Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen
Valvoja: Moderaattorit
TerveTopponen kirjoitti:Pikaisella testillä tarvii säätöä: lambdan mukaan tyhjäkäynnillä käy laihalla ja kun kaasua vähän avaa meinaa tukehtua,
Ekat vedot vedetty ja muuten toimii hyvin mutta tekee tuota Topposen ja Jyrkinkin mainitsemaa. Onko löytynyt syytä tuohon. Minulla se ei tee sitä aina. Ongelma korostuu koneen ollessa lämmin ja käyttäessä pyörää pitkän aikaa tyhjäkäynnillä (polttoaineen pinta uimurikammiossa?). Lamndaa en ole vielä saanut kiinni, joten ei vielä tietoa miten muutoin on säädöt kohdallaan.
Nimim: Hyvin keulii kaasulla kakkosella.
Riku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
Terve
Itse itselleni vastaten. Tänään lamnda kiinni ja aivan liian laihalla kulkee (tai homemade lamndassa on jotain vialla). Isommat tyhjäkäyntisuuttimet ja tyhjäkäynnin ilmasuuttimet lähtee maanantaina tilaukseen.
Ongelma tuohon kaasun-avaus/yskäys ongelmaankin löytyi kun kävin Freewindin luona. Tuomio oli selvä, mopo saa liikaa bensaa kiihdytyspumpun kautta.
Ruuvattiin kiihdytyspumpun avautumiskohtaa käsipelillä paremmaksi. Loppujen lopuksi kotimatka oli yhtä juhlaa (Ruuvasin vielä sitä avautumiskohtaa vielä vähän pois, niin ny on loistava).
Eli katsokaa sen kiihdytyspumpun toimialue.
Ja sitten olisi vielä asia. Mopo nykii tyhjäkäynnillä ajaessa. En jaksa muistaa tekikö se sitä jo vanhalla kaasarilla vai onko sitä nyt tullut liian kriittiseksi. Olenko liian huolestunut lapsestani.
Riku
Itse itselleni vastaten. Tänään lamnda kiinni ja aivan liian laihalla kulkee (tai homemade lamndassa on jotain vialla). Isommat tyhjäkäyntisuuttimet ja tyhjäkäynnin ilmasuuttimet lähtee maanantaina tilaukseen.
Ongelma tuohon kaasun-avaus/yskäys ongelmaankin löytyi kun kävin Freewindin luona. Tuomio oli selvä, mopo saa liikaa bensaa kiihdytyspumpun kautta.
Ruuvattiin kiihdytyspumpun avautumiskohtaa käsipelillä paremmaksi. Loppujen lopuksi kotimatka oli yhtä juhlaa (Ruuvasin vielä sitä avautumiskohtaa vielä vähän pois, niin ny on loistava).
Eli katsokaa sen kiihdytyspumpun toimialue.
Ja sitten olisi vielä asia. Mopo nykii tyhjäkäynnillä ajaessa. En jaksa muistaa tekikö se sitä jo vanhalla kaasarilla vai onko sitä nyt tullut liian kriittiseksi. Olenko liian huolestunut lapsestani.
Riku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
Terve
Nyt on käytetty 640 Adventure (2006) seoksensäädössä ja penkissä. Pyörässä on sommerin avarrettu sivuluukku ja snorkkeli poistettu. Asennettu SXC:n äänenvaimennin.
Yritin itse säätää bilteman lamndalla (laajakaista) seoksia kohdileen. Ei näköjään toiminut, meni liian rikkaalle. Penkissä pienennettiin suuttimia kunnes päästiin samoihin jota herrn Shcneider oli jo asentanut kaasariin valmiiksi.
Takarengas teho (EEC) 51.5, vääntömomentti 57.5,
Tehokäyrä on siisti ilman mitään yllättäviä nousuja tai laskuja.
p.s. Ktm ilmoittaa moottoritehon niin kuin kaikki muutkin.
Riku
Nyt on käytetty 640 Adventure (2006) seoksensäädössä ja penkissä. Pyörässä on sommerin avarrettu sivuluukku ja snorkkeli poistettu. Asennettu SXC:n äänenvaimennin.
Yritin itse säätää bilteman lamndalla (laajakaista) seoksia kohdileen. Ei näköjään toiminut, meni liian rikkaalle. Penkissä pienennettiin suuttimia kunnes päästiin samoihin jota herrn Shcneider oli jo asentanut kaasariin valmiiksi.
Takarengas teho (EEC) 51.5, vääntömomentti 57.5,
Tehokäyrä on siisti ilman mitään yllättäviä nousuja tai laskuja.
p.s. Ktm ilmoittaa moottoritehon niin kuin kaikki muutkin.
Riku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
Terve
Maksoi Jämsässä Huoltokasikolla 105E.
Tämähän ajo oli taas täysin omaa uteliaisuutta varten.
Jos ajatatte LC4:a kannattaa olla oma lamndan paikka valmiina tai täysin läpi putki. Jos on oma lamndan paikka niin dynoa varten se kaasarin takainen mutka ei ole paras.
Hyvin ne poijjaat ajaa ja tulkitsee seosajon arvoja.
Tuolle tehoajolle en niin paljoa antanut arvoa alunperinkään. Hyvät arvot, teho ei ole tippunut alkuperäisestä.
Riku
Maksoi Jämsässä Huoltokasikolla 105E.
