Honda XRV750 AT RD04

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Tyrjäläinen
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2022 12:57 pm
Pyörä: Honda XRV 750 AT RD04
Paikkakunta: Sievi

Honda XRV750 AT RD04

Viesti Kirjoittaja Tyrjäläinen »

Miten ilmenee Hondassa jos on se säädin menossa, kun luin jostain että se olisi tyyppivika? Onko kokemuksia toisilla? Mulla joillakin kierroksilla hieman pätkii, silleen kuin aina välillä jokin kipinä jäisi syttymättä. Mietin että pitäisikö tuo ostaa valmiiksi ennenkuin lopullisesti sanoo sopparin irti. Tänään tuli 77 tkm mittariin ja tälle suvelle 3000 kilsaa. Luntakin tupruttaa nyt vaikka on kesäkuu😄
Avatar
psi
Viestit: 756
Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 8:21 pm
Pyörä: Africa Twin RD07
Paikkakunta: Kauttua

Re: Honda XRV750 AT RD04

Viesti Kirjoittaja psi »

Ota vasen kate pois ja katso staattorin (kolme keltaista piuhaa) liitintä onko ottanut jo lämpöä. Voi olla ottanut mutta säädin vielä ehjä, korvaa liitin paremmalla (minulla suoriin abicoihin vaihto toimi sen 80tkm, mutta voi hyvin olla että en osannut puristaa oikein tmsv.). Viime syksynä kun se lopullisesti kosahti niin esioireita ei näkynyt eikä sytytysongelmia tuntunut. Jännite oli ihan ok kunnes se oli 100km aikana tippunut 8V:hen. Luulen että todella kuuma se on ennen sitä ollut, hohkasi kun pääsin perille mutta en tiedä oliko jo edellisellä ajolla.

Onko RD04:ssa kaksi sytytysboksia joista toinen penkin alla vai oliko RD03:n ongelma? Siinähän se penkki painaa sitä ja se pikkuhiljaa antautuu?
Русский военный корабль, иди на хуй
Tyrjäläinen
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2022 12:57 pm
Pyörä: Honda XRV 750 AT RD04
Paikkakunta: Sievi

Re: Honda XRV750 AT RD04

Viesti Kirjoittaja Tyrjäläinen »

Kiitos vinkistä. Pitääpä viikonlopun Tampere reissun jälkeen tarkistaa👍
Peltsi
Viestit: 2825
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Honda XRV750 AT RD04

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Mulla ensin purkas akun. Yks vaihe siitä kolme napaisesta liittimestä oli pimeä. Se hoitu puhdistuksella. Sitte kiehutti akun myöhemmin jollon säädin uusiksi. Uuden säätimen muutin myöhemmin erilaisille liittimille, mutta elinkaari jäi epäselväksi kun kiertoon lähti.

Joku Honda kuski joka oli käyny näiden uusimusia läpi sano että liitinten putsaus joka vuosi niin ei se sen mielummin sitten hajoa kun muissakaan vehkeissä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
perry389
Viestit: 172
Liittynyt: Su Maalis 18, 2007 4:47 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Suolahti

Re: Honda XRV750 AT RD04

Viesti Kirjoittaja perry389 »

Kantsii tarkistaa sivujalan turvakytkin. Rd07 oirehti aikoinaan ajoittaisella nykimisellä. Vika löytyi sieltä.
Tyrjäläinen
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2022 12:57 pm
Pyörä: Honda XRV 750 AT RD04
Paikkakunta: Sievi

Re: Honda XRV750 AT RD04

Viesti Kirjoittaja Tyrjäläinen »

Pitääpä sekin tarkistaa. Nyt kuitenkin katosi tehot, ja purkanut hyvän matkaa atomeiksi pyörää. Vaihdan samalla tulpat kun käytän kaasarit pöydällä.
Vastaa Viestiin