Sivu 1/4
Virran ulosotto
Lähetetty: La Tammi 05, 2008 4:09 pm
Kirjoittaja Taisto
Monet ovat ilmeisesti laittaneen pyöriin virran ulosoton GPS:ää tai muuta varten. Olisko jollain seikkaperäisiä ohjeita miten tämä tehdään, esim mistö virta johdot vedetään ulosottoon ?
Lähetetty: La Tammi 05, 2008 4:35 pm
Kirjoittaja jonkko
Suoraan akusta vaan ja sulake heti akun perään.
Lähetetty: La Tammi 05, 2008 5:07 pm
Kirjoittaja PilcQ
jonkko kirjoitti:Suoraan akusta vaan ja sulake heti akun perään.
Itse laitoin vielä releen väliin ja sille herätevirran takavalolta, niin en jätä vahingossa tuota koskaan imemään viimeisiä virtoja pois... ...ja samalta piuhalta kahvanlämppäreille virta, ja niissä se varsinkin on hyvä, jotta ovat poissa päältä kun on pyörä parkissa...
Lähetetty: La Tammi 05, 2008 5:21 pm
Kirjoittaja jonkko
PilcQ kirjoitti:jonkko kirjoitti:Suoraan akusta vaan ja sulake heti akun perään.
Itse laitoin vielä releen väliin ja sille herätevirran takavalolta, niin en jätä vahingossa tuota koskaan imemään viimeisiä virtoja pois... ...ja samalta piuhalta kahvanlämppäreille virta, ja niissä se varsinkin on hyvä, jotta ovat poissa päältä kun on pyörä parkissa...
Mitä siin sitten ole imemässsä viimeisiä virtoja?
Tuskinpa jätät gepsin/puhellin tankoon yön yli parkkipaikas
Noi kahvalämppärit ovat siten oma asia,mutt sitä en laskekkaan virran ulosotoksi

Lähetetty: La Tammi 05, 2008 7:01 pm
Kirjoittaja PilcQ
jonkko kirjoitti:
Mitä siin sitten ole imemässsä viimeisiä virtoja?
Tuskinpa jätät gepsin/puhellin tankoon yön yli parkkipaikas

Noi kahvalämppärit ovat siten oma asia,mutt sitä en laskekkaan virran ulosotoksi

Juu, dodda, pelkkä ulostulo ei niitä ime, varsinkin kun tosissaan GPS tulee otettua kerrostalon parkkiksella pois tangosta.

...mutta siis siitä samasta akulta lähtevästä uudesta vetämästäni paksusta piuhasta menee niille lämppäreille myös ja niiden takia se rele, joten ihan vaan GPS:ää varten senkuns vetää sulakkeen kanssa piuhat...
Lähetetty: La Tammi 05, 2008 7:24 pm
Kirjoittaja Jarkko
Toistetaan tätä vielä:
Suorassa kytkennässä etuna, että saa helposti ladattua sen kautta akkua.
Etenkin näin talvisin.
Lähetetty: Su Tammi 06, 2008 6:04 pm
Kirjoittaja Piedro
Vähän aihetta sivuten niin mihin olette DR 650 RSE:ssä laittanu
kiinni ton tupakansytytin pistokkeen?
Lähetetty: Su Tammi 06, 2008 6:06 pm
Kirjoittaja molekyyli
Lähetetty: Su Tammi 06, 2008 6:13 pm
Kirjoittaja jonkko
Petri.Uutela kirjoitti:Vähän aihetta sivuten niin mihin olette DR 650 RSE:ssä laittanu
kiinni ton tupakansytytin pistokkeen?
Sullahan menee 2 kappaletta ketetta molemmil sivull valoist tankkiin,sinne mä pistin molempiin sivuihiin.
Ku kattoo vaan et ne menee tarpeeks eteen ettei tuleva töppseli ota kiinni tankoon joss sulla vakio eikä korotertu.
Hyvin ne sinne menee eikä edes näytä hullult

