BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Valvoja: Moderaattorit
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
kytkimen työsylinteri https://www.tills.de/output-cylinder-cl ... country=DE
https://www.ebay.de/itm/Stahlflex-Kuppl ... 1cc250442f
työsylinterin vaihto video https://www.youtube.com/watch?v=8TQ1nTleSYU
Onnistuuko pienemmällä purkamisella vaihto ?
https://www.ebay.de/itm/Stahlflex-Kuppl ... 1cc250442f
työsylinterin vaihto video https://www.youtube.com/watch?v=8TQ1nTleSYU
Onnistuuko pienemmällä purkamisella vaihto ?
Viimeksi muokannut talkku, Ti Tammi 15, 2019 1:52 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 432
- Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
- Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Kyllä onnistuu, mutta ahdasta on. Olikohan iskari pois tieltä ja pyörä tietenkin. Ei tarvinnut tuota runkoa nostaa tai ilmanputsarikoteloa irrottaa, mikä näkyi tuolla videolla...talkku kirjoitti:kytkimen työsylinteri https://www.tills.de/output-cylinder-cl ... country=DE
työsylinterin vaihto video https://www.youtube.com/watch?v=8TQ1nTleSYU
Onnistuuko pienemmällä purkamisella vaihto ?
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
-
- Viestit: 150
- Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 8:54 pm
- Pyörä: R1100GS, XF650
- Paikkakunta: Kajaani
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Eilen illalla löytyi taas motivaatiota, putsailin liittimiä, ja putsasin halanturit, paineilmalla ja puhistusspraylla. (ei ollut kyllä oikeastaan mitään, mutta silti.)JariKoo kirjoitti:Pyöränä jo aiemmin mainittu r1100gs
Muutoksia vakioon:
power commader asennettu jonkin edellisen omistajan toimesta, samoin "teho" äänenvaimennin
Penkitetty
Tähän mennessä minä uusinut vikaa etsiessä:
Puola
Tulpanohdot
Tulpat
Bensapumppu
Suodatin
läppärunkojen synkronointi tsekattu pariinkertaankin, ja pitäisi olla ok.
Vikana:
Nyhtää/nykii / pätkii / ravistaa edelleen noin 3500rpm alueella.
Äsken 0c lämpötilasta pihalla ei luvannutkaan kun yritin startata, siis pyöritti kyllä ihan ok, muttei käynnistynyt (kylmäkäynnistysvivulla tai ilman, liian laiha seos? )
Tyhjäkäynnillä toimii ja kuormittamattomana kierroksilla.
Ajossa / kuormitettuna ei.
Eikä toimi PowerCommanderilla tai vakio Ruiskunohjauksella (powercommanderilla ehkä vähän paremmin?)
Seuraavaksi koittaa vaihtaa hal-anturit? suuttimien tukkeentuminen? mitähän muuta voisi vielä tsekata?
Nyt pyörä tallissa lämpenemässä, mutta pitää vähän(Paljon) siivota että sopii jotain tekemäänkin.
Myöskään venttiilin välyksiä en ole tarkastanut, mutta oli mielesäni viiimekeväänä säädetty. Jos pakoventtiili vähän kuumana kantaisi, voisiko tehdä moista?
Sorry aiemmansta enemmän sekavasta viestistä, tuli kännykän kautta purettua ahdistusta, ja siilä editointi on vähintäänkin haasteellista.
Ohuesti harmittaa, kunnolla ajamaan ei ole oikein päässyt koko aikana.
Loppuillasta kun tallissa käytin niin tuntui että ei olisi enään pätkinyt, joten tänään koeajolenkki, ja kyllä nyt tuntuisi että isoin pätkiminen olisi loppunut.
Epäilys on siis hal anturin liittimissä? tai sitten antureissa oli joku roska?
Pitää nyt talvenaikana saada penkitykseen, ja säädätykseen.
Samalla sais ajettua laajakaista lambdan että miten seokset menee vs oma lambdan näyttämä.
