Heidenau K60 150/70-18

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Jarmo H
Viestit: 768
Liittynyt: Pe Syys 28, 2007 10:53 am
Pyörä: KTMs
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Jarmo H »

Liitetiedosto 2013-07-27-187_1.jpg ei ole enää saatavilla
Per Saukko kirjoitti:
rengasliike teki haluamani urat ns. uraraudalla
Ei sinulla satu olemaan kuvaa renkaasta, johon rengasliike nuo urat teki?
Ei muuten, mutta olen juuri harkitsemassa tuota samaa rengasta omaani, tosin 17 tuumaisena ja ovat tuon nykyisin 140/80 käyttämäni koonkin muuttaneet keskikohdaltaan samanlaiseksi 150/70 koon kanssa.
On nimittäin mullakin mielessä tuo leikkuuhomma heti uutena, kun onnistui niin hyvin edelliseenkin keskipalon tultua pintaan.
Voitais ottaa kaverillekin samalla samaa kuviota oleva. (Ettei tarvis ajella keskisormi pystyssä yhtenään) :x !
Tällaista jälkeä tuli. Olisi voinut ottaa pari milliä syvemmältä. Ko vehkeellä.voi tehdä mieleisiä uria. Kuulemma crossirenkaita on aikanaan terävöitetty tällaisella raudalla. Minusta hyvä rengas pienellä virityksellä. Rengas on selkeästi suunniteltu kestämään tuhansien kilometrien matkaenduroreissu.
Liitteet
2013-07-27-187_1.jpg
Tikkaoja
Viestit: 775
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
Pyörä: Canyon ja Cube
Paikkakunta: Rajamäki

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

Noniin, juuri meni tuollaiset 150 leveät tilaukseen 17 ja 18 tuumaisina. Katsotaan mitä tulee ja mitä tarvii tehdä ja koska (heti vai hetken ajettuna).

-petteri
Tikkaoja
Viestit: 775
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
Pyörä: Canyon ja Cube
Paikkakunta: Rajamäki

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

Tikkaoja kirjoitti:Noniin, juuri meni tuollaiset 150 leveät tilaukseen 17 ja 18 tuumaisina. Katsotaan mitä tulee ja mitä tarvii tehdä ja koska (heti vai hetken ajettuna).

-petteri
Tulihan ne sieltä aikanaa kuten toisessa ketjussa tuli kirjoiteltua. Tällaisena tuo kumi on nyt kottaraisen alla. Pitoja on huomattavasti enemmän entiseen loppuunajettuun verrattuna.

-petteri
Liitteet
Heidenau.jpg
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ton näköinen oli viime kesänä 140/80-18 ja kului keskiharjanteelle kahdessa viikossa, sen jälkeen rälläkällä kuvion avausta ja taas mentiin pari viikkoa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Jarmo H
Viestit: 768
Liittynyt: Pe Syys 28, 2007 10:53 am
Pyörä: KTMs
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Jarmo H »

Tikkaoja kirjoitti:
Tikkaoja kirjoitti:Noniin, juuri meni tuollaiset 150 leveät tilaukseen 17 ja 18 tuumaisina. Katsotaan mitä tulee ja mitä tarvii tehdä ja koska (heti vai hetken ajettuna).

-petteri
Tulihan ne sieltä aikanaa kuten toisessa ketjussa tuli kirjoiteltua. Tällaisena tuo kumi on nyt kottaraisen alla. Pitoja on huomattavasti enemmän entiseen loppuunajettuun verrattuna.

-petteri
Minusta näyttää että keskipanta on matalammalla kun siinä renkaassa mikä minulle tuli vai onko vaan optinen harha. Viimeistelin uuden renkaan siten että keskipanta on n. 2-3 mm korkea. Onkohan rengasta vähän kehitelty jos ovat kuulleet että asiakkaat tekevät siitä hyvän itse?
Jarmo H
Viestit: 768
Liittynyt: Pe Syys 28, 2007 10:53 am
Pyörä: KTMs
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Jarmo H »