Tämähän ajo oli taas täysin omaa uteliaisuutta varten.
Jos ajatatte LC4:a kannattaa olla oma lamndan paikka valmiina tai täysin läpi putki. Jos on oma lamndan paikka niin dynoa varten se kaasarin takainen mutka ei ole paras.
Hyvin ne poijjaat ajaa ja tulkitsee seosajon arvoja.
Tuolle tehoajolle en niin paljoa antanut arvoa alunperinkään. Hyvät arvot, teho ei ole tippunut alkuperäisestä.
Riku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
Terve
ja sitten
- aivan puhdas ilmansuodatin
- tasainen katurengas (minulta saa rahdin hinnalla, vi**u että oli vaikea saada pois vanteelta)
- ottakaa suuttimia kumpaankin suuntaan mukaan ja hyvät työkalut, ja näköjään suuttimia sinne alaspäin.
Riku
ja sitten
- aivan puhdas ilmansuodatin
- tasainen katurengas (minulta saa rahdin hinnalla, vi**u että oli vaikea saada pois vanteelta)
- ottakaa suuttimia kumpaankin suuntaan mukaan ja hyvät työkalut, ja näköjään suuttimia sinne alaspäin.
Riku
- Liitteet
-
- IMGP0516.JPG
- (97.7 KiB) Tiedosto ladattu 162 kertaa
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
Terve
Tuossa linkki yhteen tehoajoon:
http://www.youtube.com/watch?v=I0lTUR6YmWQ
Loppujen lopuksi 5s ja se on siinä.
Tehoajoja ajoivat varmaan jonkun viisi kertaa, kaikki käppyrät näytti suht samanlaisilta.
Riku
Tuossa linkki yhteen tehoajoon:
http://www.youtube.com/watch?v=I0lTUR6YmWQ
Loppujen lopuksi 5s ja se on siinä.
Tehoajoja ajoivat varmaan jonkun viisi kertaa, kaikki käppyrät näytti suht samanlaisilta.
Riku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
ongelmia käynnissä
Pyörä alko temppuileen. Lähtee käyntiin mut ei yhtään kestä antaa kaasua ku sammuu. Tuntuis käyvän ryypyn kans paremmin. Aattelin et on jotain paskaa kaasarissa ja otin sen irti. Sit vasta huomasin et seosruuvvi oli 6 ja puol kierrosta auki. voisko olla et on tärinästä päässyt löystyyn? tuntuis aika suurelta kierrosmäärältä jos sen pitäis olla noin 3 kierrosta auki. Jännä kuitenki et se temppuilu alko ihan yhtäkkiä. Pääsuutinkin oli kokoo 165 et varmaan kannattais ostaa jostain pienempi. Pyörä kävikin hetken paremmin ku ensin katoin et se suutin on puhdas ja laitoin takas ja kokeilin. mut olisinko suunnilleen 400 metriä päässy niin alko hyytyyn. Onko se niin et jos on pääsuutin isompi niin sen seosruuvvinkin tarvii olla enemmän auki. ilmeisesti sitä kaasutinta ei kannata sen enempää purkaa ku tuli vaikeuksia saada se pohja auki ku on huonot mun ruuvimeiselit. Pyörä ei ole ollu mulla ku hetken ja se on tuntunut ehkä vähän siltä et saa liikaa bensaa joskin kyllä siinä ihan on tehoa tuntunu olevan kohtalaisesti. ainakin sen saa kakkosella keuliin ku vähän pumppaa kaasua. vaikea verrata ku en ole koskaan muulla vastaavalla ajanut.
Niin joo ja kaasutin on se mikunin tm40-6.
Niin joo ja kaasutin on se mikunin tm40-6.
tilanne katsaus
Tilanne on nyt sellanen et pyörä käy ja ottaa vähän kierroksiakin mut täydellä kaasulla alkaa röpöttään. en päässyt oikein vielä kokeileen isommin sitä. Tuli vaan sellainen mieleen et olisko voinu olla joku kanava tukossa ja sillä on säätöä avattu reilusti ja sit se kanava on auennu ja kaikki on menny aivan sekaisin. Onhan se seoksen säätöruuvi se mikä on siinä kaasuttimen etupuolella alhaalla pystyssä. Kolmella kierroksella auki se röpötti pahasti ja kun laski kaasun pois niin kierrokset laski hitaasti. kierroksella auki tilanne oli parempi mutta silti oli vähän samaa oiretta. Voiskohan siellä sit olla jotain paskaa viä jossain? Jollei tilanne ala paraneen niin taitaa pian tulla huoltokaksikon reissu. Saispahan säädöt ja suuttimet oikein kunnolla kohdalleen. Voi olla vaan et kukkaro kevenee pahasti sillä reissulla.
Sellainen tarkennus vielä et kuuluuko sen säätöruuvin eli pilot fuel screwin olla kärjestä terävä vaiko tylppä. itsellä se ainakin on tylppä ja päässä on pientä painaumaa. tuota räjäytyskuvaa ku katseli niin näyttäis siinä olevan terävä kärkinen mut tiedä siitä sitten...
Sellainen tarkennus vielä et kuuluuko sen säätöruuvin eli pilot fuel screwin olla kärjestä terävä vaiko tylppä. itsellä se ainakin on tylppä ja päässä on pientä painaumaa. tuota räjäytyskuvaa ku katseli niin näyttäis siinä olevan terävä kärkinen mut tiedä siitä sitten...