Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
RTJ
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Pyörä: none
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Terve

Ei ainakaan tuon räjäytyskuvan mukaan (ks liite).


Riku
Liitteet
TM40.jpg
Ruuvi ja "nokka"
(93.34 KiB) Tiedosto ladattu 158 kertaa
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
Avatar
HarMi
Viestit: 1084
Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja HarMi »

OK, Laitetaan hiukan locktitea kierteeseen varmuuden vuoksi. Tuo ruuvi on viimeksi kiristetty Mikunin tehtaalla.
routaisten peltojen pehtoori
Avatar
RTJ
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Pyörä: none
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Topponen kirjoitti:Pikaisella testillä tarvii säätöä: lambdan mukaan tyhjäkäynnillä käy laihalla ja kun kaasua vähän avaa meinaa tukehtua,
Terve

Ekat vedot vedetty ja muuten toimii hyvin mutta tekee tuota Topposen ja Jyrkinkin mainitsemaa. Onko löytynyt syytä tuohon. Minulla se ei tee sitä aina. Ongelma korostuu koneen ollessa lämmin ja käyttäessä pyörää pitkän aikaa tyhjäkäynnillä (polttoaineen pinta uimurikammiossa?). Lamndaa en ole vielä saanut kiinni, joten ei vielä tietoa miten muutoin on säädöt kohdallaan.

Nimim: Hyvin keulii kaasulla kakkosella.

Riku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
Avatar
RTJ
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Pyörä: none
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Terve

Itse itselleni vastaten. Tänään lamnda kiinni ja aivan liian laihalla kulkee (tai homemade lamndassa on jotain vialla). Isommat tyhjäkäyntisuuttimet ja tyhjäkäynnin ilmasuuttimet lähtee maanantaina tilaukseen.

Ongelma tuohon kaasun-avaus/yskäys ongelmaankin löytyi kun kävin Freewindin luona. Tuomio oli selvä, mopo saa liikaa bensaa kiihdytyspumpun kautta.

Ruuvattiin kiihdytyspumpun avautumiskohtaa käsipelillä paremmaksi. Loppujen lopuksi kotimatka oli yhtä juhlaa (Ruuvasin vielä sitä avautumiskohtaa vielä vähän pois, niin ny on loistava).

Eli katsokaa sen kiihdytyspumpun toimialue.

Ja sitten olisi vielä asia. Mopo nykii tyhjäkäynnillä ajaessa. En jaksa muistaa tekikö se sitä jo vanhalla kaasarilla vai onko sitä nyt tullut liian kriittiseksi. Olenko liian huolestunut lapsestani.


Riku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
Avatar
Hemppa
Viestit: 114
Liittynyt: To Elo 24, 2006 2:54 pm
Pyörä: KTM 250 Exc-f
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja Hemppa »

Moro.

Voiko tuon TPS anturin jättää pois käytöstä kaasuttimen vaihdon
yhteydessä ?.
”If in doubt, flat out”
Avatar
JSL
Viestit: 588
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja JSL »

Hemppa kirjoitti:Moro.

Voiko tuon TPS anturin jättää pois käytöstä kaasuttimen vaihdon
yhteydessä ?.
Kyllä kai. Tarvitseeko mikään muu kuin EPC?
Avatar
RTJ
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Pyörä: none
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Terve

Nyt on käytetty 640 Adventure (2006) seoksensäädössä ja penkissä. Pyörässä on sommerin avarrettu sivuluukku ja snorkkeli poistettu. Asennettu SXC:n äänenvaimennin.

Yritin itse säätää bilteman lamndalla (laajakaista) seoksia kohdileen. Ei näköjään toiminut, meni liian rikkaalle. Penkissä pienennettiin suuttimia kunnes päästiin samoihin jota herrn Shcneider oli jo asentanut kaasariin valmiiksi.

Takarengas teho (EEC) 51.5, vääntömomentti 57.5,
Tehokäyrä on siisti ilman mitään yllättäviä nousuja tai laskuja.

p.s. Ktm ilmoittaa moottoritehon niin kuin kaikki muutkin.

Riku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
Avatar
kalle j
Viestit: 869
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja kalle j »

kuin paljon tollanen penkitys/säätö maksaa, jos saa udella?
Avatar
RTJ
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Pyörä: none
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Terve

Maksoi Jämsässä Huoltokasikolla 105E.

Tämähän ajo oli taas täysin omaa uteliaisuutta varten.

Jos ajatatte LC4:a kannattaa olla oma lamndan paikka valmiina tai täysin läpi putki. Jos on oma lamndan paikka niin dynoa varten se kaasarin takainen mutka ei ole paras.

Hyvin ne poijjaat ajaa ja tulkitsee seosajon arvoja.

Tuolle tehoajolle en niin paljoa antanut arvoa alunperinkään. Hyvät arvot, teho ei ole tippunut alkuperäisestä.


