Heidenau K60 150/70-18

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

cahtty
Pyörä: BMW F800GS

Re: Heidenau K60 150/70-18

Viesti Kirjoittaja cahtty »

jaa kirjoitti:Ei ihan perusvinkaa, vaan semmosta ison C:n mallista puristinta (siis sivusuunnasta katsottuna). Yleensä liikkuvana osana vain puristinosa.
Niinku vähän tällasta, tämä Stanley merkkisenä. Ja näistä on siis syvemmällä ja leveämmällä kidalla olevia malleja. Ja juu, kyllä sellainen perusvinkakin kait tossa toimii ihan hyvin, vaikka vähän tiellä saattaa ollakin. Mutta katsotaan nyt kumpia tulee ensin vastaan että muistaisi viedä kerhotallille _valmiiksi_ ennen seuraavaa kertaa.

Mutta toinen juttu oli se että mä en ole saanut tätä rengasta luistelemaan assulla kanttailuissa ja rajoja on haettu ajoseurasta johtuen ihan tosissaan (chicken stripes taitaa olla vajaan sentin levyinen). Mullakin takasen paine piirun päälle 2. Ja jos en väärin muista niin aina on renkaat ehtineet hyvin saavuttaa lämpöä. Eli kylmillä en arvaa ihan rajoja etsiäkään. Etunen sortaa niinkuin kaikki karkeammat, muttei kuitenkaan kovin pahasti. Takanenkin jonkun verran sortaa myös, muttei ole kertaakaan yllärisladeja tarjoillut. Olihan sulla kohteltaja renkaan pinta "avattu" kunnolla soralla? Tuore tehdaspinta on kyllä uudella sarjalla jäätävän liukas, ja ilman "hiekkapuhallusta" se tehdapinta ei sieltä reunoilta taida itsestäänkään hävitä kovin pian...

-cahtty-
Liitteet
Stanley.JPG
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Oliko sulla uusi vai kulunut rengas kun kanttailit? Uudella renkaalla kantatessa rengas alkaa varoittamaan kun menee reunimmaisille nappuloille ennen kun rengas lähtee luistoon. Kun rengas on puoleen kulunut ja rengasprofiilista tulee kantikas niin varoitus pidon menetyksestä jää pois ja rengas lähtee laakista alta kun tulee tarpeeksi kulmaa.

Renkaan mmuoto vanteella eli renkaan leveys ja vanteen leveys voi hyvinkin vaikuttaa myös tähän. 690 vanne (2.5") on kapeahko 140 leveälle renkaalle ja rengas on aika pallo, 130 leveä voisi ehkä toimia paremmin näinkin kapealla vanteella. Voi hyvinkin olla että leveällä vanteella oleva 150 rengas käyttäytyy aivan eri tavalla kantatessa joten välttämättä pidon katoaminen ei vaivaa kaikki rengas/vanne yhdistelmiä?

Tuossa taulukko mistä pääsee katsomaan suosituksia vanteiden leveydestä: http://www.mtsac.edu/~cliff/storage/gs/ ... _Chart.pdf
Viimeksi muokannut Koheltaja, Ke Heinä 25, 2012 12:00 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
jaa
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata

Viesti Kirjoittaja jaa »

cahtty kirjoitti:
jaa kirjoitti:Ei ihan perusvinkaa, vaan semmosta ison C:n mallista puristinta (siis sivusuunnasta katsottuna). Yleensä liikkuvana osana vain puristinosa.
Niinku vähän tällasta, tämä Stanley merkkisenä. Ja näistä on siis syvemmällä ja leveämmällä kidalla olevia malleja. Ja juu, kyllä sellainen perusvinkakin kait tossa toimii ihan hyvin, vaikka vähän tiellä saattaa ollakin. Mutta katsotaan nyt kumpia tulee ensin vastaan että muistaisi viedä kerhotallille _valmiiksi_ ennen seuraavaa kertaa.

...

