleegassa. Ainakin tämä tehtaan linkki niin väittää kuvassaan.

Pitääkö siirtyä kapeampaan 140 versioon vai heti uutena alkaa leikkailemaan kuviota? Tietysti jos tilais dunlopin 908RRn, niin takana ajelijat taas kiittelisivät (joskus keskisormellakin...) :D

-petteri
Juuri ko rengas pantiin alle. Jos muistan oikein niin edellisessä oli jonkun verran rakopintaa ennen pantaa. Panta tuli vastaan n. 2000 km:n kohdalla jolloin jyrsin urat. Urat parantavat ominaisuuksia soralla selvästi. Uudessa renkaassa panta oli pinnassa jo tehtaalta. No problem, nyt ei jyrsitty vaan rengasliike teki haluamani urat ns. uraraudalla eikä ollut iso homma ja jälki on tehdastasoa. Hinta renkaanvaihdolle ja urien tekemiselle 20 Eur.
Avatar
Per Saukko
Viestit: 279
Liittynyt: To Elo 11, 2005 8:53 am
Pyörä: --?--
Paikkakunta: Nurmijärvi kk.

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Per Saukko »

rengasliike teki haluamani urat ns. uraraudalla
Ei sinulla satu olemaan kuvaa renkaasta, johon rengasliike nuo urat teki?
Ei muuten, mutta olen juuri harkitsemassa tuota samaa rengasta omaani, tosin 17 tuumaisena ja ovat tuon nykyisin 140/80 käyttämäni koonkin muuttaneet keskikohdaltaan samanlaiseksi 150/70 koon kanssa.
On nimittäin mullakin mielessä tuo leikkuuhomma heti uutena, kun onnistui niin hyvin edelliseenkin keskipalon tultua pintaan.
Voitais ottaa kaverillekin samalla samaa kuviota oleva. (Ettei tarvis ajella keskisormi pystyssä yhtenään) :x !
-millähän nyt ajelis???
whitejack
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Kesä 29, 2010 7:34 pm
Pyörä: F800GS
Paikkakunta: ii

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja whitejack »

Eilen illalla tipahti pihaan koossa 150/70-17 ja 140/80-17 ihan vain vertaillakseni kuvioita ja harkitessa kumman laittaa alle...
Molemman tehtaan kuvan mukaisia, eli kuvioinnissa eroa ja molemmissa keskiharja yhtenäinen. Urasyvyys keskellä n.12mm(140), 11.5mm(150) ja 140 halkaisija pari senttiä leveempää isompi.

Onko kenelläkään mahdollisesti kokemuksia Tread Doctor veitsestä ja erityisesti siihen saatavasta Sniper head terästä. Toimisiko tavallisessa isossa 100W kolvissa vai vaatisiko lisää lämpöä...?
Näyttäisi saavan ihan siistiä jälkeä.
http://youtu.be/YBL9Gv-1pkA

http://www.hardlineproducts.com/showpage.cfm?catid=192
Liitteet
140/80-17
140/80-17
150/70-17
150/70-17
Jarmo H
Viestit: 768
Liittynyt: Pe Syys 28, 2007 10:53 am
Pyörä: KTMs
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Jarmo H »

2013-07-27-187_1.jpg
Per Saukko kirjoitti:
rengasliike teki haluamani urat ns. uraraudalla
Ei sinulla satu olemaan kuvaa renkaasta, johon rengasliike nuo urat teki?
Ei muuten, mutta olen juuri harkitsemassa tuota samaa rengasta omaani, tosin 17 tuumaisena ja ovat tuon nykyisin 140/80 käyttämäni koonkin muuttaneet keskikohdaltaan samanlaiseksi 150/70 koon kanssa.
On nimittäin mullakin mielessä tuo leikkuuhomma heti uutena, kun onnistui niin hyvin edelliseenkin keskipalon tultua pintaan.
Voitais ottaa kaverillekin samalla samaa kuviota oleva. (Ettei tarvis ajella keskisormi pystyssä yhtenään) :x !
Tällaista jälkeä tuli. Olisi voinut ottaa pari milliä syvemmältä. Ko vehkeellä.voi tehdä mieleisiä uria. Kuulemma crossirenkaita on aikanaan terävöitetty tällaisella raudalla. Minusta hyvä rengas pienellä virityksellä. Rengas on selkeästi suunniteltu kestämään tuhansien kilometrien matkaenduroreissu.
Viimeksi muokannut Jarmo H, La Heinä 27, 2013 1:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jarmo H
Viestit: 768
Liittynyt: Pe Syys 28, 2007 10:53 am
Pyörä: KTMs
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Jarmo H »

... siisti tuli uraraudalla verrattuna yläjyrsimen jälkeen. Molemmat kyllä toimivat mutta jyrsimen käyttö on vähän järeempää puuhaa.
Liitteet
2013-06-05-140_1.jpg
Viimeksi muokannut Jarmo H, La Heinä 27, 2013 1:46 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin