Lämpöliivi
Valvoja: Moderaattorit
Lämpöliivi
Tuolta toiselta foorumilta silmiin osui tällainen rakennelma.
Toivottavasti ei loukkaa tekijänoikeuksia, jos julkaisen täällä, idea on hyvä, tuollaisen voisi talven aikana väsätä.
Ensimmäisessä evoluution versiossa Motonetistä ostettu auton penkinlämmitin ripustettiin sopivien hihnojen kanssa motoristin takin alle, tupakansytkäriliitin kiinni ja baanalle.
http://www.kolumbus.fi/koivupiha/liivi.html
Evo2 mallissa tuo penkinlämmitin on purettu, vastukset silitetettäessä kiinnittyvällä joustavalla kankaalla kiinni T-paitaan.
Suosittelivat käyttämään toista T-paitaa ihoa vasten, muuten tuloksena voi olla samanlaiset kuviot ihossa, kuin Pako TV sarjan sankarilla, joka tatuoi ihoonsa vankilan pohjapiirroksen...
Toivottavasti ei loukkaa tekijänoikeuksia, jos julkaisen täällä, idea on hyvä, tuollaisen voisi talven aikana väsätä.
Ensimmäisessä evoluution versiossa Motonetistä ostettu auton penkinlämmitin ripustettiin sopivien hihnojen kanssa motoristin takin alle, tupakansytkäriliitin kiinni ja baanalle.
http://www.kolumbus.fi/koivupiha/liivi.html
Evo2 mallissa tuo penkinlämmitin on purettu, vastukset silitetettäessä kiinnittyvällä joustavalla kankaalla kiinni T-paitaan.
Suosittelivat käyttämään toista T-paitaa ihoa vasten, muuten tuloksena voi olla samanlaiset kuviot ihossa, kuin Pako TV sarjan sankarilla, joka tatuoi ihoonsa vankilan pohjapiirroksen...
- Liitteet
-
- puolivalmis.JPG
- (105.66 KiB) Tiedosto ladattu 632 kertaa
-
- valmis.JPG
- (103.68 KiB) Tiedosto ladattu 897 kertaa
Viimeksi muokannut bemAri, Su Marras 12, 2006 11:01 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Timo Tasakaasu
- Viestit: 925
- Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
- Pyörä: 1190Adv, 660SMC
- Paikkakunta: Somero
Olen tehnyt vanhaan fleece-puseroon lämmitysvastuksen, jonka saa liitettyä verkkareissa olevaan vastaavaan. Riittävän ohuen johdon löytäminen tuntui hankalalta. Kännykän laturin johdossa oli sisällä sellaista, jossa oli vain seitsemän säiettä. Kymmenen metrin pätkän oikosulkuvirta oli noi 3A ja se on mielestäni aika sopiva watteja tulee käyvän pyörän virtapiiriin kytkettynä silloin noin 40.
Suosittelisin kiinnittämään johonkin venymättömään vaatteeseen ennemmin kuin T-paitaan. Tuo silittämällä kiinnittyvä kangas on varmaan kyllä parempi kuin oma konstini eli sik-sakilla lankaa piuhan yli. Seraavan teen Gorepuvun tikkivuoriin suoraan. Hommiaan voi säästää jättämällä selkäpuolen ilman vastusta. Etupuolelle ja varsinkin vetoketjun kohdalle enemmän, polviin, reisiin, käsivarsiin ja isommalla vaivalla peukalon päälle ja mahdollisesti takapuolen alle riittää.
Kokemuksesta pari vinkkiä: Järjestä niin ettei takin ja housujen välinen liitin jää kahden lämmitetyn vaatteen väliin ja ole suoraan ohuissa johdoissa kiinni. Liitin sulaa Älä käytä mitään vanhaa auton penkinlämmittimen korppuuntunutta johtoa. Kun johto katkeaa, niin viimeinen säie on hetki ennen katkeamistaan punahehkuinen. Nipistää pirusti Jatka siis ohutta piuhaa pätkällä paksua ja vasta sen päähän liitin ettei liittimen sisään menee kuumaa johtoa. Liitin muutenkin johonkin viileään paikkaan. Mitoita ettei takin ja housujen lämmitin mene päällekkäin. Tulee kuuma.
Sappaisiinkin pystyy tekemään lämmitettävät pohjalliset.
