Mitä talleissa tapahtuu...?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Tumpeelo
Viestit: 289
Liittynyt: Ti Marras 07, 2017 2:02 pm
Pyörä: Orbea
Paikkakunta: Pornainen

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja Tumpeelo »

Ostin MP-nosturin ja ekan keskijalalle noston jälkeen piti saada helpompi tapa pitää pyörä pystyssä.

Kemppiliimaa, kulmarautaa ja romuaitan aarteita yhdistelemällä nosturille ajaa vaikka pienissä pieruissa. :lol:
Liitteet
pukki.JPG
"We have to stop because, it came something stone or something through seat. Up in the ass of Timo"
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja Syke »

Tumpeelo kirjoitti:Ostin MP-nosturin ja ekan keskijalalle noston jälkeen piti saada helpompi tapa pitää pyörä pystyssä.

Kemppiliimaa, kulmarautaa ja romuaitan aarteita yhdistelemällä nosturille ajaa vaikka pienissä pieruissa. :lol:
Sitä kannattaa treenata ajatuksen kanssa. Twinin laittaa keskijalalle 50kg nainen korkkareissa.
Ei auta nykiä tangosta vaan painaa jalalla tallaa alaspäin.

Nimimerkillä: Selkä-viikon-kipeänä-ensimmäisen-keskijalalle-laiton-jälkeen
Braa-aab!
Avatar
Tumpeelo
Viestit: 289
Liittynyt: Ti Marras 07, 2017 2:02 pm
Pyörä: Orbea
Paikkakunta: Pornainen

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja Tumpeelo »

Syke kirjoitti: Sitä kannattaa treenata ajatuksen kanssa. Twinin laittaa keskijalalle 50kg nainen korkkareissa.
Ei auta nykiä tangosta vaan painaa jalalla tallaa alaspäinn
Juu, kyllä nosto lattialla on helppoa, mutta ton nosturin päällä ollessa tulee pelko jo pyörän päältä noustessa että kaatuu..
"We have to stop because, it came something stone or something through seat. Up in the ass of Timo"
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Lisäpainoa Gessuun.
Piti sitten tässä taannoin erehtyä poikkeamaan Vantaan Biketeamissa,ku kerran ilmasta rillimaggaraa ym. särvintä koeajojen lisäksi oli tarjolla . uuden 1250 Gs:n ihailun ja ylistyksen jälkeen Turhateekki osastolla kävin mylläämässä ja kas , möivät takahutlaari telineet sekä alulaukkuparin pauttiarallaa 500€:n hintaan. Ostin ,ku halavalla sain. Saman shown lisäks aattelin , jotta eihän toi Gessu toki vielä tarpeeksi paina pittäähän kylkiin rautaa lisää saada , josko sitte takapyörä pitäis paremmin.
Kyllä ny kelpaa.
Liitteet
IMG_5831.JPG
IMG_5832.JPG
IMG_5833.JPG
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Budder
Viestit: 58
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 11:01 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja Budder »

juvander kirjoitti:
Budder kirjoitti:Noin vuosi sitten tuli ostettua ensimmäinen BMW-moottoripyörä.(-04 1200gs)
Tuli tilattua englannista -10 mallisen adventuren tankki.
Se tulee paikoilleen talven aikana...
Saatat hämmästyä miten paljon joudut hankkimaan siihen korvaavia osia tankin lisäksi 8) Helpoin konversio on, kun tankki ja pyörä ovat samaa mallivuotta.

Nimim. Yksi tällainen konversio takana.
Muutama talli ilta takana ja alkaa pikku hiljaa pelkkä adventankki valmistua?
Tarkoitus siirtää vanhasta tankista sisuskalut adventankkiin.
Puuttuu enää 8mm ~40cm bensaletku tankin sisälle oikealle. Pitää olla ilmeisesti Sae 30R10-luokitus ettei sula.
Tankin korkin paikka/kiinnitys tankkiin oli erilainen myös joka vaati oman rakentamisen kun käytän vanhaa tankin korkkia.
Adventankiln kiinnikkeet näyttäisi olevan bolt-on.
Tankin katteet etupuolelle joutuu tekemään uudestaan myös.
Projekti jatkuu... :mrgreen:
Budder
Viestit: 58
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 11:01 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja Budder »

Budder kirjoitti:
juvander kirjoitti:
Budder kirjoitti:Noin vuosi sitten tuli ostettua ensimmäinen BMW-moottoripyörä.(-04 1200gs)
Tuli tilattua englannista -10 mallisen adventuren tankki.
Se tulee paikoilleen talven aikana...
Saatat hämmästyä miten paljon joudut hankkimaan siihen korvaavia osia tankin lisäksi 8) Helpoin konversio on, kun tankki ja pyörä ovat samaa mallivuotta.

