Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Elo 20, 2019 8:24 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 106 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Touko 21, 2013 5:35 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Viestit: 1131
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Honda CR250R
Jaa täälä oli tämmönenki topikki?

Mulla vaihtu Sotakoiraan talven aikana käytettynä ostettu TM42 ja voi per... ..honen että muuttu mopo.
Ottaa jenkaa aika halukkaasti
Tk-suutin sattui kohilleen, säätöruuvi keskellä.
Pääsuutin muistaakseni 160, neula ja sen asema tuntematon.
Ajellaan ja kuulostellaan.

_________________
Kuva
ra-na-nan-nan-naa - ra-na-nan-nan-naa - yössä kulkee kone


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 21, 2013 6:18 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Viestit: 1542
Paikkakunta: tervakoski
Pyörä: KTM 530 exc-R
korpipolku kirjoitti:
Moi,

mahtaako kukaan muistaa mikä oli neulaventtiilin koko yhdistelmällä KTM640Adve ja TM40?'
Eikös bensapumpullisissa pitäisi olla pienempi neulaventtiili kuin ilman pumppua?

s


Olisi hyvä olla joo

_________________
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 22, 2013 4:02 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 2:33 pm
Viestit: 431
Paikkakunta: Helsinki
Pyörä: Gelände/Straße
Vaihto siis edessä. 3.8mm muuttuu 2.0 milliseksi.

s

_________________
"The tree the tempest with a crash of wood
Throws down in front of us is not bar"
-Robert Frost-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 24, 2019 9:57 pm 

Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Viestit: 25
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC4 640 2006
Reagoiko LC4 sitten vakiona jotenkin huonosti kaasuun? Mulla on vm06 LC4 640 ja musta se reagoi tosi ärhäkästi, eikä tietääkseni ole tehty muita muutoksia kuin EPC:n ja SAS:n poisto. Ehkä putkellekin jotain kun pitää aika kovaa möykkää. Kaasarissa lukee Mikuni BST.

Tekisi kovasti mieli ostella uusi kaasari, mutta en saa perusteltua sitä itselle :mrgreen: Pitäs varmaan päästä testaamaan pyörää, jossa on TM40-6 tai FCR-41.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 25, 2019 11:58 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3086
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Kyllähän se ihan selkeä ero on/oli vakiokunnossa olevien 640 ja SXC:n välillä kun aikanaan peräkkäin ajoi. SXC:ssä siis FCR vakiona.

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 25, 2019 4:04 pm 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1499
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
Paljon napakampi suoravedolla, BST -> 39fcr muutoksen 400:seen tehneenä totesin.
Huipputehosta en osaa sanoa.

_________________
Ormajoki - Extreme hard adventure team


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 25, 2019 4:26 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 486
Pyörä: Yamaha RD
Onhan siinä aika iso ero.

Omaani laitoin sxc:een tankin ja penkin keihinin lisäksi ja muutos on kyllä merkittävä.

Keihin frc41mx mielestäni ainoa järkevä.

Sxc:een palikat kun laittaa kaasariin, niin melko varmasti on setupit aika lähellä suoraan.

Osia saa helposti kotari kaupoista.

Pikkasen pidennetyillä välityksillä matka-ajossa mennyt alta 4l/100km.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 25, 2019 11:06 pm 

Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Viestit: 25
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC4 640 2006
AKH kirjoitti:
Onhan siinä aika iso ero.

Omaani laitoin sxc:een tankin ja penkin keihinin lisäksi ja muutos on kyllä merkittävä.

Keihin frc41mx mielestäni ainoa järkevä.

Sxc:een palikat kun laittaa kaasariin, niin melko varmasti on setupit aika lähellä suoraan.

Osia saa helposti kotari kaupoista.

Pikkasen pidennetyillä välityksillä matka-ajossa mennyt alta 4l/100km.

No nyt tuli sen verran väittämiä tuosta hyödystä, että vois pistää tilaukseen kun vaan osais päättää minkä. Sulta kysyisin vielä, että onko kokemusta muista kaasareista vai mihin mielipide perustuu? Tämän sais kivasti tilattua aika järkevään hintaan.. toki verot tulee vielä päälle.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 25, 2019 11:18 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 486
Pyörä: Yamaha RD
Vakio bst mikuniin verraten.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 26, 2019 8:54 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3086
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Mulla oli sxc jossa siis FCR vakiona ja vakio asetuksin kaikki saasteromut paikallaan ja vertaus kaverin 640 BST mikunilla varustettuun pikkuisen viilailtuun eli saastehommat poistettu (SAS) ja putkea avarrettu ym. SXC toimi kuin junan vessa aina eli ei voi kuin olla erittäin tyytyväinen toimintaan...

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 27, 2019 10:44 am 

Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Viestit: 25
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC4 640 2006
Tämä vois olla mielenkiintoista kokeilla... https://www.lectronfuelsystems.com/inde ... -kits.html

Lainaa:
Lectrons have no jets and the least parts of any carburetor. They compensate automatically for a wide range of elevation and temperature changes which means less time fixing and tuning, and more time riding.
Lähde: Why Lectron?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 27, 2019 4:40 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 486
Pyörä: Yamaha RD
Ja halpakin vielä,

KEIHIN FCR-41 MX 03 1220.45 €



Lähetetty minun SM-T395 laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 27, 2019 9:32 pm 

Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Viestit: 25
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC4 640 2006
Taidanpa tilata tuollaisen Lectronin sitten kun rahatilanne on sopiva. Siihen kiinni iso K&N vapaavirtaussuodin. Tekee sille ite sellasen putken, että saa penkin alle piiloon nykyisen putsarin paikoille. Ehkä siitä tulis pari heppaa lisää :mrgreen: Keskikulutuksen pitäis pienentyä myös.

Kalevan MP-huollossa ovat kanssa laittamassa sellaista SMR510 scrambler projektiin. FB-sivujen mukaan.

Frank's MX partsilta saa muuten hyvään hintaan käytettyjä Mikunin TM kaasareita kunnostettuna ja välillä myös FCR. Tosin tullit tulee päälle.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 28, 2019 11:04 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 486
Pyörä: Yamaha RD
Minkäs kokoisen kaasariin meinasit laittaa, että sillä tehot nousee?

Eihän pelkkä toimintatavan muutos tehon nousuun vaikuta.


Lähetetty minun SM-T395 laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 28, 2019 11:32 am 

Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Viestit: 25
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: KTM LC4 640 2006
Nojuu ei se pelkkä kaasari vaikuta jos nykyisessä on säädöt kohdallaan. Jos siis pelkkää huipputehoa mitataan. Tuolla vois olla mukavempi ajella ja jos vaihdan putsarin samalla voi siinä se pari heppaa tulla.

Tuo orkkisputsari on myös 85-kuutioisessa KTM:ssä, ei ehkä paras virtaavuudeltaan. Jollakin foorumilla olivat muistaakseni saaneet useammankin hevosen lisää pelkästään avoimella putsarin kopalla ja isommilla suuttimilla. Tuon suhteen oon tosin vähän skeptinen...

Laitoin Lectronille kyselyä minkä kokoinen toi kaasari on, ei lukenut mitään. 42mm aattelin ottaa, jos löytyy. Saatan laittaa joskus big bore kitin kiinni. 732cc kanssa varmaan sopis paljon isompikin kaasutin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 106 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com