Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Elo 21, 2019 4:24 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 293 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 16, 17, 18, 19, 20
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Heidenau K60 150/70-18
ViestiLähetetty: Su Heinä 24, 2016 11:33 pm 

Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 8:49 pm
Viestit: 123
Paikkakunta: K-U
Vaikka tässä olikin kyse takarenkaasta, palaan hiukan taaksepäin ''geeXLV'':n kuvaan eturenkaasta.
Mulla on 12gessussa eturengas kulunut just samalla tavalla. Ikäänkuin keskiosalla ei olisi ajettu ollenkaan ja sivuilla koko ajan, voisi sanoa, että pyörä kallistettuna jommalle kummalle sivulle. Koko 100/90-19.
Sen lisäksi nappulat kuluvat viistoiksi, edessä hyvin pintaa ja takana kulunut jo paljon. Eli pyörimissuunnassa edestä nappula ei kulu, mutta myöhemmin tiehen osuva nappulan osa kuluu enemmän.
Johtuuko huonosta tasapainoituksesta vai mistä?
Olisko tästä kuvasta apua selvitykseeni?


Liitteet:
047.jpg
047.jpg [ 492.71 KiB | Katsottu 18873 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Heidenau K60 150/70-18
ViestiLähetetty: Ma Heinä 25, 2016 12:07 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Viestit: 1514
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC8 ADV
Normaalia kulumista noille "karkeammille" renkaille. Keskikohta painuu hieman ajaessa, siksi kuluttaa noita sivuja. Oikeat nappularenkaat kuluu samanlailla, ero on vaan vielä isompi keski/reunanappuloilla.

BTW tarkasta toi renkaan pyörimissuunta. Näyttäis olevan väärinpäin...

_________________
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Heidenau K60 150/70-18
ViestiLähetetty: Ma Heinä 25, 2016 10:40 pm 

Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 8:49 pm
Viestit: 123
Paikkakunta: K-U
Salat tulee julki ja tyhmyyskin paljastuu! Kuten KN76 kehotti, tarkastin varmaan viidennen kerran tuon renkaan pyörimissuunnan.
Onhan se väärinpäin! Vaikka hiukan englannin kieltä ymmärränkin, se ei vaan tässä tapauksessa ollut mennyt jakeluun. Nyt vihdoin meni, kun oli oma jälkikasvu vieressä selittämässä mikä tarkoittaa mitäkin.
Samaa K60:stä voi käyttää siis etu- sekä takarenkaana. Paistettu renkaan kylkeen, samoin kuin valmistusaika, 3613. Eli ainakin kolme vuotta sitten näitä valmistettiin pyörimään kumpaankin suuntaan, mutta ratkaisevaa on se, laitetaanko se eteen vai taakse.
En vain osaa sanoa, mihin pyörään tämä koko laitetaan taakse. Renkaassa lukee siis nuolineen rear rotation ja front rotation. Ja minä tyhmä en tuota ymmärtänyt.
Nyt luultavasti muistan tarkistaa vastaisuudessa.


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Siinä ne lukevat.
001 – Kopio.jpg
001 – Kopio.jpg [ 220.28 KiB | Katsottu 18648 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Heidenau K60 150/70-18
ViestiLähetetty: Su Elo 20, 2017 9:55 pm 

Liittynyt: Pe Heinä 08, 2016 10:53 am
Viestit: 38
Pyörä: Triumph Thruxton
Eturengas on ollu tuommoinen jo vuoden ja about 10tkm ja poislukien pienet tärinät 60km/h, niin toiminut mainiosti. Erityisesti soratiellä toiminut loistavasti, eikä asvaltillakaan ole ollut valittamista.

Nyt laitoin takaseksi ja en oo vielä ollu kovin vakuuttunu tuosta takarenkaana näin muutaman sadan kilsan jälkeen. Tuo takanen puolestaa seuraa vähän ikävästi routa- ja aurausruntuja. Samoin pito ei ole kovin progressiivinen soralla. Se pitää kuin tauti, kunnes luisto on alkaa yllättäen ja haukkaa sitten aggressiivisesti takas. Rengas vaati myös melkoisesti painoja tasapainotuksessa.