Suosittelisin kiinnittämään johonkin venymättömään vaatteeseen ennemmin kuin T-paitaan. Tuo silittämällä kiinnittyvä kangas on varmaan kyllä parempi kuin oma konstini eli sik-sakilla lankaa piuhan yli. Seraavan teen Gorepuvun tikkivuoriin suoraan. Hommiaan voi säästää jättämällä selkäpuolen ilman vastusta. Etupuolelle ja varsinkin vetoketjun kohdalle enemmän, polviin, reisiin, käsivarsiin ja isommalla vaivalla peukalon päälle ja mahdollisesti takapuolen alle riittää.
Kokemuksesta pari vinkkiä: Järjestä niin ettei takin ja housujen välinen liitin jää kahden lämmitetyn vaatteen väliin ja ole suoraan ohuissa johdoissa kiinni. Liitin sulaa Älä käytä mitään vanhaa auton penkinlämmittimen korppuuntunutta johtoa. Kun johto katkeaa, niin viimeinen säie on hetki ennen katkeamistaan punahehkuinen. Nipistää pirusti Jatka siis ohutta piuhaa pätkällä paksua ja vasta sen päähän liitin ettei liittimen sisään menee kuumaa johtoa. Liitin muutenkin johonkin viileään paikkaan. Mitoita ettei takin ja housujen lämmitin mene päällekkäin. Tulee kuuma.
Sappaisiinkin pystyy tekemään lämmitettävät pohjalliset.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
-
- Viestit: 225
- Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 11:00 am
- Paikkakunta: VILPPULA
Re: Lämpöliivi
Eiköhän se tv-sarja ole PAKO jota tarkoititbemAri kirjoitti:Tuolta toiselta foorumilta silmiin osui tällainen rakennelma.
Toivottavasti ei loukkaa tekijänoikeuksia, jos julkaisen täällä, idea on hyvä, tuollaisen voisi talven aikana väsätä.
Ensimmäisessä evoluution versiossa Motonetistä ostettu auton penkinlämmitin ripustettiin sopivien hihnojen kanssa motoristin takin alle, tupakansytkäriliitin kiinni ja baanalle.
http://www.kolumbus.fi/koivupiha/liivi.html
Evo2 mallissa tuo penkinlämmitin on purettu, vastukset silitetettäessä kiinnittyvällä joustavalla kankaalla kiinni T-paitaan.
Suosittelivat käyttämään toista T-paitaa ihoa vasten, muuten tuloksena voi olla samanlaiset kuviot ihossa, kuin Lost TV sarjan sankarilla, joka tatuoi ihoonsa vankilan pohjapiirroksen...
Jep, se taisin olla minä, joka olin LOST, ohjelma on PAKO. Kiitoksia huomautuksesta, korjasin alkuperäiseen tekstiini.
Eipä silti, kumpaakaan en ole kokonaista jaksoa katsonut ja nyt kun aukko sivistyyksessä paljastui, voin myöntää että pari jaksoa Salkkareitakin on jäänyt väliin.
Eilen en Motonetista löytänyt tuon ohjeen mukaisia istuinlämmittimiä. Turun myymälässä oli kyllä sellaisia umpisolumuovin sisään rakennettuja elementtejä, olisiko olleet Nike tech-merkkisiä, jotka sellaisinaan olisi voinut liimata ta ommella kiinni vaattisiin. Hinta 36 eur/ kaksi elementtiä (istuinosa ja selkänoja). Tehoa 60 wattia. Elementeissä oli sisäänrakennettu termostaatti, lämmitys käynnisty, kun lämpö laski alle 29 asteen. Jäin miettimään, miten termostaatti toimii vaatekäytössä, saattaisi toimiakin. Tai sitten voisi laittaa satulan päälle toisen ja toisen takin alle.
Eipä silti, kumpaakaan en ole kokonaista jaksoa katsonut ja nyt kun aukko sivistyyksessä paljastui, voin myöntää että pari jaksoa Salkkareitakin on jäänyt väliin.
Eilen en Motonetista löytänyt tuon ohjeen mukaisia istuinlämmittimiä. Turun myymälässä oli kyllä sellaisia umpisolumuovin sisään rakennettuja elementtejä, olisiko olleet Nike tech-merkkisiä, jotka sellaisinaan olisi voinut liimata ta ommella kiinni vaattisiin. Hinta 36 eur/ kaksi elementtiä (istuinosa ja selkänoja). Tehoa 60 wattia. Elementeissä oli sisäänrakennettu termostaatti, lämmitys käynnisty, kun lämpö laski alle 29 asteen. Jäin miettimään, miten termostaatti toimii vaatekäytössä, saattaisi toimiakin. Tai sitten voisi laittaa satulan päälle toisen ja toisen takin alle.
