Moro.
Nyt tyssäs talviajot. Xchallenge on jo jonku aikaa pyörittänyt starttia laiskasti. Kylmänä lähtee hyvin käyntiin mutta lämpimänä ei sitte enää lähdekkään.
No hätäännyksissäni hankin uuden akun mutta ei se siitä kummene, nyt pyörii kylmänäkin todella laiskasti. Ja eihän se strattaa, mun ymmärtääkseni ecu vaatii 700rpm, ennen kuin antaa kipinää.
Miehekkään Ford Rangerin apusähköllä lähtee käyntiin heti!
Viimeksi tähän ongelmaan oli syynä huono maadoitus mutta se on nyt kunnossa. Voiko tuo automaattinen puolipuristin sitte jumiutua eli ei avaakkaan pakoventtiiliä?
Konehan tässä on 4 venttiilinen Rotax, jonka sukua löytyy mm. Aprilia ja F650 Bemuista.
-Ile-
Rotax 650 puolipuristinvika?
Valvoja: Moderaattorit
Re: Rotax 650 puolipuristinvika?
Puolipuristimissa noissa on ollut vikaa että kannattaisi se purkaa ja laittaa uutta osaa. Omastani aikoinaan ratkaisin ongelman laittamalla litium akun jossa oli käynnistysvirrat sellaiset että pyöritti niin lujaa että lähti kuumanakin.
- Ilmari
- Viestit: 1058
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Rotax 650 puolipuristinvika?
Ensidiagnoosi.
Startin perä ihan öljymöhnässä. Toinen hiili kulunut niin, että ei enää juurikaan koske kommutaattoriin. Kommutaattorin urat pikimäisessä möhnässä.
Kommutaattori hiukka urainen mutta käyttökelpoinen.
Uus startti hiukka vajaa 500 euroa BMW orkkisosana. Tarttee nyt ensin alkaa ettiin hiiliä....
Startin perä ihan öljymöhnässä. Toinen hiili kulunut niin, että ei enää juurikaan koske kommutaattoriin. Kommutaattorin urat pikimäisessä möhnässä.
Kommutaattori hiukka urainen mutta käyttökelpoinen.
Uus startti hiukka vajaa 500 euroa BMW orkkisosana. Tarttee nyt ensin alkaa ettiin hiiliä....