-cahtty-
Just tota hain, vaikkakin väärästä ketjusta. Täytyypä kattella tarkemmin marketteja. Tosiaan autovaraosaliikkeessä oli ihan järettömän hintasia.
cahtty
Pyörä: BMW F800GS

Viesti Kirjoittaja cahtty »

Totta muuten toi vanne/rengas leveys. Voi vaikuttaa aika paljon. Mulla on sama, ihan vakio 2.5" vanne ja siinä 140 kumi. Ja kyllä se aika pallolta katurengastuksiin verraten näyttää. Kovimmat "testit" mä oon ajanut hyvin sisäänajetuilla, mutta ei vielä kantikkaiksi muuttuneilla kumeilla. Ja totta on että kun loppu häämöttää, niin toi kulma on ainakin mun silmään poikkeuksellisen suuri. Mutta toisaalta mun silmä on kalibroitu lähinnä edellisen elämän touranceilla ja kerhon perus/kyykkäri kalustolla. Mutta tota jyrkkää kulmaa huomioiden, en itse asiassa ole kovin yllättynyt jos se alkaa aiheuttamaan moista lipsumista.

-cahtty-
Korruptio
Pyörä: KTM Adventure 990

Viesti Kirjoittaja Korruptio »

On tuo seos aika kovaa noissa scouteissa sekä edessä että takana, asfaltilla menee molemmat iloisesti lukkoon kun vähän hivauttaa jarrua ja takarenkaassa on selkeä kynnys jossa mennään huteruuteen kun kallistaa tarpeeksi, märällä ei kuitenkaan luistele kovin järkyttävästi ainakaan vielä kun rengas on pinnaltaan vielä melkein kulumaton. Outoa on että TKC tuntui vakaammalta kallistuksissa kuin tuo scout vaikka kuvion perusteella luulisi toisin.

Takanen on ollut yllättävän hyvä tuollaiseksi hybridiksi pehmeässä ja se piirtää mukavasti jatkuvaa uraa suht pienillä kaasun avauksilla mutta etusella ei kyllä tee vähänkään pehmeämmässä juuri mitään kun tuntuu lähinnä luistelevan siinä irtomaan päällä ja ohjauksessa ei ole tuntumaa, asfaltilla tai kovalla hiekkatiellä etunen tuntuu olevan enemmän kotonaan.
--Sent from my computer using a keyboard
cloud castle
Pyörä: XT1200Z Tenere, Kawa KX 250

Viesti Kirjoittaja cloud castle »

Koheltaja kirjoitti:Oliko sulla uusi vai kulunut rengas kun kanttailit? Uudella renkaalla kantatessa rengas alkaa varoittamaan kun menee reunimmaisille nappuloille ennen kun rengas lähtee luistoon. Kun rengas on puoleen kulunut ja rengasprofiilista tulee kantikas niin varoitus pidon menetyksestä jää pois ja rengas lähtee laakista alta kun tulee tarpeeksi kulmaa.

Renkaan mmuoto vanteella eli renkaan leveys ja vanteen leveys voi hyvinkin vaikuttaa myös tähän. 690 vanne (2.5") on kapeahko 140 leveälle renkaalle ja rengas on aika pallo, 130 leveä voisi ehkä toimia paremmin näinkin kapealla vanteella. Voi hyvinkin olla että leveällä vanteella oleva 150 rengas käyttäytyy aivan eri tavalla kantatessa joten välttämättä pidon katoaminen ei vaivaa kaikki rengas/vanne yhdistelmiä?

Tuossa taulukko mistä pääsee katsomaan suosituksia vanteiden leveydestä: http://www.mtsac.edu/~cliff/storage/gs/ ... _Chart.pdf
Onko tämä tarina oikeasti kokemusta?
Nimittäin puntaroin juuri kans rengas vaihtoehtoja ja toinen vaihtoehto on Metzeler enska 3. sahara.

Mutta jos kokemus on että Heidenau ei oo "petollinen" niin sitten voisin harkita sitä,
koska ilmeisesti kestää kulutustakin kuitenkin.
Aion yrittää kuluttaa rengasta muualtakin kuin keskeltä 8)
Koheltaja

cloud castle kirjoitti:Onko tämä tarina oikeasti kokemusta?
Kukapa sitä tietää... :lol:
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Itsellä kokemusta Heidenausta nyt noin 13500km:n verran.
Pintaa on vielä jäljellä varmaan 3-4tkm:n matkalle (voi käydä kurkkaamassa kuvan viimeisimmästä blogipäivityksestä).
Koko matkan olen ajanut raskaasti lastatulla pyörällä (sen verran mitä nyt RTW-reissulla tarttee).
Renkaisiin olen ollut todella tyytyväinen, täytyy muistaa että kyseessä on kompromissi rengas.
Jos haluaa kantata polvea maahan, kannattaa laittaa oikeat katurenkaat.
Jos taas haluat rypeä mudassa, kannattaa laittaa oikeat nappulakumit.