Lähetetty: Su Maalis 16, 2008 7:58 pm
Kirjoittaja Sottapytty
Laitoin tuossa oman mopooni virran ulosottotöpselisysteemin, kuten "jonkko" ohjeisti. Eli akun saa töpselin kautta näppärästi ladattua ja sähköä saa ulos myös ilman virta-avainta.
Perinteinen tupakansytyttäjä-malli ei kytkeydy kovin tiukasti, joten käytin tuollaista paremmin kiinnittyvää ja pienempää "virranulosottomallia" halk. 12mm. (Istui pienellä veistelyllä mainiosti G650X BMW:n alkuperäiseen kiinnityspaikkaan, muovisessa kiinnityslaipassa on pieni, pyörähtämistä estävä "viiste")
Osat ostin Motonetistä, Suojakannellinen pistorasia 3.70€, Pistoke 2.90€, Minilaattasulakerasia (johdon väliin) 1.90€. Omasta takaa löytyi kaksinapaista johtoa, kutistesukkaa, nippusiteitä, sulake ja Abiko-liittimiä. Ettei johdot hinkkautuisi puhki runkoon tms. käytin johtojen suojaletkuna P-profiilin solukumitiivistettä jonka leikkasin D-profiiliksi.
Piirtelin "ihan itse" kytkentäkaavionkin.

Sähkömiehet ja insinöörit yms. Ei saa nauraa

Lähetetty: Ma Maalis 17, 2008 11:25 am
Kirjoittaja NiKu
Ite otin virrat ulos virtakytkimeltä. Gepsu sammuu sitten samalla kun mopokin => Ei tyhjennä akkua.
Toisaalt ni ei polkustartill akkua tarviikkaa, mut kuitenkin

Virta Gepsiin
Lähetetty: Ti Maalis 18, 2008 8:33 pm
Kirjoittaja pate56
Tutkittuani hetken Bemun kytkentöjä päätin ottaa virrat parkkivalon liittimestä lampun sisältä. Jäipä liitos sinne suojaan ja virrat katkeaa kun avaimesta kääntää.

Parkkivalo on myös sulakkeen takana. Järeämpää käyttöä varten pitäisi kait yksi liitin tehdä johonkin järkevään paikkaan. Alkuperäinen ulosotto on vähän hankalassa paikassa saappaan vieressä jos ajattelee ottavansa virtaa vaikka liiviin.
Re: Virran ulosotto
Lähetetty: Su Tammi 04, 2009 2:49 pm
Kirjoittaja Ken
Löytyykö pikku Gessusta myös jotain valmista liitintä josta ottaa virtaa? Penkin alla joku avoin töpseli mutta taitaa olla joku diagnostiikan luku pistoke jos ymmärsi oikein tuota kytkentäkaaviota.
t:Kentsu
Re: Virran ulosotto
Lähetetty: Ke Helmi 25, 2009 3:01 pm
Kirjoittaja mek
Ketjujengin sivuilta löytyy lontoon murteella pohdiskelua
http://faq.f650.com/FAQs/AccessorySocketFAQ.htm
Omassa vm. -04 Dakarissani on virran ulosottopistoke valmiina, vasemmalla puolella runkoputken sisäsyrjässä kiinni, juuri samassa paikassa, kuin tuossa ketjujengin sivuilla olevassa kuvassa:

Re: Virran ulosotto
Lähetetty: La Heinä 04, 2009 10:58 pm
Kirjoittaja Kampi
Pitihän tuossa alkaa rakentelu kepsiä varten, siis virran ulosotto piti saada. Kyseessä on Africa Twin RD03. Oli kyllä muutakin mielessä, mm AT:n pensavalot ja ryyppivaijerin kireys ym ym.
Alaviistosta on tuo kuva otettu. Katteet poistettu.
Siinähän se: apurungossa töpseli kiinni. Mitä nyt vähän muokattu munalukon kiinnike

Tuo
PUSH RE-CIRC-IT on "automaattisulake", siis johdonsuoja-automaatti. Kun laukeaa, niin painetaan nappi sisään ja toivotaan parasta.
Tämä punainen liitin on virtalukolle, ainakin RD03:ssa. Siitä vaan sininen piuha poikki ja haaroitus kiinni. Nyt on virtaa tarjolla kun virta-avain on asennossa "ON".
Haaroitus juottamalla, päälle vulkanoituvaa teippiä kun se on parempaa näissä jutuissa kuin tavallinen erkkari ja sitten johdotus sulakkeen kautta tupsyt-pistokkeelle.
Kuvassa on sen vulkanoituvan teipin kotelo ja tarvittavia tietoja. Tuo VM Anti-Fluid on osoittautunut hyväksi sähkölaitteiden suoja-aineeksi. Käytän sitä liittimissä aina kun mahdollista.
Ahtaisiin paikkoihin pääsee ruuvaamaan.