Suzuki DR350SE

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Seppo Honkanen
Viestit: 706
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Pyörä: EXC-R450 6D, EXC150TPi, 690 Enduro R
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi

Suzuki DR350SE

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Vaimon DR350SE 1998 jäi vähälle ajolle viime vuonna. Nyt kun otin pyörän ajoon, niin havaittavissa on käyntihäiriöitä. Varsinkin kun lämpimänä avaa kaasua nopeasti, niin röpeltää pahasti. Eri toten kun liikenneympyrästä poistuttaessa avaa kaasua, niin meinaa ryytyä. Likaa kaasarissa epäilisin, mutta voiko olla jokin muu? Onkos tuossa orkkis Mikunissa jokin kiihdytyspumppu? Mikä on kaasuvaijerin/kaasuläpän yhteydessä oleva mikrokytkin rooli? Kytkimen nappi painuu alas, kun kaasu on miltei kokonaan auki. Löytyykö jostain service manuaalia, jos tuota ihmettelisi tarkemmin?

T. Sepi
Randelsson
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Touko 20, 2016 9:37 pm
Pyörä: DR-Z

Re: Suzuki DR350SE

Viesti Kirjoittaja Randelsson »

https://www.thisoldtractor.com/dr350.html

Tuolla kaikki tarvittava tieto.
Hienoja pyöriä
Avatar
Seppo Honkanen
Viestit: 706
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Pyörä: EXC-R450 6D, EXC150TPi, 690 Enduro R
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi

Re: Suzuki DR350SE

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Kiitos manuaalista. Tässä raporttia.

Hommaa viety eteenpäin putsaamalla kaasari tänään kertaalleen. Samoin vaihdoin orkkis vaimentimen paikoilleen ja tiivistin kunnolla pakoputken/vaimentimen liitoksen. Mikrokytkin eliminoitu poistamalla kytkinvarsi (vaikuttaa ilmeisesti täyskaasulla sytytyskarttaan). Valitettavasti edelleen käyntiongelmia, kun avaa kaasua ripeästi. Pahin ongelma-alue on 4 - 5 kierroksen korvilla. Seuraavaksi kokeilen vaihtaa bensat Nesteen pienkonebensaan. Tällä on käsittääkseni kaasaria putsaava ominaisuus. Epäilen että jokin pieni kanava kaasarissa on edelleen tukossa. Samoin tulppa ja ilmanputsari menee vaihtoon, kun saan uudet hommattua jostakin.

Jos jollain on kokemusta/näkemystä, nìin saa jakaa.
Randelsson
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Touko 20, 2016 9:37 pm
Pyörä: DR-Z

Re: Suzuki DR350SE

Viesti Kirjoittaja Randelsson »

Onko paikoillaan se:n vakio bst kaasari vai tm33?
Avatar
Seppo Honkanen
Viestit: 706
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Pyörä: EXC-R450 6D, EXC150TPi, 690 Enduro R
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi

Re: Suzuki DR350SE

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Vakiokaasari.
TommiV
Viestit: 45
Liittynyt: To Touko 14, 2020 1:42 pm
Pyörä: Beta ALP 4.0

Re: Suzuki DR350SE

Viesti Kirjoittaja TommiV »

Mulla oli syksyllä hieman samantyyppinen ongelma Beta Alp 4:ssa, jossa on sama DR350 motti ja Mikunin BST33. Kaasariin oli päässyt huonosti suunnitellun tankin huohutuksen kautta pikkasen kuravettä, kun ajoin krossiradan isoista lätäköistä läpi. Kaasari osiksi ja kunnon putsaus kaasarisprayllä ja paineilmalla korjasi asian. Laitoin ylimääräisen pa-suodattimen bensalinjaan, eikä ole toistunut.

/Tommi
Randelsson
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Touko 20, 2016 9:37 pm
Pyörä: DR-Z

Re: Suzuki DR350SE

Viesti Kirjoittaja Randelsson »

Kaivelin kellarin arkistois BST:n esille. Kiihdytys pumppua en äkkiseltään havainnut. Onko kalvo ja sen koppa varmasti ehjiä ja tiiviitä?
Jos meinaat pitää pyörän suosittelen vaihtamaan tm33 kaasarin. Jos taas meinaat luopua ilmoita.
Vielä tuonne vajaan yksi DR sopii :D
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1121
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR350SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Onko imukurkku kaasarin ja kannen välissä 100% ehjä, samoin alipaineletku kaasarilta bensahanalle?

Bensasuuttimet olet varmaan rassannut mutta myös ilmasuuttimet?

Ja ryyppymäntä kannattaa ruuvata irti ja tarkastaa ettei jää kantamaan.

Ja se kalvo, jos vielä alkuperäinen niin varmasti kovettunut ja ehkä murtunut.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Avatar
Seppo Honkanen
Viestit: 706
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Pyörä: EXC-R450 6D, EXC150TPi, 690 Enduro R
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi

Re: Suzuki DR350SE

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Kaasarin korjaussarja ja kaasarinpuhdistusspray ratkaisivat ongelmat. O-renkaat olivat kuoleentuneita ja haperoita.
Vastaa Viestiin