Continental ContiEscape

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Tomi
Pyörä: R1200GS

Continental ContiEscape

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Onko kellään kokemusta kyseisestä renkaasta? Mainos kehuu kyllä hyvää kestävyyttä matka-ajossa. Käyttö olisikin 99% matka-ajoa asvaltilla.
Entinen takarengas Metzelerin Enduro 3 sahara kesti vähän yli 5000km ja on kulunu aivan sileeksi, eli pitäs löytää rengas joka kestäs pikkasen pitenpään. Onko se oikea ContiEscape vai joku muu?
teeaa
Pyörä: xtz-750

Viesti Kirjoittaja teeaa »

Mulla sahara kesti 4000, nyt olen käyttänyt tourancea, kestää tuplasti pitempään eikä sorateillä häviä pidossa.. paitsi oikein pehmeillä ei oikein kuvio riitä.

-ta-
nassesetä
Pyörä: Dominator nx 650

conti ees ja conti taas

Viesti Kirjoittaja nassesetä »

-kai se kokonaisuudessaan ihan hyvä kumi on,mut tuntu kyl hieman pehmeeltä ku taka rengas on moro noin 2000 tuhannen jälkeen, vaan soralla oon tainnu ajaa n:70% ja aikas pajon on ruovittu!
- kuvio on kohtuu hyvä ei tärrää asvaltilla mut soralle kyl liian liukas!
AnttiH
Pyörä: GL1100 F650GS EXC250 Mod28

Viesti Kirjoittaja AnttiH »

Märällä asfaltilla tosi liukkaat renkaat samoin soralla.
Tomi
Pyörä: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Juu kiitti tiedoista. Eli Tourancen tyyliset menee tilaukseen. 8)
escape

Viesti Kirjoittaja escape »

Mul on escapen edeltäjiä joissa on sama kuvio, ollu useamman kesän, päädyin bridgestonen ja mezelerin jälkeen contiin. kestivät super-teneressä noin 7-10tkm, 80/20 matka-sorasuhteella. yleensä näköjään talven yli levänneet renkaat on kimmoisuuttaan ja pitoaan hävittäny; ilmeisen haihtuva osa renkaassa? nyt on navigaattorissa tourance alla, ja afrikan twini ja transalppi katosivat usean mutkan taakse escapeilla, ja vielä eteen päin. soralla. tätä ilmiötä ei juuri tenere/escape yhdistelmällä näiden kaverien kanssa päässyt tapahtumaan. escapen hinta/laatu miellyttää, enkä oikein ole puutteita noteerannut.
Kale

Viesti Kirjoittaja Kale »

Nyt on alla uudet escapet eessä ja takana. Pikku koelenkin perusteella 500% paremmat, kuin vanhat metzeler sahara takana ja pirelli joku mikälie edessä aivan sileiksi ja kulmikkaiksi kuluneina :D pähkäilin vähän aikaa karkeampikuvioisen continentalin ja tämän escapen välillä, mutta kun varmaan 80% ajosta on pikitietä, päädyin sileämpiin. Katselin ulkolaisista netti rengasmyymälöistä noita enskarenkaita, mut mun mielestäni olis tullut postikulujen kanssa melkein suomen hintoihin ja lisäks siihen vielä paikalleenlaitto ja tasapainotus päälle, kun on itellä sen verran laiskuutta ja peukku keskellä kämmentä, etten ala opettelemaan ko hommaa. JiiPee Valta Marttilasta laittoi renkaat töineen päivineen 170e (irtokiekoille) en tiedä mitä muut on maksaneet samanlaisista renkaista töineen, mut en pitänyt hirvittävän pahana hintana. Kyllä taas kelpaa päristellä muutama tuhat kilsaa :lol:
Kale

Nyt tuli kokeiltua oikein kuulalaakerisoraakin, kun oli levitetty uutta soraa tielle. Aika nuljahteluahan se oli, mutta pystyssä pysyin ja hetken kun hain vähän tuntumaa, alkoi vauhtikin nousta. Jarrutuksissa ei noin sileässä renkaassa ollut tietenkään kovin kummoista pitoa, mutta pienellä ennakoinnilla ja kaasun annostelulla pärjäsi hyvin. täytyy myöntää, että asvaltilla on omimmillaan, mutta on se soralla ainakin parempi kuin edellinen katupyörä katukumeilla :wink: Meikäläisen ajotyyliin aivan tosihyvän tuntuinen rengasvalinta, olen tosi tyytyväinen. :D
Ossy-57
Pyörä: BMW R1100gs, BMW R100, DR 350

Viesti Kirjoittaja Ossy-57 »

Hyvä että olet tyytyväinen, aattelin nimittäin itsekin tilata Escapet kun niissä on tänä vuonna mulla hinta kohdallaan. Tourancet ja Bridgestonet on jo kokeiltu, ei ole niistäkään pahaa sanottavaa. Bridgestonen eturenkaassa ei kyllä ollut uutenakaan pintaa kuin nimeksi. Muuten pitäisin kyllä B.tä parempana. Mutta kokeilenpa Contit tänä vuonna :)
Internet on nykypäivän raamattu, keskustelupalstoilta löydät aina haluamasi vastauksen...
Kale

Jaahas! Nyt alkaa olla taka escape pikkuhiljaa loppuun ajettu ja samalla merkillä/mallilla meinaan jatkaa. Noin 8000 km tuli ajettua varmaan suurimmaksi osaksi asvalttia, mutta myös mukavia sorasessioita mahtui paljon mukaan :lol: Meikäläisen ajossa tuntuu olevan hyvä rengas niin hinnaltaan- kuin ominaisuuksiltaankin. Suosittelen kokeilemaan, jos ajo ei ole pelkkää soratietä. Soralla pinta häipyy suorastaan silmissä, jos "hiukankin" sladittelee :D
Ossy-57

Enpä saanut Escapeja kun ei maahantuojalla ollut enää tälle vuodelle. Laitoin Anakeet ja olen ollu tosi tyytyväinen, Escape kokeillaan varmaan seuraavaksi, hinta on paaaaljon huokeampi kuin Misukassa.
Internet on nykypäivän raamattu, keskustelupalstoilta löydät aina haluamasi vastauksen...
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

No mun täytyy varmaan kokeilla noi Anakeet ensi vuonna. Tourancet meni sileiksi 13.000 km:ssä tänä vuonna vaikka viime vuonna kesti 17.000 km. Takarenkaassa on ehkä milli ja eturenkaassa 3 mm.

No ajelin kanssa rataa aika paljon ja hiekkateitä revittelin kanssa aika lailla noilla Touranceilla. Noi Tourancet pitää kyllä radalla ihan sikana, ehkä noi Anakeet kanssa.

Huomenna pannaan Karoot alle ja viikonloppuna lähden URAA!! enduromeetingiin tonne Kemijärven korville. Loppusyksyn ajelen sitten varmaan noilla nappuloilla. Ja talveksi vaihdan toivottavasti nastat alle. Vaihtopyörät on vähän hankinnassa kanssa. Olisi aika kätevää heittää nappuloita ja asfalttirenkaita aina reissun mukaan.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Ossy-57

Tarttis olla toiset vanteet jarrulevyineen niin ei olis mikään ongelma. Radalla olis varmaan Bridgestonet parhaat, mutta se eturenkaan kulutuspinta on kyllä onneton. Mulla kului eturengas sileex ensimmäisenä!!
Vastaa Viestiin