AT ja talvikummit

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Tuffe
Viestit: 620
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 10:50 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Ylikiiminki

Re: AT ja talvikummit

Viesti Kirjoittaja Tuffe »

Mie testasin 0W-30:stä, mutta oli liian juoksevaa ainaki tennariin. Mobil1 Rally Formula 5W-50:llä oon ajellu koko kauden ( 2.4.2005 - ). Tallisäilyttelyä en voi suositella: Joka kerta ku tuuppaa sisään, kaikki paikat kostuu ( eikä tarvi aatella pillujuttuja tässä yhteydessä ) eikä kerkeä kuivumaan vaan pamahtaa jäähän ku lähtee ajamaan ( vaijerit, vivut, jarrut, katkaisijat ). Oon säilyttäny pihalla, lumisateessa, taivasalla. Katos ois hyvä.

Lohkolämppärin virittelin alavesiletkuun, vesipumpun yläpuolelle, sellaisen Defan letkulämppärin. Kaks kertaa oon testannu, että toimii, mutta eipä sitä oo tarvinnu. -33 asteesta on jyrähtäny omalla akulla lämmittämättä tulille.
Avatar
DR6
Viestit: 2
Liittynyt: La Loka 18, 2014 9:20 pm
Pyörä: DR600

Re: AT ja talvikummit

Viesti Kirjoittaja DR6 »

Terve,

ostin keväällä hieman entisöintiä vaatineen Dr600:n ja sain mukaan "välikelin-enduronastoilla" olevat renkaat, jotka ovat kunnoltaan uudenveroiset. Kuinka nuo säilyisivät järkevässä kunnossa ja saisin turvallisen pidon myös asfalttisiirtymillä, ajo-ohjeita?

Mitä pitäisi huomioida erityisesti asfalttiajossa? Ysikytluvun alussa ajoin Päitsin ja suuren osan talvisista työmatka-ajoista Army-Special mallisilla Trelleborgeilla, joissa nk. vanhanaikaiset autonnastat. Pito kuivalla asfaltilla oli vähän "viiveellä" ja takarengasnastat sain poissudittua yhdessä talvessa Örthenin laittamista syanidiakrylaatti-liimoista huolimatta. Miten nyt pitäisi vältellä kallionousuja tms. että keskinastat pysyisivät paikoillaan?

JK. Kiinnostaisiko muita osallistua informaationvaihtoon nk. "Ilmastopuvun" kehittämisessä? Patenttihakemus meni jo aikaa sitten vanhaksi, jäikö "salaiseksi", sitä en tiedä? Idea on ajaa visiiri auki huurusta ja "lämmintä päällä" ympäri vuoden, jopa viileästi kesähelteillä. Tarkoitus ei ole hyötyä mahdollisesta työpanoksestanne, vaan hankkia hyviä ajokokemuksia, yhdessä muiden "extreme-harrastajien" kanssa. Aikoinaan tuotekehitystä teimme alustavasti Alpine Starsin ja Rukan kanssa, mutta idea jäi silleensä patenttihakemuksestani huolimatta. Voisimmeko kehittää ideaa eteenpäin, esimerkiksi kahdessa ryhmässä: ilma- ja nestejäähdytteiset ryhmät, ja katsoa miten ideat toimivat? Alkuun YV:nä?
Elämä on tänään, huomiseen uskomme, mutta eilisen tiedämme jo menneen.
Vastaa Viestiin