Koheltaja kirjoitti:Ton näköinen oli viime kesänä 140/80-18 ja kului keskiharjanteelle kahdessa viikossa, sen jälkeen rälläkällä kuvion avausta ja taas mentiin pari viikkoa.
Minulta meni Adve 950:sta ensimmäinen TKC80 n. 1000 km:n jälkeen vaihtokuntoon. Syy oli LC4:n perua oleva ajotyyli eli tuppi nurin aina kun mahdollista. Tämä toimiikin pienemmällä pyörällä hyvin ja on hauskaa. Tällä tyylillä Adve alkaa kaivamaan itseään syvemmälle hiekkaan melkomoisia matkoja ja sitten yllättäen nopeus nousee ja on hätä alkaa jarruttamaan. Rengasta ja polttoainetta palaa mutta ajo ei käytännössä ole nopeaa. Nyt olen säätänyt ajotyylin jouhevaksi ja samalla keskinopeus on kasvanut ja "hartialukot" jarrutuksissa poistuneet. Heidenau K60 sopii erittäin hyvin tälle tyylille aikaisemmin kerrotuilla muutoksilla, pitää ja kestää :D
Tikkaoja
Viestit: 775
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
Pyörä: Canyon ja Cube
Paikkakunta: Rajamäki

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

Jarmo H kirjoitti:Minusta näyttää että keskipanta on matalammalla kun siinä renkaassa mikä minulle tuli vai onko vaan optinen harha. Viimeistelin uuden renkaan siten että keskipanta on n. 2-3 mm korkea. Onkohan rengasta vähän kehitelty jos ovat kuulleet että asiakkaat tekevät siitä hyvän itse?
Tarkemmin kun katsot, niin ei tuo tuon näköisenä tehtaalta ole tullut... :D Kyllä tuo keskipanta oli ihan yhtenäinen eikä reunanapeissa ollut kahta samansuuntaista uraa...

-petteri
Avatar
timo.vainionpaa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Loka 26, 2012 8:10 pm
Pyörä: KTM 790 adv R
Paikkakunta: Peräseinäjoki

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja timo.vainionpaa »

Heidenaun scoutit pyöriny kotarin alla kohta 12 tkm. Takanen 150/70-18 ja jäljellä vielä 3mm, etusesta vasta pari milliä lähteny, mutta nappulat kulunu vinoksi. Ajot olleet ehkä 25% soraa ja muu asfalttia sisältäen yhden 4 tkm alppireissun kaks päällä ja täydellä kuormalla. Hanaa on saanu oikein isän kädestä ja täytyy todeta että USKOMATON kompromissi rengas just mun käyttöön. Asfaltilla ei ole ylläreitä tullut vaikka reunaan asti on kanttailtu ja välillä päästetty saksan motarilla 1000km siirtymä 150-160km/h täydellä lastilla ja lämmintä 35 astetta (ei sulanu alle vaikka lämpeskin melkoisesti). Sorapito heikkeni oleelisesti kun se sivu-uran pohja tuli vastaan, mutta laitoin rälläkän laulamaan ja pito palasi, eli kannattaa leikellä siinä vaiheessa. Jarrutettaessa antaa jurnuttavan äänen, mutta ei haittaa mua. Uudet tuli just mynetmotolta ja viikonloppuna olis vielä Rovaniemen keikka 1500km, joka menee noilla vanhoilla ja sitten uudet alle. SUOSITTELEN :D
Timppa
Avatar
cahtty
Viestit: 315
Liittynyt: La Elo 13, 2005 5:48 pm
Pyörä: BMW F800GS
Paikkakunta: Porvoo

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja cahtty »

Koheltaja kirjoitti:Nonni, nyt on sitten ensimmäinen epämiellyttävä ominaisuus löydetty K60:stä. Aloin vähän etsiä renkaan rajoja kantatessa ja kun kulmaa alkaa olla sen verran että reunimmaiset nappulat tulee mukaan niin rengas lähtee täysin varoittamatta alta, painetta takasessa 2.2 baaria. Ekalla kerralla säikäytti ja sama tilanne piti kokeilla kahteen kertaan uudestaan, ihan sama antoiko kaasua vai menikö rullaamalla mutkan läpi niin samalla tavalla perä lähti alta. Pystyssä pysyttiin vaikka melkoista säkkijärven polkkaa tanssittiin ohjaustangon ja jalkatappien välillä :lol:
Löytyihän nämä asvalttirajat tänä suvena sitten vanhalla louskuttimellakin. Varsinkin jos on kulunut takarengas kantikkaaksi ja kanttaa sille "särmälle" niin johon on varsin liukas. Mutta kyllä silloinkin pitää vähän jo yrittää. Toki yrittämällä saa tuoreetkin takaset sladeihin assulla.

