KTM EXC 350 F -17 koneremontin jälkeiset ongelmat

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Ojal
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2016 11:29 am
Pyörä: Yamaha XT660Z, YZ450F
Paikkakunta: Pori

KTM EXC 350 F -17 koneremontin jälkeiset ongelmat

Viesti Kirjoittaja Ojal »

Moro
Pojan puolesta kyselen neuvoja. Poitsu osti ko. vehkeen rikkinäisenä, oli mäntä+kiertokanki oli tullut ulos lohkosta. Noh tilattiin keskimmäiset lohkot kaikki laakerit uusi mäntä + sylinteri, kannessa ei ollut mitään vikaa. Remontti sujui hyvin, mutta kun laite käynnistettiin niin se ei ottanut täysiä kierroksia ja kierrokset tippuvat nopeasti, aivan kun joku koneessa haraisi vastaan. Jälkeenpäin tuli mieleen että kun konetta purettiin niin kampiakselin shimmilevyjä oli staattorin puolella 2kpl ja kytkimen puolella 1kpl. Räjähdyskuvissa shimmilevyjä oli kuitenkin molemmilla puolilla 1 ? Kone siis käy hyvin tyhjäkäyntiä ja muutenkin mutta ei ota huippukierroksia ja kun kun kaasusta päästää niin kierrokset tippuvat heti. Kone kuitenkin pyörii käsin hyvin ja normaalin tuntuisesti
Jari
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM EXC 350 F -17 koneremontin jälkeiset ongelmat

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Onko päittäisvälystä kampurassa? Sen mukaan niitä shimmejä laitellaan että saa sopivan välyksen mutta jos se kevyesti pyörii, tuskin on ainakaan nollassa välys. Nokkien ajoituksen tarkastaisin noilla oireilla ekana.
Avatar
Ojal
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2016 11:29 am
Pyörä: Yamaha XT660Z, YZ450F
Paikkakunta: Pori

Re: KTM EXC 350 F -17 koneremontin jälkeiset ongelmat

Viesti Kirjoittaja Ojal »

Tuon unohdin mainita että ajoitukset kunnossa, kone tosiaan käy muuten normaalisti mutta jotenkin "jarruttaa" ja kaasusta päästettäessä kierrokset putoaa heti.
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM EXC 350 F -17 koneremontin jälkeiset ongelmat

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Ainakin omalla kohdalla olen tavannut muistaa että jos olen jonkin jo tarkistanut mutta laite yhä käyttäytyy hassusti, tarkastan ainakin pari kertaa vielä. Eli kurkkaisin ajoitukset vielä kerran. Huohottaako se öljyä miten/vaahtoaako öljy? En tuota konetta paremmin tunne mutta jos siellä joko on liikaa öljyä tai sumppusysteemi ei pelaa kunnolla ja kampura vatkaa öljyä, tulee käyntivastusta reippaasti lisää. En kyllä usko että sekään estäisi konetta kiertämästä kunnolla.
Avatar
Ojal
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2016 11:29 am
Pyörä: Yamaha XT660Z, YZ450F
Paikkakunta: Pori

Re: KTM EXC 350 F -17 koneremontin jälkeiset ongelmat

Viesti Kirjoittaja Ojal »

Jees pitää katsoa tuo öljyn määrä ja kierto, ja tarkastetaan tuo ajoituskin vielä 😅 mutta ei tuo yhden shimmilevyn puute voi konetta tehdä piukenmmaksi mun järjen mukaan mitenkään. Toivotaan että vika löytyy eikä tarvis konetta kokonaan avata 🙈
Mikey
Viestit: 85
Liittynyt: La Loka 18, 2014 5:02 pm
Pyörä: RSV1000, Husqvarna TE300i

Re: KTM EXC 350 F -17 koneremontin jälkeiset ongelmat

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Jos moottorin sisällä jokin 'ahdistaisi', niin silloin se ei kävisi tyhjäkäyntiä ollenkaan.
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM EXC 350 F -17 koneremontin jälkeiset ongelmat

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Samaa mieltä. Ja ahdistus ei shimmien puutteella tule vaan sillä että niitä on liikaa. Staattorin koppa auki ja koittamaan onko päittäisvälystä, jos on ei ainakaan sieltä pysty ahdistamaan.
Avatar
Ojal
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2016 11:29 am
Pyörä: Yamaha XT660Z, YZ450F
Paikkakunta: Pori

Re: KTM EXC 350 F -17 koneremontin jälkeiset ongelmat

Viesti Kirjoittaja Ojal »

Poitsu lupas pistää videon faceen kurapyöräilijöiden sivulle kuulette käynnin...
Avatar
jiknnn
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: KTM EXC 350 F -17 koneremontin jälkeiset ongelmat

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

Onko kampura suora ? Vaihtuiko kiertokanki ? jos vaihtui, niin koneistamolla ne varmaan säätivät sen suoraan.

Kyllä kait nuo 4t ruiskut pudottaa kierrokset samantien kun kaasun löysää. Jos 2t vermeihin tottunut, niin ne polttelee hetken bensaa kampikammiosta vielä kun kaasu on kiinni.
Vastaa Viestiin