Riku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
Avatar
RTJ
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Pyörä: none
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Terve

ja sitten

- aivan puhdas ilmansuodatin
- tasainen katurengas (minulta saa rahdin hinnalla, vi**u että oli vaikea saada pois vanteelta)
- ottakaa suuttimia kumpaankin suuntaan mukaan ja hyvät työkalut, ja näköjään suuttimia sinne alaspäin.


Riku
Liitteet
IMGP0516.JPG
(97.7 KiB) Tiedosto ladattu 162 kertaa
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
Avatar
RTJ
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Pyörä: none
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Terve

Tuossa linkki yhteen tehoajoon:
http://www.youtube.com/watch?v=I0lTUR6YmWQ

Loppujen lopuksi 5s ja se on siinä.

Tehoajoja ajoivat varmaan jonkun viisi kertaa, kaikki käppyrät näytti suht samanlaisilta.


Riku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
matuai
Viestit: 3
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 5:16 pm
Paikkakunta: Juupajoki

ongelmia käynnissä

Viesti Kirjoittaja matuai »

Pyörä alko temppuileen. Lähtee käyntiin mut ei yhtään kestä antaa kaasua ku sammuu. Tuntuis käyvän ryypyn kans paremmin. Aattelin et on jotain paskaa kaasarissa ja otin sen irti. Sit vasta huomasin et seosruuvvi oli 6 ja puol kierrosta auki. voisko olla et on tärinästä päässyt löystyyn? tuntuis aika suurelta kierrosmäärältä jos sen pitäis olla noin 3 kierrosta auki. Jännä kuitenki et se temppuilu alko ihan yhtäkkiä. Pääsuutinkin oli kokoo 165 et varmaan kannattais ostaa jostain pienempi. Pyörä kävikin hetken paremmin ku ensin katoin et se suutin on puhdas ja laitoin takas ja kokeilin. mut olisinko suunnilleen 400 metriä päässy niin alko hyytyyn. Onko se niin et jos on pääsuutin isompi niin sen seosruuvvinkin tarvii olla enemmän auki. ilmeisesti sitä kaasutinta ei kannata sen enempää purkaa ku tuli vaikeuksia saada se pohja auki ku on huonot mun ruuvimeiselit. Pyörä ei ole ollu mulla ku hetken ja se on tuntunut ehkä vähän siltä et saa liikaa bensaa joskin kyllä siinä ihan on tehoa tuntunu olevan kohtalaisesti. ainakin sen saa kakkosella keuliin ku vähän pumppaa kaasua. vaikea verrata ku en ole koskaan muulla vastaavalla ajanut.
Niin joo ja kaasutin on se mikunin tm40-6.
Avatar
RTJ
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Pyörä: none
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Terve

Pääsuutin tuntuu järjettömän suurelta. Ei sillä tosin ole paljoa merkitystä. Pääsuuttimen kautta alkaa aine kulkemaan vasta kun olet avannut kaasun 3/4. Tyhjäkäynnin seosruuvi saa olla auki vain kolme kierrosta.


Riku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
matuai
Viestit: 3
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 5:16 pm
Paikkakunta: Juupajoki

tilanne katsaus

Viesti Kirjoittaja matuai »

Tilanne on nyt sellanen et pyörä käy ja ottaa vähän kierroksiakin mut täydellä kaasulla alkaa röpöttään. en päässyt oikein vielä kokeileen isommin sitä. Tuli vaan sellainen mieleen et olisko voinu olla joku kanava tukossa ja sillä on säätöä avattu reilusti ja sit se kanava on auennu ja kaikki on menny aivan sekaisin. Onhan se seoksen säätöruuvi se mikä on siinä kaasuttimen etupuolella alhaalla pystyssä. Kolmella kierroksella auki se röpötti pahasti ja kun laski kaasun pois niin kierrokset laski hitaasti. kierroksella auki tilanne oli parempi mutta silti oli vähän samaa oiretta. Voiskohan siellä sit olla jotain paskaa viä jossain? Jollei tilanne ala paraneen niin taitaa pian tulla huoltokaksikon reissu. Saispahan säädöt ja suuttimet oikein kunnolla kohdalleen. Voi olla vaan et kukkaro kevenee pahasti sillä reissulla.
Sellainen tarkennus vielä et kuuluuko sen säätöruuvin eli pilot fuel screwin olla kärjestä terävä vaiko tylppä. itsellä se ainakin on tylppä ja päässä on pientä painaumaa. tuota räjäytyskuvaa ku katseli niin näyttäis siinä olevan terävä kärkinen mut tiedä siitä sitten...
Avatar
RTJ
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Pyörä: none
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Terve

Siinä kaasarin etupuolella se seosruuvi on. Kärjeltään on kartio.


Riku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
Vastaa Viestiin