BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja talkku »

Viimeksi muokannut talkku, Ti Tammi 15, 2019 1:52 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jiitee
Viestit: 432
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
Paikkakunta: Lempäälä

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja jiitee »

talkku kirjoitti:kytkimen työsylinteri https://www.tills.de/output-cylinder-cl ... country=DE
työsylinterin vaihto video https://www.youtube.com/watch?v=8TQ1nTleSYU
Onnistuuko pienemmällä purkamisella vaihto ?
Kyllä onnistuu, mutta ahdasta on. Olikohan iskari pois tieltä ja pyörä tietenkin. Ei tarvinnut tuota runkoa nostaa tai ilmanputsarikoteloa irrottaa, mikä näkyi tuolla videolla...
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
JariKoo
Viestit: 150
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 8:54 pm
Pyörä: R1100GS, XF650
Paikkakunta: Kajaani

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja JariKoo »

JariKoo kirjoitti:Pyöränä jo aiemmin mainittu r1100gs
Muutoksia vakioon:
power commader asennettu jonkin edellisen omistajan toimesta, samoin "teho" äänenvaimennin
Penkitetty


Tähän mennessä minä uusinut vikaa etsiessä:
Puola
Tulpanohdot
Tulpat
Bensapumppu
Suodatin


läppärunkojen synkronointi tsekattu pariinkertaankin, ja pitäisi olla ok.

Vikana:
Nyhtää/nykii / pätkii / ravistaa edelleen noin 3500rpm alueella.

Äsken 0c lämpötilasta pihalla ei luvannutkaan kun yritin startata, siis pyöritti kyllä ihan ok, muttei käynnistynyt (kylmäkäynnistysvivulla tai ilman, liian laiha seos? )


Tyhjäkäynnillä toimii ja kuormittamattomana kierroksilla.
Ajossa / kuormitettuna ei.

Eikä toimi PowerCommanderilla tai vakio Ruiskunohjauksella (powercommanderilla ehkä vähän paremmin?)

Seuraavaksi koittaa vaihtaa hal-anturit? suuttimien tukkeentuminen? mitähän muuta voisi vielä tsekata?

Nyt pyörä tallissa lämpenemässä, mutta pitää vähän(Paljon) siivota että sopii jotain tekemäänkin.
Myöskään venttiilin välyksiä en ole tarkastanut, mutta oli mielesäni viiimekeväänä säädetty. Jos pakoventtiili vähän kuumana kantaisi, voisiko tehdä moista?

Sorry aiemmansta enemmän sekavasta viestistä, tuli kännykän kautta purettua ahdistusta, ja siilä editointi on vähintäänkin haasteellista.

Ohuesti harmittaa, kunnolla ajamaan ei ole oikein päässyt koko aikana.
Eilen illalla löytyi taas motivaatiota, putsailin liittimiä, ja putsasin halanturit, paineilmalla ja puhistusspraylla. (ei ollut kyllä oikeastaan mitään, mutta silti.)

Loppuillasta kun tallissa käytin niin tuntui että ei olisi enään pätkinyt, joten tänään koeajolenkki, ja kyllä nyt tuntuisi että isoin pätkiminen olisi loppunut.

Epäilys on siis hal anturin liittimissä? tai sitten antureissa oli joku roska?


Pitää nyt talvenaikana saada penkitykseen, ja säädätykseen.
Samalla sais ajettua laajakaista lambdan että miten seokset menee vs oma lambdan näyttämä.

Miten Bensapumpun ja bensamittarin maadoitus / jännitesyöttö tulee tankille, Kun tuntuu kauhean vallattomasti seilaavan tuo bensanpinta nykyisin?
Kuntoilu ja ulkoilumielellä...
Avatar
AM
Viestit: 951
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 5:45 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Kurikka

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja AM »

Oikealla puolella takin alla on liitin,missä pumpun jännitteen syötö ja mittarin johdot. Se pätkiminen voi johtua katkinaisesta maajohdosta, jos pensamittari seilaa.
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Ostin led valot omaan R1100GS pyörääni Ebaystä.
Tai siis tilasin kaksi, kun autoihin niitä myydään kahden pakkauksissa.
Asensin toisen tänään pyörääni ja melkein yö muuttui päiväksi.
Valotehoa on reippaasti enemmän kuin 20 vuotta vanhassa tallilyhdyssäni.

Valot ovat H4 led polttimot ja sopivat suoraan vanhaan H4 kantaan.
Niissä on jäähdytinosa, joka on alumiininen ripasysteemi eikä mitään liikkuvia tuulettimia yms. turhaa.

Asennuksessa tuli hieman ahdasta vanhaan alkuperäiseen lampun pesään, mutta kyllä se lopulta mahtui liittimineen, joka sopi suoraan vanhaan liittimeen.
Ne tilaamani ja asentamani valot olivat tuollaiset ja hinta noin 21.- €/ pari toimituskuluineen.