Miten Bensapumpun ja bensamittarin maadoitus / jännitesyöttö tulee tankille, Kun tuntuu kauhean vallattomasti seilaavan tuo bensanpinta nykyisin?
Kuntoilu ja ulkoilumielellä...
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Oikealla puolella takin alla on liitin,missä pumpun jännitteen syötö ja mittarin johdot. Se pätkiminen voi johtua katkinaisesta maajohdosta, jos pensamittari seilaa.
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Ostin led valot omaan R1100GS pyörääni Ebaystä.
Tai siis tilasin kaksi, kun autoihin niitä myydään kahden pakkauksissa.
Asensin toisen tänään pyörääni ja melkein yö muuttui päiväksi.
Valotehoa on reippaasti enemmän kuin 20 vuotta vanhassa tallilyhdyssäni.
Valot ovat H4 led polttimot ja sopivat suoraan vanhaan H4 kantaan.
Niissä on jäähdytinosa, joka on alumiininen ripasysteemi eikä mitään liikkuvia tuulettimia yms. turhaa.
Asennuksessa tuli hieman ahdasta vanhaan alkuperäiseen lampun pesään, mutta kyllä se lopulta mahtui liittimineen, joka sopi suoraan vanhaan liittimeen.
Ne tilaamani ja asentamani valot olivat tuollaiset ja hinta noin 21.- €/ pari toimituskuluineen.
Linkki, klik
Helppo, tehokas ja edullinen tapa tehostaa valojaan.
Pekka
Tai siis tilasin kaksi, kun autoihin niitä myydään kahden pakkauksissa.
Asensin toisen tänään pyörääni ja melkein yö muuttui päiväksi.
Valotehoa on reippaasti enemmän kuin 20 vuotta vanhassa tallilyhdyssäni.
Valot ovat H4 led polttimot ja sopivat suoraan vanhaan H4 kantaan.
Niissä on jäähdytinosa, joka on alumiininen ripasysteemi eikä mitään liikkuvia tuulettimia yms. turhaa.
Asennuksessa tuli hieman ahdasta vanhaan alkuperäiseen lampun pesään, mutta kyllä se lopulta mahtui liittimineen, joka sopi suoraan vanhaan liittimeen.
Ne tilaamani ja asentamani valot olivat tuollaiset ja hinta noin 21.- €/ pari toimituskuluineen.
Linkki, klik
Helppo, tehokas ja edullinen tapa tehostaa valojaan.
Pekka
- Nomad
- Viestit: 453
- Liittynyt: To Tammi 18, 2007 9:14 pm
- Pyörä: Ewan McGregor -03
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Tilasin myös aikanaan xenonin lähivaloksi omaan pyörään ja hyvin on toiminut - tähän mennessä n. 8 vuotta. Hyvä tietää, että nyt on jo ledejäkin tarjolla, jos xenoni hyytyy.
- viitsu
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 10:59 am
- Pyörä: R 1150 GS-01, XChallenge
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Onko kukaan hetkeen vaihtanut kytkimen letkua R1150 GS/RT/RS. Kuinka paljon pyörää pitää purkaa.
Aika ahtaat paikat. Varmaakin samaa reittiä pääsee käsiksi kuin tuohon aikaisemmin mainittuun työsylinteriin.
Letkun loppupää jo aika ruosteinen.
Takarengas pois ja takaiskari pois. Aika kapea väli kuitenkin jotta pääsisi kuusiokolo avaimella aukaisemaan letkun banjoliittimen.
Saako tuota ilmanputsarin koteloa vähän nostettua.
Aika ahtaat paikat. Varmaakin samaa reittiä pääsee käsiksi kuin tuohon aikaisemmin mainittuun työsylinteriin.
Letkun loppupää jo aika ruosteinen.
Takarengas pois ja takaiskari pois. Aika kapea väli kuitenkin jotta pääsisi kuusiokolo avaimella aukaisemaan letkun banjoliittimen.
Saako tuota ilmanputsarin koteloa vähän nostettua.