Nimim. Yksi tällainen konversio takana.
Muutama talli ilta takana ja alkaa pikku hiljaa pelkkä adventankki valmistua?
Tarkoitus siirtää vanhasta tankista sisuskalut adventankkiin.
Puuttuu enää 8mm ~40cm bensaletku tankin sisälle oikealle. Pitää olla ilmeisesti Sae 30R10-luokitus ettei sula.
Tankin korkin paikka/kiinnitys tankkiin oli erilainen myös joka vaati oman rakentamisen kun käytän vanhaa tankin korkkia.
Adventankiln kiinnikkeet näyttäisi olevan bolt-on.
Tankin katteet etupuolelle joutuu tekemään uudestaan myös.
Projekti jatkuu... :mrgreen:

Tankki vaihdettu ja pyöräkin lähti käyntiin, lopputestit kesällä sitten miten pitkälle tankillisella ajaa?
Aika helppo operaatio ja ebay:sta osat.
Tankin katteet eteen ylös ja oikealle ostin valmiina.
Meinasin tehdä lasikuidusta,mutta saman verran maksaa valmiit osat niin jätin väliin sen.
Vaikein oli löytää bensaletku tankin sisälle(motonet myy sitä)
Tankin suojarautaa(ylempi kaatumarauta?)piti levittää n.3cm/puoli.
Sen verran leveämpi on adventuren tankki.
jarzki
Viestit: 189
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2012 7:22 pm
Pyörä: XRV750 -93,XL600R-83

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja jarzki »

Joulupyhien puuhastelua. mukavasti onnistui vaikka ensimmäistä kertaa tuolla asialla.
Liitteet
Ruosteinen kehä irroitettu, vieressä uusi.jpg
Pinnat paikoillaan, taustalla talven projekti..jpg
Valmis, heitto alle 1mm..jpg
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja mico »

Huollot tehty, viikonloppuna jos vähän ajelisi...Kuva
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Pyörää odotellessa hyvä tehdä osia valmiiksi joten tein puhelin/navitelineen POM muovista. Ei ehkä markkinoiden siroin mutta ei ole pyöräkään mutta kestää ja pitää eri kokoiset luurit/navit taatusti paikallaan. Kiinnityspalan ja telineen välissä 4kpl värinäkumia pehmeällä seoksella, testin perusteella imee hyvin piirikortit rikkovaa mikrotärinää pois. Taustalevyyn ja sivupidikkeisiin voi laittaa neopreenia jos tarvii, luurin pysymisen takia sitä ei tarvita. Telineen voi asentaa pystyyn tai vaakaan.

Kuva

Kuva

Kuva
Kylätason kurapyöräilijä.
STN
Viestit: 474
Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 6:28 pm
Pyörä: xt660z. Tunturi Start

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja STN »

Koheltaja kirjoitti:Pyörää odotellessa hyvä tehdä osia valmiiksi joten tein puhelin/navitelineen POM muovista. Ei ehkä markkinoiden siroin mutta ei ole pyöräkään mutta kestää ja pitää eri kokoiset luurit/navit taatusti paikallaan. Kiinnityspalan ja telineen välissä 4kpl värinäkumia pehmeällä seoksella, testin perusteella imee hyvin piirikortit rikkovaa mikrotärinää pois. Taustalevyyn ja sivupidikkeisiin voi laittaa neopreenia jos tarvii, luurin pysymisen takia sitä ei tarvita. Telineen voi asentaa pystyyn tai vaakaan.

Kuva

Kuva

Kuva
Asiallisen näköinen!
Menisköhän tuommoinen pikku tenereen? RAM mount kun väpäjää niin kauheasti.
Onhan sulla tehtynä enemmänkin?
Ei taida Zumoon sopia, ainakaan ei saa lukittua?

STN
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Periaatteessa saa sopimaan mihin vaan soviteholkilla tai jalkaa muokkaamalla. En tehnyt kun yhden kappaleen ja tuokin on kakkosversio, ei tuo hetkessä syntynyt joten myyyntiin noita ei kannata tehdä, tai kukaan ei maksa työtunteihin perustuvaan hintapyyntöön 8) Kaupallinen vastaava alumiininen teline maksaa noin 120 dollaria plus rahdit ja vetot/tullit.

Tosin tuo voi jäädä ylimääräiseksi jos puhelin vaihtuu kestävämpään malliin ja silloin on ostettava langattomalla latauksella oleva teline.

Kaupallisia versioita on vaikka minkälaisia ja monet noista on "kurapyöräspeksit täyttäviä" eikä ole hinnalla pilattuja jos alkuperämaa on kiina https://www.google.com/search?q=motorcy ... fCLQSDqPUM:
Kylätason kurapyöräilijä.
STN
Viestit: 474
Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 6:28 pm
Pyörä: xt660z. Tunturi Start

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja STN »

Koheltaja kirjoitti: Kaupallisia versioita on vaikka minkälaisia ja monet noista on "kurapyöräspeksit täyttäviä" eikä ole hinnalla pilattuja jos alkuperämaa on kiina https://www.google.com/search?q=motorcy ... fCLQSDqPUM:
Monenlaista kiinnikettä oli, pistin yhden tilaukseen. Saa nähdä miten sopii..
Toisaalta tuo RAM mount absorboi tärinää ja värinää, mutta epätasaisella sen elämä on aika villin näköistä.

STN
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tukevia kiinnikkeitä löytyy kyllä mutta ongelma niissä on elektronikalle välittyvä tärinä ja niissä joutuu improvisoimaan kiinnitystä. XTR:ssä oli vastaavan tyylinen navirauta kun on XTZ:ssa ja siihen ruuvattiin fillariin tarkoitettu luuriteline kiinni kumipuslan kanssa joka söi todella hyvin tärinää pois.
Kylätason kurapyöräilijä.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Lastujen seasta kaivautui esiin kiinnike kahvalämppärin säätimelle, nyt saa säätimen vasemman peukalon lähettyville ohjaustankoon.

Kuva

Kuva
Kylätason kurapyöräilijä.
STN
Viestit: 474
Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 6:28 pm
Pyörä: xt660z. Tunturi Start

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja STN »

Sattui tämmöinen puolivahingossa talliin..
Mitähän tuolle olisi hyvä tehdä??
Tennarille taitaa jäädä reissukumit alle..

STN
Liitteet
IMG_20190727_174024__01-748x430.jpg
Vastaa Viestiin