-
- Viestit: 225
- Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 11:00 am
- Paikkakunta: VILPPULA
- Timo Tasakaasu
- Viestit: 925
- Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
- Pyörä: 1190Adv, 660SMC
- Paikkakunta: Somero
Kuinka pitkä johto tuon sisältä löytyi? Paljonko oikosulkuvirta tai teho?mikpiil kirjoitti:Nyt on paita valmis, ostin king-merkkisen penkilämmittimen, hinta 13,5 €. Purin sisuksen pois ja vaimo ompeli koneella siksakilla langat kiinni paitaan ja hyvä tuli . Voin laittaa kuvankin jos joku haluaa...
Ompelu on itsellekin helppo homma, kun vaimo käy ensin säätämässä melko leveän siksakin koneeseen ja sellaisen kaksihaaraisen tallan siihen juttuun, jonka keskellä neula heiluu. Heitä johtokasa koneen taakse lattialle ja tuo vastuslangan pää koneen yli sen kaksihaaraisen tallan "jalkoväliin". Johto pysyy siinä haaruksessa vaikka ajelisi kaasu pohjassa ja neula tikkaa siksakkia johdon yli molemmin puolin osumatta kertaakaan johtoon. Ei ole iso projekti ommella.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Johdon pituutta en tiedä, tuosta kuvasta näkee periaatekuvan. tehoa oli n55w.Timo Tasakaasu kirjoitti:Kuinka pitkä johto tuon sisältä löytyi? Paljonko oikosulkuvirta tai teho?mikpiil kirjoitti:Nyt on paita valmis, ostin king-merkkisen penkilämmittimen, hinta 13,5 €. Purin sisuksen pois ja vaimo ompeli koneella siksakilla langat kiinni paitaan ja hyvä tuli . Voin laittaa kuvankin jos joku haluaa...
- Liitteet
-
- DSCN2227.JPG
- (602.8 KiB) Tiedosto ladattu 452 kertaa
- Timo Tasakaasu
- Viestit: 925
- Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
- Pyörä: 1190Adv, 660SMC
- Paikkakunta: Somero
Noilla wateilla voi tulla lämmin, jos taukoamatta pitää virtoja päällä. Noin pitkästä johdosta olisi riittänyt housuihinkin. Pitää varmaan käydä penkinlämmitinostoksilla.mikpiil kirjoitti:Johdon pituutta en tiedä, tuosta kuvasta näkee periaatekuvan. tehoa oli n55w.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Oishan sen varmaan voinut niinkin tehdä, mutta sitten olisi pitänyt tehdä liitin välille tai joku potkupuku olla... Kokeillaan ensin näin, töissä kun kerroin tuosta lämpöpaidasta niin kommentit olivat luokkaa "ootko ihan tosissas"! Kai sitä jonkunlaisen hullunmaineen saa jos koko talven ajelee töihin, 20km kun on tuota matkaa suuntaansa .Noilla wateilla voi tulla lämmin, jos taukoamatta pitää virtoja päällä. Noin pitkästä johdosta olisi riittänyt housuihinkin. Pitää varmaan käydä penkinlämmitinostoksilla.
edit. Niin fixus liikkeet noita istuinlämmittimiä myy...
- Omakinen
- Viestit: 555
- Liittynyt: La Tammi 12, 2008 12:31 pm
- Pyörä: KTM 950 SE
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Lämpöliivi
Onko kukaan löytänyt mistään ERISTETTYÄ vastuslankaa metritavarana? Eristetty olisi mukavaa kun voisi huoletta kieputella tiuhaankin, pelkäämättä oikosulkua.
Re: Lämpöliivi
Itse purin sen Biltsikan 10 eken istuin lämmittimen, jonka sisltä löytyy sitä eristettyä tavaraa muutama metri.
Re: Lämpöliivi
Lämpökaapelilla löytyy googlesta ohuimmillaan reilu 3mm lattalämmityskaapelia. Taitaa olla hiukan paksua, vaikka ohuena mainostetaankin. Purkamallahan noista voisi saada ohuempaa. Noissa näyttäisi olevan useampi eristekerros ja yleensä kaksi johdinta.Omakinen kirjoitti:Onko kukaan löytänyt mistään ERISTETTYÄ vastuslankaa metritavarana?