Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Joulu 09, 2019 7:51 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2199 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 143, 144, 145, 146, 147  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Heinä 03, 2019 8:58 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4802
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
kopi kirjoitti:
Minulla olisi tiedossa 16tkm ajettu R1100S entinen poliisien harjoituspyörä, itsellä 115tkm ajettu 1100GS. Millainen homma olisi tehdä ässästä gessu?
Etupäässä jousitus, ohjaustanko ja mittaristo (johdotus?) erilainen, samoin ainakin takaiskari erilainen, muuten runko ym näytti samalta kuin GS.
Vai olisiko ässästä helpompi vaihtaa moottori ja vaihdelaatikko gessuun? Ässässä olisi ABS, GS:ssä ei..

Mikähän pyörä sinulla on kiikarissa?
BMW R1100S pyörässä on kyllä ihan eri runko kuin Gessussa.
R1100S pyörän moottori/vaihdelaatikkokaan ei sovi Gessuun.

Tietääkseni poliisit ovat harjoitelleet ainakin BMW R850R pyörillä.

Mikä vika tuossa R1100GS pyörässäsi on, kun haluat päivittää sen jotenkin?

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 03, 2019 11:18 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 5:45 pm
Viestit: 950
Paikkakunta: Kurikka
Pyörä: BMW R1100GS
Miksi vaihtaa noin vähä ajettu moottori pois gessusta.

_________________
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 04, 2019 6:12 pm 

Liittynyt: Ke Joulu 24, 2008 2:34 pm
Viestit: 20
Paikkakunta: kanta-häme
Pyörä: bmw r1100gs
Kiikarissa oleva pyörä on juurikin tuo R850R, olisi pitänyt enemmän perehtyä asiaan ennenkuin alkaa kirjoittelemaan :(

Nykyisessä pyörässä ei ole mitään vikaa muutakuin asiaan kuuluvat kilinät, kolinat ja ronksunat. Kytkin tarvisi aukaista, kuuluu kirahdus
irroitusvaiheessa liikkelle lähdettäessä, mistähän se voisi tulla?

Ajatuksena oli tuossa vaihdossa, että pyörä olisi kuin "uusi" ja "ikuinen", helpompi lähteä reissuun kauemmaksikin..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 04, 2019 8:04 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4802
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
kopi kirjoitti:
Nykyisessä pyörässä ei ole mitään vikaa muutakuin asiaan kuuluvat kilinät, kolinat ja ronksunat. Kytkin tarvisi aukaista, kuuluu kirahdus
irroitusvaiheessa liikkelle lähdettäessä, mistähän se voisi tulla?


Ei noin vähän ajettua R1100GS pyörää kannata mihinkään päivittää.
Minulla on 270.000 km ajettu vastaava Gessu enkä vaihda enkä päivitä.
Olen muuten lähdössä sillä pian Euroopan reissulle Tsekkiin, Romaniaa, Moldovaan ja Ukrainaan ja ties minne.
Ei se reissu ole pyörästä kiinni.

Tuo kirahdus saattaa tulla sieltä
kytkimen käyttötangon päässä olevasta painelaakerijutusta.

Sen malli on muuttunut matkan varrella ja uusi malli on hyvä vaihtaa sinne, jos pyörässä on vanha malli.
Samalla pitää vaihtaa myös se tanko.

Max BMW Parts sivuilla on ko. osan kohdassa kerrottu tuosta muutoksesta.
Tuon pystyy vaihtamaan, kun irrottaa vain takaswingin.

Siis tuo on uusi malli.

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 07, 2019 7:55 pm 

Liittynyt: Ma Tammi 12, 2009 7:01 am
Viestit: 38
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: BMW R 1200GS
Tultiin reissusta päivällä kotiin ja pyörä jäi seisomaan sivujalalle nurmikolle pariksi tunniksi. Nyt kun yritän siirtää pyörää, se lähtee kyllä käyntiin ja käy normaalisti vapaalla ja kytkin pohjassa, mutta kun vaihde päällä nostaa hieman enemmän kytkintä pyörä sammuu kuin seinään? :shock:

Kiva kyllä kun teki tuon kotipihassa eikä reissun päällä, mutta mistä tässä on kysymys?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 07, 2019 7:56 pm 

Liittynyt: To Elo 09, 2012 4:56 pm
Viestit: 583
Paikkakunta: Maailman Paras Kylä
Pyörä: BMW F650, BMW R1100S
zimo kirjoitti:
Tultiin reissusta päivällä kotiin ja pyörä jäi seisomaan sivujalalle nurmikolle pariksi tunniksi. Nyt kun yritän siirtää pyörää, se lähtee kyllä käyntiin ja käy normaalisti vapaalla ja kytkin pohjassa, mutta kun vaihde päällä nostaa hieman enemmän kytkintä pyörä sammuu kuin seinään? :shock:

Kiva kyllä kun teki tuon kotipihassa eikä reissun päällä, mutta mistä tässä on kysymys?



