Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Joulu 12, 2019 10:48 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2199 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Maalis 30, 2019 7:23 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4802
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Minulla oli pieniä ongelmia R1100GS pyöräni ABS jarruissa. Ajattelin, että ABS yksikön hiilet ovat loppuun kuluneet, kun pyörällä on ajettu jo 260.000 km.
20 vuotta vanha pyörä ja ABS II version jarrut.
Nuo jarruthan kyllä toimivat muuten erinomaisesti, mutta ABS toiminto ei vaan skulaa.

No vaihdoin vähemmän ajetun ABS yksikön hiilipään sinne, koska minulla sattui olemaan sellainen.

Ei ollut vika kuitenkaan siinä

Rengasta vaihtaessani huomasin, että taka-anturin johto on nuhjaantunut puhki ja ottaa maihin.
Korjasin tuon ja taas ABS toimii erinomaisesti.
Aika huimaa sinänsä, koska se on jo 20 vuotta vanha ABS.

Nuo ABS II yksikön sähkömoottorin hiilet ovat muuten toosii isot ja kestävät siis tosi pitkään.

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 15, 2019 3:52 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 9:46 am
Viestit: 477
Paikkakunta: Masku
Pyörä: R1100GS
Onko Pekalla vielä alkuperäinen etujarrun pääsylinteri?
Minulla alkoi kostumaan tuolta kahvan alta ja kun pääsin kotiin kevään ensi testiltä oli kahvassa oleva säiliö tyhjä nesteistä.
Putsailin päällisin puolin ja etsin vikaa ja näyttää siltä, että täytyy hommata korjaussarja, tarkoitan tällaista korjausta:
http://www.largiader.com/tech/r11mc/

Putsailun ja valohoidon jälkeen näytti taas pysyvän aineet sisällä, mutta epävarmuus jäi mieltä kalvamaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 16, 2019 9:46 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4802
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
antti-a kirjoitti:
Onko Pekalla vielä alkuperäinen etujarrun pääsylinteri?

On minulla vielä alkuperäinen pääsylinteri eikä sille ole tehty mitään.
Hyvin toimii.

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 17, 2019 1:31 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4802
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Minulta kysellään usein,että mistä saa vaikka bensapumpun, startin, laakereita tai jotain muita tarvikeosia näihin pyöriin.

Tuolla on huoltorikultani löytyvä filee tarvikeosista. Siitä löytyy vaikka mitä.

Siis tuolta, klik

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 22, 2019 6:59 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4802
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Noissa vanhemmissa pyörissä, R850,1100 ja 1150 on ollut ongelmia startin kanssa.
Startin magneetit ovat irronneet ja se johtaa melkein oikosulkuun starttitilanteessa ja myös siihen, että startti syö akun tyhjäksi, kun pyörä seisoo päivän tai jotain.

Minulle tuli tuollainen tapaus tänään.
Mittasin jännitteen startissa ja se putosi melkein 7 volttiin.

Heppu soitti, että, että mikä on.
Akku oli vaihdettu uuteen ja pyörä muuten OK.
Starttaa kuitenkin nihkeästi.

No startti auki ja sieltä löytyivät irronneet magneetit.

Onneksi Saksan Ebaystä saa uuden startin, alle kuusikymppiä toimituskuluineen.
Minullakin on tuollainen uusi startti, koska vanhasta hajosi bendix-laite.

Tuossa kuva magneeteista.

Kuva

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 23, 2019 4:48 pm 

Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Viestit: 435
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
Onkohan mulla sama tilanne, miten tuon voi todeta. Talvitauon jälkeen 4vuotta vanha akku ei jaksanut startata, hain uuden ja 2viikon ajelujen jälkeen pyörä ei lähtenyt enään käyntiin Biketeamin pihasta, jonne olin vienyt sen maahantuojan kutsusta tarkastukseen, josta tässä ketjussa on aiemmin ollut puhetta. Tuossa maahantuojan takaisinkutsussa omasta pyörästäni tarkastettiin nopeusmittarin vaijerin kulku, kun oli kuulemma hinkannut jarruputkeen reiän joissain tapauksissa, itselle oli muuten tullut salaperäinen vuoto juurikin tuohon jarruputkeen vuosia sitten, jonka syy jäi silloin epäselväksi, samoin sulakerasiaan laitettiin rele, joka jollain lailla vaikuttaa katin toimintaan...

