Kerroppa vähän enemmän siitä minkä TIGin ostit ja mistä. Kun oma verstas valmistuu niin tarkoituksena olisi hankkia TIG. Onko jo kertynyt käyttökokemuksia?DR Markku kirjoitti:Ostin itselle tigin joululahjaksi. On vaan sen verran erilainen värkki verrattuna migiin ja invertteriin että kaipaa aika lailla harjoittelua säätöjen ja tekniikan kanssa, että ei vielä uskalla mitään vaativampia hommia yrittää. Eli hitsausharjoituksia tallissa.
Mitä talleissa tapahtuu...?
Valvoja: Moderaattorit
TIG
- HarMi
- Viestit: 1084
- Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
- Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
- Paikkakunta: Espoo
Tarkoitus olisi ajaa pellolla rataa ja spooria lopputalvi.
- Enskanastat alle enkä vaihda pois ennen kevättä.
- Kilpiteline, vilkut ja valot pois, niitä ei tarvita pellolla.
- Akun ja (startin) poisto myös mielessä. Lähtee tallilämpöisenä aika hyvin polkaisemalla käyntiin.
- Schneider Mikuni BST virikitti kiinni kaasariin.
- Garmin GPS sähkösarjan asennus.
- Minivilkkujen asennus taakse.
Keväällä iskarien muutos smoto-säätöihin Skogilla.
- Enskanastat alle enkä vaihda pois ennen kevättä.
- Kilpiteline, vilkut ja valot pois, niitä ei tarvita pellolla.
- Akun ja (startin) poisto myös mielessä. Lähtee tallilämpöisenä aika hyvin polkaisemalla käyntiin.
- Schneider Mikuni BST virikitti kiinni kaasariin.
- Garmin GPS sähkösarjan asennus.
- Minivilkkujen asennus taakse.
Keväällä iskarien muutos smoto-säätöihin Skogilla.
routaisten peltojen pehtoori
-
- Viestit: 576
- Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 11:04 am
- Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri
- Paikkakunta: Muhos
Re: TIG
Se on tuollainen Bilteman tig paketti jonka voi liittää melkein mihin invertteriin tahansa. Kyseessä on ns. raapaisu tig joka ei ole aloittelialle niitä kaikkein helpoimpia sytyttää mutta siihen tottuu. Tuollaiseen 2mm haponkestävään saa todella hyvää saumaa mutta 1mm on vielä opettelussa. Parasta tigissä on mielestäni se että roiskeita ei tule, hitsaustapahtuma on paremmin hallinnassa, reikiä ei helposti tule eikä sauma välttämättä vaadi hiomista. Huonoa on se että tig vaatii ehdottoman puhtaat pinnat ja todella hyvät työskentelyolosuhteet, muuten homma ei onnistu. Se on myös tarkkuutta vaativaa hommaa, vastaa hyvin jotain kirjoittamista kynällä. Mitä tulee noihin vehkeisiin niin minusta niihin kannattaa satsata kunnolla niin saa kunnon vehkeet ja into ei lopahda heti alkuunsa, minulla vaan oli tuo invertteri jo valmiina tallissa, ( ja vaimo mukana) niin päädyin tuollaiseen ratkaisuun. Mutta varmaan foorumilta löytyy ammattilaisiakin kertomaan mihin kannattaa satsata.pate56 kirjoitti:Kerroppa vähän enemmän siitä minkä TIGin ostit ja mistä. Kun oma verstas valmistuu niin tarkoituksena olisi hankkia TIG. Onko jo kertynyt käyttökokemuksia?DR Markku kirjoitti:Ostin itselle tigin joululahjaksi. On vaan sen verran erilainen värkki verrattuna migiin ja invertteriin että kaipaa aika lailla harjoittelua säätöjen ja tekniikan kanssa, että ei vielä uskalla mitään vaativampia hommia yrittää. Eli hitsausharjoituksia tallissa.