Ensimmäinen tarkastuskohde, sivujalan turvakytkin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 07, 2019 8:15 pm 

Liittynyt: Ma Tammi 12, 2009 7:01 am
Viestit: 38
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: BMW R 1200GS
Patukka kirjoitti:
zimo kirjoitti:
Tultiin reissusta päivällä kotiin ja pyörä jäi seisomaan sivujalalle nurmikolle pariksi tunniksi. Nyt kun yritän siirtää pyörää, se lähtee kyllä käyntiin ja käy normaalisti vapaalla ja kytkin pohjassa, mutta kun vaihde päällä nostaa hieman enemmän kytkintä pyörä sammuu kuin seinään? :shock:

Kiva kyllä kun teki tuon kotipihassa eikä reissun päällä, mutta mistä tässä on kysymys?



Ensimmäinen tarkastuskohde, sivujalan turvakytkin.


Sivujalan turvakytkin toimii niinkuin pitääkin eli se kyllä sammuttaa pyörän vaihde päällä. Tuo sammuminen on kuitenkin kovin samanoloinen, sähköt pois päältä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 07, 2019 8:47 pm 

Liittynyt: Ma Tammi 12, 2009 7:01 am
Viestit: 38
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: BMW R 1200GS
zimo kirjoitti:
Patukka kirjoitti:
zimo kirjoitti:
Tultiin reissusta päivällä kotiin ja pyörä jäi seisomaan sivujalalle nurmikolle pariksi tunniksi. Nyt kun yritän siirtää pyörää, se lähtee kyllä käyntiin ja käy normaalisti vapaalla ja kytkin pohjassa, mutta kun vaihde päällä nostaa hieman enemmän kytkintä pyörä sammuu kuin seinään? :shock:

Kiva kyllä kun teki tuon kotipihassa eikä reissun päällä, mutta mistä tässä on kysymys?



Ensimmäinen tarkastuskohde, sivujalan turvakytkin.


Sivujalan turvakytkin toimii niinkuin pitääkin eli se kyllä sammuttaa pyörän vaihde päällä. Tuo sammuminen on kuitenkin kovin samanoloinen, sähköt pois päältä?


Tämä alkaa selviämään: pyörä sammuu myös kun kääntää rattia vasemmalle (kaikki valot pois). Siellä on joku piuha viimeisellä säikeellä elossa ja kun rattia kääntää niin johto katkeaa? Ei kun purkamaan oikeaan kahvaan menevään johtonippua.Onko jotain erityistä tässä hommassa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 07, 2019 8:59 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4802
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Taitaa ongelma olla virtalukon johtonipussa. Tsekkaa se punainen johto


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 07, 2019 9:13 pm 

Liittynyt: Ma Tammi 12, 2009 7:01 am
Viestit: 38
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: BMW R 1200GS
Pekkavee kirjoitti:
Taitaa ongelma olla virtalukon johtonipussa. Tsekkaa se punainen johto


Joo, kävin juuri tutkimassa asiaa ja näinhän se on, virtalukon pohjan johtonippua liikuttamalla katkeaa sähköt. Kiitos vinkistä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 07, 2019 9:33 pm 

Liittynyt: Ma Tammi 12, 2009 7:01 am
Viestit: 38
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: BMW R 1200GS
zimo kirjoitti:
Pekkavee kirjoitti:
Taitaa ongelma olla virtalukon johtonipussa. Tsekkaa se punainen johto


Joo, kävin juuri tutkimassa asiaa ja näinhän se on, virtalukon pohjan johtonippua liikuttamalla katkeaa sähköt. Kiitos vinkistä.


Kuinkas niihin johtoihin pääsee järkevästi käsiksi, saako virtalukon pohjan irti?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 07, 2019 10:04 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4802
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Pohja ja nippu lähtevät irti, kun ruuvaa sen 2 millin ruuvin löysälle sieltä lukkepesän oikealla puolella olevasta. Siihen hommaan tarvitaan pieni lattakärkiruuvari.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 07, 2019 10:06 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4802
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Reiästä, jäi pois. Hankalaa näpytellä kännyllä Latviasta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 08, 2019 4:40 pm 

Liittynyt: Ma Tammi 12, 2009 7:01 am
Viestit: 38
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: BMW R 1200GS
Pekkavee kirjoitti:
Reiästä, jäi pois. Hankalaa näpytellä kännyllä Latviasta.

Reikä löytyi maalitipan alta ja sittenhän virtalukon pohja irtoaa nätisti. Punainen (syöttävä?) johdin oli käytännössä kokonaan poikki, sain sen korjattua jatkoholkilla. Ongelma poistui ja pyörän käynti parani suurilla (>5000 rpm) kierroksilla, pyörä oli välillä nykinyt epäsäännöllisesti.
Aika onnellinen tarina kun teki tuon vian pihassa eikä pari päivää aikaisemmin vaikka pohjois-Saksassa 8). Pekalle kiitos uudemman kerran.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 08, 2019 10:45 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4802
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Hyvä homma, että ongelma selvisi. Terveiset Puolasta


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2199 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 143, 144, 145, 146, 147  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com