Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen
Valvoja: Moderaattorit
Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen
Eli mikä olis tuosta K04 neulasta seuraava ohuempi?
Kun ei tota pääsuutinta viittis tajuttomasti kasvattaa. Eli sais sitte pintakaasulla lisää ainetta jos sais ohuemman neulan.
Kun ei tota pääsuutinta viittis tajuttomasti kasvattaa. Eli sais sitte pintakaasulla lisää ainetta jos sais ohuemman neulan.
- HarMi
- Viestit: 1084
- Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
- Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
- Paikkakunta: Espoo
Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen
Mikuni TM40 säädöt meni uusiksi kun vaihdoin vakionokan tilalle LC4 Supermoto Factory Replica nokan. Pääsuutin 145 -> 140. Neulan prikka keskeltä ihan ylös. Vieläkin käy 4500 rpm kohdalla rikkaalla, korjataan se toisella neulalla. Seosruuvi säätöalueen sisällä, kierroksia en muista. Takarenkaalta mitattu 48 -> 54hp , 56 -> 59 Nm. Ennen teho- ja vääntökäyrät olivat laakeampia, nyt huomaa selkeästi että alhaalla on vähemmän ja keskellä/ylhäällä on enempi löylyä kuin ennen. Kiihdytyspumppu toistaiseksi pois käytöstä, vetää hyvin ilman sitäkin.
routaisten peltojen pehtoori
- HarMi
- Viestit: 1084
- Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
- Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
- Paikkakunta: Espoo
Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen
Kyllä muutoksesta kerrottiin nokan ostovaiheessa ja kyllä se näkyy käppyröissä selkeästi. Dynomies sanoi keskialueen säädöstä samaa kuin sinä ja oli varma että "laihempi" neula korjaa vielä paljon. Tällä nokalla olis kehdannut ohittaa dq ja darra Ahveniston lähtösuoralla viime kesänä, silloin matka loppui aina kesken.TomiKoo kirjoitti:Komiat lukemat!! Ja aika mukava viritys, varsinkin hv/€, oletan toki että nokka oli edes kohtuullisen hintainen. Säädöthän meni ihan nappiin, mielenkiintoinen tuo pääsuuttimen pienennys. Virtaa siis selvästi paremmin, lienee niin paksulla keskialueella, ettei osaa kaivata kiihdytyspumppua?? Piristyy perusajossa varmaan paljon, kun saa keskialueen kohdalleen!HarMi kirjoitti:Mikuni TM40 säädöt meni uusiksi kun vaihdoin vakionokan tilalle LC4 Supermoto Factory Replica nokan. Pääsuutin 145 -> 140. Neulan prikka keskeltä ihan ylös. Vieläkin käy 4500 rpm kohdalla rikkaalla, korjataan se toisella neulalla. Seosruuvi säätöalueen sisällä, kierroksia en muista. Takarenkaalta mitattu 48 -> 54hp , 56 -> 59 Nm. Ennen teho- ja vääntökäyrät olivat laakeampia, nyt huomaa selkeästi että alhaalla on vähemmän ja keskellä/ylhäällä on enempi löylyä kuin ennen. Kiihdytyspumppu toistaiseksi pois käytöstä, vetää hyvin ilman sitäkin.
Ihan vaan mielenkiinnosta, onko sulla paperilla näyttää tuo alakierrosten vähentyminen vai olisko fiilis siitä johtuvaa, että alas tuli vähemmän/ei yhtään lisää versus ylös tuli paljon lisää??
Hinta näkyy olevan suomikaupoissa n. 170€. Vaihtoehtona olis ollut Rallye-nokka hyvillä ala- ja keskilöylyillä.
routaisten peltojen pehtoori
-
- Viestit: 392
- Liittynyt: To Helmi 28, 2008 8:35 pm
- Pyörä: SLR 650 street tracker, Monkey 125
- Paikkakunta: Naantali
Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen
ot; Hetkonen..pitääkö ensi vuodeksi siis hommata 17" pyörät katukumeilla kun täällä ruvetaan lesoamaan? Tai sit se tylsempi vaihtoehto, vaihtaa siihen 690:iin.HarMi kirjoitti:Tällä nokalla olis kehdannut ohittaa dq ja darra Ahveniston lähtösuoralla viime kesänä, silloin matka loppui aina kesken.
- HarMi
- Viestit: 1084
- Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
- Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
- Paikkakunta: Espoo
Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen
Kyl motogummit riittää vetomiehelle. Apparan lähtösuoralla olis päässy hikisesti rinnalle just ennen mutkaa, mutta ei viitsi väkisin kiilata eteen.dq kirjoitti:ot; Hetkonen..pitääkö ensi vuodeksi siis hommata 17" pyörät katukumeilla kun täällä ruvetaan lesoamaan? Tai sit se tylsempi vaihtoehto, vaihtaa siihen 690:iin.HarMi kirjoitti:Tällä nokalla olis kehdannut ohittaa dq ja darra Ahveniston lähtösuoralla viime kesänä, silloin matka loppui aina kesken.