www.whereishemuli.eu
cloud castle
Pyörä: XT1200Z Tenere, Kawa KX 250

Viesti Kirjoittaja cloud castle »

Koheltaja kirjoitti:
cloud castle kirjoitti:Onko tämä tarina oikeasti kokemusta?
Kukapa sitä tietää... :lol:
No juu, asia tuli harvinaisen selväksi.
Koheltaja

Tarkennetaan sen verran että mulla ei ole tapana kirjoitella toisen käden tietoa vaan pelkästään omista kokemuksista ja havainnoista. Korostan vielä sitä omista kokemuksista, koska jollain toisella on erilaisia kokemuksia ja mielipiteitä samasta renkaasta. Kaikilla on omat kriteerit ja vaatimukset mitä renkaalta hakee, ja jokainen tuo esiin omat näkemykset renkaasta kuten asiaan kuuluukin.
Pastori
Pyörä: Pyörätön

Viesti Kirjoittaja Pastori »

mico kirjoitti:Ai niin ja se punainen merkkihän tulee vanteen painavimmalle kohdalle
Ja tämänkin pienen ja mitättömän yksityiskohdan jos olis lukenut ajatuksella, niin ois taas säästyny ylimääräseltä rengasjumpalta :idea:
ÖÖ.
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Pastori kirjoitti:
mico kirjoitti:Ai niin ja se punainen merkkihän tulee vanteen painavimmalle kohdalle
Ja tämänkin pienen ja mitättömän yksityiskohdan jos olis lukenut ajatuksella, niin ois taas säästyny ylimääräseltä rengasjumpalta :idea:
Mä jotain tämmöstä muistelin ja 50/50 -veikkauksella meinasin että punanen meinas raskainta kohtaa ja sijotin sen venttiilin vastapuolelle. =)
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Pastori
Pyörä: Pyörätön

Viesti Kirjoittaja Pastori »

ÖÖ. kirjoitti:
Pastori kirjoitti:
Mä jotain tämmöstä muistelin ja 50/50 -veikkauksella meinasin että punanen meinas raskainta kohtaa ja sijotin sen venttiilin vastapuolelle. =)
Mulla oli ensin punaset pisteet melkein venttiilin vastapäätä ja luovutin kun oli 80g painoja teipattuna vanteeseen, eikä ollu lähellekkään tasapainossa. Kumi pois ja tyhjää vannetta pyöritellessä raskain kohta löytyi melkein venttiilin kohdasta. Renkaan punaset täplät samalle kohtaa. 35g painoja ja löyty tasapaino

Edit: Taakse meni vaan 25g. Pitkään noita pyörittelin ja testailin. En meinannu millään uskoa, että noin vähällä painolla löytyy scouteista tasapaino, kun joillakin on painoja yli sadan gramman.
Harri Hemmilä
Pyörä: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Miten tuon vanteen raskaimman kohdan löytää?
Ens viikolla pitäis vääntää Scoutti takavanteelle 8)
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
ÖÖ.
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Pastori kirjoitti:
ÖÖ. kirjoitti:
Pastori kirjoitti: Ja tämänkin pienen ja mitättömän yksityiskohdan jos olis lukenut ajatuksella, niin ois taas säästyny ylimääräseltä rengasjumpalta :idea:
Mulla oli ensin punaset pisteet melkein venttiilin vastapäätä ja luovutin kun oli 80g painoja teipattuna vanteeseen, eikä ollu lähellekkään tasapainossa. Kumi pois ja tyhjää vannetta pyöritellessä raskain kohta löytyi melkein venttiilin kohdasta. Renkaan punaset täplät samalle kohtaa. 35g painoja ja löyty tasapaino

Edit: Taakse meni vaan 25g. Pitkään noita pyörittelin ja testailin. En meinannu millään uskoa, että noin vähällä painolla löytyy scouteista tasapaino, kun joillakin on painoja yli sadan gramman.
Näköjään tasan 100 g meni mulla.
Harri Hemmilä kirjoitti:Miten tuon vanteen raskaimman kohdan löytää?
Ens viikolla pitäis vääntää Scoutti takavanteelle 8)
Ainakin paksulla sisuskumilla se tuntuu aina olevan venttiiliä vastapäätä.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Vastaa Viestiin