Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Joulu 12, 2019 9:50 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 106 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Kesä 30, 2009 10:20 pm 

Liittynyt: Ma Kesä 22, 2009 8:49 pm
Viestit: 18
Pyörä: KTM
Eli mikä olis tuosta K04 neulasta seuraava ohuempi?
Kun ei tota pääsuutinta viittis tajuttomasti kasvattaa. Eli sais sitte pintakaasulla lisää ainetta jos sais ohuemman neulan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 25, 2009 10:24 pm 
Avatar

Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Mikuni TM40 säädöt meni uusiksi kun vaihdoin vakionokan tilalle LC4 Supermoto Factory Replica nokan. Pääsuutin 145 -> 140. Neulan prikka keskeltä ihan ylös. Vieläkin käy 4500 rpm kohdalla rikkaalla, korjataan se toisella neulalla. Seosruuvi säätöalueen sisällä, kierroksia en muista. Takarenkaalta mitattu 48 -> 54hp , 56 -> 59 Nm. Ennen teho- ja vääntökäyrät olivat laakeampia, nyt huomaa selkeästi että alhaalla on vähemmän ja keskellä/ylhäällä on enempi löylyä kuin ennen. Kiihdytyspumppu toistaiseksi pois käytöstä, vetää hyvin ilman sitäkin.

_________________
routaisten peltojen pehtoori


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 26, 2009 12:06 am 
Avatar

Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
TomiKoo kirjoitti:
HarMi kirjoitti:
Mikuni TM40 säädöt meni uusiksi kun vaihdoin vakionokan tilalle LC4 Supermoto Factory Replica nokan. Pääsuutin 145 -> 140. Neulan prikka keskeltä ihan ylös. Vieläkin käy 4500 rpm kohdalla rikkaalla, korjataan se toisella neulalla. Seosruuvi säätöalueen sisällä, kierroksia en muista. Takarenkaalta mitattu 48 -> 54hp , 56 -> 59 Nm. Ennen teho- ja vääntökäyrät olivat laakeampia, nyt huomaa selkeästi että alhaalla on vähemmän ja keskellä/ylhäällä on enempi löylyä kuin ennen. Kiihdytyspumppu toistaiseksi pois käytöstä, vetää hyvin ilman sitäkin.
Komiat lukemat!! Ja aika mukava viritys, varsinkin hv/€, oletan toki että nokka oli edes kohtuullisen hintainen. Säädöthän meni ihan nappiin, mielenkiintoinen tuo pääsuuttimen pienennys. Virtaa siis selvästi paremmin, lienee niin paksulla keskialueella, ettei osaa kaivata kiihdytyspumppua?? Piristyy perusajossa varmaan paljon, kun saa keskialueen kohdalleen!

Ihan vaan mielenkiinnosta, onko sulla paperilla näyttää tuo alakierrosten vähentyminen vai olisko fiilis siitä johtuvaa, että alas tuli vähemmän/ei yhtään lisää versus ylös tuli paljon lisää??
Kyllä muutoksesta kerrottiin nokan ostovaiheessa ja kyllä se näkyy käppyröissä selkeästi. Dynomies sanoi keskialueen säädöstä samaa kuin sinä ja oli varma että "laihempi" neula korjaa vielä paljon. Tällä nokalla olis kehdannut ohittaa dq ja darra Ahveniston lähtösuoralla viime kesänä, silloin matka loppui aina kesken.

Hinta näkyy olevan suomikaupoissa n. 170€. Vaihtoehtona olis ollut Rallye-nokka hyvillä ala- ja keskilöylyillä.

_________________
routaisten peltojen pehtoori


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 26, 2009 7:13 pm 

Liittynyt: To Helmi 28, 2008 8:35 pm
Viestit: 411
Paikkakunta: Naantali
Pyörä: SLR 650 street tracker, Monkey 125
HarMi kirjoitti:
Tällä nokalla olis kehdannut ohittaa dq ja darra Ahveniston lähtösuoralla viime kesänä, silloin matka loppui aina kesken.

ot; Hetkonen..pitääkö ensi vuodeksi siis hommata 17" pyörät katukumeilla kun täällä ruvetaan lesoamaan? :lol: Tai sit se tylsempi vaihtoehto, vaihtaa siihen 690:iin. :roll:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 26, 2009 11:49 pm 
Avatar

Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
dq kirjoitti:
HarMi kirjoitti:
Tällä nokalla olis kehdannut ohittaa dq ja darra Ahveniston lähtösuoralla viime kesänä, silloin matka loppui aina kesken.
ot; Hetkonen..pitääkö ensi vuodeksi siis hommata 17" pyörät katukumeilla kun täällä ruvetaan lesoamaan? :lol: Tai sit se tylsempi vaihtoehto, vaihtaa siihen 690:iin. :roll:
Kyl motogummit riittää vetomiehelle. Apparan lähtösuoralla olis päässy hikisesti rinnalle just ennen mutkaa, mutta ei viitsi väkisin kiilata eteen.

TomiKoo kirjoitti:
Niin se keskialueen "herkkyys" tai kaasuun vastaavuus tuntui olevan hiton pienestä kiinni. Pienetkin muutokset lambdassa tuntui selvästi ajossa. Tämä siis Darralla ja samalla kaasarilla tehdyillä testeillä.