_________________
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 23, 2019 5:57 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Viestit: 1035
Paikkakunta: Cockola
Pyörä: BMW R1200 GS
Vaikuttiko pyörän toimintaan tuo rele ? Oikohan releelle valmis paikka.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 23, 2019 10:53 pm 

Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Viestit: 435
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
talkku kirjoitti:
Vaikuttiko pyörän toimintaan tuo rele ? Oikohan releelle valmis paikka.

Ei mitenkään ja oli valmis paikka...

_________________
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 23, 2019 11:15 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4802
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
jiitee kirjoitti:
Onkohan mulla sama tilanne, miten tuon voi todeta.


Voi hyvin olla.
Oireet olivat ihan samat siinä pyörässä, jossa tuo starttiongelma havaittiin.

Startti irti vaan ja purkuun.
Startti on kiinni kahdella pultilla.
Ensin sähköt irti siitä.
Aikaa menee puoli tuntia.

Tuolla hieman sen startin anatomiaa.
Tuo löytyy myös mun USB huoltotikulta ja rompulta, jota myyn edelleen.
Klik

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 23, 2019 11:33 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4802
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
talkku kirjoitti:
Vaikuttiko pyörän toimintaan tuo rele ? Oikohan releelle valmis paikka.

Tuo ei todennäköisesti ollut mikään rele vaan palikka, jolla vaihdetaan Motronic moottorinohjauksen karttaa toisenlaiseksi.
Siinä mutikassa on sisällä vain pari johdon pätkää.
Lisää tietoa löytyy myös siltä mun USB huoltotikulta.

Tuossa kuva siitä paikasta, johon se mutikka kai tuli.
Siis valkoiseen pohjaan.

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 23, 2019 11:37 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4802
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
jiitee kirjoitti:
Onkohan mulla sama tilanne, miten tuon voi todeta.

Niin, ja eka testi voisi olla se, että mittaa mihin startin paksun johtimen jännite putoaa, kun koneen käynnistää.
Jos jännite putoaa käynnistyksen aikana alle 8 V, niin diagnoosi on melkein varma.

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 23, 2019 11:41 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4802
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Tuolta saa niitä alle kuuden kympin startteja toimituskuluineen, klik

Minullakin on tuollainen toiminut jo yli 100.000 km.

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 04, 2019 10:03 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Viestit: 1035
Paikkakunta: Cockola
Pyörä: BMW R1200 GS
kytkimen työsylinteri vaihdettu ja teräspunoskytkinletku. Työlästä hommaa.Tuohon ei varmaan pysty laittaan muutakuin DOT 4:sta (r 1150 gs). Tuossa r 1200 gs mallissa oli nuo mineraaliöljyt. Tiivisteet ei kestä ?
samea kytkinneste paljasti vian.
https://advrider.com/f/threads/pictoria ... sh.491635/


Liitteet:
DSC_1777.JPG
DSC_1777.JPG [ 29.23 KiB | Katsottu 1322 kertaa ]
pohjolan kurap.JPG
pohjolan kurap.JPG [ 236.98 KiB | Katsottu 1322 kertaa ]


Viimeksi muokannut talkku päivämäärä Ti Touko 07, 2019 1:42 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 04, 2019 10:26 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2522
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Joo ei pidä muuta laittaa kun 3 tai 4. Näin yhden mihin oli laitettu 5.1 ja sitäkään ei kumiosat kestäny. Vaikea kyllä ymmärtää miksi 5.1 ei sopinu.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 04, 2019 10:47 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Viestit: 1035
Paikkakunta: Cockola
Pyörä: BMW R1200 GS
Näin vähän arvelin, laitoin tuota dot 4.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2199 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com