vihtis83 kirjoitti:Millaisia paineita olette pitäneet E-07:ssa ison pyörän alla? AT:ssä olen nyt vaimon kanssa ajellessa pitänyt noin 2.5 kun vähemmällä tuntuu jarrutuksissa meno hieman luikertelevalta...
Minä olen siirtymillä pitänyt takana jonkun 2.4 - 2.6 ja edessä ehkä 2.2. Jos kuormaa on takana/korkealla, niin ainakin TA tulee jollakin lailla wobblausherkäksi. Sitä saattaa selittää myös eturenkaan sivuseinien pehmeys.
Soralla mennään 1.5 takana ja 1.3 edessä. Edessä ehkä voisi olla himpun enemään.
EDIT: Jaa, kysymys koskikin E-07aa, eikä nappulaversiota... . Unohda....
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Ainakin luikas tuntuu tämä E07 olevan vesikelissä - noinniinkuin katupainotteiseksi renkaaksi. Muuten tuntuu oikein mukavalta asfalttirenkaalta isoon Kotkaan.
Tape kirjoitti:Ainakin luikas tuntuu tämä E07 olevan vesikelissä - noinniinkuin katupainotteiseksi renkaaksi. Muuten tuntuu oikein mukavalta asfalttirenkaalta isoon Kotkaan.
T: nimim. 3. tyhjää kaasusta vahingossa
Johtuneeko pyörästä
T: nimim. 6. tyhjää kaasusta tahallaan
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
C-21 on menossa kotarin alle. Pohdiskelen tuota pyörimissuuntaa, kun rengas on kuitenkin aivan erilainen toiseen pyörimissuuntaan. Joku täällä oli laittanut ne "kourut" jarrusuuntaan, mikä sinällään tuntuu loogiselta, mutta mikähän lienee se oikea vaihtoehto? Keskinappulat ovat reunaltaan toiseen suuntaan kourumaiset ja toiseen suuntaa suorat. Suora reuna on pystysuorempi kuin kourureuna. Pyörimisuuntaa ei ole merkattu. Reunemmat nappulat ovat vielä enemmän epäsymmetriset.
Taidan nyt laittaa ne kourureunat jarrusuuntaan, mutta ilmoitelkaa toki, jos teillä on tietoa oikeasta pyörimissuunnasta.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei mulla tietoa ole tuosta C-21 pyörimissuunnasta, mutta kourut jarrusuuntaan rengas toimii niin hyvin ettei ole tullut edes mieleen kokeilla toisin päin.
Yep, hyvin kestääkin tuo E09 takana.. tehtiin reilu 3tkm reissu, aika paljon asfaltti siirtoa, merkittävästi hiekka revitystä ja vähissä määrin pehmeää hiekkaa / suota; rengas toimi hyvin koko ajan ja sen kestävyydestä ei tarvinnut murehtia. Ei siihen hirveästi nappulaa jäänyt, mutta Pirellin mt21 meni etusena täysin sileäksi joka toisen nappulan kohdalta.. jos tuos e09 etuses ois hivenen pidemmät nappulat, niin en muita käyttäiskää (paitsi pehmoiselle c02)
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
mulla tässä hajos C-02 takanen 15km ajon jälkeen. Lähetin Valmeriin kyselyn takuusta ja äläpä mittään, sieltä annettiin mulle uus rinkula ilman sen kummempia mutinoita.
E07 Mitaksilla viikonloppuna kolmas Viron reissu, kilometrejä takana kaikkiaan ehkä 4000 ja vielä yhden reissun pääsee. Samat pätkät läpi kuin karkeammilla renkailla olleet muut superhessut. Ja näyttääpä näillä pysyvän paremmin pystyssäkin, kun kaikki muut horjahtivat vähintään kerran, ja Harrin Karoo 2 nimensä mukaisesti lähti alta 2 kertaa.
Seuraavatkin seukkaenskarenkaat on kyllä 07:t.
Kipa kirjoitti:E07 Mitaksilla viikonloppuna kolmas Viron reissu, kilometrejä takana kaikkiaan ehkä 4000 ja vielä yhden reissun pääsee. Samat pätkät läpi kuin karkeammilla renkailla olleet muut superhessut. Ja näyttääpä näillä pysyvän paremmin pystyssäkin, kun kaikki muut horjahtivat vähintään kerran, ja Harrin Karoo 2 nimensä mukaisesti lähti alta 2 kertaa.
Seuraavatkin seukkaenskarenkaat on kyllä 07:t.
E-07:t ovat kyllä hyvät renkaat sekalaiseen ajoon. Mutkaisella asfaltillakin sietävät reipasta kanttailua huomattavan miellyttävällä nopeudella... Ja sekalaisilla sorateilla ovat oikein hyvät. Ja kestävät kulutusta "hieman" eri tavalla kuin vaikkapa Superin alkuperäinen, mikä Karoo se nyt sitten olikaan, ainakin takarenkaana. Mutta eturenkaaseen en oikein osaa luottaa löysässä hiekassa tai multapohjaisilla poluilla.