ktm lc4-e ilmanputsarikotelo ja säädöt

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

eno elmeri
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 9:14 pm
Paikkakunta: kokkola

ktm lc4-e ilmanputsarikotelo ja säädöt

Viesti Kirjoittaja eno elmeri »

kyseessä vuoden 2001 lc4-e 640 epc/sls poistettu. avasin vakioputken, vanhat rojut pois ja suorareikäputki sisälle. toimenpiteen jälkeen tuntui pientä piristymistä, mutta pyörä ei lähde käyntiin yhtä hyvin kuin ennen. johtuu kenties liian pienestä tyhjäkäynti suuttimesta? putki operaation jälkeen ajattelin parantaa bensan ja ilman saantia. vakiosuuttimen(142.5) tilalle isompi suutin(155) toimenpiteen jälkeen minimaalista piristymistä. sitten ajattelin parantaa ilman saantia, vapauttaakseni tehot.:) snorkkeli pois ilmanputsarikotelon kannesta(kyseisessä mallissa ilmanputsarikotelon kansi on kiinteä) tämän jälkeen mopo tuntui saavan jo liikaa ilmaa ei piristymistä. elikkä minkälaisilla säädoilla teidän lajitovereiden mopot on saatu pelaamaan?
AKM
Viestit: 225
Liittynyt: La Marras 18, 2006 1:26 pm
Pyörä: 690 ER
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja AKM »

Itsellä vm-02. Tyhjäkäynti vakiota pykälä suurempi ja pääsuutin pykälää isompi kuin sinulla eli 157,5. Snorkkeli on paikoillaan, mutta Sommerin ikkunallinen ilmanputsarin sivuseinä.

Jos sinulla ei vielä ole, niin hanki pidennetty seosruuvi, Sommer noita ainakin myy reilun 20€ kappalehintaan. Kova kilohinta muutamasta grammasta messinkiä, mutta sillä vasta aloin saada itse säädöt kohdalleen. Ajossa ruuvaaminen ei sentään onnistu, mutta huomattavasti helpompi kuin kiroilla jonkin muutaman sentin mittaisen meisselin kanssa.

-AKM-
"Roads? Where we're going, we don't need roads..." Dr. Emmett Lathrop "Doc" Brown
AKM
Viestit: 225
Liittynyt: La Marras 18, 2006 1:26 pm
Pyörä: 690 ER
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja AKM »

Itsellä vm-02. Tyhjäkäynti vakiota pykälä suurempi ja pääsuutin pykälää isompi kuin sinulla eli 157,5. Snorkkeli on paikoillaan, mutta Sommerin ikkunallinen ilmanputsarin sivuseinä.

Jos sinulla ei vielä ole, niin hanki pidennetty seosruuvi, Sommer noita ainakin myy reilun 20€ kappalehintaan. Kova kilohinta muutamasta grammasta messinkiä, mutta sillä vasta aloin saada itse säädöt kohdalleen. Ajossa ruuvaaminen ei sentään onnistu, mutta huomattavasti helpompi kuin kiroilla jonkin muutaman sentin mittaisen meisselin kanssa.

-AKM-
"Roads? Where we're going, we don't need roads..." Dr. Emmett Lathrop "Doc" Brown
A&KTM
Viestit: 306
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 12:47 pm
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja A&KTM »

wings, hengittävä seinä ilmanputsarissa, kaasarista neulaa nostettu, luistin reikää suurennettu ja jousta pätkästy. Suutin 157.5 tai 160. En muista vaihdoinko tk-suutinta. Selkeesti vakiota parempi, muuta vertailua en pysty tekemään
Antti
Jarno
Viestit: 2624
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarno »

AKM kirjoitti: Jos sinulla ei vielä ole, niin hanki pidennetty seosruuvi, Sommer noita ainakin myy reilun 20€ kappalehintaan. Kova kilohinta muutamasta grammasta messinkiä, mutta sillä vasta aloin saada itse säädöt kohdalleen. Ajossa ruuvaaminen ei sentään onnistu, mutta huomattavasti helpompi kuin kiroilla jonkin muutaman sentin mittaisen meisselin kanssa.

-AKM-
Tuollaisen voisikin hankkia alkuperäisen, jumissa olevan, ruuvin tilalle...
Eli onko joku tekemässä tilausta sommerilta lähiaikoina, kun ei oikein pelkästään tuota ruuvia viitsi tilata...
eno elmeri
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 9:14 pm
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja eno elmeri »

A&KTM kirjoitti:wings, hengittävä seinä ilmanputsarissa, kaasarista neulaa nostettu, luistin reikää suurennettu ja jousta pätkästy. Suutin 157.5 tai 160. En muista vaihdoinko tk-suutinta. Selkeesti vakiota parempi, muuta vertailua en pysty tekemään

kuinka isot reiät luistiin pitää porata ja paljonko kärsii jousesta ottaa pois? mitä vuosimallia kyseinen pyörä on?
A&KTM
Viestit: 306
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 12:47 pm
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja A&KTM »

googlella löytyy bst:n modauksella tarkemmat speksit. Muistin varaisesti reikä johonkin vajaaseen 3mm:in ja jousesta pois joku 2 kierrosta. Ei vaikuta tehoon vaan kaasuun vastaavuuteen
Antti
jyrki
Viestit: 471
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 1:14 am

Viesti Kirjoittaja jyrki »

A&KTM kirjoitti:googlella löytyy bst:n modauksella tarkemmat speksit. Muistin varaisesti reikä johonkin vajaaseen 3mm:in ja jousesta pois joku 2 kierrosta. Ei vaikuta tehoon vaan kaasuun vastaavuuteen
Muistinvaraisesti reiät ovat vajaa 3 mm ja ne porataan 3:n millimetriin.
Enduro/maastokäytössä ei jousen lyhentämistä välttämättä suositella (ainoastaan siis supermotokäytössä).

/Jyrki
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa Viestiin