Aiempi Avonin Trailrider tuntui asfaltilla sporttirenkaalta ja soralla oli ihan hyvä pito, mutta perällä oli helppo leikkiä. Ainoa negatiivine juttu tuossa renkaassa oli sivujen helvetillinen jäykkyys. Todella nahkea vääntää vanteelle vrt K60 joka melkein muljahti kuin itsestään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Heidenau K60 150/70-18
ViestiLähetetty: Su Syys 03, 2017 3:48 am 

Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 1:44 pm
Viestit: 231
Palloa kiertämässä ja yhden satsin k60:siä kulutin loppuun. Uskomattoman kestävä rengas. Kaksi päällä ja kovalla kuormalla meni 16.000km ja vieläkin milli takana jäljellä. Kuumissa maissa oltu, ja vauhdit olleet motareilla 120-150..kovilla siis renkaat olleet. Eturengas tosiaan kuluu epätasaiseksi, ja kun 45-50C helteissä jää aurinkoon niin pompottaa muutaman kilsan ennen kuin tasoittuu. Ilmeisesti kuumuus pehmentää.
Sateella ei mikään paras pito asfaltilla, alkaa abs nakuttaan ( yamaha tenere 1200).
Hiekalla ei valittamista, mutta pehmeällä onneksi vielä ole tarvinnut ajaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Heidenau K60 150/70-18
ViestiLähetetty: Pe Touko 25, 2018 4:59 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Viestit: 778
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tenere 700
Oottako leikannut 150/70-18 renkaan keskiharjannetta pois?
Onko mitään eroa ulkonäön lisäksi?
Vai saako huonosta korjaamalla parempaa?

_________________
"Eternally, unavoidably, eventually, all paths will lead to the cemetery." Sentenced

"Breathing doesn't keep the flame alive in us." Insomnium

”Älykäs pääsee pinteestä, johon viisas edes koskaan joudu ei.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Heidenau K60 150/70-18
ViestiLähetetty: Pe Heinä 13, 2018 11:00 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Marras 08, 2010 11:44 am
Viestit: 42
Pyörä: KTM640ADV/1290SAR
Urissa ei taida olla paljoa kumia kudoksen päällä? Itsellä renkaassa useampia pieni nirhaumia/viiltoja mistä pilkistää päällimmäinen kudoskerros.


Liitteet:
heidenau.jpg
heidenau.jpg [ 66.96 KiB | Katsottu 7210 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Heidenau Scout II
ViestiLähetetty: Ke Loka 24, 2018 3:55 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Viestit: 699
Paikkakunta: Mikkeli
Pyörä: CRF1000L
Uusi versio tulossa jossain vaiheessa: Heidenau Scout II Is Coming (AIMExpo 2018)

Lainaa:
Many adventure riders know about Heidenau tires. They are best known for their long mileage. Riders on heavy weight adventure bikes often claim to get more than 10,000 miles out of the rear.
Of course, this is a very attractive feature for adventure riders. It’s especially nice on the wallet because you won’t need to swap out every 3,000 miles like softer branded tires.
While at the AIM Expo, we spoke with John Bettencourt, General Manager at Heidenau Tires. After chatting a bit, John shared that the Heidenau “Scout II” is in development and will replace the K60 Scout. The tire will feature more aggressive knobbies and may even be a little softer.
One comment sometimes heard from adventure riders riding on the Scout is that while the rear has an excellent long life and provides good traction, the front tire can be a little squirmy in wet conditions.
Perhaps this is why Heidenau is hinting that the Scout IIs will be a little softer? I don’t have any information as to why they are going softer with the Scout II, but I’d be willing to trade off a few miles wet weather performance.
A 9,000 mile tire that handles on and off road in dry and wet conditions would be a tire that anyone would like to own. It will be interesting to see how the upcoming Scout II performs.
Unfortunately, there is no timeline at present, but this was a very intriguing tidbit to from AIM Expo. We’ll let you know as we get more information.

_________________
Solifer SM-82 >>> 28 vuotta taukoa >>> Yamaha XT660Z Ténéré >>> Honda CRF1000L Africa Twin DCT


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 293 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 16, 17, 18, 19, 20

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com