DR 350 moottorijarrutus

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Smoldari
Pyörä: SV

DR 350 moottorijarrutus

Viesti Kirjoittaja Smoldari »

Ongelma on seuraavanlainen, kun päästän kaasun (oli vaihde mikä tahansa ja kierrokset mitkä tahansa) niin putkesta kuuluu aivan käsittämätön pauke ja kuulemma joskus lyönyt ihan liekkiäkin.
Joskus ajon jälkeen kun koneen sammuttaa, niin putkessa paukahtaa vielä kertaalleen. Viime kesänä ei tällästä tehnyt? Toki moottorijarrutuksella korkeilla kierroksilla paukutteli hieman.

Sytytys pielessä? Vauhtipyörän ajoitusmerkki ainakin kohdallaan.

Toinen pienempi juttu mikä mietityttää on kauhea kolina mikä lähtee ilmeisesti venttiileistä. Koko sylinteri ja venttiilikoneisto vaihdettiin uuteen/korjattiin viime kesänä merkkiliikkeessä ja tänä keväänä säädin venttiilit ohjekirjan mukaan, ne oli tosin ok jo ennen säätöä. Lyhyen ajon jälkeen tyhjäkäynnillä ei meinaa kuulla itse käyntiääntä sen kolinan takaa.

Sain laitteen ajoon vasta muutaman viikko sitten ja sitä ennen oli vaikka mitä ongelmia. Ehkä olen vain vainoharhainen, koska eihän mulla voi olla toimivaa moottoripyörää :D
jau jau
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Monasti ainakin pieni pauke johtuu siitä että kierroksilla ja kaasu kiinni tyhjäkäyntipiiri on niihin olosuhteisiin liian laihalla. Tämä on ihan luonnollista ja hyväksyttävää mutta jos pauke on infernaalinen niin tyhjäkäyntipiirin rikastaminen helpottaa pauketta. Eli voisit kokeilla avata seosruuvia vaikkapa 1/2 kierrosta, jospa se auttaisi.
maqe
Pyörä: Gsf 1200 S

Viesti Kirjoittaja maqe »

kahtoisin sytytystulpan väriä ensimmäisenä, että jotain osviittaa moottorin elämän menosta näkee. Säädöissään olevasta dr350s:Stä ei mitään ylimääräistä kuulu kuulua. Oli meinaan hiljainen moottori oma tapaus.
Vastaa Viestiin