ILMANPAINEET

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

veko
Viestit: 81
Liittynyt: Ma Touko 05, 2008 9:43 pm

ILMANPAINEET

Viesti Kirjoittaja veko »

Minkälaisia ilmanpaineita olette käyttäneet renkaissa, itselläni on DR 800 jossa Metzeler tourancet 130/80-17 taka ja etu 90/90-21 enimmäkseen asvalttiajoa.
Vilipedia
Viestit: 27
Liittynyt: To Marras 13, 2008 8:03 pm
Pyörä: Husse TE 450

Re: ILMANPAINEET

Viesti Kirjoittaja Vilipedia »

Kotarissa oon pitäny jotain 2.6bar. Kannattaa seurailla renkaan kulumista, mikäli pahasti väärillä paineilla ajelee niin saattaa kulua epätasaisesti.
-Veturimiehet heiluttaa-
Avatar
Jari S
Viestit: 1148
Liittynyt: To Elo 30, 2007 2:27 am
Pyörä: Haussa
Paikkakunta: Oulu

Re: ILMANPAINEET

Viesti Kirjoittaja Jari S »

Asvalttiajelussa minä olen käyttänyt pyörän omistajan käsikirjan mukaisia paineita.
Siinä on ainakin hyvä lähtökohta lähteä hakemaan itselle mieluisia paineita.
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
snocross
Viestit: 60
Liittynyt: Su Maalis 23, 2008 2:25 pm
Pyörä: DR800s
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: ILMANPAINEET

Viesti Kirjoittaja snocross »

Ohjekirja taitaa antaa eteen 1.75 ja taakse 2.00.
Avatar
Länskäri
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 10:32 am
Pyörä: XCountry
Paikkakunta: Kaskinen

Re: ILMANPAINEET

Viesti Kirjoittaja Länskäri »

snocross kirjoitti:Ohjekirja taitaa antaa eteen 1.75 ja taakse 2.00.
Yleensä ajellaan liian pienillä paineilla ja silloin varsinkin "rättikumi" kuumenee ja kuluu todella nopsaan. Soralla pidon parantamiseksi voi käyttää alhaisempia paineita, pikitiellä vähintään ohjekirjan paineet ja mieluummin +0,2 päälle kumpaankin päähän.
Raskailla matkakuormilla ja kovavauhtisillla siirtymillä taakse melkein mopossa kuin mopossa vähintään 2,5 bar. Liian suurella kuormalla ja pienillä paineilla rengas pyrkii kosketuskohdassa kääntymään "kupille" jolloin on melkoinen hieronta käynnissä.
Vanha äijä, mutta aina yhtä lapsellinen.
snocross
Viestit: 60
Liittynyt: Su Maalis 23, 2008 2:25 pm
Pyörä: DR800s
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: ILMANPAINEET

Viesti Kirjoittaja snocross »

Länskäri kirjoitti:
snocross kirjoitti:Ohjekirja taitaa antaa eteen 1.75 ja taakse 2.00.
Yleensä ajellaan liian pienillä paineilla ja silloin varsinkin "rättikumi" kuumenee ja kuluu todella nopsaan. Soralla pidon parantamiseksi voi käyttää alhaisempia paineita, pikitiellä vähintään ohjekirjan paineet ja mieluummin +0,2 päälle kumpaankin päähän.
Raskailla matkakuormilla ja kovavauhtisillla siirtymillä taakse melkein mopossa kuin mopossa vähintään 2,5 bar. Liian suurella kuormalla ja pienillä paineilla rengas pyrkii kosketuskohdassa kääntymään "kupille" jolloin on melkoinen hieronta käynnissä.
Jep itsekin olen pitänyt asfalttiajossa hiukan enemmän ja kannattaa tosiaan seurata sitä renkaan kulumista. Ja kun säätelee aina paineet kuorman ja maaston mukaan, niin kestää gummit pidempään. Lukeehan tuossa Tourancen takasessakin että Max load 290kg at 250kpa.
Vastaa Viestiin