On kyllä kohtuuhintainen keppi! Todellakin halpoja hevosia! Ja mitäpä sitä hyvää löylyä alas ja keskelle hamuamaan, jos on mahkut saada kaikki ylös...! Sopii tollaselle Bombermallin Kotaristille! :lol: 8)
Ilmeisesti tuli valittua oikein tiskillä ja ostettua paras viriosa tähän mennessä. Nopeasti pienempään alatehoon tottuu eikä kone kuitenkaan ole ihan hengetön alakierroksilla. Oppiipahan ajamaan oikealla vaihteella eikä särje konetta liian suurella vaihteella vedättämällä. Voi olla jopa metsäkäytössä parempi kun kiihdytyspumppu ei ole mukana hyökkäämässä ja nyt on mopossa pari liikkuvaa ja kuraantuvaa osaa vähemmän. Ero kiihtyvyydessä on todella selvä virinokan eduksi.

_________________
routaisten peltojen pehtoori


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 03, 2010 3:32 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 11:05 pm
Viestit: 326
Paikkakunta: Loimaa
Pyörä: transalp 600-----
Fuchs motorrad saa mikuni tm40 adaptereineen 284euroon kuluineen, kun tophamilla tais hintaa olla kuluineen 332euroa.
Linkki: http://www.motorrad-fuchs.com/de/single ... _TM40.html


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 13, 2010 11:04 pm 

Liittynyt: Ma Kesä 22, 2009 8:49 pm
Viestit: 18
Pyörä: KTM
Tuo ei kyllä ole enään pahan hintainen, ja varsinkin jos setti sisältää kumiadapterin sekä oikeat suuttimet.

Rupes kyllä houkuttelemaan. 8) Onko joku joskus kokeillut tilata tuosta firmasta suomeen jotakin?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2010 8:01 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 11:05 pm
Viestit: 326
Paikkakunta: Loimaa
Pyörä: transalp 600-----
Mikuni tm tuli tilattua mutta tilasin schneiderilta kun tuolta fuchs:lta kesti vastaus sähköpostiin muutaman päivän ja kun hätänen olen niin en jaksanut odottaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2010 8:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Viestit: 1610
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: none
Terve

Schneideriltä on omanikin.
Jos sinulla on TM:ssä paikallaan 137,5 pääsuutin ja ilmansuodatinpuoli on vakio niin se käy heittämällä paikalleen.

Minulla alkaa olla jo niin vanha tuo TM että aloin miettimään uusien; neulan, neulaputken ja luistin tilaamista. Onko kukaan hankkinut noita ja paljonkohan maksavat?


RIku

_________________
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2010 9:28 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 11:05 pm
Viestit: 326
Paikkakunta: Loimaa
Pyörä: transalp 600-----
Avarrettu sivuluukku ja kärsä pois , sxs vaimennin.Mukana tulee erikokoisia suuttimia mistä pitäisi löytyä sopiva vai meneekö heti suuttimien tilailuksi?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2010 10:21 pm 
Avatar

Liittynyt: To Elo 24, 2006 2:54 pm
Viestit: 116
Paikkakunta: Keminmaa
Pyörä: KTM 250 Exc-f
Minulle tuli muistaakseni 5 erikokoista pääsuutinta mukana.

_________________
”If in doubt, flat out”


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 22, 2010 5:12 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 11:05 pm
Viestit: 326
Paikkakunta: Loimaa
Pyörä: transalp 600-----
Kaasari tuli perille tänään ja eiku heti laittaan paikalleen se.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 22, 2010 6:50 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 11:05 pm
Viestit: 326
Paikkakunta: Loimaa
Pyörä: transalp 600-----
NONIIN kaasari paikallaan ja voi että sentään kun ottaa kierroksia herkästi :P


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 22, 2011 2:12 pm 
Avatar

Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
ulkomaan foorumilta joskus luin että CDI ohjaa ennakkoa kolmeen eri tilaan TPS:n asennon perusteella. Vähän veistämällä TPS:n saisi kaasariin kiinni. Kyllä tuolla TPS:llä jotain merkitystä on. Oma LC4+TM40 käynnistyy ja käy tuskaisesti, jos TPS on kytketty kaapeliin kiinni, eli on koko ajan kaasu kiinni asennossa. Ilman TPS:ää lähtee käyntiin muutamalla potkulla puolen vuoden seisonnan jälkeenkin. Lähinnä olen miettinyt jos TPS:llä saisi tasoitettu supermoto factory replica nokka-akselin vaikutusta tehokäyrään.

_________________
routaisten peltojen pehtoori


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 21, 2013 1:59 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 2:33 pm
Viestit: 431
Paikkakunta: Helsinki
Pyörä: Gelände/Straße
Moi,

mahtaako kukaan muistaa mikä oli neulaventtiilin koko yhdistelmällä KTM640Adve ja TM40?'
Eikös bensapumpullisissa pitäisi olla pienempi neulaventtiili kuin ilman pumppua?

s

_________________
"The tree the tempest with a crash of wood
Throws down in front of us is not bar"
-Robert Frost-


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 106 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com