DR350 kytkin

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Smoldari
Pyörä: SV

DR350 kytkin

Viesti Kirjoittaja Smoldari »

Ongelmia kytkimen kanssa. Pyörä ryömii vaihde päällä.
Purin kytkimen osiin ja löysin ne 2 prikkaa jota monet manaavat, että ne kuluu ja sen takia pyörä ryömii. En kuitenkaan havainnut niissä kuin hyvin pieniä naarmuja ja keskellä molemmissa hieman kuluneen alueen. Kuitenkin molempien paksuus oli tasan 3mm.

Toista näistä prikoista irroittaessani huomasin sen takana vielä yhden pienen prikan ja sitä ei ollut korjauskirjan räjäytyskuvassa. Sen paksuus oli 0,3mm ja se oli erittäin kulunut. Siinä mitään järkeä?

Jos nyt käyn ostamassa uudet prikat, niin pitääkö ne olla jotain tiettyä materiaalia vai käykö rautakaupasta hankitut prikat kunhan ovat samankokoiset, vai??

Kytkinjouset ovat melkein kaksi milliä pidempiä kuin korjauskirjan taulukossa sanotaan niiden olevan.
Levyjä tutkiessani huomasin niiden olevan kunnossa, mutta kaksi ulointa levyä eivät olleet samassa asennossa muiden kanssa. Levyissähän on hahlo merkki ulkoreunassa. Siinä vika?

Tai sitten kytkimessä ei ole mitään vikaa vaan ovat viimekesänä korjauksen yhteydessä merkkiliikkeessä laittaneet jotkin kuraöljyt koneeseen...
Haluis päästä taas pian ajamaan :D
jau jau
jonnu

Viesti Kirjoittaja jonnu »

Mulla oli aikanaan omassa DR350:ssä sama juttu. Ne prikat eivät näyttäneet ollenkaan kuluneilta enkä silmämääräisesti huomannut eroa uusien ja vanhojen kanssa. Vaihdoin ne silti, koska olin ne ostanutkin. Tämän jälkeen kytkin toimi aivan loistavasti.
-Joona-
"ko mä halusin"
njaa

Viesti Kirjoittaja njaa »

Vaihdoitko mitkä levyt sinne? EBC?

Ainakin muutamalla ollut samaa probleemaa EBCn levyillä, mulla siis kanssa samaa probleemaa ja ebc levyt. Oon pidentänyt kytkimen vivun liikettä, testannu 3 eri öljyä, putsannu levyt ym.

Pakka tulee kerralla ulos ja levyt liimautuu toisiinsa. Kylmänä irroittaa ja kuumana ei. Jos seisoo esim. päivän ajamatta, niin kylmänäkin on vähän nihkeetä löytää vapaata.

Hermot menee ihan just.. :x
Smoldari

jonnu kirjoitti:Mulla oli aikanaan omassa DR350:ssä sama juttu. Ne prikat eivät näyttäneet ollenkaan kuluneilta enkä silmämääräisesti huomannut eroa uusien ja vanhojen kanssa. Vaihdoin ne silti, koska olin ne ostanutkin. Tämän jälkeen kytkin toimi aivan loistavasti.
Otin prikat mukaan ja kävin kahdessa mp-varaosaliikkeessä ja kahdessa rautakaupassa kyselemässä.. ei löytynyt :(
Mistä ostit? :D
kwak750 kirjoitti:Vaihdoitko mitkä levyt sinne? EBC?

Ainakin muutamalla ollut samaa probleemaa EBCn levyillä, mulla siis kanssa samaa probleemaa ja ebc levyt. Oon pidentänyt kytkimen vivun liikettä, testannu 3 eri öljyä, putsannu levyt ym.

Pakka tulee kerralla ulos ja levyt liimautuu toisiinsa. Kylmänä irroittaa ja kuumana ei. Jos seisoo esim. päivän ajamatta, niin kylmänäkin on vähän nihkeetä löytää vapaata.

Hermot menee ihan just.. :x
En vaihtanut levyjä vielä. Mulla on kyllä ihan uudet EBC levyt hyllyssä. Tiedä sitten mitkä levyt siellä on entuudestaan, mutta hyvässä kunnossa ne ainakin on :S
Levyt ja välilevyt oli kyl puristunu kiinni toisiinsa kun niitä irrotin :S
Viimeksi muokannut Smoldari, Ti Kesä 05, 2007 12:04 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jau jau
Smoldari

Niin kellään ideoita mistä noita prikkoja saa ostaa? :S ei ihan viittis jenkeist asti tilata.
Kiertäny jo muutaman varaosaliikkeen, rautakaupan ja viimeisimpänä erään pultti ja mutteri erikoisliikkeen...
jau jau
maqe
Pyörä: Gsf 1200 S

Viesti Kirjoittaja maqe »

tossa ihan äkkiseltään tuli mieleen että rautakaupan prikat on yleensä-jos ei muuta halua-aika pehmeitä miten sitten kulutuskestävyys tollasella 8.8:luokan kamalla?
Mä veikkaisin suurimmaksi syyksi sitä pikkuprikkaa joka on liian ohueksi kulunut ja siten jää ryömimään??
Jos ei muuta, sorvaten rosterilevystä..... joo vähän kallista. Sellainen mini pöytäsorvi olis muuten kätevä. MP-liikkeet nykyään vähän sellaisia "me välitetään vain isoja tilauksia, jospa ostaisit uuden '08 pyörän" meiningillä ku ei saa ees bensafiltteriä merkkiliikkeestä. Noh sekin piti rakentaa wurthin yleismallista...
jonnu

Viesti Kirjoittaja jonnu »

Otin prikat mukaan ja kävin kahdessa mp-varaosaliikkeessä ja kahdessa rautakaupassa kyselemässä.. ei löytynyt :(
Mistä ostit? :D

Tilasin prikat suzukin merkkiliikkeen kautta alkuperäisenä, en muista mitä ne makso, mutta eivät ihan mahottomia.
-Joona-
"ko mä halusin"
Smoldari

maqe kirjoitti:tossa ihan äkkiseltään tuli mieleen että rautakaupan prikat on yleensä-jos ei muuta halua-aika pehmeitä miten sitten kulutuskestävyys tollasella 8.8:luokan kamalla?
Mä veikkaisin suurimmaksi syyksi sitä pikkuprikkaa joka on liian ohueksi kulunut ja siten jää ryömimään??
Sitä pikkuprikkaa kun ei näy räjäytyskuvissa.. Ihmettelen että miksi se sitten on siellä? Kuuluuko se sinne vai onko joku edellisistä omistajista laittanut sen sinne :S

Täytynee maahantuojalta kysellä vielä.. Viimeksi kun jotain tarvitsin niin meni 2kk eikä vieläkään osattu sanoa missä se on matkalla...
jau jau
Vastaa Viestiin