Ilmeisesti tuli valittua oikein tiskillä ja ostettua paras viriosa tähän mennessä. Nopeasti pienempään alatehoon tottuu eikä kone kuitenkaan ole ihan hengetön alakierroksilla. Oppiipahan ajamaan oikealla vaihteella eikä särje konetta liian suurella vaihteella vedättämällä. Voi olla jopa metsäkäytössä parempi kun kiihdytyspumppu ei ole mukana hyökkäämässä ja nyt on mopossa pari liikkuvaa ja kuraantuvaa osaa vähemmän. Ero kiihtyvyydessä on todella selvä virinokan eduksi.TomiKoo kirjoitti:Niin se keskialueen "herkkyys" tai kaasuun vastaavuus tuntui olevan hiton pienestä kiinni. Pienetkin muutokset lambdassa tuntui selvästi ajossa. Tämä siis Darralla ja samalla kaasarilla tehdyillä testeillä.
On kyllä kohtuuhintainen keppi! Todellakin halpoja hevosia! Ja mitäpä sitä hyvää löylyä alas ja keskelle hamuamaan, jos on mahkut saada kaikki ylös...! Sopii tollaselle Bombermallin Kotaristille!
routaisten peltojen pehtoori
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 11:05 pm
- Pyörä: transalp 600-----
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen
Fuchs motorrad saa mikuni tm40 adaptereineen 284euroon kuluineen, kun tophamilla tais hintaa olla kuluineen 332euroa.
Linkki: http://www.motorrad-fuchs.com/de/single ... _TM40.html
Linkki: http://www.motorrad-fuchs.com/de/single ... _TM40.html
Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen
Tuo ei kyllä ole enään pahan hintainen, ja varsinkin jos setti sisältää kumiadapterin sekä oikeat suuttimet.
Rupes kyllä houkuttelemaan. Onko joku joskus kokeillut tilata tuosta firmasta suomeen jotakin?
Rupes kyllä houkuttelemaan. Onko joku joskus kokeillut tilata tuosta firmasta suomeen jotakin?
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 11:05 pm
- Pyörä: transalp 600-----
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen
Mikuni tm tuli tilattua mutta tilasin schneiderilta kun tuolta fuchs:lta kesti vastaus sähköpostiin muutaman päivän ja kun hätänen olen niin en jaksanut odottaa.
Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen
Terve
Schneideriltä on omanikin.
Jos sinulla on TM:ssä paikallaan 137,5 pääsuutin ja ilmansuodatinpuoli on vakio niin se käy heittämällä paikalleen.
Minulla alkaa olla jo niin vanha tuo TM että aloin miettimään uusien; neulan, neulaputken ja luistin tilaamista. Onko kukaan hankkinut noita ja paljonkohan maksavat?
RIku
Schneideriltä on omanikin.
Jos sinulla on TM:ssä paikallaan 137,5 pääsuutin ja ilmansuodatinpuoli on vakio niin se käy heittämällä paikalleen.
Minulla alkaa olla jo niin vanha tuo TM että aloin miettimään uusien; neulan, neulaputken ja luistin tilaamista. Onko kukaan hankkinut noita ja paljonkohan maksavat?
RIku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 11:05 pm
- Pyörä: transalp 600-----
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen
Avarrettu sivuluukku ja kärsä pois , sxs vaimennin.Mukana tulee erikokoisia suuttimia mistä pitäisi löytyä sopiva vai meneekö heti suuttimien tilailuksi?
Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen
Minulle tuli muistaakseni 5 erikokoista pääsuutinta mukana.
”If in doubt, flat out”
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 11:05 pm
- Pyörä: transalp 600-----
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen
Kaasari tuli perille tänään ja eiku heti laittaan paikalleen se.
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 11:05 pm
- Pyörä: transalp 600-----
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen
NONIIN kaasari paikallaan ja voi että sentään kun ottaa kierroksia herkästi
- HarMi
- Viestit: 1084
- Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
- Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
- Paikkakunta: Espoo
Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen
ulkomaan foorumilta joskus luin että CDI ohjaa ennakkoa kolmeen eri tilaan TPS:n asennon perusteella. Vähän veistämällä TPS:n saisi kaasariin kiinni. Kyllä tuolla TPS:llä jotain merkitystä on. Oma LC4+TM40 käynnistyy ja käy tuskaisesti, jos TPS on kytketty kaapeliin kiinni, eli on koko ajan kaasu kiinni asennossa. Ilman TPS:ää lähtee käyntiin muutamalla potkulla puolen vuoden seisonnan jälkeenkin. Lähinnä olen miettinyt jos TPS:llä saisi tasoitettu supermoto factory replica nokka-akselin vaikutusta tehokäyrään.
routaisten peltojen pehtoori
- korpipolku
- Viestit: 419
- Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 2:33 pm
- Pyörä: Gelände/Straße
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen
Moi,
mahtaako kukaan muistaa mikä oli neulaventtiilin koko yhdistelmällä KTM640Adve ja TM40?'
Eikös bensapumpullisissa pitäisi olla pienempi neulaventtiili kuin ilman pumppua?
s
mahtaako kukaan muistaa mikä oli neulaventtiilin koko yhdistelmällä KTM640Adve ja TM40?'
Eikös bensapumpullisissa pitäisi olla pienempi neulaventtiili kuin ilman pumppua?
s
"The tree the tempest with a crash of wood
Throws down in front of us is not bar"
-Robert Frost-
Throws down in front of us is not bar"
-Robert Frost-