Renkaanvaihto käsin
Valvoja: Moderaattorit
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Re: Renkaanvaihto käsin
Vielä misukkaakin paksummat on Vee Rubberit, kumpaankaan vaikea kuvitella miten saisi rengasraudoilla reikää aikaan. Kumpaakaan tosin yhtä lailla vaikea kuvitella edes siedettäviksi nastarenkaan kanssa. Lumispooriin ehkä, jos tässä nyt kolmen vuoden tauon jälkeen syvät sellaiset todella tulee.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Minä kävin nappaskengissä työmatkalla irtovanteiden kans rengasliikkeessä. Hyvin vaihtui piikit alle, ei tullut edes hiki odotellessa.
Säästyneen ajan käytin irtopisteiden keräämiseen kotihommissa. Ja saan enemmän ajoaikaa...hyvä diili minusta
Säästyneen ajan käytin irtopisteiden keräämiseen kotihommissa. Ja saan enemmän ajoaikaa...hyvä diili minusta
Joo, onhan noita aikaisemmissa vehkeissä ollut, mutta nyt ei jostain syystä käynyt mielen vieressäkään. Strömmillä ei ollu myyrä ku eteen paksua kumia, mutta kävin hakeen Vianorilta 30kpl:n paketin paikkoja.... jospa tuolla arsenaalilla sais takakumin paikoilleen ilmaa pitävänä??MarkkuHoo kirjoitti: No kait sulla on Misukan Ultra Heavy Duty sisäkumet tai vastaavat paksut kuitenkin, eikä mitkään kesärimpulat käytössä?
Ei oo enää mennyt asentaessa rikki mulla, kun UHD:ta käyttää ja pikkuisen laittaa niihin ilmaa myös. Fairyvesi sumutettuna kaverina.
Nuot, taikka nappakengät jalassa hakisin ammattiapua alan liikkeestä
Nyt on muuten tuossa eilisen "harjottelu" kumissa 9 paikkaa ja ei vieläkään onnistunut
Mikäs tässä on miinuksena?THA kirjoitti:Kumpaakaan tosin yhtä lailla vaikea kuvitella edes siedettäviksi nastarenkaan kanssa.
Minä oon niin jääräpää että kun johonkin on kerran alettu niin periksi ei anneta enneku vähintään 2 pakettia paikkoja on tuhottu ja kämmenet täynnä piikkien tekemiä reikiäMika kirjoitti:Minä kävin nappaskengissä työmatkalla irtovanteiden kans rengasliikkeessä. Hyvin vaihtui piikit alle, ei tullut edes hiki odotellessa.
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
-
THA
- Viesti:
Paino, se kamala paino, se hirviä pyörivä köntti siellä edessä etenkin, jonka huomaa erityisen hyvin kevään ensimmäisellä nastattomalla reissulla ja syksyn ensimmäisellä nastallisella reissulla.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
Rampe
- Pyörä: Tervatien kulkijoita
Minä ainakin totesin paksumman sisäkumin tunkeutuvan herkemmin rengasraudan ja vanteen väliin vaikka siä olis sitä ilmaa. Ensimmäisen kerran rikoin sisäkumin renkaanvaihdossa useamman vaihtokerran jälkeen kun siirryin "paksumpaan".MarkkuHoo kirjoitti:No kait sulla on Misukan Ultra Heavy Duty sisäkumet tai vastaavat paksut kuitenkin, eikä mitkään kesärimpulat käytössä?Jari S kirjoitti: Minulla tuntuu olevan jokin ihme taipumus kalastaa tuo sisäkumi aina rengasraudan väliin.
Ei oo enää mennyt asentaessa rikki mulla, kun UHD:ta käyttää ja pikkuisen laittaa niihin ilmaa myös. Fairyvesi sumutettuna kaverina.
Minulle annettiin kokeneemmalta tasolta vinkiksi laittaa liukastetta myös sisäkumin ympärille (kuten MarkkuHoo tuossa jo vähän vihjaa), jolloin se liukuu raudan alta pois.
