http://www.pr-powercontrol.fi/shop/prod ... .php?p=946
Ihmettyttää tuo vuosimalliväli
Valvoja: Moderaattorit
http://www.motorcyclespecs.co.za/bikes/Yamaha%203.htmyammupoika kirjoitti:onkohan noitten xt:den kaasareissa eroja eri vuosimallien välillä?meinaan onko niissä käytetty eri merkkisii?aika lailla heittelee noi vuosimallihaarukat esim. jos ilmanputsareita kattelee eri valmistajilta...
Onnistuiko dynojetin asennus helposti ?DR Markku kirjoitti:Kyllä se tuossa omassa toi lisää potkua mutta kyseessä on -02 malli joka on säädetty tehtaalla saastepäästöjen vuoksi tosi laihalle. Vapaavirtaussuotimen se lisäksi yleensä vaatii.
Joo, DJ02 tuo on. Tilasin tuolta Kedolta ja niiden luettelossa tuo K&N, tilausnumero: 91364, sopii kaikkiin XT600E+K malleihin, tiedä sitten, ainakin omaan sopi. Samoin tuo Dynojet no: 91358 sopi. Siinä on kakkoskaasariin luistin poraamiseen ja suuttimen poraamiseen tarkoitettu pora ja uusi neula mutta suuttimia ei. Ite tilasin myös muutaman isomman suuttimen varalle, ykköskaasariin laitoin 135:n paikoilleen. Asennus oli muuten helppo mutta tuo kaasareiden irrotus teetti aikalailla töitä.jarkai kirjoitti:Onnistuiko dynojetin asennus helposti ?
Pyöräsi ilmeisesti DJ02 , laitoitko kn suodattimen ?
Olen ihmetellyt minäkin noita suodattimien sopivuuksia, tietysti jos kävis
kyselemässä mutta luulevat pian tyhmäksi.
Siis kumpaan kaasariin? Minulla on sellainen käsitys että kakkoskaasari olisi kummassakin jokseenkin sama, ainakin luisti näyttäisi olevan sama jolloinka luulisi tuon neulankin olevan. Takuuseen en kyllä mene. Samalla pitäisi vaihtaa myös neulaputki kun ne yleensä toimivat parina ja on kyse kuitenkin noinkin iäkkäästä pyörästä.anagonda kirjoitti:Nuo kaasuttimien erot askarruttavat minuakin.
Periaatteessa XT600 kaasutin on samanlainen Teikei 80-luvun alusta asti. Pieniä versioeroja vaan on ollut vuosien varrella.
Alkupäässä malli oli Y27 ja halkaisija 27mm
1990 XT:hen tuli malli Y26, jota käytetään tuossa DJ02:ssakin
Noihin vanhempiin ei enää näytä löytyvän Dynojet- kittejä joten olisi kiva tietää soveltuuko tuo Y26-mallin neula vanhempaan Y27 kaaasuttimeen...
Käytin oman moponi (2kf 1988) dynossa ja siellä näytti että alakierroksilla kone käy laihalla ja yläkierroksilla rikkaalla. Pääsuutinta en siis kasvattaisi, mutta toisenlainen neula olisi tarpeen.
Antti
Nuo suuttimet on sitten vakiota paremmin hönkivälle koneelle, pienennä tarvittaessa.http://www.advrider.com kirjoitti:I put the Raptor Carburetors on a 1984 XT600 full race. Bored 635cc, 11.5/1 compression, Full race cam, Super Trap exhaust, Hot custom made CDI. This bike was very fast before the carbs now it’s just dangerous, a whole lot of fun! You got to do this conversion! BTW I live in California at 700 feet.
Raptor 660 carbs (about $80 on eBay if you’re lucky like I was)
Mains (2) 155 ($8 each from Yamaha)
Pilots (2) 27.5 ($6 each from Yamaha)
Enricher (1) 60 ($6 each from Yamaha)
Move the clip on the needle valve down two clicks. (which moves the needle valve up)
Motion Pro Twist Throttle Kit (about $30 on eBay)