Mitas

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

WPH
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Maalis 18, 2024 3:11 pm
Pyörä: Tenere 700

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja WPH »

Molempiin pyöriin (T700 ja MT450) tuli ostettua Mitas Enduro Trail M+S- renkaat. Aloitin rouvan tubeless- etuvanteesta, olin yllättynyt kuinka helposti homma käytti. Bead Buddy ja vannesuojat, 10 min ensikertalaisella eikä paita kastunut. :shock: Katsotaan miten takarengas solahtaa vanteelta ja uusi tilalle.
pauli
Viestit: 228
Liittynyt: To Elo 04, 2005 10:29 pm
Pyörä: cf moto 450MT
Paikkakunta: Veikkola

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja pauli »

Kiva kuulla miten mt 450 takarenkaan vaihto menee,itsellä sama työ edessä!
WPH
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Maalis 18, 2024 3:11 pm
Pyörä: Tenere 700

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja WPH »

Takarengas vaihtui lähes yhtä helposti samoilla työkaluilla. Koko tuli 130/80-18 alkuperäisen sijasta, kovin suurta eroa ei ollut rengasrunkojen jäykkyydessä uusi vs vanha. Sipaisu rengasrasvaa helpotti tuntuvasti molemmissa vaiheissa, vanteelle ei noussut ennen kuin vähän pompotteli pyörää ilmaa laittaessa eli pienen akkukompuran kanssa saattaa olla haasteita.
pauli
Viestit: 228
Liittynyt: To Elo 04, 2005 10:29 pm
Pyörä: cf moto 450MT
Paikkakunta: Veikkola

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja pauli »

Ai sä laitoitkin 130/80/18 renkaan,mites se istuu vanteelle?
WPH
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Maalis 18, 2024 3:11 pm
Pyörä: Tenere 700

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja WPH »

Heikosti löytyy alkuperäiskoossa rupulikumeja, vähän summassa tilasin tuon koon. Etuhammasrattaan vaihdan takaisin 14-hampaiseen kun kehä kasvaa. Rengas istuu hyvin vanteelle, lisäsin kuvan

Kuva
Viimeksi muokannut WPH, Su Helmi 16, 2025 5:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kai
Viestit: 10
Liittynyt: Su Huhti 16, 2023 10:53 pm
Pyörä: T7

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Kai »

Avatar
JUHHisi
Viestit: 1068
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Paikkakunta: Häme

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

WPH kirjoitti: Su Helmi 09, 2025 10:57 am laittaisin kuvan mutta tulee tiedoston kokorajoite vastaan
https://postimages.org/

Tonne helppo ladata kuvat, ja sieltä kopsaa linkin [img][/!mg] väliin.
teamjakari
Viestit: 17
Liittynyt: To Elo 15, 2024 8:47 am
Pyörä: Xt660z

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja teamjakari »

Löysin uuden E09 dakarin edullisesti mutta koska asfaltti ajoa tulee aika paljon niin myin pois.
Tilasin eteen ja taakse Enduro trail + renkaat.

Toivotaan että pitää märällä asfaltilla :mrgreen:
Avatar
Sauli
Viestit: 736
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Sauli »

teamjakari kirjoitti: Ke Helmi 19, 2025 10:18 am Löysin uuden E09 dakarin edullisesti mutta koska asfaltti ajoa tulee aika paljon niin myin pois.
Tilasin eteen ja taakse Enduro trail + renkaat.

Toivotaan että pitää märällä asfaltilla :mrgreen:
Enduro Trail + on hyvä rengas, tilasin itelle kans uuden sarjan kesäksi. Eturengas ajettu noin 15tkm ja takanen omassa käytössä kestää sen 7-8 tonnia.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Saunatonttu
Viestit: 3
Liittynyt: Su Kesä 30, 2024 10:12 am
Pyörä: Tenere 700

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Saunatonttu »

Jerex kirjoitti: La Loka 12, 2024 1:40 pm Onko jollain kokemuksia Enduro Trail XT+ kestävyydestä takasena, missä pyörässä ja millaista ajoa ollut?
Onko renkaassa jotain huonoa?
Taisin sellaisen 4000km keretä ajella viime kesänä noilla. Kyllähän mä ne nappulat mittasin syksyllä, mutta enhän mä enää niitä millejä muista. Sellainen mutu jäi että kesän voi helposti aloittaa sillä, varmaan sellainen 2000-3000km hyvää napullaa jäljellä, varmaan tuplat menee jos haluaa matalilla nappuloilla ajella.

Joku kysyi etusen kulutusta. Oikeasti yllätyin kuinka vähän oli kulunut, vertasin kyllä sivunappuiloihin kun unohtui uutena mitata. Menee varmasti vielä toiset 4000km ainakin.

Ajo aikalailla 50/50 motaria, soratie, metsäpolku, hiekkaa, ja mutaa. Tenerellä mennään, ja reissukampetta ollut pyörän päällä myös. Meno kyllä aika setämies osastoa, eli ei nyt mitään agresiivisinta revittelyä.

Isoin yllättys oli kuinka hyvin menee maantiellä/motarilla, yllättävän pienellä värinällä (100km/h kohdalla alkaa pieni) ja ovat vakaat ajettavat myös kaatosateella. Hiekalla meni tosi nätisti kun antoi hanaa, rasvamudassa ei jäänyt jumiin, eli mitä nyt tuollaisilta nappuloilta voi odottaa. Isoin miinus on kyllä asennus, varsinkin etunen todella jäykkä, tuli hiki. Täytyy vain toivoa ettei tarvitse kaivella sisuria esiin tien päällä.

Olisin tilannut jo uuden, mutta kesän ensimmäisessä pitkässä reissussa pitkä asfaltti siirtymä.
Avatar
JuhaL
Viestit: 858
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Pyörä: CRF1000L DCT
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

Jotain hyötyä jäykkäreunaisista Tubeless -renkaista (E-07+ 90/90-21)! Eilen pikaisella tauolla katselin että mites tuo etunen on noin vajaan näköinen, onko se noin uponnut hiekkakuopan hiekkaan. Eikun vajaahan se on! Äkkiä varovasti tien päälle ennen kuin vajenee lisää. Parin kilsan päästä maatalon isännältä sai lisää ilmaa renkaaseen, kaikki tuli saman tien ulos. 35 kilsaa kotiin, josta puolet soraa meni kuitenkin ihan ok, toki moponopeuksia körötellen ja monttuja kierren. Yllättävän hyvin tuo jäykkäreunainen kumi kantaa ja AT:n etuvanteessa on sen verran iso kynnys, että rengas pysyi hyvin paikallaan!

Sisurin (2mm paksu Michelin Offroad) kyljestä löytyi pieni 4-5 millinen viilto. Syyllinen löytynee peilistä. Tuokin sisuri on nähnyt useamman renkaanvaihdon ja jossain vaiheessa olen ollut huolimaton rengasalumiinien kanssa. Edellinen etusen vaihto on ollut kaksi vuotta sitten. Hyvin on kestänyt... No, onneksi nyt eikä jossain pidemmällä reissun päällä! Saatikka että tuota ei olisi eilen huomannut ajoissa vaan jossain asfalttipätkän mutkassa. :)
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
Vastaa Viestiin