Mutta mutta. Etunen osoittautui myös aika "vaaralliseksi". Jokunen on raportoinut etusen nappuloiden kuluvan viistosti hampaille, niin mullakin (tämä taitaa olla toinen etunen nyt ajossa) ja tässä viikko sitten mutkatiellä luisti etupää alta ilman että tiellä olisi ollut ainakaan merkittävästi roskia. Tuoreena vastaavat tiukat kurvit meni ilman isompaa ohjelmanumeroa, vaikka kyllä toi koko ajan on vähän sortanut tasaisesti silloin kun mennään lähellä pitokyvyn rajoja. Näin jälkeenpäin en ole muuta selkeää selitystä löytänyt (paitsi tietysti peilistä), kuin että tuo epätasainen kuluminen heikentää pitoa ääritilanteissa.

Mutta siis, kun ajatte loppupuolen scouteilla, kannattaa asvalttikurvailuissa ottaa hieman maltillisemmin, jottei tartte ojien pohjia tutkia tahtomattaan...

-cahtty-
Petri r
Viestit: 67
Liittynyt: To Kesä 18, 2009 1:58 pm
Pyörä: WR250R
Paikkakunta: Oulu

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Petri r »

Tulipahan vaihdettua tuohon pikkujammuun taakse tällainen K60 gummi koossa 120/80-18. Toisella vanteella on siis Misukan T63 johon vertailu perustuu. Tää K60 on tietenkin selvästi kevyemmin rullaava ja herkempi ainakin tällaisen laiskan mopon alla (toisaalta Misukka onkin vähän ylikokoinen 130/80 ja selvästi korkeampi mitä K-60). Asfaltilla ei huomannut oikeestaan muuta kuin vähäisemmän tärinän/värinän ja melutason ja sen tietenkin, että kelaa paremmin huippuja :) Näillä tehoilla ja taidoilla ei lipsunut T63 myöskään. Toisaalta tämä yksilö ei ole niin ihan pyöreä/tasapainossa mitä misukka...100km/h menee ihan virheettömästi, mutta 130-140km/h alkaa olla selvää hyppyytystä havaittavissa. No, marginaaliongelma tämä, liekkö kunnon tasapainotuksella tulisi kuntoon. Sorapito...heti kun on pientä kiveä mukana niin onhan se vähän liukkaampi, toisaalta ei kuitenkaan karkaa/eikä lopu yllättäen luistaminen. Kovavauhtisessa soratieajossa, mutta "ei äärirajoilla"...menee ihan loogisesti. Samoin tamppaantuneella "torpparin asfaltilla" hyvä pito. Mullalla/mudalla/nurtsilla tietenkin liukkaampi.
Viuh
Viestit: 1680
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Kymppitonni Scouteilla kasaan, yhtään ei ole säästelty ja pintaa n. 2,5mm.

Uudet molempiin päihin.

https://www.dropbox.com/s/2ha6sg8yflr4b ... .16.41.jpg
Avatar
Jokke Espoosta
Viestit: 744
Liittynyt: Ke Touko 02, 2012 8:32 am
Pyörä: Poljettava
Paikkakunta: Häme

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Jokke Espoosta »

Ostinpa palan historiaa, legendaarisesta Moposportista löytyi yksi kappale K60 ilman Scout-merkintää :? Paistoleima vuoden 2007 lopulta, sain tingattua vielä (naurettavan) alennuksen kun kaivoin myyjälle rengasvalmitajat.fi -nettisivulta ohjeen jonka mukaan yli 5v vanhoja renkaita ei pitäisi myydä uutena. En ole huolissani että olisi kovin pahasti kovettunut kun on ollut siisteissä sisätiloissa eikä jonkun navetan seinustalla. Runko vaikutti kyllä jäykältä kuin sanonko mikä, mutta kaipa tuon päälle punnertamista pitää yrittää kunhan saan ajettua tuon elämänsä ehtoopuolella olevan TKC:n kunnolla loppuun.

