Mitas
Valvoja: Moderaattorit
Re: Mitas
Molempiin pyöriin (T700 ja MT450) tuli ostettua Mitas Enduro Trail M+S- renkaat. Aloitin rouvan tubeless- etuvanteesta, olin yllättynyt kuinka helposti homma käytti. Bead Buddy ja vannesuojat, 10 min ensikertalaisella eikä paita kastunut.
Katsotaan miten takarengas solahtaa vanteelta ja uusi tilalle.
Re: Mitas
Takarengas vaihtui lähes yhtä helposti samoilla työkaluilla. Koko tuli 130/80-18 alkuperäisen sijasta, kovin suurta eroa ei ollut rengasrunkojen jäykkyydessä uusi vs vanha. Sipaisu rengasrasvaa helpotti tuntuvasti molemmissa vaiheissa, vanteelle ei noussut ennen kuin vähän pompotteli pyörää ilmaa laittaessa eli pienen akkukompuran kanssa saattaa olla haasteita.
Re: Mitas
Uutta rengasta Mitakselta...
https://youtu.be/LGETzuvDvQY?si=VGh1aVxxPhK8BbpZ
https://youtu.be/LGETzuvDvQY?si=VGh1aVxxPhK8BbpZ
- JUHHisi
- Viestit: 1068
- Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
- Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
- Paikkakunta: Häme
Re: Mitas
-
teamjakari
- Viestit: 17
- Liittynyt: To Elo 15, 2024 8:47 am
- Pyörä: Xt660z
Re: Mitas
Löysin uuden E09 dakarin edullisesti mutta koska asfaltti ajoa tulee aika paljon niin myin pois.
Tilasin eteen ja taakse Enduro trail + renkaat.
Toivotaan että pitää märällä asfaltilla
Tilasin eteen ja taakse Enduro trail + renkaat.
Toivotaan että pitää märällä asfaltilla
Re: Mitas
Enduro Trail + on hyvä rengas, tilasin itelle kans uuden sarjan kesäksi. Eturengas ajettu noin 15tkm ja takanen omassa käytössä kestää sen 7-8 tonnia.teamjakari kirjoitti: ↑Ke Helmi 19, 2025 10:18 am Löysin uuden E09 dakarin edullisesti mutta koska asfaltti ajoa tulee aika paljon niin myin pois.
Tilasin eteen ja taakse Enduro trail + renkaat.
Toivotaan että pitää märällä asfaltilla![]()
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
-
Saunatonttu
- Viestit: 3
- Liittynyt: Su Kesä 30, 2024 10:12 am
- Pyörä: Tenere 700
Re: Mitas
Taisin sellaisen 4000km keretä ajella viime kesänä noilla. Kyllähän mä ne nappulat mittasin syksyllä, mutta enhän mä enää niitä millejä muista. Sellainen mutu jäi että kesän voi helposti aloittaa sillä, varmaan sellainen 2000-3000km hyvää napullaa jäljellä, varmaan tuplat menee jos haluaa matalilla nappuloilla ajella.
Joku kysyi etusen kulutusta. Oikeasti yllätyin kuinka vähän oli kulunut, vertasin kyllä sivunappuiloihin kun unohtui uutena mitata. Menee varmasti vielä toiset 4000km ainakin.
Ajo aikalailla 50/50 motaria, soratie, metsäpolku, hiekkaa, ja mutaa. Tenerellä mennään, ja reissukampetta ollut pyörän päällä myös. Meno kyllä aika setämies osastoa, eli ei nyt mitään agresiivisinta revittelyä.
Isoin yllättys oli kuinka hyvin menee maantiellä/motarilla, yllättävän pienellä värinällä (100km/h kohdalla alkaa pieni) ja ovat vakaat ajettavat myös kaatosateella. Hiekalla meni tosi nätisti kun antoi hanaa, rasvamudassa ei jäänyt jumiin, eli mitä nyt tuollaisilta nappuloilta voi odottaa. Isoin miinus on kyllä asennus, varsinkin etunen todella jäykkä, tuli hiki. Täytyy vain toivoa ettei tarvitse kaivella sisuria esiin tien päällä.
Olisin tilannut jo uuden, mutta kesän ensimmäisessä pitkässä reissussa pitkä asfaltti siirtymä.
- JuhaL
- Viestit: 858
- Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Re: Mitas
Jotain hyötyä jäykkäreunaisista Tubeless -renkaista (E-07+ 90/90-21)! Eilen pikaisella tauolla katselin että mites tuo etunen on noin vajaan näköinen, onko se noin uponnut hiekkakuopan hiekkaan. Eikun vajaahan se on! Äkkiä varovasti tien päälle ennen kuin vajenee lisää. Parin kilsan päästä maatalon isännältä sai lisää ilmaa renkaaseen, kaikki tuli saman tien ulos. 35 kilsaa kotiin, josta puolet soraa meni kuitenkin ihan ok, toki moponopeuksia körötellen ja monttuja kierren. Yllättävän hyvin tuo jäykkäreunainen kumi kantaa ja AT:n etuvanteessa on sen verran iso kynnys, että rengas pysyi hyvin paikallaan!
Sisurin (2mm paksu Michelin Offroad) kyljestä löytyi pieni 4-5 millinen viilto. Syyllinen löytynee peilistä. Tuokin sisuri on nähnyt useamman renkaanvaihdon ja jossain vaiheessa olen ollut huolimaton rengasalumiinien kanssa. Edellinen etusen vaihto on ollut kaksi vuotta sitten. Hyvin on kestänyt... No, onneksi nyt eikä jossain pidemmällä reissun päällä! Saatikka että tuota ei olisi eilen huomannut ajoissa vaan jossain asfalttipätkän mutkassa.
Sisurin (2mm paksu Michelin Offroad) kyljestä löytyi pieni 4-5 millinen viilto. Syyllinen löytynee peilistä. Tuokin sisuri on nähnyt useamman renkaanvaihdon ja jossain vaiheessa olen ollut huolimaton rengasalumiinien kanssa. Edellinen etusen vaihto on ollut kaksi vuotta sitten. Hyvin on kestänyt... No, onneksi nyt eikä jossain pidemmällä reissun päällä! Saatikka että tuota ei olisi eilen huomannut ajoissa vaan jossain asfalttipätkän mutkassa.
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