Osanottoni Jari S:lle vaikka täytyy tunnustaa, että nauratti tuo yritysten ja paikkojen määrä
Ollutta: XTZ660 -94, XTZ850 -92, Shine mx230, XTZ750 -89

No menihän ne vanteelle lopulta, ainakin melkein. Etusessa on toisella laidalla n. 15cm:n pätkä joka ei suostu nousemaan vanteelle vaikka löin melkein 6 bar:ia ilman venttiilin sielua sisään useampaankin kertaan. Vettä, fairya ja niiden yhdistelmää olen yrittänyt, mutta kyllä tuo saa nyt välttää! Tuskin tuota lumessa ajaessa huomaa?
Eteen tuli se 4mm:n Michelin:n sisäkumi ja taakse jäi tavallinen. Mutta tuo takanen menikin ihan naurettavan helposti verrattuna tuohon eturenkaaseen, pikkusen laitoin vettä kumin ja vanteen väliin ja painetta ei ollut varmasti kuin alle 0.5 bar:ia niin pomppasi samantien vanteellekki

Eteen tuli se 4mm:n Michelin:n sisäkumi ja taakse jäi tavallinen. Mutta tuo takanen menikin ihan naurettavan helposti verrattuna tuohon eturenkaaseen, pikkusen laitoin vettä kumin ja vanteen väliin ja painetta ei ollut varmasti kuin alle 0.5 bar:ia niin pomppasi samantien vanteellekki

Viimeksi muokannut Jari S, Pe Tammi 08, 2010 9:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo niin se naurattaa tässä vaiheessa jo täälläkinRampe kirjoitti:nauratti tuo yritysten ja paikkojen määrä
Ajattelin ripustaa tuon tilkkutäkin tallin seinälle muistoksi tästä väsytys taistelusta

Ei Kingsiä voi järkevästi laittaa muuten kuin metodilla sisärengas-ulkorenkaan sisään ensin ja ujutetaan vanne ympärille...ainakaan eteen..Mulla on jo vissiin 6 tai 7 paikkaa sisärenkaassa ja viimeisellä yrityksellä viimeinen vääntö rengas raudalla ja PSSSSSSS![]()
![]()
Ei ole tämä renkaan vaihto selvästikkään meikäläisen laji
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
- JTapani
- Pyörä: Africa Twin
Mulla oli sama ongelma... Mutta kun saippuavettä tarjos siihen väliin, mikä ei nouse +naputteli kumipäisellä "pajavasaralla" varovasti renkaan syrjää ja lisäs samalla painetta just tuonne 6-8bar maisemiin, niin kolmannella kerralla nousi.Jari S kirjoitti:No menihän ne vanteelle lopulta, ainakin melkein. Etusessa on toisella laidalla n. 15cm:n pätkä joka ei suostu nousemaan vanteelle vaikka löin melkein 6 bar:ia ilman venttiilin sielua sisään useampaankin kertaan. Vettä, fairya ja niiden yhdistelmää olen yrittänyt, mutta kyllä tuo saa nyt välttää! Tuskin tuota lumessa ajaessa huomaa?
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-
-Pjotr Pavlenko-
Tuommosten paskamaisten hommien kans kun painii niin samalla kurkkaa sinne vannenauhan alle. Tuppaa olemaan paskaa ja ruostetta aika ihanasti sielä. Entisen AT etuvanne oli melko kurja sieltä katottuna.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Jari S kirjoitti:Joo niin se naurattaa tässä vaiheessa jo täälläkinRampe kirjoitti:nauratti tuo yritysten ja paikkojen määrä![]()
Ajattelin ripustaa tuon tilkkutäkin tallin seinälle muistoksi tästä väsytys taistelusta
-
MarkkuHoo
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Viesti:
Käännetään puukkoa, eiku piikkiä haavassa
On paikkoja!Jari S kirjoitti: Joo niin se naurattaa tässä vaiheessa jo täälläkin![]()
Eihän nyt vaan käynyt niin, että yritit ensin pari kertaa tunkea tuon Piikki-Kingssin sisärenkaaksi ja Misukkaa väänsit päällipuolelle?