hah, tän päivän jäläkeen vois lisätä listaan et kadonneet vilikut pitäs löytää jostain, eli sähköt o hävinny +tangon alle korotuspalaa pari milliä ja korkiampi tanko...Hösö kirjoitti:meikä plingaa vanteita ja suunnittelen uutta mittaristoa.
mut mielessä on se kun on koneremppa aiheellinen, eli 100-150h päästä ni jonniinsortin bigbore pitäs laittaa... 540-610cm3 ja muka kovasti kuumottas uuet muovit,putkisto,suuttimia ja dynotusta+kaikki muu turha
mut pitäs kai eka käydä ajaan ja OPPIA AJAAN :D
Sivulaukkujen rakentaminen ja niille kiinnitys-systeemi.
Tangonkorotus vielä mietinnässä ja luultavasti työstän alumiinista korokkeet kunhan saan teollisuusvakoiltua kaupan tuotteista piirustukset.
Nastat pitäis punnertaa takaisin alle. Ne kävi jo kerran vanteilla mutta kun tuo talvi loppui niin vaihdoin takasin kesäkumit ja kävin ajelemassa.
Renkaan tasapainotuskone pitää rakentaa uusiksi, sovite takarenkaalle tasapainotusta varten pitää kehitellä/sorvauttaa.
Renkaan irroituslaite pitää modifioida niin ettei se keiku.
Tallille pitää viedä vanha mankka, virittää lisäpistorasioita, ruuvata parit hyllyt ja laittaa seinälle kajarit.
Siinäpä ne tärkeimmät.
Tangonkorotus vielä mietinnässä ja luultavasti työstän alumiinista korokkeet kunhan saan teollisuusvakoiltua kaupan tuotteista piirustukset.
Nastat pitäis punnertaa takaisin alle. Ne kävi jo kerran vanteilla mutta kun tuo talvi loppui niin vaihdoin takasin kesäkumit ja kävin ajelemassa.
Renkaan tasapainotuskone pitää rakentaa uusiksi, sovite takarenkaalle tasapainotusta varten pitää kehitellä/sorvauttaa.
Renkaan irroituslaite pitää modifioida niin ettei se keiku.
Tallille pitää viedä vanha mankka, virittää lisäpistorasioita, ruuvata parit hyllyt ja laittaa seinälle kajarit.
Siinäpä ne tärkeimmät.
Itselläni on GS 1100 mallia -95, joka on tällä hetkellä kytkinlevyn vaihdon vuoksi aika pieninä osina. Pakoputkea irroittaessa ihmettelin pakarin painoa. Se painaa paljon.
Miten katalysaattorin poistaminen vaikuttaa moottorin tehoon ym. Painoon varmaankin jonkin verran? Tuli mieleen, jotta tuosta saisi painoa hiukan pois.
Mielellään kuuntelisin kommetteja. Harri
- Katalysaattori pois ja korvausputki tilalle
Kiitos threadista. Tuli tehtyä itselle samlla muistilista
-mika-[/quote]
Miten katalysaattorin poistaminen vaikuttaa moottorin tehoon ym. Painoon varmaankin jonkin verran? Tuli mieleen, jotta tuosta saisi painoa hiukan pois.
Mielellään kuuntelisin kommetteja. Harri
- Katalysaattori pois ja korvausputki tilalle
Kiitos threadista. Tuli tehtyä itselle samlla muistilista
-mika-[/quote]
- gabbernaut
- Viestit: 142
- Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 11:16 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Laitan infoa kunhan töiden jälkeen jäis aikaa vaihtaa "kakkara".HartsaGS kirjoitti:Miten katalysaattorin poistaminen vaikuttaa moottorin tehoon ym. Painoon varmaankin jonkin verran? Tuli mieleen, jotta tuosta saisi painoa hiukan pois.
