ktm lc4-e ilmanputsarikotelo ja säädöt
Valvoja: Moderaattorit
-
eno elmeri
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 9:14 pm
- Paikkakunta: kokkola
ktm lc4-e ilmanputsarikotelo ja säädöt
kyseessä vuoden 2001 lc4-e 640 epc/sls poistettu. avasin vakioputken, vanhat rojut pois ja suorareikäputki sisälle. toimenpiteen jälkeen tuntui pientä piristymistä, mutta pyörä ei lähde käyntiin yhtä hyvin kuin ennen. johtuu kenties liian pienestä tyhjäkäynti suuttimesta? putki operaation jälkeen ajattelin parantaa bensan ja ilman saantia. vakiosuuttimen(142.5) tilalle isompi suutin(155) toimenpiteen jälkeen minimaalista piristymistä. sitten ajattelin parantaa ilman saantia, vapauttaakseni tehot.
snorkkeli pois ilmanputsarikotelon kannesta(kyseisessä mallissa ilmanputsarikotelon kansi on kiinteä) tämän jälkeen mopo tuntui saavan jo liikaa ilmaa ei piristymistä. elikkä minkälaisilla säädoilla teidän lajitovereiden mopot on saatu pelaamaan?
Itsellä vm-02. Tyhjäkäynti vakiota pykälä suurempi ja pääsuutin pykälää isompi kuin sinulla eli 157,5. Snorkkeli on paikoillaan, mutta Sommerin ikkunallinen ilmanputsarin sivuseinä.
Jos sinulla ei vielä ole, niin hanki pidennetty seosruuvi, Sommer noita ainakin myy reilun 20€ kappalehintaan. Kova kilohinta muutamasta grammasta messinkiä, mutta sillä vasta aloin saada itse säädöt kohdalleen. Ajossa ruuvaaminen ei sentään onnistu, mutta huomattavasti helpompi kuin kiroilla jonkin muutaman sentin mittaisen meisselin kanssa.
-AKM-
Jos sinulla ei vielä ole, niin hanki pidennetty seosruuvi, Sommer noita ainakin myy reilun 20€ kappalehintaan. Kova kilohinta muutamasta grammasta messinkiä, mutta sillä vasta aloin saada itse säädöt kohdalleen. Ajossa ruuvaaminen ei sentään onnistu, mutta huomattavasti helpompi kuin kiroilla jonkin muutaman sentin mittaisen meisselin kanssa.
-AKM-
"Roads? Where we're going, we don't need roads..." Dr. Emmett Lathrop "Doc" Brown
Itsellä vm-02. Tyhjäkäynti vakiota pykälä suurempi ja pääsuutin pykälää isompi kuin sinulla eli 157,5. Snorkkeli on paikoillaan, mutta Sommerin ikkunallinen ilmanputsarin sivuseinä.
Jos sinulla ei vielä ole, niin hanki pidennetty seosruuvi, Sommer noita ainakin myy reilun 20€ kappalehintaan. Kova kilohinta muutamasta grammasta messinkiä, mutta sillä vasta aloin saada itse säädöt kohdalleen. Ajossa ruuvaaminen ei sentään onnistu, mutta huomattavasti helpompi kuin kiroilla jonkin muutaman sentin mittaisen meisselin kanssa.
-AKM-
Jos sinulla ei vielä ole, niin hanki pidennetty seosruuvi, Sommer noita ainakin myy reilun 20€ kappalehintaan. Kova kilohinta muutamasta grammasta messinkiä, mutta sillä vasta aloin saada itse säädöt kohdalleen. Ajossa ruuvaaminen ei sentään onnistu, mutta huomattavasti helpompi kuin kiroilla jonkin muutaman sentin mittaisen meisselin kanssa.
-AKM-
"Roads? Where we're going, we don't need roads..." Dr. Emmett Lathrop "Doc" Brown
-
Jarno
- Viestit: 2624
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Tuollaisen voisikin hankkia alkuperäisen, jumissa olevan, ruuvin tilalle...AKM kirjoitti: Jos sinulla ei vielä ole, niin hanki pidennetty seosruuvi, Sommer noita ainakin myy reilun 20€ kappalehintaan. Kova kilohinta muutamasta grammasta messinkiä, mutta sillä vasta aloin saada itse säädöt kohdalleen. Ajossa ruuvaaminen ei sentään onnistu, mutta huomattavasti helpompi kuin kiroilla jonkin muutaman sentin mittaisen meisselin kanssa.
-AKM-
Eli onko joku tekemässä tilausta sommerilta lähiaikoina, kun ei oikein pelkästään tuota ruuvia viitsi tilata...
-
eno elmeri
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 9:14 pm
- Paikkakunta: kokkola
A&KTM kirjoitti:wings, hengittävä seinä ilmanputsarissa, kaasarista neulaa nostettu, luistin reikää suurennettu ja jousta pätkästy. Suutin 157.5 tai 160. En muista vaihdoinko tk-suutinta. Selkeesti vakiota parempi, muuta vertailua en pysty tekemään
kuinka isot reiät luistiin pitää porata ja paljonko kärsii jousesta ottaa pois? mitä vuosimallia kyseinen pyörä on?
Muistinvaraisesti reiät ovat vajaa 3 mm ja ne porataan 3:n millimetriin.A&KTM kirjoitti:googlella löytyy bst:n modauksella tarkemmat speksit. Muistin varaisesti reikä johonkin vajaaseen 3mm:in ja jousesta pois joku 2 kierrosta. Ei vaikuta tehoon vaan kaasuun vastaavuuteen
Enduro/maastokäytössä ei jousen lyhentämistä välttämättä suositella (ainoastaan siis supermotokäytössä).
/Jyrki
Huono tie, parempi mieli.