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Noinhan siinä usein käy, kun vesi jää sinne kumikuoren sisään ruostuttamaan sitä mutkaa.viitsu kirjoitti: Letkun loppupää jo aika ruosteinen.
Pekka
-
- Viestit: 150
- Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 8:54 pm
- Pyörä: R1100GS, XF650
- Paikkakunta: Kajaani
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Eli, nykyiseen vakion tilalle jossaisi asennettua edes 1150 tourinki pleksin niin paljonko pitää hankkia lisää osia, toki jos jollain olisi vaikka uudemman lamppu pleksi kokonaisuus niin olisin kiinnostunut.
Saisi vähän viimasuojaa, näitä kylmenpiä kelejä ajatellen.
Etu iskarin voisi päivittää, kohtuuhintaisia suosituksia?
Saisi vähän viimasuojaa, näitä kylmenpiä kelejä ajatellen.
Etu iskarin voisi päivittää, kohtuuhintaisia suosituksia?
Kuntoilu ja ulkoilumielellä...
- viitsu
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 10:59 am
- Pyörä: R 1150 GS-01, XChallenge
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Kytkinletku nyt vaihdettu. Ruosteessa oli sekin letkun pää.
Jossain vaiheessa (kaukana kotoa) olisi pettänyt.
Vaihto onnistui Talkun linkkaaman työsylinterinvideon pohjalta takahäkkiä nostamalla.
Tilaa tuli n.10senttiä, niin sain normi kuusiokolo avaimella banjoliittimen auki.
Jossain vaiheessa (kaukana kotoa) olisi pettänyt.
Vaihto onnistui Talkun linkkaaman työsylinterinvideon pohjalta takahäkkiä nostamalla.
Tilaa tuli n.10senttiä, niin sain normi kuusiokolo avaimella banjoliittimen auki.
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Minkä merkkisen kytkinletkun asensit.
- viitsu
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 10:59 am
- Pyörä: R 1150 GS-01, XChallenge
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Tilasin muutama vuosi sitten Probrake.de:stä jarruletkut ja kytkinletkun.
En vain heti vaihtanut kytkiletkua, koska oli niin vaikeassa paikassa.
Saa valita mieleisen värin letkuille
En vain heti vaihtanut kytkiletkua, koska oli niin vaikeassa paikassa.
Saa valita mieleisen värin letkuille
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Semmonen nopee kysymys, että eikös tää ollu ihan hyvä öljy tohon r1150 gessuun?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/593003/ ... W-50-4T-4L
https://www.motonet.fi/fi/tuote/593003/ ... W-50-4T-4L
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Onhan tuo ihan hyvä öljy, jos haluaa maksaa turhista kytkimen lisäaineista ja vaihdelaatikon suojauksista jotain, joita tuossa pyörässä ei tarvita.Riku76 kirjoitti:Semmonen nopee kysymys, että eikös tää ollu ihan hyvä öljy tohon r1150 gessuun?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/593003/ ... W-50-4T-4L
Kytkin on kuiva ja vaihdelaatikossa on omat GL-5 vaihdelaatikkoöljyt.
20.- euroa säästää, jos ostaa siihen Teboilin Classic öljyä, joka on vähintään yhtä hyvä öljy meidän pyöriin.
Tuollaista, klik
Pekka
Viimeksi muokannut Pekkavee, Su Helmi 03, 2019 10:29 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
Ok. Kiitos.Pekkavee kirjoitti:Onhan tuo ihan hyvä öljy, jos haluaa maksaa turhista kytkimen lisäaineista ja vaihdelaatikon suojauksista jotain, joita tuossa pyörässä ei tarvita.Riku76 kirjoitti:Semmonen nopee kysymys, että eikös tää ollu ihan hyvä öljy tohon r1150 gessuun?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/593003/ ... W-50-4T-4L
Kytkin on kuiva ja vaihdelaatikossa on omat GL-5 vaihdelaatikkoöljyt.
20.- euroa säästää, jos ostaa siihen Teboilin Classic öljyä, joka on vähintään yhtä hyvä öljy meidän pyöriin.
Tuollaista, klik
Pekka