Koko moottoripyöräilyurani (reilu vuosi) ajan edessä on ollut TKC joka alkaa pian olla loppu, ja takana oli ostettaessa hyvin kulunut E-09 jonka tilalle vaihdoin TKC:n, joka alkaa nyt myös olla loppu. Vastoin kaikkea järkeä minusta sileämmällä takarenkaalla etenkin soralla ajaminen on jotenkin helpompaa. Oletettavasti kaarrenopeudet putoavat renkaan kuluessa, mutta kun ei tässä kilpaa ajeta, niin oikeastaan on mukavampaa ajaa kun perän saa irti helpommin. Maastoajosta ei juuri ole kokemusta, joten nämä havainnot perustuvat hiekkateihin. Pari kertaa on kyllä huomannut, että etenkin kulahtaneenpuoleisella takarenkaalla ei hiekalla ole kyllä takajarrulla mitään vaikutusta.
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

K60 kannattaa laittaa saunaan tai aurinkoon ennen asentamista, pienikin pehmeys helpottaa savottaa.

Sama havainto kuluneella takarenkaalla soralla ajamisesta. Sopivasti kulunut rengas on hauska ajettava kun sutii herkemmin ja on helppo ajaa pienessä luistossa, kun sladikulma kasvaa niin korkeat reuna nappulat huolehtii ettei perä karkaa alata. Ei se mikään nopea ole ajaa mutta hauska :P
Kylätason kurapyöräilijä.
Petri r
Viestit: 67
Liittynyt: To Kesä 18, 2009 1:58 pm
Pyörä: WR250R
Paikkakunta: Oulu

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Petri r »

Petri r kirjoitti:Tulipahan vaihdettua tuohon pikkujammuun taakse tällainen K60 gummi koossa 120/80-18. Toisella vanteella on siis Misukan T63 johon vertailu perustuu. Tää K60 on tietenkin selvästi kevyemmin rullaava ja herkempi ainakin tällaisen laiskan mopon alla (toisaalta Misukka onkin vähän ylikokoinen 130/80 ja selvästi korkeampi mitä K-60). Asfaltilla ei huomannut oikeestaan muuta kuin vähäisemmän tärinän/värinän ja melutason ja sen tietenkin, että kelaa paremmin huippuja :) Näillä tehoilla ja taidoilla ei lipsunut T63 myöskään. Toisaalta tämä yksilö ei ole niin ihan pyöreä/tasapainossa mitä misukka...100km/h menee ihan virheettömästi, mutta 130-140km/h alkaa olla selvää hyppyytystä havaittavissa. No, marginaaliongelma tämä, liekkö kunnon tasapainotuksella tulisi kuntoon. Sorapito...heti kun on pientä kiveä mukana niin onhan se vähän liukkaampi, toisaalta ei kuitenkaan karkaa/eikä lopu yllättäen luistaminen. Kovavauhtisessa soratieajossa, mutta "ei äärirajoilla"...menee ihan loogisesti. Samoin tamppaantuneella "torpparin asfaltilla" hyvä pito. Mullalla/mudalla/nurtsilla tietenkin liukkaampi.
Päivitystä...pelottavan nopeasti kuluu tuo pienen koon K60 takarengas. Kilometrejä n. 700 mittarissa, ajo ehkä 50-50 soraa/assua ja ainakin reilu kolmasosa on pinnasta poissa jos ei ihan puolet vielä. Ja liialla teholla ei ole todellakaan suditeltu vaikkakin tietenkin sporttista ajoa pääosin :). Tulikin mieleen, että voisikohan se takanen olla hieman vinoon asennettuna kun noin nopsaan tosiaan kuluu...pitää tarkistaa.
Yakari
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2014 9:29 pm
Pyörä: Honda XRV750

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja Yakari »

Löytyykö scouttia suomesta ja jos, niin mistä ja mihin hintaan?
Afrikkalainen kaipais uusia kumeja ja vois kokeilla välillä tuota...

Kokkolan seudulla taitaa olla rengaskauppiailla lomat mielessä,
ku mitään ei tunnu oikein olevan hyllyssä.
"JOKU VIISAS SANOI JOSKUS JOTAIN, EN KUULLUT PYÖRÄN PÄRINÄLTÄ ETTÄ MITÄ"
Vastaa Viestiin