ILMANPAINEET
Valvoja: Moderaattorit
ILMANPAINEET
Minkälaisia ilmanpaineita olette käyttäneet renkaissa, itselläni on DR 800 jossa Metzeler tourancet 130/80-17 taka ja etu 90/90-21 enimmäkseen asvalttiajoa.
Re: ILMANPAINEET
Kotarissa oon pitäny jotain 2.6bar. Kannattaa seurailla renkaan kulumista, mikäli pahasti väärillä paineilla ajelee niin saattaa kulua epätasaisesti.
-Veturimiehet heiluttaa-
Re: ILMANPAINEET
Asvalttiajelussa minä olen käyttänyt pyörän omistajan käsikirjan mukaisia paineita.
Siinä on ainakin hyvä lähtökohta lähteä hakemaan itselle mieluisia paineita.
Siinä on ainakin hyvä lähtökohta lähteä hakemaan itselle mieluisia paineita.
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
Re: ILMANPAINEET
Ohjekirja taitaa antaa eteen 1.75 ja taakse 2.00.
Re: ILMANPAINEET
Yleensä ajellaan liian pienillä paineilla ja silloin varsinkin "rättikumi" kuumenee ja kuluu todella nopsaan. Soralla pidon parantamiseksi voi käyttää alhaisempia paineita, pikitiellä vähintään ohjekirjan paineet ja mieluummin +0,2 päälle kumpaankin päähän.snocross kirjoitti:Ohjekirja taitaa antaa eteen 1.75 ja taakse 2.00.
Raskailla matkakuormilla ja kovavauhtisillla siirtymillä taakse melkein mopossa kuin mopossa vähintään 2,5 bar. Liian suurella kuormalla ja pienillä paineilla rengas pyrkii kosketuskohdassa kääntymään "kupille" jolloin on melkoinen hieronta käynnissä.
Vanha äijä, mutta aina yhtä lapsellinen.
Re: ILMANPAINEET
Jep itsekin olen pitänyt asfalttiajossa hiukan enemmän ja kannattaa tosiaan seurata sitä renkaan kulumista. Ja kun säätelee aina paineet kuorman ja maaston mukaan, niin kestää gummit pidempään. Lukeehan tuossa Tourancen takasessakin että Max load 290kg at 250kpa.Länskäri kirjoitti:Yleensä ajellaan liian pienillä paineilla ja silloin varsinkin "rättikumi" kuumenee ja kuluu todella nopsaan. Soralla pidon parantamiseksi voi käyttää alhaisempia paineita, pikitiellä vähintään ohjekirjan paineet ja mieluummin +0,2 päälle kumpaankin päähän.snocross kirjoitti:Ohjekirja taitaa antaa eteen 1.75 ja taakse 2.00.
Raskailla matkakuormilla ja kovavauhtisillla siirtymillä taakse melkein mopossa kuin mopossa vähintään 2,5 bar. Liian suurella kuormalla ja pienillä paineilla rengas pyrkii kosketuskohdassa kääntymään "kupille" jolloin on melkoinen hieronta käynnissä.