ktm lc4 "välivaimennin"katalysaattori"?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

eno elmeri
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 9:14 pm
Paikkakunta: kokkola

ktm lc4 "välivaimennin"katalysaattori"?

Viesti Kirjoittaja eno elmeri »

Terve. kun olette laittanut avarampaa putkea lc4 myllyyn, oletteko ottanut pois välistä kyseisen härpäkkeen?(siis se härpäke mikä on poikittain siinä takaiskarin vieressa ennen äänenvaimenninta)
eno elmeri
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 9:14 pm
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja eno elmeri »

eikö kukaan osaa vastata? :(
jyrki
Viestit: 471
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 1:14 am

Viesti Kirjoittaja jyrki »

eno elmeri kirjoitti:eikö kukaan osaa vastata? :(
Itse en ainakaan pysty hahmottamaan mistä osasta on kyse. Omassa pyörässäni (2003) ei äänenvaimentimen ja putken lisäksi ole pakopuolella mitään ylimääräisiä poikittain olevia osia. Kuva voisi auttaa?
Huono tie, parempi mieli.
VesaLaun
Viestit: 106
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:38 pm
Pyörä: gsxr excf
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VesaLaun »

Taisi poistua niistä malleista, joihin tuli high flow -kansi. Vanhempiin ainakin aiemmin Sommer myi suoraa käyrää sen esivaimentimen tilalle, en tiedä käykö KTM:n oma uudempien suora väliputki vanhaan. Kun putkea vaihtamaan lähtee kannattanee ottaa tuokin pois mikäli paino/tehohyötyä haluaa.
Jarno
Viestit: 2624
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarno »

jyrki kirjoitti:
eno elmeri kirjoitti:eikö kukaan osaa vastata? :(
Itse en ainakaan pysty hahmottamaan mistä osasta on kyse. Omassa pyörässäni (2003) ei äänenvaimentimen ja putken lisäksi ole pakopuolella mitään ylimääräisiä poikittain olevia osia. Kuva voisi auttaa?
Ei taida olla katalysaattori, vaan ihan tavan vaimennin?
Sijaitsee siinä rungon läpi menevässä putken osassa, heti iskarin takana.
Löytyy ainakin 2000 mallisesta adventuresta.
Toistaiseksi.

Tässä näkyy kyseinen pönttö jotenkuten.

Kuva
Viimeksi muokannut Jarno, Pe Elo 10, 2012 11:04 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
freewind
Viestit: 458
Liittynyt: To Tammi 05, 2006 5:55 am
Pyörä: ktm 250 exc-f
Paikkakunta: muurame

Viesti Kirjoittaja freewind »

ainakin 400cc lc4 koneessa kyseinen "härpäke" on katysaattori!
JAMPPERI
Viestit: 155
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 10:25 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja JAMPPERI »

Toihan on se kipinän tappo kammio eli jossain vaiheessa endurossa oli pakollista olla tommoinen metsäpalojen välttämiseksi, näin minulle on useampi ktm.llä ajanut patu kertonut ja se tosissaan poistui niitä aikoja kun high flow kansi tuli.
A&KTM
Viestit: 306
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 12:47 pm
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja A&KTM »

Vaimennin se on mun mielestä. Itse en jaksanut poistaa, mut jos haluat niin sommerilta ainakin saa suoran pätkän tilalle kuten joku sanoikin
Antti
Undertow
Viestit: 65
Liittynyt: Su Touko 14, 2006 4:55 pm
Paikkakunta: Luoma-aho

Viesti Kirjoittaja Undertow »

Hassusti katalysaattoriksi nimittävät omissa manuaaleissani. Itse en heittänyt tuolla pötöllä vesilintua, vaikka mielessä on käynyt. Laitoin pari vuotta sitten DAM:in ovaalin pöntön, hengittävämpää ilmanputsarin kantta ja suurempaa suutinta kehiin. Hyvin antoivat tuloksia tuon pöntönkin kanssa.
Jarno
Viestit: 2624
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Undertow kirjoitti:Hassusti katalysaattoriksi nimittävät omissa manuaaleissani.
Varaosaluettelo taisi nimittää tuota premuffleriksi.
Mitenkähän mahtaa katalysaattori pärjätä tuollaisen perinteisen kaasarikoneen kanssa?
Avatar
HarMi
Viestit: 1084
Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja HarMi »

routaisten peltojen pehtoori
Avatar
Pasi
Viestit: 3075
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jarno kirjoitti:Mitenkähän mahtaa katalysaattori pärjätä tuollaisen perinteisen kaasarikoneen kanssa?
Siinä ei ole ongelmaa. Esim LC8 kaasariversioissa on katit.
Avatar
timo
Viestit: 3032
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Viesti Kirjoittaja timo »

Pasi kirjoitti:
Jarno kirjoitti:Mitenkähän mahtaa katalysaattori pärjätä tuollaisen perinteisen kaasarikoneen kanssa?
Siinä ei ole ongelmaa. Esim LC8 kaasariversioissa on katit.
Kuten myös 2t- ja 4t-pienkoneissa.
Vastaa Viestiin