(hio niitä rengasrautojen kulmia myös pyöriämmiksi ens kertaa varten)
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
-
dq
- Pyörä: Monkey 125, TDM 900, XR250
Tuskin edes huomaa jos se sitä senttiä syvemmällä ei ole sisällä..ite oon huomannu, että "ilmailun" sijasta on melkeinpä helpompaa ku ottaa se jumittavan paikan + parikyt senttiä molempiin suuntiin kokonaan alas vanteen huulelta ja vaikka vähän sitä liukastetta perään, niin johan lopsahtaa paikoilleen.Jari S kirjoitti:Etusessa on toisella laidalla n. 15cm:n pätkä joka ei suostu nousemaan vanteelle..
-
THA
- Viesti:
Takanen lienee Cheng Shin (tai vastaava Kings, joka tapauksessa molemmiss apehmyt kumi ja runko), etunen taas se surkea Kings, joka vaan tiputtelee nappulansa - ei jää sitten nastojakaan, liian kova runko, liika jäykkä gummi ja ei muuten ole välttämättä pyöreäkään - joskaan ei nuo CS:tkään, mutta pehmeytensä ansiosta tapaavat nousta vanteelle paljon herkemmin. Ja ellei vielä 4bar ole noussut, niin uutta liukastetta ja uutta yritystä, osa noista renkaista todellakin hajoaa jo tuolla 6-8bar väkivallalla - pullahtaa semmonen "söpö" patti siihen gummiin ja se on sitten sitä myöten entinen.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- ramirin
- Pyörä: Ready To Push
Mä oon ratkaissu renkaan rikkomisen ja vanteen väätämisen sillai et vaihdan niin pienillä raudoilla ettei niillä saa mitää rikki.. Ovat tuommoset ~20cm 'matkaraudat', ostin isommatki mut silti tuli vaihdettua noilla pienillä..
Rating tällä hetkellä (rikotut / vaihdetut) 0 / 11..
Mutta toihan tuo kyllä haastetta (vs. kesän hyvät kokemukset) kun renkaaseen lisää piikit, sisärenkaaseen muutaman millin paksuutta ja lämpötilasta 20 astetta pois.. Osin jopa tuntuu mahdottomalta, mutta sitkeys ja rauhallisuus palkitaan.. Väliin suihkuttelen fairy vettä ja nappasin jopa rengasliikkeestä (kun viime talvena vaihdatin piikit
) palan sitä niiden rasvaa.. Melkeimpä silti tuo fairy-liemi auttaa enemmän..
Adventuren takakumi ei hypänny vanteelle ku vasta 8bar + rajua pompottelua tallin lattialla..
Huoh.. isos mopos piikit paikallaan pikkumopo vielä odottaa inspiraatiota (ja leudompaa keliä)..
Rating tällä hetkellä (rikotut / vaihdetut) 0 / 11..
Mutta toihan tuo kyllä haastetta (vs. kesän hyvät kokemukset) kun renkaaseen lisää piikit, sisärenkaaseen muutaman millin paksuutta ja lämpötilasta 20 astetta pois.. Osin jopa tuntuu mahdottomalta, mutta sitkeys ja rauhallisuus palkitaan.. Väliin suihkuttelen fairy vettä ja nappasin jopa rengasliikkeestä (kun viime talvena vaihdatin piikit
Adventuren takakumi ei hypänny vanteelle ku vasta 8bar + rajua pompottelua tallin lattialla..
Huoh.. isos mopos piikit paikallaan pikkumopo vielä odottaa inspiraatiota (ja leudompaa keliä)..
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.