Sivu 1/1

ILMANPAINEET

Lähetetty: To Huhti 02, 2009 7:21 pm
Kirjoittaja veko
Minkälaisia ilmanpaineita olette käyttäneet renkaissa, itselläni on DR 800 jossa Metzeler tourancet 130/80-17 taka ja etu 90/90-21 enimmäkseen asvalttiajoa.

Re: ILMANPAINEET

Lähetetty: To Huhti 02, 2009 7:39 pm
Kirjoittaja Vilipedia
Kotarissa oon pitäny jotain 2.6bar. Kannattaa seurailla renkaan kulumista, mikäli pahasti väärillä paineilla ajelee niin saattaa kulua epätasaisesti.

Re: ILMANPAINEET

Lähetetty: To Huhti 02, 2009 7:49 pm
Kirjoittaja Jari S
Asvalttiajelussa minä olen käyttänyt pyörän omistajan käsikirjan mukaisia paineita.
Siinä on ainakin hyvä lähtökohta lähteä hakemaan itselle mieluisia paineita.

Re: ILMANPAINEET

Lähetetty: Su Huhti 05, 2009 2:41 pm
Kirjoittaja snocross
Ohjekirja taitaa antaa eteen 1.75 ja taakse 2.00.

Re: ILMANPAINEET

Lähetetty: Su Huhti 12, 2009 11:25 am
Kirjoittaja Länskäri
snocross kirjoitti:Ohjekirja taitaa antaa eteen 1.75 ja taakse 2.00.
Yleensä ajellaan liian pienillä paineilla ja silloin varsinkin "rättikumi" kuumenee ja kuluu todella nopsaan. Soralla pidon parantamiseksi voi käyttää alhaisempia paineita, pikitiellä vähintään ohjekirjan paineet ja mieluummin +0,2 päälle kumpaankin päähän.
Raskailla matkakuormilla ja kovavauhtisillla siirtymillä taakse melkein mopossa kuin mopossa vähintään 2,5 bar. Liian suurella kuormalla ja pienillä paineilla rengas pyrkii kosketuskohdassa kääntymään "kupille" jolloin on melkoinen hieronta käynnissä.

Re: ILMANPAINEET

Lähetetty: Ma Huhti 13, 2009 12:40 pm
Kirjoittaja snocross
Länskäri kirjoitti:
snocross kirjoitti:Ohjekirja taitaa antaa eteen 1.75 ja taakse 2.00.
Yleensä ajellaan liian pienillä paineilla ja silloin varsinkin "rättikumi" kuumenee ja kuluu todella nopsaan. Soralla pidon parantamiseksi voi käyttää alhaisempia paineita, pikitiellä vähintään ohjekirjan paineet ja mieluummin +0,2 päälle kumpaankin päähän.
Raskailla matkakuormilla ja kovavauhtisillla siirtymillä taakse melkein mopossa kuin mopossa vähintään 2,5 bar. Liian suurella kuormalla ja pienillä paineilla rengas pyrkii kosketuskohdassa kääntymään "kupille" jolloin on melkoinen hieronta käynnissä.
Jep itsekin olen pitänyt asfalttiajossa hiukan enemmän ja kannattaa tosiaan seurata sitä renkaan kulumista. Ja kun säätelee aina paineet kuorman ja maaston mukaan, niin kestää gummit pidempään. Lukeehan tuossa Tourancen takasessakin että Max load 290kg at 250kpa.