Mielellään kuuntelisin kommetteja. Harri]
Tuli perjantaina tuo putki, joten onhan se pakko heti saada alle
-mika-
- gabbernaut
- Viestit: 142
- Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 11:16 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Ainakin autossa tuo katin poisto vaikutti yllättävän paljon. Äänien kasvaessa vielä "tunne"puolikin nostaa tehoja ainakin 300%Pasi kirjoitti:Tuskimpa catin poisto tehoon juuri vaikuttaa.
Autossa tuo katin poisto toi lisää potkua niin ala- kuin yläkierroksilla, lähinnä kaasupolkimen asentoa tuntui moottori alkavan pikkuhiljaa tajuta.
Autona Mazda 323F 1.8gti joka on sellainen kierroshirviökone että putkessa taatusti tapahtuu (mutta mitään ei tapahdu )
-mika-
Taidatpa sittenkin olla oikeassa. Täältä löytyy oikein dynokäyrää muutoksesta jossa LC8:n vakiovaikentajat, joissa on katit, on heitetty mäelle ja akrapopovitsit tilalle. Ihan merkittävää kehitystä on havaittavissa vaikka viriosan myyjän esittämiin käyriin ei aina ole luottamista.gabbernaut kirjoitti:Ainakin autossa tuo katin poisto vaikutti yllättävän paljon. Äänien kasvaessa vielä "tunne"puolikin nostaa tehoja ainakin 300%Pasi kirjoitti:Tuskimpa catin poisto tehoon juuri vaikuttaa.
Re: Mitä talleissa tapahtuu...?
Mopoverstaani vanhassa hevostallissa on kodikas ja lämmin- ja pieni. Seinän takana, entisellä lehmäosastolla oleva pölyinen puuverstas taas on iso.Kipa kirjoitti: mutta mitä tapahtuu muualla?
Kipa
Taidan tuoda viimein sorvit ja höylät heppakoppiin ja nyt halvan lämmittämisen aikana muuttaa mopoineni avarampaan pilttuuseen. Seinät vaan oranssilla maalilla nätiksi ja ilmalämpöpumppu puhkumaan. Mahtuu sitten testipaskaringitkin ajamaan sisällä varikkopukin ympärillä...
...jahka noilta muilta rojekteilta ehdin.
Pientä viilaamista olis vielä kotarissa. Jos tuut Kipa kytkentätalkoisiin, ni saisin määkin vielä noi ledit....(
)...tuikkimaan. Sitten alkais mopo olemaan kondiksessa.Pekkavee kirjoitti:Noi ledivalot rupes kiinnostamaan. Missä ne on ja miten ne valaisee?temoja-4 kirjoitti:No omassa on
Pikku lisukkeena sinisellä ledillä valaistut sylinterit.
T Jarski
Käyks ne esim. remonttivaloista vai mistä on kysymys.
Pekka
- Kipa
- Viestit: 1974
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
- Pyörä: SE ja kolmipökö
- Paikkakunta: Hämeenperä
Re: Mitä talleissa tapahtuu...?
SE:stä joulukuusi? Ledit pitää sitten olla vaan oransseja. Tulen kytkemään sen sun mopos ketjulla seinään, ettet ajele ihan joka päivä!timo kirjoitti: Pientä viilaamista olis vielä kotarissa. Jos tuut Kipa kytkentätalkoisiin, ni saisin määkin vielä noi ledit....(
)...tuikkimaan. Sitten alkais mopo olemaan kondiksessa.
Noita sun kuviasi ei saa liimattua tähän (the extension bmp is not allowed) eli lienevät liian hienoja
Kipa
- Pallokala
- Viestit: 996
- Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
- Pyörä: Dominatör
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Kolinaattorin kolinanpoisto-operaatio on muuttunut hissukseen hyvistä aikeista hyväksi yritykseksi. Vika ei löytynyt (odotusten mukaisesti) venttiilikoneistosta, seuraavaksi otetaan kansi pöydälle. Sitten olisi tiedossa katteiden liimailua, etuhaarukan stefan vaihtoa, johtosarjojen läpikäyntiä ja muuta pientä...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.