Michelin Anakee Adventure

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

GSR600
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
Paikkakunta: Huittinen

Re: Michelin Anakee Adventure

Viesti Kirjoittaja GSR600 »

Körökyyti kirjoitti:Moro
Mintähän kokemuksia Michelin Anakee Adventure renkaista on kertynyt kesän aikana, jos vaikka ensi kesäksi laittaisi alle?
Lähinnä kiinostaa gessun alla olevat kokemukset. :)
Yksi sarja tuli ajettua (R 1200 GSA LC) ja hyvältähän nuo tuntuivat. Ensimmäinen rengassetti jolla olen päässyt yli 10 000 km. Nyt alla 15 rengassetti kyseisellä pyörällä.
Anakee Adventure on asfalttipainotteinen rengas mutta soralla ja hiekallakin niiden kanssa pärjää mainiosti. Mikään maastorengas se ei missään nimessä ole.
Asfalttiominaisuudet ovat mainiot niin kuivalla kuin märälläkin kelillä.
Ainoa miinus tulee lievästä levottumuudesta asfaltin railoissa ja pitkittäisurissa.
Säilyttää profiilinsa hyvin ja ääntely ei häiritse ainakaan korvatulppia käytettäessä.
vapaaduunari
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 6:17 pm
Pyörä: BMW F800GS
Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa

Re: Michelin Anakee Adventure

Viesti Kirjoittaja vapaaduunari »

Jeps, eli tuossa aiemmin ihmettelin tuon Misukan kestosta. Tuli mietittyä että meinaa kulua nopeasti. Sitten otin katsoen Garminin huoltohistoriasta koska tuo takanen oli laitettu alle.
No olihan se perhana siellä jo 8500km kiertänyt...
Eli en voi kestoakaan moittia koska kuitenkin nyt, pyörän talviteloille laittaessa, oli pintaa vielä hyvinkin puolet jäljellä.

Silti, kun kulutan yhden takarenkaan ajokaudella, aion kokeilla takaseksi taas jotain muuta. Pyörässä oli ostaessa Heidenau josta kyllä tykkäsin.
Mutta keväällä tiedämme tästä enemmän.

Edelleen kyllä suosittelen tätä rengasta, asfaltilla miellyttävä ja luotettava ja sorallakin pärjää hyvin.
Kahta en vaihda - pikkuteitä ja Bemaria.
Retuperä
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 11:08 am
Pyörä: Moto Guzzi California 1400
Paikkakunta: Sarvenperä

Re: Michelin Anakee Adventure

Viesti Kirjoittaja Retuperä »

Onhan tämä jo vähän vanha ketju, mutta kirjoitan nyt kuitenkin.
Vaihdoin juuri uudet samanlaiset alle kun tyytyväinen olen renkaisiin ollut.
Pääosin pikitietä olen ajanut mutta soratielläkin näillä on kilometrejä kertynyt muutama tuhat.
Eturenkaalla tuli 16,5tkm ja takarenkaalla 12tkm.
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Michelin Anakee Adventure

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

No nää jutut on niin henkilökohtaisia ja ajoalustamieltymykset kullakin kuskilla vähän erilaisia mutta laitanpas oman mielipiteeni tästä rinkulasta.
Itsellä kuitenkin kaikkien vuosien jälkeenkin nappaa vieläkin vaan nämä hiekkatiet ,joille mun ajelureitit pääasiallisesti täällä kotosuomessa painottuukin.
Mä en saanut tästä Anakee Adventuresta kummosiakaan kiksejä ja pidänkin tätä kokolailla asfalttirenkaana .
Ehdin tossa elokuussa testaamaan jonkinverran hiekalla ja sitten olikin vuorossa Suomi-Ruotsi-Tanska-Saksa kierros ja reissun lopuksi Finnlinesin Finladylla Travesta takaisin Suomeen. Asfaltilla A-A on ihan ok , ei mikään äänekäs jollottaja , vaikuttaa pitävän ihan kelvollisesti märälläkin asfaltilla ,hyvin pelaa myös pyörä raskaammin kuormattuna. On tää nyt mun mielestä ominaisuuksiltaan kuitenkin parempi kuin edellinen Anakee malli .
Omakohtaisiesti pidän omassa möhkössä (1250 Gs HP) Parhaana allround rengassettinä Mitaksen E 07 plus renkaita .
Kesän kynnyksellä taas ajeluviikko, ehkä pidempäänkin koilislapissa tukikohtana eräkämppä Savukoskella , sinne sitten Gessun renkaiksi Misukan Anakee Wildit.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Vastaa Viestiin