Linkki, klik

Helppo, tehokas ja edullinen tapa tehostaa valojaan.

Kuva

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
Nomad
Viestit: 453
Liittynyt: To Tammi 18, 2007 9:14 pm
Pyörä: Ewan McGregor -03
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Nomad »

Tilasin myös aikanaan xenonin lähivaloksi omaan pyörään ja hyvin on toiminut - tähän mennessä n. 8 vuotta. Hyvä tietää, että nyt on jo ledejäkin tarjolla, jos xenoni hyytyy.
Avatar
viitsu
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 10:59 am
Pyörä: R 1150 GS-01, XChallenge
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Onko kukaan hetkeen vaihtanut kytkimen letkua R1150 GS/RT/RS. Kuinka paljon pyörää pitää purkaa.
Aika ahtaat paikat. Varmaakin samaa reittiä pääsee käsiksi kuin tuohon aikaisemmin mainittuun työsylinteriin.

Letkun loppupää jo aika ruosteinen.

Takarengas pois ja takaiskari pois. Aika kapea väli kuitenkin jotta pääsisi kuusiokolo avaimella aukaisemaan letkun banjoliittimen.
Saako tuota ilmanputsarin koteloa vähän nostettua.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

viitsu kirjoitti: Letkun loppupää jo aika ruosteinen.
Noinhan siinä usein käy, kun vesi jää sinne kumikuoren sisään ruostuttamaan sitä mutkaa.

Kuva

Pekka
:shock: :shock: :shock:
JariKoo
Viestit: 150
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 8:54 pm
Pyörä: R1100GS, XF650
Paikkakunta: Kajaani

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja JariKoo »

Eli, nykyiseen vakion tilalle jossaisi asennettua edes 1150 tourinki pleksin niin paljonko pitää hankkia lisää osia, toki jos jollain olisi vaikka uudemman lamppu pleksi kokonaisuus niin olisin kiinnostunut.


Saisi vähän viimasuojaa, näitä kylmenpiä kelejä ajatellen.

Etu iskarin voisi päivittää, kohtuuhintaisia suosituksia?
Kuntoilu ja ulkoilumielellä...
Avatar
viitsu
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 10:59 am
Pyörä: R 1150 GS-01, XChallenge
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Kytkinletku nyt vaihdettu. Ruosteessa oli sekin letkun pää.
Jossain vaiheessa (kaukana kotoa) olisi pettänyt.

Vaihto onnistui Talkun linkkaaman työsylinterinvideon pohjalta takahäkkiä nostamalla.
Tilaa tuli n.10senttiä, niin sain normi kuusiokolo avaimella banjoliittimen auki.
Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja talkku »

Minkä merkkisen kytkinletkun asensit.
Avatar
viitsu
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 10:59 am
Pyörä: R 1150 GS-01, XChallenge
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Tilasin muutama vuosi sitten Probrake.de:stä jarruletkut ja kytkinletkun.
En vain heti vaihtanut kytkiletkua, koska oli niin vaikeassa paikassa.

Saa valita mieleisen värin letkuille 8)
Liitteet
Vanhaletku
Vanhaletku
Riku76
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 7:54 pm
Pyörä: BMW R1150GS
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Riku76 »

Semmonen nopee kysymys, että eikös tää ollu ihan hyvä öljy tohon r1150 gessuun?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/593003/ ... W-50-4T-4L
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Riku76 kirjoitti:Semmonen nopee kysymys, että eikös tää ollu ihan hyvä öljy tohon r1150 gessuun?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/593003/ ... W-50-4T-4L
Onhan tuo ihan hyvä öljy, jos haluaa maksaa turhista kytkimen lisäaineista ja vaihdelaatikon suojauksista jotain, joita tuossa pyörässä ei tarvita.
Kytkin on kuiva ja vaihdelaatikossa on omat GL-5 vaihdelaatikkoöljyt.

20.- euroa säästää, jos ostaa siihen Teboilin Classic öljyä, joka on vähintään yhtä hyvä öljy meidän pyöriin.

Tuollaista, klik


Kuva

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Viimeksi muokannut Pekkavee, Su Helmi 03, 2019 10:29 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Riku76
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 7:54 pm
Pyörä: BMW R1150GS
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Riku76 »

Pekkavee kirjoitti:
Riku76 kirjoitti:Semmonen nopee kysymys, että eikös tää ollu ihan hyvä öljy tohon r1150 gessuun?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/593003/ ... W-50-4T-4L
Onhan tuo ihan hyvä öljy, jos haluaa maksaa turhista kytkimen lisäaineista ja vaihdelaatikon suojauksista jotain, joita tuossa pyörässä ei tarvita.
Kytkin on kuiva ja vaihdelaatikossa on omat GL-5 vaihdelaatikkoöljyt.

20.- euroa säästää, jos ostaa siihen Teboilin Classic öljyä, joka on vähintään yhtä hyvä öljy meidän pyöriin.

Tuollaista, klik

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Ok. Kiitos.
Vastaa Viestiin