Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Elo 25, 2019 2:50 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Kesä 16, 2019 12:17 am 

Liittynyt: Su Marras 08, 2009 10:50 pm
Viestit: 5
Paikkakunta: Rovaniemi
Pyörä: Honda 650 Transalp / Moto Morini Kanguro
Tosiaan, juhannuksen jälkeen olisi kaksi pitkään odotettua reissua ohjelmassa ja nyt tuli tilanne päälle :| .

Taustaa:

HISS -valo jäi palamaan yhtäkkiä viime kesänä, saman päivän aikana useampaan otteeseen. Avaimella houkuttelemalla aina lopulta kuitenkin sammui. Käytin virtalukon tunnistimelta lähtevän johdon liittimen auki ja kontaktisprayta perään, minkä jälkeen loppukesä meni ongelmitta. Luulin että oli vain kontaktivika.

Tänään tuo oire kuitenkin palasi. Pesin pyörän ja laitoin käymään. Lähti normaalisti. Sammutin ja vartin päästä kun olin lähdössä liikkeelle niin valo jäikin palamaan! Sain sen taas lopulta sammumaan 5 min houkuttelun jälkeen.

Onko kellään ollut samaa ongelmaa? Nyt olisivat hyvät neuvot kultaakin kalliimpia!!

Avaimia on olemassa vain yksi, joka on juuresta hiukan vääntynyt. Ohjekirjaa lueskelin, niin varoiteltiin vääntämästä avainta. Voisiko tuo olla syynä...?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 16, 2019 12:22 am 

Liittynyt: Su Marras 08, 2009 10:50 pm
Viestit: 5
Paikkakunta: Rovaniemi
Pyörä: Honda 650 Transalp / Moto Morini Kanguro
Vielä tarkennuksena, että muita älyavaimia ei virtalukon lähellä ollut ja akku on kunnossa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 16, 2019 11:08 am 

Liittynyt: Pe Syys 13, 2013 7:56 pm
Viestit: 5
Paikkakunta: Seinäjoki
Pyörä: Honda CB 500 X. Kawasaki KLX 250 S
Moi

Minulla oli 650 TAssa sama ongelma monen vuoden ajan. En koskaan ruvennut asiaa korjaamaan, kun huomasin että tuo valon sammumattomuus/starttaamattomuus tuli sellaisen 7-8 minuutin kuluttua moottorin sammuttamisesta. Eli kun tiesin asian, pidin vähän pidemmän tauon ennen starttausta tai sitten jos starttasi heti esim tankkkaamisen jälkeen, HISS-valo ei oiraillut. Ajoin pyörällä yli 100 tkm ja tuona aikana vika ei pahentunut mutta ei poistunutkaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 16, 2019 11:09 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Viestit: 1228
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Ilmeisesti johdutus kannattaa käydä läpi tarkasti ECU asti. Ja onhan akku varmasti kunnossa, ilmeisesti bhänkin huono akku aiheuttaa tuossa helposti ongelmia.

Ja sitten katso tuolta nuo vilkutuskoodit, niin saat ehkä vähän parempaa ajatusta missä ongelma oikeasti on.

_________________
Mika TA-91


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 16, 2019 2:19 pm 

Liittynyt: Su Marras 08, 2009 10:50 pm
Viestit: 5
Paikkakunta: Rovaniemi
Pyörä: Honda 650 Transalp / Moto Morini Kanguro
artsi11 kirjoitti:
Moi

Minulla oli 650 TAssa sama ongelma monen vuoden ajan. En koskaan ruvennut asiaa korjaamaan, kun huomasin että tuo valon sammumattomuus/starttaamattomuus tuli sellaisen 7-8 minuutin kuluttua moottorin sammuttamisesta. Eli kun tiesin asian, pidin vähän pidemmän tauon ennen starttausta tai sitten jos starttasi heti esim tankkkaamisen jälkeen, HISS-valo ei oiraillut. Ajoin pyörällä yli 100 tkm ja tuona aikana vika ei pahentunut mutta ei poistunutkaan.



Ok. Minulla tässä ei ole tuollaista logiikkaa, kun viime kesänä tämä homma sattui eka kerran työpäivän mittaisen seisonnan päätteeksi ja muutaman kerran taas 10 min tauon jälkeen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 16, 2019 2:38 pm 

Liittynyt: Su Marras 08, 2009 10:50 pm
Viestit: 5
Paikkakunta: Rovaniemi
Pyörä: Honda 650 Transalp / Moto Morini Kanguro
Mika TA-91 kirjoitti:
Ilmeisesti johdutus kannattaa käydä läpi tarkasti ECU asti. Ja onhan akku varmasti kunnossa, ilmeisesti bhänkin huono akku aiheuttaa tuossa helposti ongelmia.

Ja sitten katso tuolta nuo vilkutuskoodit, niin saat ehkä vähän parempaa ajatusta missä ongelma oikeasti on.


Akun kanssa olikin vähän erikoinen tilanne kun sitä viime kesänä itsekin epäilin. Tuore akku, mutta seisonnan aikana lepojännite laski 12,2 - 12,3 volttiin, ei kuitenkaan sen alle. Ostin uuden akun, mutta senkin kanssa tapahtuu täysin samoin.

Lataus pelaa ja lähtee tuollakin jännitteellä käymään hyvin.

Juuri kävin tarkistamassa, niin akun lepojännite oli parkit päällä oli 12,25. Latausjännite tyhjäkäynnillä 14,4 ja kierroksilla 13,7.

Liekö normaalia?

Sikäli kuitenkaan ei ole logiikkaa tässäkään jännite-asiassa suhteessa ajonestoon, että eilen ajonesto pelasi viikon seisomisen ja pesun jälkeen, mutta ei enää vartin päästä sammutuksesta, vaikka kone oli käytetty lämpimäksi ja jännite tod näköisesti korkeampi kuin edellisellä startilla.

Pitääpä katsella tuota vilkkukoodijuttua.

Kiitos kommenteista, lisääkin kuullaan mielellään.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 16, 2019 4:05 pm 

Liittynyt: Su Marras 08, 2009 10:50 pm
Viestit: 5
Paikkakunta: Rovaniemi
Pyörä: Honda 650 Transalp / Moto Morini Kanguro
Tai jos pohjois-Suomesta löytyy seppä, jolla on tietotaitoa selvittää vika rahakorvausta vastaan, niin apu otetaan vastaan kiitoksin..

Tänään taas 5 starttia ja no problem :?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com